GOTT NYTT AR!

Sista dagen ar 2010, vilket UNDERBART ar det har varit! Jag har haft en underbar tid i Farsta med min finaste Anna, mina alskade vanner har bott dar till och fran och alla minnen darifran ar jag sa tacksam for! Hade varldens basta sommar sahar langt och akte sen till varldens basta Indien! Mitt ora mar mycket battre nu oxa *peppar peppar ta i tra*

Bilder fran igar, forst at vi middag pa ett soft stalle och sen satte vi oss med lite ol och
vin pa min och tjejernas veranda! Fotade inget pa restaurangen dock :P

Imorse pa vart stammisstalle for frukost, vi kommer softa har typ hela dagen for att
totalt ladda upp oss infor ikvall/inatt! Vara planer for ikvall ar att forst ga till den underbara
grekiska restaurangen dar vi bokat bord! Efter det har vi flera alternativ pa klubbar som
kor 24 timmar all in, ladda till tusen!

TACK alla som gjort detta ar helt underbart for mig, ni vet alla vilka ni ar! Nu ska Sandra, Sandra, Tuva, Marc, Gem, Ben och jag parta sonder oss till 2011, hors nasta ar ♥ ♥

Update fran Goa!

Hallu! Dagarna rullar pa har i Goa, vi har verkligen slappat harde senaste dagarna! Vi ater frukost pa samma stalle varje morgon som ligger precis utanfor vart Guest House, vi gar till samma plats pa samma strand och steker pa dagarna och kan sen ga ut och ata middag pa kvallarna om vi inte kor take away! :P Det ar riktigt skont att fa vila lite men jag saknar resandet och upplevandet!

I mandags hade Sandra, Sandra, Tuva och jag i alla fall en grymt underbar dag! Vi tog en paus fran stranden da Sandra var helt sonderbrand fran dagen innan, vi bestamde oss for att forsoka hitta ett supermarket da det ar sa dyrt att handa fran de sma kioskarna hela tiden! Efter vi hade gatt en stund snubblade vi over ett Art Gallery med massa olika stenar, en helt underbar plats! Det slutade med att vi fastnade dar i flera timmar och jag har kopt grejer dar for 1500 kronor!

Det ar sa billigt att kopa fina stenar har, sadana som skulle kosta skjortan i Sverige far du har for en brakdel! Hur som helst, efter det gick vi till en grekisk restaurang som killen i Art Gallery tipsade oss om! Nar vi kommer dt kanns det som vi ar i paradiset! Utsikten var helt otrolig och inredningen med trastolarna och vita kuddar pa.. Ja, det ar bara att se bilder langre ner for att forsta! Vi satt dar i ca 4 timmar och drack massa drinkar och at saa god mat!!

Nar vi skulle ga sa gick vi in i ett gang killar som fragade om vi var pa att folja med dom till en klubb pa kvallen! Vi var jattepa, speciellt eftersom den klubben ar Sunburn festivals efterfest! Sunburn ar Asiens storsta festival och pagar just nu har i Goa, biljetterna ar dock jattedyra och jag ar inte sa mycket for trance och house sa det ar inget jag vill lagga pengar pa! Natten var sjukt kul i alla fall och vi dansade som galningar hela tiden!

Vid halv tre kande jag mig helt slut och orkade inte mer sa jag tog en taxi fore de andra tjejerna! Sa fort jag kom in i vart rum sa somnade jag och markte inte alls nar de stapplade in nan timme senare! Dock pa morgonen hade vi alla enorm huvudvark och var helt slutkorda, Tuva och jag sprang och kopte pommes frites och mackor till oss alla och sprang sedan in till Marc och Gem for att beratta om var galna dag/kvall/natt! Stackars Gem har ont i magen och har haft det ett par dagar nu! =(

Vi segade oss hela dagen, det enda vi gjorde var att ga tillbaka till Art Gallery och hamta vara stenar och kristaller som vi kopt! =) Helt underbara ar dom, energierna i dessa stenar ar sa maktiga! I alla fall, pa kvallen valde vi att testa en mexikansk restaurang nara Art Gallery och vi alla tyckte att den grekiska var saa mycket battre!

Det var trevligt i alla fall men jag borjar sakna INDIEN mer och mer nar jag ar har i Goa! Goa ar sa otroligt turistigt och bestar i stor del av hippies, inget av dom tva identifierar jag mig sa bra med.. Jaja, det ar bara ett par dagar kvar och sen aker vi ner till underbara Kerala, jag ser verkligen fram emot det da vi hort sa mycket bra om den delen av Indien!

Hur som helst, jag borjade kanna smarta i orat igar kvall men forsokte ignorera det da jag inte ville inse att jag fatt min tredje oroninflammation! Sen vaknade jag upp inatt med varsta smartorna i vansterorat, sa jag kunde inte folja med till den stora marknaden i Anjuna idag utan fick istallet aka till sjukhuset och hamta dropp.. Jag har nog aldrig haft oroninflammation innan jag kom till Indien men har far jag det stup i kvarten.. Inget mer doppa huvudet under vattnet for min del! =(

Bilder fran de senaste dagarna!

Den 25 december firade vi julafton nr tva, alla fick en varsin julklapp for 50 rupies var!

Marc fick en liten richa, yeay!

Och jag fick 2 stickers av Marc, pga alla israelare vi rest med sa lange sa fick jag deras
flagga! Varfor jag fick en lila typ delfin har jag ingen aning om haha!

I sondags kande vi for att dansa lite runt granen pa vagen ner till stranden!

Sandra blev jattebrand idag sa vi gick upp och softade pa rummet resten av dagen och
kvallen! Rod som en krafta var hon och Tuva brande harbotten!

I mandags hade vi den basta dagen pa lange! Har ar vi i konstgalleriet, helt magiskt!

Hill top, ska vara Goas basta partystalle just nu, ser grymt coolt ut va?

Middag pa en underbar grekisk restaurang, utsikten var heelt magisk!

Hem och snabbduscha, pa med sminket och ut igen!

Peppade i taxin!

Vi skulle mota killarna pa deras hotell, nar vi kommer fram far Sandra och jag en liten
flashback till Calcutta... :P

Fordrink pa ett soft stalle nara Butter club!

Inne pa Butter club, galen kvall!

Dagen efter.. Tuva och jag sprang ut och kopte massa mat det forsta vi gjorde!

..sen gjorde vi inte mycket resten av dagen!

Pa kvallen at vi middag pa en Mexikansk restaurang!

Hungrig som ett djur!

Nu ska jag ga och hitta en bra bok, kopa mig lite lunch och lasa! Hall tummarna for att mitt ora blir bra nu en gang for alla! Saknar er alla jattemycket, idag har jag speciellt saknat min sambo Anna jaattemycket, abii! PUSS pa er finaste! =)

Jul i Goa!

Namaste fran varma Indien! Min forsta jul utan min familj och i varma Indien, hade jattekul med underbara manniskor aven om det inte var ens i narheten av nagon julkansla, men hur ska det ga till med 35 grader och palmer omkring en? Hur som helst, i forrgar (23 dec) var vi pa stranden hela dagen, solade och at fruktsallader! Vi var pa stranden hela dagen sa till slut borjade mitt huvud snurra, da gick vi upp igen och duschade! Nar vi var klara sa gick vi till Stora Vagator for att se solnedgangen, det var en syn minst sagt!

Vi at sedan middag pa en mysig restaurang i narheten, de hade lite julpynt i taket och under kvallen kom en jultomte in med massa barn bakom sig som forsokte sjunga julsanger! Det kanns sa konstigt med julafton har i varmen, for mig ar julafton sno och kallt med sin familj! Jag var jattetrott under middagen och ville mest ga tillbaka och sova, men efter vi atit sa fick jag varsta energikicken och ville hitta pa nagot! Vi gick tillbaka till hotellet och tog oss en varsin bacardi breezer och gick sen till kanda Nine bar som ligger ca 10 meter fran vart hotell!

For nagra ar sedan var Nine bar it-klubben har i Goa men det forandrades efter 22-regeln sattes upp, efter kl 22 sa stanger de av musiken (kl 12 pa helger) och festen slutar! Nu ar det dott dar och dansgolvet ar tomt, sa synd da "lokalen" ar sa grym! Vi stannade ett tag och pratade, DJn var bra denna kvall sa Sandra, Tuva och Marc dansade tills musiken stangdes av! Vi gick da tillbaka och la oss, Sandra och jag som inte partat pa sa lange vart helt slutkorda av att komma hem 22.30! :P

Dagen efter (igar) var det Julafton! =) Jag vaknade av julmusik faktiskt, Marc och Gem hade smygit sig upp och satt sin ipodhogtalare i vart oppna fonster och satte pa musik at oss! Nagra minuter senare tittar dom in genom fonstret och sager MERRY CHRISTMAS! Haha, aven fast inte dom firar jul den 24 utan den 25e sa firade vi for var skull! Sa detta ar blir det 2 julafton, igar och idag! Hur som helst, vi at frukost tillsammans pa vart stammis-stalle innan vi gick ner till stranden dar vi spenderade typ hela dagen igen!

Vi gick upp vid halv 4 igen och satte oss da med lite dricka pa verandan och softade, vi bestallde hem indisk take away food till julmiddag! Vi sminkade oss sedan lite och gick till Nine bar igen for en andra chans, denna gang var det verkligen jattedaligt! Det var lite folk och asdalig DJ, men vi gjorde det basta av situationen och dansade i alla fall och bestallde aven in pizza!! :P

Vi drog oss tillbaka vid 11tiden och softade pa vart rum istallet med bra musik = chips & choklad! Vi la oss inte forran vid 3-tiden sa imorse var vi sa sega, vi lyckades dra oss ur rummet vid 10.30 och knackade da pa Marc och Gems dorr for att sjunga julsang for dem, idag ar det ju deras julafton som sagt! =) De var sega fortfarande sa Sandrorna, Tuva och jag gick i forvag till frukoststallet! Vi lag pa kuddarna dar inne och segade i over en timme, sen gick tjejerna ner till stranden och jag hit till datorn!

I forrgar var vi pa stranden hela dagen!

Pa kvallen tog vi oss till "stora" Vagator for att se solnedgangen! Helt magiskt var det!

Sen gick vi en bit och hittade en mysig restaurang att kaka middag pa!

Julpynt!

En jultomte kom med sina sma barn och sjong julsanger, hehe..

Taggade till i rummet med lite bacardi och ol, vi bestamde oss for att ta en snabbsvang
forbi Nine Bar som ligger ca 5 meter fran vart Guest house! For nagra ar sedan var det
it-klubben i Goa men anda sen klockan 22-regeln kom upp sa dog stallet ut sa det var
ganska lamt! Riktigt synd for dansgolvet ar grymt och helt enormt och nedanfor ser
man den stora stranden och palmer som hanger over och sedan horisonten! Ascoolt!

Nine bar!

Mina Sandror dansade sjalva!

Nar vi kom tillbaka till Guest houset ville Betsy ha lite myspys (hotellagarnas hund)

Julafton! =)

Julfrukost pa vart stammisstalle!

Heldag pa stranden igen!

Sandra fick en flojt av Jukka innan han akte hem, inte for jag kan spela men.. :P

Sander fick varldens fulaste henna pa hennes fot!

Jag gick hem tidigare an resten fran stranden och tog en lang dusch och sen packade
jag upp min backpackingryggsack! Forsta gangen sen Sandra och jag jobbade pa
skolan som jag gjort det, jag vek kladerna och la in dom i garderoben och baddade
till och med sangen! Nar tjejerna kom hem var jag stolt som tuppen! :P

Finbesok av Betsy!

Soft pa var veranda, fixade oss infor kvallen!

Frugorna!

Vi drog och kopte chips och choklad som nattkak, aven om vi inte festat pa 2 manader
sa kom vi faktiskt ihag att vi alltid vill ata efter festande!

Eftersom jag inte foredrar att dricka ol sa har jag knappt druckit pa hela min och Sandras
Indienresa, men nu nar Sander tog med sig mitt favoritvin sa har det blivit som ett skamt
att boxen ar min precious baby! ;) Alskar den dock, vin ar bast att dricka ute tycker jag!

Tuva och Sandra kopte hem indisk take away mat till oss, julaftonsmiddag!!

Jag och mina finaste Sandror!

Nine Bar, ingen hojdare denna kvallen!

Vi var sa uttrakade att vi lekte samma lek som Gemma och Marc larde mig, Sandra,
Jukka etc efter Ashramet! En borjar med kameran och fotar sig sjalv med en ful min,
sen skickar man vidare kameran till personen bredvid sa ska han/hon imitera minen!

Vi bestallde pizza :P

Sen dansade vi resten av kvallen till en asdalig DJ, men vi hade kul anda!

Sander, Sandra, Tuva, jag, Marc & Gem softade pa vart rum till sent pa natten med var
choklad och chips och prata skit, battre sa for da kunde vi ha pa bra musik! ;)

Imorse knackade vi pa Marc och Gems rum och sjong julsang for dem, idag ar det ju deras julafton! Tjejerna ar nu pa stranden men jag tar en paus fran det idag, maste vila lite fran den starka solen! Ska mota upp dem vid 3 igen for att dra ut och shoppa lite, vi ska kopa en julklapp var for 50 rupies (vi har alla fatt dra ett namn fran en burk) och det ska vara nagot konstigt och roligt, ugh jag suger pa sant!

Btw nu suger ni pa att kommentera igen era trakmansar, ge mig natt att lasa om er oxa! Weeell, ha det bast dar hemma sa hors vi om nagra dagar igen! GOD JUL IGEN ♥

VAGATOR, GOA

Tjuhu! Hoppas allt ar bra med er och att julkanslan ar pa topp, sjalv kanner jag ingen alls men det ar lugnt! Det kanns som jag langtat efter att komma till Goa sa lange och nu ar vi faktiskt har! Eller inte Goa i sig utan att min andra Sandra oxa ar har! Jaja, Sandra och jag akte fran Gokarna kl 9 imorse och fick da krama vara israeliska vanner hejda! Vi ses ju i Israel nar vi kommer och halsar pa sa det var inte sa jobbigt!

Vi tog oss sedan till tagstationen med 45 minuters marginal, saklart var taget over en timme forsenat (ater igen, Indien och tider..) men vi traffade en harlig pensionar fran Sverige pa stationen som vi pratade med sa tiden gick fort! Tid raknas inte heller pa samma sett hemma som har, 1 timmes vantan i Indien kanns som 5 minuter i Sverige! Hur som helst, pensionaren vi traffade har rest runt i Indien manga ggr och var nu pa sin andra 6 manaders resa har, coolt! Vi tog i alla fall taget tillbaka till Madgaon till slut for att sedan forsoka hitta en buss vidare till Vagator!

Vi hoppade in i en richa tillsammans med en annan kille och blev da korda till busstationen! Killen hoppade av vid stationen men vi satt kvar da vi fick ett bra pris med richachaufforen, for 750 rupies korde han oss hela vagen istallet for att vi skulle trixa runt med 3 bussbyten! Val framme vid Shalom Guest house sa blir vi motta av Julia (jag och Sandra bokade det har hotellet i september da vi ville ha jul och nyar fixat sa vi har haft kontakt med henne over telefon lange)

De ar sa himla trevliga har, det ar en familj som ager guest houset sa man kanner sig verkligen som hemma! Rummen ar oxa jattefina och rena, vi har t o m kylskap! Marc, Gemma och Sandra var nere pa stranden sa jag och Sandra checkade in sa lange! Efter nan timme hor jag "iiiiihh", och forstar direkt vem det var! Jag sprang ut och slangde mig pa min finaste Sandra och bakom henne kom Marc och Gem, saknat dom alla!

Vi satt pa marken utanfor vart rum och pratade i nan timme innan vi drog oss ivag for att ata! Det finns sa mycket alkohol och vasterlandsk mat har, maten tycker jag om indisk men vin och bacardi breezer ar inte helt fel just nu! Jag bestallde min forsta avocadosallad har i Indien pa restaurangen och det satt sa bra, saknat avocado! Vi satt kvar dar och pratade i nagra timmar och sen gick Sandra (min fru), Gem och Marc tillbaka till hotellet och softa medan jag och Sander drog oss till datorerna!

Soft pa stranden, sista dagen i Gokarna!

Sandra malade mina tanaglar, satte tampong och annat emellan! ;)

Sista kvallen vi fem!

Tagstationen imorse!

Fin utsikt fran taget!

Richa hela vagen fran Madgaon till Vagator, fett lata och bekvama haha!

Shalom Guest house, mitt och Sandrornas rum!

Mitt vita vin!!

Mina Sandror =)

Lunchdags!

Marc kor pa Bjorn Borg, Go Sweden!

Shalom Guest House!

Ikvall ska vi bara se pa star movies i Marc och Gems rum, dom javlarna fick TVn! Sandra kopte ju med sig vitt vin till mig oxa sa Sandrorna och jag ska fira lite med det och choklad pa var veranda! I overmorgon ar det julafton och da ska vi alla ga till nan restaurang och fira, forsta gangen for mig utan min familj! GOD JUL allihopa, vi hors efter julafton igen ♥

Harliga dagar i Gokarna!

Hallu! Jag har bade sett bilder och pratat med fler av er dar hemma om sno-ovadret, det kanns sa sjukt avlagset! Vi bor i sma hus precis vid stranden och har ar det 30-35 grader och vi solar och badar varje dag, det ar sa himla vackert har! Det finns egentligen inte sa mycket att skriva om de senaste dagarna da vi bara har haft megasemester och knappt rort oss mer an nodvandigt!

Sarit, Sandra, Aviram, Roni och jag vandrar mellan stranden och restauranger for lunch varje dag, bara tar det lugnt! Det enda Sarit, Sandra och jag har kampat med ar vart lilla "husdjur" som bor pa vart tak, vi tror det ar en ratta! Den var inne i vart rum andra dagen och at upp lite av min julklapp sa vi fick slanga resten av godiset oxa buhu! Det sjuka var att allt godis som var kvar var inte oppnat an och de lag i en stangd plastpase i Sandras vaska under hennes klader!

Vi hittade jordnotter fran en snickers pa morgonen som lag pa hennes vaska, sa da tittade jag i pasen och hittade en snickers med ett bithal i och var aten inifran! Vi hor den fortfarande springa pa taket (notera att taket ar typ ett tygskynke) men sa lange den inte kommer in till oss sa gor det inget! Sandra och jag sover i sangen med ett stort myggnat over men stackars Sarit ligger helt oskyddad pa golvet!

Hur som helst, det ar lost nu efter att de pa hotellet lagade halet (dock med en tygbit men det kanns battre an ett stort hal i taket) Jag har knappt strackt mig langre an var strand, vi har varit inne i Gokarna city 2 ggr men bara stannat i en timme var gang! Shopping lockar mig inte alls langre, jag vill bara stro runt och njuta av tillvaron! Dock igar fick jag oroninflammation (IGEN) sa det var anledningen till andra besoket i Gokarna city!

Sandra och Sarit foljde med mig till stan for att hitta ett sjukhus, jag fick anitbiotika for fem dagar och sen fick jag dropp av Aviram och Roni da de hade flera over! Pa kvallen Hade jag svart att sova pga mensvark sa jag vaknade upp av varkerna och fros som en galning! Jag visste redan da att jag inte kunde hanga pa utflykten idag, jattetrakigt! Sandra kopte med sig fruktsallad och vatten at mig innan hon, Sarit, Aviram och Roni begav sig ivag! De ar nu pa Paradice beach som ligger pa andra sidan berget, synd att jag inte kunde hanga pa!

Jag har legat inne i rummet och last hela morgonen, nar jag inte orkade gora det langre sa tvattade jag hela min smutstvatthog! Nar jag vart fardig med det sa tog jag en strandpromenad och pratade lite med Carolina i telefon, efter det gick jag och satte mig har vid datorn!

Sa ja, hemma i Sverige har det skett sjalvmordsbombning mitt i Stockholm och mitt storsta problem atm ar en ratta i rummet, jag kanner mig sa avskuren fran min vanliga vardag och verklighet i Sverige! Det ar sa otroligt skont och avslappnande men jag ar fortfarande glad att jag har er hemma att uppdatera mig om senaste som hander i vart lilla land! Jag diskuterar dock mycket mer politik och religion har an nansin innan, det ar otroligt intressant att traffa manniskor fran hela varlden och diskutera och jamfora varandras syn pa politik och speciellt religion!

I torsdags kvall softade vi pa hotellet!

Jag drack lite ol, tycker inte sa mycket om det men kan vara gott i sma mangder!

Dessa 2 hundar bor pa hotellet, den lilla kallar jag Hubbe! :P

I fredags var Sandra och jag redo for stranden, sa var det molnigt! =(

Hotell Namaste som vi bor pa!

Fick slanga allt mitt godis som var kvar som jag fick fran familjen pga dumma rattan!

Sandra och jag akte in till stan en snabbis da det var molnigt!

Kvallen pa hotellet med resten!

Frukost dagen efter, bananpannkaka utan banan i haha!

Heldag pa stranden!

Kor ar oundvikliga i Indien, aven pa stranden! Denna ko at upp Sandras tidning :P haha!

Lunch!

Pa kvallen slet vi oss faktiskt fran vart hotells restaurang och gick till en annan langre bort pa stranden, samma som Sandra och jag satt pa precis nar vi kom till Gokarna och vaktade vaskorna medan Sarit, Aviram och Roni letade hotell!

En dod ratta hittade vi pa stranden, storre an Avirams fot som ni ser!!

Heldag pa stranden igen!

Det ar nat fel pa min lins sa pa vissa bilder blir det en suddig flack, har satt flacken ratt
roligt :P

Lunchade pa samma stalle som vi satt pa forsta kvallen!

Efter det snabba besoket pa sjukhuset sa softade vi en stund pa hotellet!

Senare pa kvallen testade vi pa en ny restaurang, det var som ett trahus och man fick ga over en ranglig bro for att komma dit! Maten var jattegod och vi hade en jattetrevlig kvall, traffade ett finskt par som vi satt tillsammans med! Sa fort Sarit horde att de var fran Finland borjade hon sjunga RAKKASTAN TEITAA! =P

Gokarna-ganget!

Parkerad i sangen med min bok hela morgonen, ont i orat och mensvark!

Pa onsdag morgon aker Sandra och jag till Goa och moter upp Gemma, Marc och Sandra! Jag har haft kontakt med dom over telefon och facebook under tiden och vi alla langtar sa efter varandra! Det ska dock bli trakigt att lamna Sarit, Aviram och Roni men jag ska latt halsa pa dom alla i Israel i var eller sommar! =) Ha det bast alla dar hemma och God jul i forskott, hors i Goa ♥

Udaipur -> Ahmedabad -> Mumbai -> Goa -> Gokarna!

Heeej! Mycket har hant sen vi hordes sist, under den har tiden har jag hunnit lamna Udaipur i Rajasthan och ta en buss och 2 tag ner till Goa pa 30 timmar! Tur var det att jag akte tillsammans med Sarit, Ronni och Aviram for den dar langa resan sjalv hade inte varit nagon hojdare! Pa taget fran Mumbai till Goa sa traffade vi en harlig tysk kille som heter Hans som akt tillsammans med oss sen dess! Val i Goa motte vi upp min andra alskade Sandra och vi kramades i flera minuter!! =)

Vi checkade in pa ett soft hotell mitt i Goa bara over en natt da vi skulle aka vidare dagen efter till Gokarna! Sandra och jag delade rum med Hans och under kvallen sa bestallde vi in mat och mumsade pa allt godis som Sandra hade med sig fran Sverige (tack familjen ♥)! Dagen efter sa stallde vi klockan pa 8 men varken Sandra, Hans eller jag kom ur vara sangar innan 11 =P Som tur var sa fixade Aviram, Roni och Sarit tagbljetter till oss alla! Gokarna ligger precis under Goa sa det tog bara 2 timmar med lokaltag att aka dit!

Vi kom fram igar eftermiddag och mots av en enorm strand, det ar sa otroligt vackert har! vi vandrar ner till stranden och borjar leta efter guest houses, har pa stranden fanns det dock bara bungalows att valja mellan men alla var fulla! Till slut lamnar vi alla vaskorna pa ett fik dar Sandra och jag satt och passade om medan resten kollade runt efter lediga rum! De var borta i over en timme innan de till slut kom tillbaka och hade hittat ett bra Guest house en bit bort pa stranden!

Vi sov fem pers i ett rum (Hans bodde pa ett annat hotell) men idag blev fler rum lediga sa vi fick 2 rum sa Sarit, Sandra och jag har ett och Roni & Aviram ett annat! Idag har vi spenderat mycket tid med att flytta rum och komma overens om ett bra pris, efter det kopte Sandra och jag lite strandgrejer (handduk, sarong etc) och la oss sedan pa stranden! Vi badade och solade i ett par timmar (Sarit, Aviram och Roni akte in till stan for att ta ut pengar och annat) innan vi gick upp for att ata lunch och nu sitter vi vid datorn en stund!

Marc & gem! I'm gonna write you a little message in english here so something in this blog will make sence for you guys! Miss you guys already but I hope you're having a great time in Udaipur! Guess who just called me btw, the guy from the lassi place who recharged my phone! He wanted to wish me happy christmas and new year and was so shocked that I didn't knew right away who he was.. :P See you in a week x x

Sarit och jag pa bussen i Udaipur, laang resa framfor oss!

Ett av tagen!

30 timmar senare var vi antligen framme i Goa!

Najsiga hotellet i Goa!

Mina julklappar hemifran, godis och vitt vin! ;)

Fina familjen skrev sma lappar pa varje godis de skickade med!

+ ett fint kort, varldens basta family!

Middag pa rummet!

Hans!

Dagen efter, utsikt fran balkongen!

Julgranar i Goa!

Frukost i Goa!

I richan pavag till tagstationen!

Lokaltaget pavag mot Gokarna!

Gokarna!

Sandra och jag satt har och vantade med vaskorna!

Var lilla stuga!

Middag!

Laggdags!

Bilder fran idag!

Blekfis, norra Indien ar faktiskt inte sa varmt!! Nu jaklar dock blir det sola!

Nu ska Sandra och jag ta en liten strandpromenad, vi kommer stanna i det har paradiset i en vecka och bara semestra innan vi beger oss upp till norra Goa! dar moter vi upp Marc, Gemma och min alskade andra halva Sandra!! =) Saknar dig redan min fina fru x x Ha det bast allihopa sa hors vi om nagra dagar igen!

Sista kvallen i Udaipur!

Hello! Jag har haft sa harliga dagar har i Udaipur med mina kara resevanner, detta guest house (Mewargarh palace) som vi bor pa ar fantastiskt! Vi bor dorr i dorr med varandra sa det kanns som ett litet hem, det ar jatterent i vara rum och vi har varmvatten!! Sa senast vi hordes var nar vi precis kommit fram till Udaipur vilket var i fredags morse! Den dagen gjorde vi inte sa mycket da vi inte hade sovit mycket pa 2 dagar!

Jag och Ben var sist kvar sa vi at lunch ihop innan vi gick ut och motte upp israelerna och tog en svang pa stan, vi gick bland annat till ett slott och dar fann jag vitt vin!! Jag och Sarit blev helt till oss och eftersom det var "happy hour" sa var det t o m halva priset for glasen! Hur som helst, vi satt dar en stund och drack innan vi gick tillbaka till hotellet och motte upp resten!

Gemma madde fortfarande daligt och resten var dodstrotta sa de stannade hemma den kvallen! Jag hangde pa israelerna for middag pa en restaurang i stan, dock kande jag efter ett tag att aven jag var for trott for att ga ut! Vi satt pa golvet runt ett bord och jag somnade nastan innan maten kom, hehe. Vi stannade bara i 1,5 timme innan vi akte tillbaka och sa fort vi kom tillbaka sa somnade jag!

Dagen efter (lordag) sa sov jag till halv elva och var da utvilad, nar jag kom upp till roof topet satt alla (utom Sarit som fortfarande sov) runt bordet! De hade atit frukost for lange sen men vantade pa mig sa jag slapp sitta ensam! Den dagen sa gick Gem, Marc, Sandra, Jukka, Olli och jag ut pa stan och kollade runt! Den har staden ar sa mysig, jag alskar norra Indien! Vi at lunch vid sjon tillsammans och satt aven kvar dar ett bra tag innan vi gick tillbaka till vart Guest House!

Vi motte upp israelerna och gick da tillsammans tillbaka till sjon for att ga pa en indisk liveshow som Gem och Marc tidigare besokt, "lokalen" var jattefin och sjalva scenen var utomhus (se bilder langre ner)! Showen var bara en timme lang och gick valdigt fort, sjalva upptradandena var lite konstiga men roliga! Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det mer men se bilder langre ner!

Efter det gick vi tillbaka till vart Guest houe igen och at middag pa vart roof top, de satte aven pa James Bond at oss da delar av den ar inspelad i Varanasi och Udaipur! Jag tittade dock inte sa mycket utan pratade mest med Tomer som kom forbi vart hotell och halsade pa! Jag gick sedan och la mig ganska tidigt da vi skulle upp tidigt dagen efter!

Idag (sondag) ringde klockan kvart over sju och da var det dags for mig, Sarit och Sandra att ga upp da vi skulle mota resten pa roof topet klockan 8 for frukost! Idag akte vi namligen pa utflykt till Kumbhalgarh fort har i Udaipur, muren ar den nast langsta i varlden efter den kinesiska muren! Vi kom ivag klockan nio (pga sega Dani som aldrig kan vara i tid), 11 personer var vi plus chaufforen i en jeep och vi hade 2 timmars bilresa framfor oss!

Vagen upp dit var helt otrolig, landskapen paminde mycket om Rishikesh! Vi stannade precis nedanfor fortet for att ta lite bilder utifran och sen fick Sandra, jag, Jukka, Ben och Dani aka pa taket resten av vagen! =) Har man rest i Indien sahar lange sa maste man resa pa taket nan gang, sa enkelt ar det! Nar vi kom in sa hade vi endast 1,5 timme pa oss att se oss omkring och fortet ar ENORMT!

Det var sa sjukt vackert dar inne, fortet ar over 500 ar gammalt och hade en otrolig arkitektur! Jag tanker inte skriva mer om det utan se bilderna istallet! Efter det akte vi vidare for att ata lunch pa en jattefin (och billig!!) restaurang, en liten sjo rann precis bredvid oss och over klattrade bergen! Vi satt dar i over en timme och pratade innan vi behovde aka vidare till Ranakpur Jain temple! Jain ar en religion som vaxt ur hinduismen, religionen ar over 8000 ar gammal och paminner lite om Buddhismen!

Till skillnad fran hinduismen sa tror de inte pa kastsystem och de har inga gudar, istallet har de 24 profeter (gurus) och de ar mycket fokuserade pa meditation! Jag fann en guide dar inne sa fort jag kom in och gick runt med honom under hela vistelsen, han berattade om religionen och sa aven att jag ar valkommen att bo dar ett par dagar och lara mig meditation om jag vill! Jag funderar faktiskt pa det da det lat otroligt intressant och jag fick inte sa mycket kunskap som jag hade velat om meditation fran Ashramet! Dock blir det jobbigt att aka upp till norra Indien igen efter att ha varit i sodra, men jag far se om jag har tid kvar!

Vid 5 stangde templet for besokare sa da var det dags for oss att ga, precis innan jag gick ut tog guiden tag i mig och fragade vad jag hette och hur gammal jag var! Efter jag berattat det stod han tyst ett par sekunder och sen tittade mig rakt i ogonen och sa "du borde verkligen komma tillbaka hit, jag kanner bra energier!" Hade nagon sagt det till mig for 3 manader sen hade jag bara flinat och gatt ut, men nu kandes det verkligen bra och jag ar verkligen intresserad av att lara mig mer!

Nu ar vi tillbaka pa hotellet, har precis atit middag och tittar nu efter hotell i Goa infor tisdagkvallen! Jag aker ner till Goa imorgon med Sarit, Ronni, Aviram och det kommer ta oss ca 26 timmar! Nar vi kommer ner ska vi mota upp min alskade Sandra och da checka in pa nagot hotell da vi kommer till Goa sa sent! Direkt morgonen efter tanker vi aka vidare ner till Gokarna dar vi ska spendera en vecka innan Sandra och jag aker upp till norra Goa!

Jag ar lite nere nu da jag ska lamna min fru, min andra halva, mitt hjarta Sandra! Ja, jag vet att det ar forvirrande med 2 svenska Sandra men nu pratar jag i alla fall om Sandra som jag rest med i 3 manader! Vi har inte varit ifran varandra i mer an 1 dag under 3 manaders tid, helt sjukt! Aven Mark, Gemma & Jukka som jag spenderat over 3 veckor med i streck kommer jag sakna, vi ses i alla fall om en vecka i norra Goa!! =)

Mewargarh Palace!

I richan pavag till restaurangen!

Frukost!

Vitt vin i ett palats!

Sarits, Sandras och mitt rum!

Lordag

Det ar har de tvattar kladerna pa morgonen, aven vara om vi lamnar in till Guest houset!

Tog en lassie pa ett soft stalle, det var har jag ringde dig mamma! =)

Vi at lunch vid vattnet!

Den har killen ville inte slappa Jukkas hand, haha!

Liveshowen!

Pa roof topet pa kvallen!

Idag i jeepen pavag till fortet!

Dani har en konstig vana att antingen inte bara byxor eller ha dom uppknappta!

Pa taket pa jeepen!

Inne i fortet!

Marc =)

Jag och min fru!

Pavag for att ata lunch!

Lunch!

Ranakpur Jain temple!

Pa vagen tillbaka, bilden hade blivit heelt otrolig om det inte hade skakat sa mycket i
jeepen for chaufforen hade sa brattom tillbaka efter att ha kort oss runt hela dagen :P

Nu maste jag springa upp till roof topet och leta fler hotell i Goa med Gemma, hon ar en angel som marker direkt nar jag blir for stressad och tog kommandot direkt att leta hotell och kolla tagstationer i Goa at mig for att jag skulle bli lugn! Mwah dom har manniskorna ar bast!! Nasta gang vi hors ar jag i Goa, ha det bast sa lange ♥

Kamelsafari

Namaste loves! Nu ar det gjort, jag har ridit kamel ute i oknen och aven sovit under en bar stjarnhimmel med helt underbara manniskor! Vi startade klockan 9 pa morgonen da 2 jeeps hamtade upp oss 10 personer utanfor vart hotell, vi akte bil i over 30 minuter innan vi kom fram till ett litet shop mitt i oknen dar vi fick lite chai! Vi hangde dar en stund i vantan pa kamelerna, vi kastade frisbee bland annat!

Vi tog sedan jeepsen en bit till dar kamelerna vantade pa oss! Jag var sa otroligt nervos da jag skulle satta mig pa ett djur som ar dubbelt sa hogt upp som en hast, med min svindel! Som vanligt blundade jag bara for min radsla och satte mig pa den storsta kamelen (dock verkligen inte med flit) och halvskrek lite nar den reste sig upp, men annars gick det bra! Gemma, Sarit och jag var de som var mest radda och smaskrek lite da och da, Sandra var bekvamast i varlden som vanligt haha!

Vi red pa kamelerna i ett langt led, i borjan sa hade vi alla en varsin indier som ledde kamelen med ett rep men efter en stund sa fick vi halla i "tyglarna" sjalva! Det var sa kul nar en kamel bestamde sig for att ga ut fran ledet och vandra at sidan, en gang horde jag Marc "okay well see you later guys, apparently I'm off now!" Sa ser man hur hans kamel langsamt men sjalvsakert vandrar ifran oss haha! 1 timme senare var det paus i alla fall (herregud, vilken smarta det ar att rida pa kameler da deras ryggar ar sa breda sa innanlaren bara skriker), da satt vi i sanden och solade i ca 3 timmar och fick lunch oxa!

Sista biten gick fort att rida och sen var vi framme pa var campingplats, killarna sprang upp till sandhogarna och lekte pa en gang! Efter en stund kom resten av oss upp och joinade dom sa satt vi tillsammans och sag pa solnedgangen i sanden! Solnedgangen var heelt otrolig (bilder langre ner) och hela miljon var som att vara i en drom, jag forsokte flera ggr att sla mig sjalv i huvudet och inse att jag faktiskt var dar!

Pa kvallen tande vi en eld, at middag och drack ol runt elden! Jag gjorde aven en massagerunda pa alla vilket var uppskattat :P Det var en jattetrevlig kvall och vi satt anda tills 10 pa kvallen, da var det dags att lagga sig under de enorma filtarna! Nar vi lagt oss ner och alla ljus var slackta sa sag jag ett ENORMT stjarnfall med en svans, bade jag och Dani flog upp! Jag hade dock velat se ANNU fler stjarnor an vad vi sag, jag tror det berodde pa en by nagra km bort som det los fran!

Jag hade svart att sova pga kylan men jag fick i alla fall ett par timmars somn, jag vaknade upp till slut vid kvart over 7 pa morgonen och mots av en otrolig soluppgang! Resten borjade sakta men sakert vakna till ocksa och da blev vi serverade frukost! Vi satt ett bra tag och pratade innan det var dags att hoppa upp pa kamelerna igen och bege sig tillbaka! Jag hade fortfarande ont i benen sen dagen innan sa det var sa otroligt smartsamt att satta mig pa kamelen igen, speciellt da vara guider envisades med att kamelerna skulle springa tillbaka sa man studsade upp och ner annu mer!

Nar vi kom till var paus hade jag sa ont att jag knappt kunde sta, jag var aven yr av for lite somn och for lite vatten! Jag valde da att ga sista timmen istallet for att rida pa kamelen, Sarit och Dani gjorde samma sak och gick med mig! Jag blev bara mer och mer yr sa nar vi tillslut kom fram till stallet dar vi hade lunch sa kollapsade jag i Sandras kna och var helt slut i huvudet! Jag borjade frysa i varma solen sa alla la sina filtar over mig sa somnade jag en stund! Jukka och Marc lag bredvid mig helt utslagna ocksa, flera av oss blev lite smafebriga av att vara jattevarma pa dagen och sen jattekall pa natten!

Efter jag fick i mig lite lunch madde jag battre i alla fall och da tog vi jeepsen tillbaka till vart hotell for att hamta vaskorna och akte sen direkt till buss-stationen for att aka till Udaipur! Nar vi tillslut fatt in alla 10 i bussen sa vantade en 16 timmars vidrig bussresa framfor oss! Ben berattade senare pa kvallen att enligt Lonely planet sa ar bussresan till Udaipur en av de varsta transporterna, jag tror dom! Man flyger runt i bussen sa mycket som det skakar och fonstrena glider upp sa iskall luft strommar in, helt galet!

Nu ar vi framme i alla fall och jag alskar Udaipur sahar langt, vi bor pa samma Guest House som Marc och Gemma bodde pa i tre veckor nar de precis kommit till Indien! Detta Guest house ar en familjbuisness sa det ar otroligt hemtrevligt och alla ar sa trevliga! Jag tycker aven sa mycket om det har ganget som jag och Sandra reser med just nu! Vi har rest tillsammans in princip anda sen Ashramet och pa mandag ska jag lamna manga av dom, aven om en del kmr ner till Goa sen sa gor inte alla det! =( Kommer sakna de som inte kommer ner jattemycket!

Redo for kamelsafari!

Sandra, jag, Gem och Marc i jeeepen! Jukka tog bilden!

Vi stannade vid en liten kiosk mitt i oknen for chai!

Kamelerna, hjalp vad nervos jag var har!

Dani tkr om att ga runt utan byxor!

Lunchbreak!

Efter lunchen red vi sista biten till platsen vi skulle campa pa, det var sa vackert!

Alla 10 framfor solnedgangen i en yogapose!

En indier som salde ol mitt i oknen, ratt uppskattat!

Jag drack ol!! :O

Var jag an ar i varlden sa sprider jag slash! ;)

Middag!

Time to sleep! Vi lag alla i en lang rad bredvid varandra!

Morgonen efter, iskalla!

Frukost!

Dags att rida vidare, eftersom vi ar ett Ashramgang sa sjunger vi ofta mantras... :P

Jag hade sa ont i benen att jag gick sista biten istallet for att rida kamel, Sarit joinade!

Antligen pa bussen, alla 10 av oss!

Framme i Udaipur pa Marc och Gemmas indiska vanners Guest House, alskar det!!

Sandras och min tvatthog :P

2 sma hundvalpar som blivit lamnade av sin mamma fick Gemma att grata sa agaren
pa vart Guest House tog upp dem pa vart roof top, vi ar helt kara nu!!

Nu ar vi som sagt i Udaipur! Vi kom fram 7 imorse och alla var totalt slitna, nagra med feber och andra spysjuka.. Gem, Marc, Ben och jag ar kvar pa Guest houset och tar det lugnt medans resten ar ute pa stan och kollar runt, jag sov ca 3-4 timmar i oknen och annu mindre inatt pa bussen sa jag har ingen ork att vandra runt just nu! Guest houset har ar helt underbart i alla fall med ett harligt roof top! Sa pa mandag btw sa aker jag till Goa sa jag bloggar en gang till innan dess och skriver mer om Udaipur da, LOVE ♥

JAISALMER

Tjuhu! Just nu befinner jag mig pa ett litet internetcafe i Jaisalmer, Rajasthan! Jaisalmer ar en helt otrolig stad med slott, fort och andra otroliga byggnader, det kanns nastan overkligt nar man tittar pa dem! Det kanns nastan som man ar i ett spel, otrolig arkitektur! Sa i sondags kvall tog jag, Sandra, Jukka, Dani, Gemma och Marc nattbuss fran Pushkar till Jaisalmer, det var en speciell upplevelse da vi hade sangar pa bussen men det var svart att ligga bekvamt da bussen studsade upp och ner! Det var aven sjuukt kallt de det var hal mellan fonstrena och vaggen, Sandra och jag skedade hela vagen i var dubbelsang! Det var dock helt otroligt att ligga ner och se pa stjarnorna utanfor fonstret, langtar galet till kamelridningen!!

Sa vi kom fram hit igar morse klockan sju och tog oss direkt till ett hotell vi trodde var bra, dock var det inne i fortet vilket ej rekommenderas att bo i enligt Lonely Planet pga vattenskador (mer komplicerat an sa men det ar mycket att skriva)! Vi flyttade da till ett hotell precis utanfor fortet med ett mysigt roof top & det kostade bara 150 rupies per natt! Efter vi checkat in sa gick vi ivag for att ata frukost, sen var det dags att vinka av Jukka och Dani som ska vara med i en Bollywoodfilm! Det later kanske otoligt men det ar faktiskt vanligt har i Indien att turister blir tillfragade att delta i en Bollywoodfilm, da som statister med sma roller!

Hur som helst, resten av oss satt pa hotellet hela dagen och forsokte fixa biljetter till alla for kamelridningen, buss fran Jaisalmer till Udaipur pa torsdag plus hotellreservation i Udaipur! Just nu ar vi over 10 personer som reser tillsammans sa det blir manga att halla reda pa, men framat kvallen fixade vi det! Vi la oss tidigt pa kvallen, redan vid nio och somnade pa en gang da vi sov knappt nagonting pa bussresan!

Jag vaknade upp vid halv sju imorse av att min klocka ringde, jag hade bestamt med Sarit och Ben att jag skulle mota dem nar de kom fram med bussen imorse! Men efter ca 20 minuter sa hor jag Sarits rost fran receptionen saga "hellooooooo, anybody here?" Jag sticker ut huvudet genom dorren och dar var dom, sa skont att jag slapp ga ut! :P Efter de checkat in och vi alla atit frukost sa tog vi oss ut pa stan for att gora lite turistgrejer har i Jaisalmer! Vi har gatt runt i fortet, besokt palats och annat, man kan bara ga runt har och titta sa ar du tillrackligt sysselsatt!

Sarit gick tillbaka till hotellet efter lunch redan da hon madde daligt men Sandra, Ben, Marc, Gemma och jag fortsatte ga runt! Efter att ha virrat runt i fortet over en timme sa satte vi oss pa ett roof top och drack chai, efter en timme vek Ben av till vart hotell och Sandra & jag till internetcafet! Marc och Gemma stannade vid ett shop sa vi ska motas pa hotellet senare ikvall och ata middag ute, ikvall kommer ju Dani och Jukka tillbaka fran Bollywoodfilmen! =)

Pa buss-stationen efter manga om och men om att hitta ratt, fick till slut hoppa pa en
mans moped som korde mig till ratt stalle for att hinna stoppa bussen! Dock fick vi sen
reda pa att han agde bussbolaget haha :P

Nattbussen!

Framme i Jaisalmer klockan 7 pa morgonen!

Hotellet vi flyttade till, precis utanfor fortet!

Utsiken mot fortet fran vart roof top!

Middag pa roof topet (jatteacklig veg cheese burger) med en kille som heter Paul!

Imorse, redo att gora Jaisalmer!

Vi at lunch inne pa palatset, jag hade varldens godaste paneer butter masala, yum!!

Gemma och Marc ar djuralskare och kelar med alla de hittar!

Nar jag tog den har bilden tittade Ben pa mig och sa "det var har de hangde manniskor
forut.." jag tittar skrackfullt tillbaka men da ler han bara, sa typiskt mig att ga pa sant!

Tog en kopp chai vid fortet!

Imorgon bitti klockan 8 sa borjar var Kamelsafari oknen och vi kommer aven sova dar ute, vi kommer tillbaka dagen efter vid 2-tiden och da ska vi bara hamta vara vaskor och ta oss till bussen for att aka vidare till Udaipur! Tajt schema nu innan Goa vilket ar lite trakigt, men snart far jag traffa min andra alskade Sandra!! Hors om nagra dagar igen, troligtvis i Udaipur ♥

Next up: Jaisalmer!

Namasteee! Som ni marker sa stannar vi pa varje stalle ganska kort tid men vi har lite tidspress pa att vara i Goa om mindre an 2 veckor! Pushkar ar grymt i alla fall och eftersom vi ar ett sa stort gang har nu sa ar det annu battre! Pushkar ar en liten stad men mycket charm, den storsta attraktionen ar Main Bazar vilket ar en lang gata med tusen olika shops och allt du kan tanka dig! Precis bakom denna gata ar "The lake" vilket ar jattevackert!

Utover det sa finns det 2 stora berg pa vardera sida av staden med tempel pa toppen, utsikten dar uppe ar helt otrolig! Vi var pa den forsta i fredags eftermiddag, egentligen skulle vi gatt upp klockan 5 for att se soluppgangen men ingen vaknade forutom Sandra och Jukka men dom glomde bort tiden nar de gjorde yoga pa roof topet! nar jag vaknade vid halv 7 ar jag inlast i vart rum da Sandra last pa utsidan, jag ringer henne i panik och undrar var alla ar men da kom hon bara ner fran roof topet och oppnade!

Sa Sandra, Jukka och jag satt pa vart roof top och sag pa soluppgangen och pratade ett par timmar! Vid halv nio sa satte vi oss vid borden for att bestalla frukost, Martha kom upp och efter en stund kom aven Gemma och Marc! Denna dag var vi bestamda pa att shoppa jarnet, sa vi at var frukost fort innan vi begav oss ner till Main Bazar! Vi splittades upp och bestamde ett lunchstalle ett par timmar senare! Sandra och jag hjalpe Jukka med lite shopping innan vi gick in i vara israeliska vanner!

Forst traffade vi pa Sarit och sen aven Tomer, Dani och Ben! Vi gick runt pa stan tillsammans och shoppade tills det var dags att mota upp resten for lunch! Vi visade for varandra vad vi hade kopt och nastan alla utom jag gick loss totalt och shoppade hur mycket som helst, jag har verkligen lugnat ner mig med att kopa massor! Det ar trakigt dock eftersom jag vill ha grejer! Hur som helst, efter det gick jag forst en svang runt pa stan med Sandra och Jukka vid vattnet innan jag gick upp igen for att titta i fler affarer! Da sprang jag in i Sarit sa vi shoppade lite ihop och tog sedan en kopp te pa ett fik!

Vi hade sa trevligt att jag totalt glomde bort tiden sa jag fick springa tillbaka till hotellet for att mota upp ganget (Marc, Gemma, Sandra, Jukka & Ollie) for att ga upp pa det forsta berget, de hade redan borjat ga nar jag kom till hotellet sa jag kom upp efter dom! Utsikten var otrolig men templet var inget att se! Nar vi kom tillbaka till hotellet sa fixade vi oss lite och gick sedan ner till Main Bazar igen for middag med israelerna! Vi satt pa ett roof top mitt pa Main Bazar som heter Baba Restaurant, riktigt mysigt!

Vi satt kvar nastan tills de stangde och pratade, vi kom bland annat fram till att varldens langsta ord ar ett svenskt och bestar av 130 bokstaver!! Jag forsokte aven lara mig lite hebro men det gick sadar hehe.. I lordags sa gick vi upp lite senare, jag sov anda till 9 da vi hade varit uppe sa tidigt de senaste dagarna, jag vaknade dock inte sa trevligt da jag horde Sandra spy inne pa toaletten! Hon var dalig i magen och hade ingen energi, vi som hade hyrt mopeder till den dagen!

Det kom sedan fram att aven Sarit, Inbar och Ben madde daligt sa det maste vara nagot virus! Sandra blev dock battre under morgonen och kunde folja med oss pa moped-utflykt! Dock kunde inte Marc och Gemma da de inte kort mycket moped forut sa det blev Dani, Sandra, Jukka, Ollie och jag som akte ivag! Dum som jag ar sa satter jag mig bakom Danis moped, han som kor som en galning och forsokte tavla med Jukkas snabbare moped! Jag squeesade sonder hans mage och skrek over halva moppe-resan..

Det var roligt i alla fall och vi akte genom helt otroliga landskap, Indien ar sa vackert! Vi vandrade aven upp pa det andra berget dar utsikten var annu battre an det forsta berget, templet var dock inget mer intressant! Nar vi kom tillbaka till hotellet sa pussade jag nastan marken, jag som ar radd for att aka moped i Sverige skiter ju nastan pa mig i den har trafiken! Hur som helst, de andra akte tillbaka med mopederna och jag satte mig pa roof topet med Gemma och Marc en stund!

Jag gjorde sedan iordning mig lite for att ga in till Main Bazar och mota upp sandra, Dani, Jukka och Ollie for lunch men jag hann inte komma langre an utanfor var hotelldorr! Dar stod Dani och Jukka med varsin moped (de behovde aka 2 omgangar for att fa tillbaka alla mopeder) och Dani bara ler mot mig och sager "want a ride?" Buhu, jag som lovade mig sjalv att inte aka mer moped men jag akte med i alla fall da det var sa kort till mopedstationen! Dani sjunger mantras hela vagen medan jag sitter bakom och skriker "WATCH OUT! COW! AAHH!!"

Vi at middag pa ett mysigt roof top (som alltid) och Tomer foljde med oss ocksa! Jag stannade kvar i stan efter det medan resten gick tillbaka till hotellet sa vid 9-tiden insag jag att det var dags for mig att ga tillbaka till hotellet ocksa, men nar jag borjar ga tillbaka sa maste man ga i lite morka grander och da kom det en moped med 2 indiska killar pa som tittade konstigt pa mig! De stannade mopeden precis framfor mig sa jag behovde stanna! Jag latsades svara i min mobil da och vande tillbaka till Main Bazar, Sandras mobil var avstangd och de andra har ingen telefon!

Jag ringde da Tomer som var kvar pa Main Bazar ocksa (men Tomer och de andra israelerna bor pa Main Bazar & Gemma, Marc, Sandra, jag, Jukka och Ollie bor 5 minuter utanfor gatan) sa han motte upp mig och foljde mig tillbaka till mitt hotell! Sa himla fin, vi har verkligen blivit som en liten familj har och alla tar hand om varandra! Sa idag har vi bara shoppat jarnet ocksa, jag har gatt runt mycket med Sarit som ar helt underbar! =) Vi har aven ombokat Bens bussbiljett da han fortfarande ar sjuk sa han kan inte aka forran imorgon kvall, stackarn!

I fredags morse satt Sandra, Jukka och jag pa roof topet fran halv 7 pa morgonen och
sag pa soluppgangen! Eller Sandra och Jukka gick redan upp kl 5 for att gora yoga!

Vid halv nio la vi oss vid borden for att vanta pa att fa bestalla frukost!

Vi drog oss ner pa stan for att traffa vara israelare!

Shopping!

Kopte ett fint halsband!

Sandra, Jukka och jag gick ner till vattnet en stund!

Pavag upp till ett av de 2 bergen med ett tempel, for att se solnedgangen!

Vi softade i Marcs och Gemmas rum innan vi drog ut!

Kopte den har fina tunikan med Sarit tidigare pa dagen!

Baba Restaurant!

Slaaaaaaaaaaaaaash!

Lordag (igar) hyrde vi mopeder!

Efter vi akt tillbaka med mopederna softade vi pa roof topet tills Shnilson (Dani) kom!

Time to go! Sandra akte bakom Jukka, jag bakom Danis och Ollie akte sjalv!

Dum ide att sitta pa Danis moppe! :P

Vi akte till det andra berget i Pushkar for att se templet hogst upp och utsikten!

Nar vi lamnat tillbaka mopederna (hela, thank god) sa gick vi ut pa stan och sprang da in
i Tomer som foljde med oss for att ata middag pa ett mysigt roof top! Alska solnedgangen!

Stackars Sandra som varit dalig i magen fick bara ata trakig mat =(

Frukost imorse!

Varldens finaste par!

Nar jag gick lite pa stan sjalv idag sa gick jag in i Dani, Inbar och Sarit och joinade dom
pa lite shopping! Slapade aven med mig Dani till en affar jag skulle till, stackars kille!
Sen gick vi och kopte fruktdrinkar och at sedan frukost pa ett roof top och da kom aven
Sandra och Tomer och joinade oss!

Ikvall aker vi alla vidare med nattbuss pa 10 timmar till Jaisalmer, vilken bussresa det har kommer bli med alla oss i den! Kan ni tanka er mig pa en enorm kamel btw..? Nej, det kan inte jag heller sa vi far se hur det har kommer ga! San tur att Gemma och Sarit ar lika skraja som mig! Kram och karlek fran Indien ♥

JAIPUR, PUSHKAR

Heej!! Hoppas allt ar bra med er, just nu befinner jag mig i Pushkar som ligger i Rajasthan! Jag, Sandra, Gemma, Marc, Jukka, Olli och Dani akte tillsammans fran Rishikesh med natt-tag till Jaipur i tisdags! Natt-taget var hemskt da det var sa sjuukt kallt, sakert under 10 grader och vi hade vart bas precis vid dorren! Dani och Jukka hade sovsack men vi andra lag och huttrade som sma isbitar! Jag vaknade vid 2-tiden av att Marc var uppe och gick sa da gav jag upp och joinade honom!

Gemma vaknade ocksa efter en stund sa vi tre satt och pratade under deras filtar i nan timme, skona Sandra (som sov i mittensangen som man faller upp) vaknade till av att vi pratade och trodde da att vi var framme! Utan att borja prata med oss sa reser hon sig upp och stanger sin sang och satter sig halvsovandes pa sangen under! Efter ett par minuter somnar hon om pa den understa sangen och Gemma och jag tittar bara pa varandra och undrar vad hon haller pa med! Nan timme senare vaknar hon upp och ba: ahaa jag trodde vi var framme! Haha kolsvart ute mitt i natten, bra Sandra!

Innan vi gar av taget sa forsvann Dani en stund (som alltid) och nar han kommer tillbaka har han med sig en tjej fran Spanien som inte hade nagon att aka med sa vi sa att hon kunde hanga med oss och sen aka tillsammans med oss vidare till Pushkar sedan! Sa Martha som hon heter hangde pa oss, vid 9-tiden pa morgonen igar kom vi fram till Jaipur, vi hoppade in i 2 richas och korde till forsta basta hostel! Trafiken i jaipur ar galen och staden ar sa hektisk, vi som kommer fran lugna paradiset Rishikesh fick alla en chock!

Vi tog oss fort till vart hotell vilket var jattesoft, marc och gemma bodde i forsta dorren, sen var det Sandra, jag och Martha och i rummet langst bort Olli, Jukka och Dani! Vi alla delade en enorm balkong som vi satt och solade pa hela formiddagen och spelade kort! =) Pa eftermiddagen tog vi oss en tur ut pa stan for att se pa smyckena, enligt Lonely Planet skulle det vara rikligt med bra smycken i Jaipur! Vi gick runt i timmar men hittade inget speciellt och staden ar som sagt sa hektisk att vi blev galna!

Sandra, Jukka och jag tog en cykelricha hem tidigare an dom andra for vi var sa trotta pa staden! En timme senare kommer resten och ar helt rosenrasande da de hamnat i tjaffs med nagra richaforare som t o m hade hojt en sten mot Gemma, helt galna!! Sa pa kvallen satt vi bara pa var balkong och drack ol, jag la mig dock tidigt da jag bara sov 2 timmar pa taget!

Idag gick vi upp och checkade ut nastan pa en gang da vi skulle aka idag, vi tog oss sedan till ett frukoststalle och planerade dagen innan vi tog oss till buss-stationen for att aka till Pushkar! Ingen av oss ville vara kvar i Jaipur mer i alla fall! Bussen hit tog ca 3 timmar och nu ar vi antligen har! Pushkar ar heelt underbart, paminner mycket om Rishikesh och vart hostel ar underbart! Vi har varmvatten, balkong, en enorm utsikt over bergen, mysig roof top med restaurang och det kostar bara 150 rupies per dubbelrum/natt vilket motsvarar ca 25 kronor!

Vi gick upp och satte oss pa roof topet for lunch och ganget sitter nog fortfarande kvar dar men jag ville ga runt och se mig omkring lite! Jag har varit nere vid vattnet (jattevackert) och gatt runt lite har pa smagatorna! Jag sprang forst in i Tomer som ocksa var pa ashramet, sen traffade jag aven Inbar och Sarit! =) Jag satte mig med dom en stund och drack fruktdrink innan jag gick hit da dom skulle vidare nagon annanstans!

7 pers plus vaskor i en Jeep!

Pa taget!

Sjukt snygga Marc!

Har har Sandra hoppat ner i tro om att vi snart skulle av haha!

Cooold! Gemma och jag i hennes lilla filt!

Jaipur! Jukka, Olli, Sandra och jag i richan pavag till hotellet!

Sandras, Marthas och mitt hotellrum i Jaipur!

Var gemensamma balkong, sa skont det var att sola i bikini!!

Vi tog en svang pa stan!

Chai!

pa kvallen satt vi pa var balkong och drack ol och at notter!

Frukosten idag!

Hejda Jaipur!

Pa bussen pavag till Pushkar!

Sandras och mitt hotellrum har i Pushkar!

Bilder fran vart hotell!

Dorren som ar oppen ar Sandras och mitt rum och det bredvid ar Gemma och Marcs!

Bilder jag tog nyss har fran skon!

Nu ska jag mota upp Sandra och vandra lite har pa smagatorna, det ar sa mysigt har! De andra latmaskarna vill inte lamna vart underbara hostel idag haha! Vi ska latt stanna har i nagra dagar till innan vi aker vidare till Jaisalmer for att rida kamel i oknen! PUSS och karlek!