New York, 10-12/8 2008

10 augusti

Idag var det dags att åka hem.. Vi försov oss och var då tvungna att stress-packa ner det sista och sen springa ut till bilen, vi skulle ju få skjuts till Stamford station av Andys föräldrar. Väl framme kramade vi dem hejdå och gick till tåget, det var så sorgligt, sista gången vi skulle åka det här tåget (trodde vi, ja). Jaja, väl framme i New York city så gick vi till flygbussarna och tog oss till flygplatsen, där köpte vi lite godis och satt och kollade på videos från spelningen på min laptop!

Vi satt där timme efter timme, efter ett tag märkte vi att vårt flyg skulle ha lyft nu och vi hade fortfarande inte boardat! De var ett flertal förseningar och inställda flyg pga oväder, de sa att de ställde bara in inrikesflyg och vi skulle ju flyga från New York till Philadelphia och sen därifrån till Stockholm, vi går fram till disken och frågar hur vi ska göra! Hon sa bara att vi inte hade en chans att hinna med Stockholm-flyget i Philadelphia, så hon bokade om oss på ett annat flyg. Det nya flyget gick från Newark airport (vi var nu på La Guardia flygplats!!) imorgon klockan 17.20! Vi blev helt paffa, vart fan skulle vi ta vägen inatt och vi hade knappt några pengar kvar, hur fan skulle vi ta oss till Newark? Det enda som var bra med det flyget var att det var ett direktflyg!

Vi tjaffsade i säkert en halvtimme med folket som jobbade där, vi visste inte vart vi skulle ta vägen! Till slut kom vi fram till att det fanns ingen som kunde göra något åt saken, vi var fast! Vi gick ner för att hämta ut våra väskor som vi checkat in, det tog ca 2½ timme då det fanns minst 500 andra som också skulle ha sina väskor, det var ett hav av dem! Efter ett tag kände jag bara hur glad jag vart, vi fick ett till dygn i New York, jag brydde mig inte om det blev jobbigt! Vi satt där på golvet med min laptop och spelade lite musik från spelningen i New Jersey och hoppade runt där lite, dom andra titta lite fult men vi var glada! =)

Rebecka ringde Andys föräldrar (de som skjutsa hit oss) och berättade vad som hänt och frågade om vi kunde sova hos dem sista natten! De sa att det får vi självklart, de bad oss sitta kvar på flygplatsen så kom de ut och hämtade oss där, så himla snällt! Vi satte oss i ett hörn på golvet och kollade på Bruce Allmighty på min laptop, jag hade med mig lite filmer som tur var! De kom efter ungefär en timme och så åkte vi hem till dem!

De hade gjort en middag till oss och bäddat gästrummet med två sängar, så snälla! =) Vi åt middag, sen fick vi enorma cupcakes till efterrätt (oh sweet mama that was good!), sen satte vi oss ute på terassen så jag kunde ta en kvällscigg. Det var så mysigt då det fanns eldflugor överallt och stjärnhimmeln var helt klar! Sen på kvällen kollade vi på The Notebook och sen somnade vi ganska fort, imorgon var det ju dags att åka hem på riktigt!


11 augusti
Idag vaknade vi upp vid nio-tiden och åt lite frukost, packade ihop våra grejer igen och fick skjuts av Andys syrra till Stamford station, this time for real! Vi åkte till Grand Central, tog en flygbuss till Newark airport och satte oss där för att äta lunch! Vi satt där och pratade om hur sjuukt lyckad den här resan hade varit, ingen av oss ångrade någonting! =)

Vi boardade planet och efter bara nån timme så somnade alla, även Rebecka! Jag satt uppe och kunde inte somna, så jag underhöll mig med att kolla på filmer (man fick en varsin TV på stolsryggen framför sig med egna hörlurar osv, så man kunde titta på film/serier, spela spec etc). Efter ett tag frågade jag en av dem som jobbade på flyget om man kunde koppla in batteriet till min laptop nånstans så jag kunde vara inne på datornoch börja redigera bilder, det kunde man! Det fanns ett uttag under min stol, vad överlycklig jag blev! Jag underhöll mig med att sätta copyright på våra bilder som vi sen skulle publicera till er, next thing you know we were in Sweden!

12 augusti
När vi kom fram kändes allt så konstigt, hatar när man kommer hem igen så hör man all svenska, jag ÄLSKAR andra språk och att man känner att man är ute och reser! Aja, vi hämtade våra väskor och gick ut till den stora hallen på Arlanda där Rebeckas mamma och hennes bror väntade på oss! =) De skjutsade mig till Mörby centrum där pappa hämtade mig, sen åkte vi hem! Klockan 9 på morgonen kom vi hem, jag hade inte sovit på 30 timmar men var bestämd på att inte gå och lägga mig förrän ikväll. Var ju tvungen att vrida tillbaka dygnet, konstigt nog var jag inte ens trött!


10 augusti:

Rebecka i bilen på väg till Stamford station, time to go home! (Trodde vi) 
 

De var så snälla som körde oss, The Olsens!
 

På Stamford station
 

Foto från flygbussen! Vi hade verkligen ingen aning om vilken kväll som
väntade oss på flygplatsen, vårt flyg skulle lyfta vid 14-tiden från New York!

 

Efter ett par timmar på flygplatsen! Här har vi precis fått reda på att vi kmr 
missa vårat flyg och sitter nu och väntar på att få tillbaka våra väskor igen! 
 

Sen tog jag fram laptopen och vi började snacka lite, och då insåg vi....
Vi har ju bara fått en till natt i New York, vi behöver inte åka hem än! :'D
Då blev vi helt plötsligt jätteglada och började pumpa musik och hoppa runt!
 

Jag och Rebecka <3
 

Rebecka på vår plats =D Jag sprang runt bland väskhögen och tittade
ifall våra väskor låg där någonstans, men icke! Men vi höjde musiken
och tappade inte humöret för det, haha vi vart på så sjukt bra humör! :'D

 

Så sjuukt mkt väskor, snacka om överflöd x'D 
 

Efter Rebecka fått tag på The Olsens så satt vi i ett hörn på flygplatsen
och tittade på Bruce Allmighty medans vi väntade på att de skulle komma
och hämta oss, det var så sjukt snällt att de åkte hela vägen till flygplatsen!
 

Här fick vi sova!=)
 

Såhär bodde dem! =) Faktiskt jättefint!
 

Rebecka hittade lite gamla bilder på Andy, haha! 
 

Time for dinner! =)
 

Efterrätt  Cupcakes, SÅ goda! O.o
 

Sen gick vi ut och satte oss så jag kunde ta min kvällscigg!

 

Jag rotade upp min vita stora tröja för jag råkade få en fläck på min gråa
tröja när vi åt middag! x) men Andys mamma tvättade den åt mig för jag
skulle ha den när vi åkte hem imorgon, så sjukt sköna kläder att resa i!
 

Vi var inte lite trötta efter en sån här lång dag!
  

Sen kom Andy ut ett tag och vi satt och snacka lite. Sen gick vi in och
kollade på The Notebook, såå romantisk! Hade dock redan sett den :P
Efter filmen gick vi och sov, eller aah jag i alla fall! ^^ Imorgon var det
time to go home, for real this time! Buhu, vi ville verkligen inte från NYC..
 



11 augusti


Jag på tåget, sen jag på flygbussen!
  

Undrar vem Rebecka tänkte på.. ;) <33
 

Buhu, hejdå New York!:'(
 

Flygplatsen, Newark denna gång!
 

Lunch-time! Jag fick min efterlängtade sushi och Rebecka åt kyckling!  
 
 

Upp med laptopen igen, som vanligt. Vi kollade på någon film och igen
på våra bilder från New York och konsertklipp.. Sen var det dags att boarda
planet, vi tog inga bilder på planet dock, tror våra batterier dog eller nåt!
 

The end! En av mina absoluta favoritresor jag gjort hittills!
Puh, äntligen färdig! Hoppas ni gillar att läsa om resan! =)


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0