Alleppi, Kerala

Hallu! Nu befinner jag mig i Alleppi i sodra Kerala sen 2 dagar tillbaka! Vi akte hit med buss (alskar lokalbussarna har) som tog ca 2 timmar, nar vi kom fram mots vi av en galen man som vill att vi ska bo pa hans Guest house! Han foljer med oss pa lunch och vi diskuterar hur vi ska gora, vi forsoker prata mellan varandra men han slutade aldrig prata och avbrot oss sa vi inte skulle kunna saga emot!

Sa tillslut bestamde vi att Grady satt kvar med vaskorna pa restaurangen, Moran och Filip akte med den galna mannen for att se hans guest house och jag och Ben akte med en annan kille! Nar Ben och jag kom fram till Guest houset sa insag vi att det var samma stalle som agaren pa guest houset i Kochi tipsat oss om att vi borde aka till! Det var ett nice stalle med trevlig staff och rena rum sa vi ringde resten och sa at de att komma till oss, vi checkade in sa fort de andra kom!

Under resten av dagen gjorde vi inte mycket, jag gick till internet och skypade med brorsan och sen pa kvallen at vi middag inne vid busstationens enda restaurang! Efter det akte vi tillbaka till Guest houset och satt med annat folk fran samma guest house och at mat, drack ol och pratade! Jattetrevligt var det och jag gick inte och la mig forran efter 12!

Dagen efter (igar) gick vi upp vid nio for att ata frukost och sen akte Grady och Moran ner till hamnen for att valja vilken bat vi ville ha for att gora Backwater! De kom tillbaka efter en stund och da bestamde vi pris med dom och sen akte jag ivag med Guest house-agaren for att kopa lite ol till kvallen pa baten! Nar jag kom tillbaka var det dags for oss att aka ner till baten!

Baten var sa himla fin, vi betalade 1100 rupees/person for 22 timmar med baten plus 3 jattegoda maltider, chai och allmant bra service! Det var sa avslappnande att aka runt i 22 timmar och knappt rora sig, vi fiskade lite och pratade massor! Jag sov jattebra i sangen ocksa (se bilder langre ner), det var sa frascht och fint! Nu kom vi precis tillbaka fran baten och jag fixar med allas bilder da vi separeras imorgon!

Frukost i Kochi innan vi akte till Alleppi!

Vart Guest house! (det ar massa hus som detta pa bilden, Moran och mitt rum ar dorren
till hoger)

Dagen efter steg vi pa var bat for en 22timmars backwater!

Lunch! Vi fick saa god mat pa baten!

Pa eftermiddagen fiskade vi lite, jag har inte fiskat sen jag var liten sa Grady fick lara
mig lite tricks i borjan eftersom han jobbar pa en fiskebat i Alaska!

Alla killarna fangade en fisk var men Bens reaktion var roligast! Grady jobbar pa en
fiskbat och Filip har fiskat mycket forut sa deras reaktion var typ "ha! jag fick en!" men
nar Ben fick upp en fisk sa skrek han som en tjej och blev helt overlycklig, sen tappade
han fisken och vagade inte plocka upp den for den hoppade runt sa Grady fick hjalpa
honom haha!

Senare pa kvallen drack vi ol och hade djupa diskussioner som vanligt :P

Min och Morans sang!

Nar vi kom tillbaka till vart guest house imorse fran baten sa hangde var tvatt pa tork!

Imorgon lamnar jag Ben, Filip, Moran och Grady och aker ner till Verkala till Theo, Tobbe, Jakob och Jenny for ett par dagar! Efter det moter jag upp Moran igen sa aker vi vidare de sista 2 veckorna innan vi bada aker hemat! :) Langtar sa mycket efter er att ni kan inte forsta!! ♥

Postat av: Annika

Åhhh vad härligt det ser ut!!! och du kan inte förstå hur mycket vi längtar efter dig pappa och jag! Vi räknar dagarna nu till vi får åka och möta dig på Arlanda. Tusen pussar och lika många kramar/Mamma

2011-02-03 @ 20:13:32
URL: http://tillantillan.blogg.se/
Postat av: jossan

asså vilken BABE på bilden högst upp (i rosa)!!!!!! shit va fin bild på dig darling!!! <3 längtar ihjäl mig till nästa lördag!!