VAGATOR, GOA

Tjuhu! Hoppas allt ar bra med er och att julkanslan ar pa topp, sjalv kanner jag ingen alls men det ar lugnt! Det kanns som jag langtat efter att komma till Goa sa lange och nu ar vi faktiskt har! Eller inte Goa i sig utan att min andra Sandra oxa ar har! Jaja, Sandra och jag akte fran Gokarna kl 9 imorse och fick da krama vara israeliska vanner hejda! Vi ses ju i Israel nar vi kommer och halsar pa sa det var inte sa jobbigt!

Vi tog oss sedan till tagstationen med 45 minuters marginal, saklart var taget over en timme forsenat (ater igen, Indien och tider..) men vi traffade en harlig pensionar fran Sverige pa stationen som vi pratade med sa tiden gick fort! Tid raknas inte heller pa samma sett hemma som har, 1 timmes vantan i Indien kanns som 5 minuter i Sverige! Hur som helst, pensionaren vi traffade har rest runt i Indien manga ggr och var nu pa sin andra 6 manaders resa har, coolt! Vi tog i alla fall taget tillbaka till Madgaon till slut for att sedan forsoka hitta en buss vidare till Vagator!

Vi hoppade in i en richa tillsammans med en annan kille och blev da korda till busstationen! Killen hoppade av vid stationen men vi satt kvar da vi fick ett bra pris med richachaufforen, for 750 rupies korde han oss hela vagen istallet for att vi skulle trixa runt med 3 bussbyten! Val framme vid Shalom Guest house sa blir vi motta av Julia (jag och Sandra bokade det har hotellet i september da vi ville ha jul och nyar fixat sa vi har haft kontakt med henne over telefon lange)

De ar sa himla trevliga har, det ar en familj som ager guest houset sa man kanner sig verkligen som hemma! Rummen ar oxa jattefina och rena, vi har t o m kylskap! Marc, Gemma och Sandra var nere pa stranden sa jag och Sandra checkade in sa lange! Efter nan timme hor jag "iiiiihh", och forstar direkt vem det var! Jag sprang ut och slangde mig pa min finaste Sandra och bakom henne kom Marc och Gem, saknat dom alla!

Vi satt pa marken utanfor vart rum och pratade i nan timme innan vi drog oss ivag for att ata! Det finns sa mycket alkohol och vasterlandsk mat har, maten tycker jag om indisk men vin och bacardi breezer ar inte helt fel just nu! Jag bestallde min forsta avocadosallad har i Indien pa restaurangen och det satt sa bra, saknat avocado! Vi satt kvar dar och pratade i nagra timmar och sen gick Sandra (min fru), Gem och Marc tillbaka till hotellet och softa medan jag och Sander drog oss till datorerna!

Soft pa stranden, sista dagen i Gokarna!



Sandra malade mina tanaglar, satte tampong och annat emellan! ;)     


Sista kvallen vi fem! 



Tagstationen imorse!


Fin utsikt fran taget!





Richa hela vagen fran Madgaon till Vagator, fett lata och bekvama haha!


Shalom Guest house, mitt och Sandrornas rum!
  


Mitt vita vin!!



Mina Sandror =)


Lunchdags!



Marc kor pa Bjorn Borg, Go Sweden! 




Shalom Guest House!  


Ikvall ska vi bara se pa star movies i Marc och Gems rum, dom javlarna fick TVn! Sandra kopte ju med sig vitt vin till mig oxa sa Sandrorna och jag ska fira lite med det och choklad pa var veranda! I overmorgon ar det julafton och da ska vi alla ga till nan restaurang och fira, forsta gangen for mig utan min familj! GOD JUL allihopa, vi hors efter julafton igen ♥

Postat av: Från tomten

Hej Matilda! :D

Nu har vi ätit jul frukost och tomten varit här. Emma blev lite rädd för tomten men var ändå väldigt nyfiken på honom.

Hoppas du har det JÄTTE härligt!! :D Vi tänker på dig.

God Jul på dig

önskar Emma, Karin, Peter, Peter, Jennie, Josefine, Fanny, Moa, Mormor och Morfar.

2010-12-24 @ 13:21:44

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0