Back where I first started - Pondicherry!

Hej! Ah det ar sa mycket kanslor i min kropp just nu, jag maste skriva av mig allting! Sa senast vi hordes var jag kvar i Alleppy, under den tiden hann jag krama bade Filip och Grady hejda och flyttade sedan in till mina svenska vanner sista natten da Grady och Filip skulle vidare pa egna hall! Sista kvallen kakade vi alla middag tillsammans och typ packade, jag somnade pa deras golv vid halv ett, ca 5 sekunder efter Tobbe och Jacob fragat om jag ville spela kort med dom! Dagen efter gick alla upp vid sju och borjade duscha, fixa sig och allt mojligt.. Alla forutom jag och Jacob da vi kande att vi behovde aka kl 9 och duscha tar 5 minuter!

Sa nar vi vaknade var klockan 20 i nio och da var resten nere i restaurangen for frukost, jag tog en dusch i lugn och ro och packade fardigt vaskan och var klar redan vid 10 i 9! Jacob, Theo, Tobbe, Edgar och Jenny skulle hoppa pa ett 30-timmarstag till Mumbai och jag skulle pa samma tag fast bara pa 3-4 timmar! Moran och jag skulle ju egentligen motts upp den 9e och akt till Kanyakumari tillsammans men hon valde att stanna pa ashramet langre och jag ville inte aka till Kanyakumari sjalv sa da valde jag att aka till Kochi igen och darifran ta mig direkt till Pondicherry!

Mina svenska vanner hade kopt biljetter langt i forvag till sitt tag men eftersom jag skulle aka sa kort sa behovde jag inte boka utan bara kopa en general class biljett pa tagstationen! Jag tog dock en richa fore de andra till tagstationen for jag ville vara saker pa att fa en biljett och det fick jag ocksa, sen satte jag mig sjalv pa tagrestaurangen och at masala dosa till frukost! Jag insag nar jag satt dar hur mycket jag borjat trivas med att resa sjalv, det ar skont att ha manniskor omkring sig men att anda inte vara beroende av nagon annan! Jag kramade och pussade pa dom alla nar taget kom sa hoppade jag in i general class och de i sitt 3 A/C bas!

Nar jag kom fram till Kochi sa checkade jag in pa samma guest house som Moran och jag ville bo pa forsta gangen, riktigt mysigt och centralt sa det var vart 500 rupees for en natt! Jag vandrade runt i staden resten av dagen for mig sjalv, pratade med nagra shopsagare som jag larde kanna senast jag var i Kochi och sa shoppade jag presenter! Vid 9-tiden kom Ben fram sa da gick vi ut och at middag ihop och jag berattade om mina dagar i Alleppy och han om sina fem dagar pa ashramet! Vi gick och la oss ganska tidigt och mottes dagen efter pa Cafe KASHI (deras omeletter ar gudomliga!), jag kom dit fore honom sa jag hann ata men satt kvar med honom tills han var klar!

Jag foljde sedan med Ben for att han skulle kopa lite trojor, sen var det dags for honom att ga tillbaka och borja packa! Han skulle ta en flygbuss vid 12-tiden och jag hade en buss till Pondicherry vid kvart over fyra! Jag motte honom pa tagstationen for att krama honom hejda, alla dessa hejda ar sa jobbiga tycker jag for man blir sa nara under resor som dessa och sen kanske man aldrig ses igen! Hur som helst, efter det gick jag till ett internetcafe och pratade med Sandra som flyger idag till Finland for att halsa pa Jukka (en kille vi traffade pa ashramet i Rishikesh som nu ar hennes pojkvan!) och sen aker hon hem! Vi pratade lite om var resa och hur stolta vi ar over den, det hade inte kunnat vara battre!

Sen at jag lunch pa ett fik och kopte mig en bok (The Host) sa glomde jag bort tiden da jag tankte hela tiden att jag hade sa mycket tid pa mig! Till slut fick jag slanga mig in i en richa och skrika at honom att gasa hela vagen till buss-stationen, nar jag kom fram gav jag honom lite dricks som tack for hjalpen och sa hoppade jag in i bussen! Det var en lyxbuss med A/C (betalade 1100 rupees for den) sa det var valdigt bekvamt, jag skammer bort mig lite nu i slutet av resan!

Jag anlande till Pondicherry imorse klockan 5 och tog da en richa till vattnet da jag larde mig att orientera mig darifran senast jag var har! Det var inga hotell oppna vid den har tiden sa jag guidade richachaufforen till New guest house, nar jag kom fram dit satt det en tjej utanfor och vantade pa att de skulle oppna dorrarna sa jag satte mig vid henne! Nar jag sag Guest houset sa ros jag nar jag insag att det var det forsta Guest houset Sandra och jag bodde pa har i Indien, vi akte hit under var forsta semester fran skolan vilket var i slutet av september 2010!

Jag minns hur radd och osaker jag var nar vi kom fram till Pondicherry, jag vart sa irriterad nar vi behovde fylla i sa manga papper med hjalp av vara pass for att kunna checka in! Dock visste jag inte da att in princip varje Guest House i Indien har den rutinen! Jag minns hur jag gick fran receptionen for att hamta mitt pass pa vart rum och jag grat hela vagen upp for jag var sa radd och osaker! Jag minns aven att det var i Pondicherry som Sandra och jag splittades for forsta gangen, vi bestamde att mellan frukost och lunch skulle vi ga skilda vagar och vi var SA nervosa! Vi planerade det sa noga och jag var vid datorn nastan hela tiden haha!

Imorse hoppsade jag ur taxin nar vi kom fram till New Guest House samtidigt som jag pratade glatt med richachaufforen och bjod honom pa en cigarett! Jag satte mig sedan pa asfalten i skraddare och pratade med Rut, tjejen fran Spanien som ocksa vantade! Hon bara tittade pa mig nar jag pratade om Indien och sa att jag pratar sa entusiastiskt om Indien och har en san glad och energisk attityd, hon sa aven att hon hoppas pa att vara sa glad nar hennes 6 manader ar klara! nar jag sa att jag var 21 ar bara tittade hon pa mig helt forvanat for hon trodde att jag var sa mycket aldre! Jag tankte da pa vad hon sa och insag hur otroligt mycket jag har vaxt under den har resan!

Nar jag satt pa asfalten och drack chai som jag kopte av en indier som salde fran sin cykel sa borjade jag fundera! Jag tittade pa trottoaren framfor mig sag da mig sjalv ga forbi for 5 och en halv manad sen med tarar i ogonen och ingen forstaelse for Indien och dess kultur! Jag satt bara dar och log men kande samtidigt mycket sympati for hur jag madde da, det var riktigt jobbigt! Sa jag ville bara ga fram och ge mig sjalv en stor kram, sen saga att detta kommer bli resan i ditt liv sahar langt och du kommer ha det sa underbart att allt det jobbiga i borjan kommer vara vart det!

Hur som helst, New Guest house var fullt (lite trakigt, hade varit coolt om mitt forsta och sista Guest House i Indien hade varit samma) sa jag sa hejda till Rut och sa att vi kunde motas for middag istallet! Jag borjade leta Guest houses i en timme men alla var jattedyra! Till slut hittade jag ett jattefint precis vid vattnet, dock for 3700 rupees per natt, men jag sa till honom att jag skulle stanna en vecka och de har inte sa manga gaster for tillfallet sa han sa att jag kunde betala 1000 rupees per natt! Sa nu bor jag i ett jattefint rum med stor sang, liten platt-tv, A/C och en enorm varmdusch!! =)

Jag gick och la mig sa fort jag kom in i rummet efter en lang dusch da jag bara sov kanske 1 timme pa bussen! Jag vaknade upp vid halv ett och tog mig da en promenad vid vattnet och mindes tillbaka till kvallen da Sandra och jag satt dar med de forsta backpackers vi traffade pa denna resa; Roxanne, Sarah och Will! Jag satte mig sen pa samma fik Sandra och jag satt pa senast vi var har och bestallde in en sallad och laste min bok i nan timme! Sen tog jag mig en promenad har pa gatorna och det ar sa mysigt har, tycker verkligen om Pondicherry! Ikvall ska jag ata middag med Rut och hennes tyska vanner och sen ska jag se pa film pa min platt-TV!! =)

Middag pa en indisk restaurang i Alleppy, kvallen da Filip akte!

Sen drog vi tillbaka till verandan, har har ni Brat Theo!

Mitt rum i Kochi!

Pa bussen mot Pondicherry!

Mitt najsiga rum har i Pondicherry, 160 kronor natten! Speglar overallt, ANTLIGEN!

Efter 2 timmars dagsnap sa tog jag min bok och gick ut till ett fik!

Las inlagget jag skrev nar Sandra och jag anlande i Pondicherry forsta gangen, 26 september 2010! Lite annorlunda attityd till Indien jag hade da, sa vilsen och osaker liten Tillan! Klicka HAR! Imorgon kommer Grady hit och joinar mig for 1 natt och sen kommer Moran om 4 dagar, jag bloggar igen om ett par dagar ♥