Mina sista dagar i Indien for denna resa!

Hej mina fina! Jag har haft sa harliga dagar har i Pondicherry, perfekt slut pa min underbara resa! Forsta kvallen at jag middag med Rut och hennes 2 tyska vanner pa en liten fransk restaurang, jattegod mat och tjejerna var jattetrevliga! =) Vi satt dar ett par timmar och pratade om vara resor och upplevelser innan vi gick till vattnet for att kopa glass, jag ringde mamma da hon hade slagit mig ett sms! Tjejerna gick sen vidare men jag drog mig tillbaka till mitt rum, jag tycker verkligen det ar skont att fa vara sjalv oxa!

Det har ar perfekt for mig, att resa sjalv men att traffa manniskor som jag ar helt oberoende av men kan umgas med nar jag har lust! Det later inte sa trevligt men det ar sa skont att gora vad jag vill och mina val drabbar ingen annan! Hur som helst, dagen efter startade jag med att ta en timmes powerwalk vid vattnet med min ipod innan frukost! Efter det gick jag till ett mysigt litet cafe och at frukost i solen, det later sa perfekt och nastan tontigt att jag maste tillagga att jag trampade rakt i en enorm kobajshog efter frukosten! Hur som helst, resten av dagen sa vandrade jag mellan de sma affarerna har och shoppade hela dagen, jag fick med mig massa fina saker tillbaka till mitt rum!

Sedan pa eftermiddagen ringde Grady da han anlande till Pondicherry tidigt pa morgonen, dock sov han hela dagen eftersom bussresan over natten for att komma hit inte ger mycket somn! Vi mottes upp och kakade lunch och sen vandrade runt pa stan, vi bestamde da att vi skulle aka till Chennai tillsammans dagen efter (den 12 februari) eftersom hotellet jag bor pa har i Pondicherry hade rum lediga alla dagar jag ville ha (10-17 feb) forutom den 12 februari pga en festival! Jag ville anda aka till Chennai for lite sista minuten shopping och Grady skulle ta sitt tag till Calcutta darifran, sa haftigt att han nu startar sin norra Indien resa pa samma satt jag gjorde..!

Sa pa kvallen den 11 sa at vi middag och sen satt vid vattnet och pratade ett par timmar innan vi gick och la oss! Dagen efter forsov jag mig, jag vaknade vid kvart over 10 och hade da missade samtal plus sms fran Grady dar han skrivit att han inte fatt tag pa mig sa han hoppade pa en lokalbuss till Chennai sa ses vi dar! Jag packade ihop mina grejer fort och lamnade min stora backpackingryggsack pa hotellet da jag bara skulle vara borta en natt och sen tog jag en richa till busstationen! Pa bussen hade jag en indisk man bredvid mig som satt praktiskt taget pa mig och tog pa mig, jag blev galen sa jag skrek at honom flera ganger att lata mig vara! Som tur var kom en annan indisk man tillslut och sa at honom att flytta pa sig!

Nar jag kom fram till Chennai blev jag pamind om denna galna stad med en small, jag gick ut fran bussen och ser den galna trafiken och manniskor overallt! Indien ar ett underbart kaos men Chennai ar HELT galet och jag fick inte tag pa Grady sa jag hoppade in i en taxi och bad honom ta mig till ett shoppingmall, jag hamnade pa shoppingmallet Skywalk! Efter ett tag ringer Grady och jag sa da at honom att mota mig pa Skywalk, han envisades med att undvika richas och forsokte ta sig dit med lokalbussar istallet! Efter manga om och men sa mottes vi upp i alla fall och at lunch pa Mcdonalds vilket SUGER har i Indien! Vi bestamde oss sen for att ga pa bio pa kvallen men vi var da i ett annat shoppingmall an det som jag och Sandra standigt hangde pa for 4,5 manad sen sa vi tog en richa till det shoppingmallet istallet som heter Express Avenue!

Vi gick pa bio pa kvallen och sag No strings attached vilket ar en romantisk komedi med Ashton Kutcher, det sager nog det mesta! Filmen var enkel att se pa men verkligen inget speciellt, vi ville egentligen bara ga pa bio for att fa sitta dar inne med den skona A/Cn och ata kex med mjukost som vi kopte pa mataffaren! :P Efter bion tog vi en richa till vart hotell vilket egentligen ar ca 5 minuters resa men tog oss 40 minuter da chaufforen inte kunde hitta vart hotell! Vi kom tillslut tillbaka i alla fall men fick anda inte mycket somn den natten sa iden med att komma ivag pa shoppingtur dagen efter klockan 9 gick inte sa bra!

Vid 11-tiden var vi utanfor dorren och gick da till mataffaren och kopte brod, yoghurt, flingor och annat och skapade var egna frukost! Efter det foljde Grady med mig pa en richa-tur till flera olika shops (turen var EXAKT samma som jag och Sandra akte for 4 manader sen och forsaljaren med det roda halsbandet kande igen mig haha!), jag var for trott for att shoppa sa efter 3 shops akte vi tillbaka till hotellet igen! Da bestamde jag mig for att stanna med Grady en natt till i Chennai da han skulle ta taget till Calcutta dagen efter och jag hade ingen lust att aka tillbaka till Pondicherry ensam pa en buss pa kvallen!

Sa vi gick pa bio igen och sag The Mechanic pa Skywalk shoppingmall! Pa kvallen nar vi tog en richa tillbaka till vart hotell var det annu varre an kvallen innan, det tog oss nastan en timme att aka runt med richan och leta efter vart hotell att tillslut hoppade vi ur richan och letade pa fot, vid 2 pa morgonen kom vi in till vart rum! Dagen efter vaknar jag vid 8 av att Grady ville saga hejda da han skulle ta taget till Calcutta, efter han gatt lag jag kvar en stund innan jag packade mina grejer och drog mig till busstationen! Jag kopte nagra samosas pa busstationen och hoppade sen in i min buss mot Pondicherry!

Pavagen till Pondicherry sa ser jag en stor skylt jag verkligen kande igen, jag stirrar med enorma ogon nar jag inser att jag var i Muttukadu! Muttukadu ar dar Sandra och jag jobbade pa en skola forsta manaden i Indien, jag trodde inte bussen skulle aka igenom Muttukadu da bussen jag tog till Chennai 2 dagar tidigare inte gjorde det! Nar bussen passerade skolan sa ros jag genom hela kroppen, sa lange sen det var! Saknade Sandra sa mycket nar jag akte igenom Muttukadu, sa mycket minnen! Sen bestamde jag mig for att hoppa av bussen redan i Mamallapuram for att fa lite mer nostalgi + att jag knappt gjorde nagon shopping alls i Chennai sa da kunde jag gora det i Mamalla istallet!

Nar jag hoppade av pa motorvagen sa log jag bara for mig sjalv nar jag sag skylten MAMALLAPURAM! Jag vandrade in i den lilla staden i langsam takt och kande flashback efter flashback blinka i mitt huvud, sa manga minnen och kanslor som dyker upp pa dessa platser! Jag vandrade runt med ett stort leende pa lapparna, kopte allt jag behovde plus lite till och blev van med flera trevliga shopsagare! Manga agare kande igen mig oxa fran 4 manader sen, inte sa konstigt da Sandra och jag var dar in princip varje dag! De kande igen mig sa pass val att flera t o m fragade var Sandra var! =)

Nar jag antligen kom tillbaka till Pondicherry sa fixade jag med min vaska och tog upp alla klader och presenter, sorterade lite fort vad jag ska slanga och vad som ska med hem och tog sedan en lang varm dusch! Efter det gick jag till internet en stund och ringde sen Viran, sen gick jag till Pizza hut och kopte med mig ceasarsallad och pizza tillbaka till hotellrummet och sag pa film! =)

Dagen efter akte jag till Auroville som ligger ca 8 km fran Pondicherry for att lagga mig pa stranden! Jag sag verkligen fram emot att ta en lang strandpromenad och bara lyssna pa min musik, dock nar jag kommer dit sa var det kanske 10-15 turister och resten var indiska man som stirrade som galningar! Jag kande mig obekvam dar ensam sa jag var bara pa stranden en timme! En fransk man kom fram och pratade lite med mig och tipsade om att stalle jag kunde ata pa da jag fortfarande inte hade atit nagot an! Jag satte mig vid ett bord med ett par andra trevliga manniskor och at en jattegod sallad tillsammans med dom!

Dock stannade jag inte sa lange, jag kanner inte jattemycket for att skaffa nya vanner just nu nar jag har 2 dagar kvar pa min resa! Aven om manniskor jag traffar ar jattetrevliga sa tycker jag det ar skonare att vara sjalv! Dock ringde min fina Moran senare pa eftermiddagen och sa att hon kommer hit imorgon (idag kom hon) och att hon varit jatteorolig for hon inte har kunnat na mig pa min mobil! Jag bytte ju mobilnummer for nan vecka sen och jag bad Ben ge henne det nya numret men han maste ha glomt for Moran hade inte fatt det, hon ringde t o m sin pojkvan i Israel och bad honom skicka ett FB-meddelande till mig for att se sa allt var okej! =)

Sa imorse kom Moran hit och vi har hangt hela dagen och berattat vad vi har haft for oss, hon har bott pa ett Ashram de senaste 11 dagarna och jag har ju hunnit besoka Varkala, Kochi en natt, Chennai plus ett par dagar har i Pondicherry =) Jag gick ut till receptionen efter jag tagit en dusch imorse och fragade receptionen om Moran kommit an, da kommer hon precis upp bakom mig och kramar om mig! Vi gick da ut for att hitta ett bra frukoststalle och sen tog vi oss till main street for shopping! Jag har inte gatt till den gatan nagonting under tiden jag har varit har sa det var bra att Moran kom hit for att slapa dit mig for jag hittade hur mkt som helst!

Vi har haft en san bra dag har i Pondicherry och kopt massa fina saker och berattat om varandras upplevelser de senaste 2 veckorna! Moran ar sa inne i yogan nu att hon gar upp klockan 6 pa morgonen for att gora yoga och hon gick aven tillbaka till hotellet nu for att gora yoga! Yoga passar verkligen henne och hon kanns som en ny manniska! Jag vill verkligen aka till Israel for att halsa pa henne, Ben och mina andra vanner darifran nan gang!

Middag med Rut och hennes 2 tyska vanner forsta kvallen hari Pondicherry!

Dagen efter gick jag upp for att ta en timmes powerwalk innan frukost!

Efter powerwalken at jag frukost pa ett mysigt cafe pa en av smagatorna!

Jag motte upp Grady nar han kom hit, han njot av min TV hehe!

Dagen efter pa bussen mot Chennai!

Framme i Chennai, bild fran Skywalk! Har tar de Alla ♥ dag valdigt seriost, hjartan overallt!

Express Avenue, samma mall som jag och Sandra hangde pa nar vi var i Chennai!

Vart Guest house rum!

Dagen efter tog vi en richatur till olika affarer, jag var helt slut och orkade inte shoppa!

Vi gick in i den enorma mataffaren i Express Avenue och hittade frysta parathas, det ar
antagligen dom vi far pa restauranger haha!

I richan pa kvallen efter bion, 40 minuter tog det innan han hittade vart Guest house!

Vi kopte egen frukost i mataffaren och satte oss i en restaurang och at :P

Tummarna upp for 2 harliga dagar i GALNA Chennai!

Pa bussen pavag tillbaka till lugna Pondicherry!

ST Lourdes Matriculations school, dar Sandra och jag jobbade en manad! Jag ros genom
hela kroppen nar jag passerade med bussen, san nostalgikansla det gav mig saklart!

Hoppade sedan av i Mamallapuram for sista shopping!

Antligen tillbaka i mitt rum i Pondicherry, mkt shopping kom jag hem med!

Gick loss igen i affaren Maroma igen med alla goda oljor, kramer och annat! Sandra och
jag kopte jattemycket nar vi var dar 4,5 manad tidigare men nu var det halva priset pa
samma produkter sa darfor kopte lika mycket till!

Harlig "hemmakvall" pa hotellrummet med pizza, sa satter jag pa TVn och da borjar
Twilight med uppfoljaren New Moon direkt efter.. SCORE!

Imorse efter frukosten begav Moran och jag oss ivag till shoppinggatan har i Pondicherry!

Eftersom Pondicherry var en fransk koloni sa ar staden full av manniskor fran Frankrike,
det finns franska cafen och gatorna har franska namn! Aven fina shops som denna ar
franskt inspirerade, det kanns knappt som vi ar i Indien langre men Pondi ar underbart!

Efter ett par shops hade jag redan en full kasse!

En indisk forsaljare pa gatan hade Bon Jovi-troja!!

Efter en lang shoppingdag var vi bada nojda och glada! =)

Nu ska jag ata middag med Moran, en riktigt bra sista middag tillsammans dar vi ska skamma bort oss! =)  Imorgon checkar jag ut kl 12 och sen har jag tid for manikyr, pedikyr och massage i en salong! Jag planerade redan i borjan av min resa att jag skulle skamma bort mig sjalv sista veckan pa min langa resa och det var precis sahar jag hade tankt mig det! =)