COCHIN, SOUTH KERALA

Hello mina fina! Just nu befinner jag mig i sodra Kerala i underbara Kochi (Cochin pa deras sprak) vilket har varit en hollandsk koloni! Kochi ar en turistig stad med massa mysiga cafen och sma shops, vid hamnen har de stora fiskenat dar indier fiskar och saljer till alla som vill ha! Man kan kopa en fisk dar och betala dem for att tillaga fisken oxa, de har allt fran blackfisk till enorma monsterfiskar!

Sa vi kom hit till Kochi for 2 dagar sen direkt fran Bekal i norra Kerala! Sista kvallen vi hade i Bekal sa kopte vi lite ol och vin och satte oss pa stranden igen som forsta kvallen! Det ar otroligt hur bra vi sag stjarnorna fran stranden, manen kom inte upp forran sent pa natten sa det var verkligen kolsvart! Dock gick jag tillbaka tidigit, redan vid halv 12 for vi skulle upp 6 dagen efter for att hinna med taget till Kochi och jag hade inte ens packat an!

Dagen efter vaknar jag av att Moran skakar mig och sager att vi forsovit oss, vi skulle mota de andra i receptionen om 1 minuter! Moran springer sedan over till killarna som ocksa sov och vackte dom, haha vad skulle vi gora utan Moran.. Vi kramar Simone hejda och satter oss i receptionen, alla ar mer doda an levande! Sen kom jag pa att Filip inte blivit vackt sa jag bankar pa hans och Priscilias dorr sa han hade ca 2 minuter pa sig att packa och komma ut!

Vi hoppade in i 2 richas och akte direkt till tagstationen, kopte biljetter och satte oss sedan for frukost! Taget avgick i tid (8.30) och det tog oss ca 8-9 timmar att komma fram till Kochi! Val framme at vi lunch pa tagstationen innan vi tog en richa ner till hamnen! Vi tog baten over till andra sidan och letade sedan hotell, Kochi ar en sa mysig stad att bara hanga i med bra restauranger och harliga atmosfarer! Vi hittade ett soft hotell efter manga om och men som ligger ca 2 minuter fran main street med richa!

Vi har inte gjort mycket alls har, bara gatt runt bland alla shops och atit god mat! Ikvall ska vi testa fisk igen till middag som de andra gjorde igar, jag tog bara en soppa da for jag inte var hungrig! Eftersom jag vunnit ett bet med Ben sa ska han betala min dyra middag sa nu blir det dyr fisk!! Som det ser ut nu sa aker vi vidare imorgon for att gora Backwater och sen separeras vi.. =(

I richan pacag till tagstationen i Bekal!

Dags att ta taget, ser ni hur pigga vi var?

Alla somnade utom jag..

Jag och Ben lag som Moran och Filip men sa satte jag mig upp for att hamta min Ipod och
Ben bredde fort ut sig i somnen sa jag fick en miniplats i hornet haha..

Framme i Kochi, har i taxin och Moran var pa superhumor och fotade som en galning!

Pa baten pavag over till andra sidan av Kochi dar vi ville bo!

Fiskenaten nere vid hamnen, ascoola!

Har kunde man valja fisk att kopa..

Frukost imorse, Filip och Grady sov langre!

Hors om nagra dagar igen, PUSS!

Beach pictures from today

Tankte eftersom jag inte uppat pa 8 dagar sa blev det 2 inlagg idag ;) Sa nu tycker jag ni kan kommentera lite battre igen haha, vill hora fran er for jag saknar er!! Namen jag behovde anda ga tillbaka till datorn for att fora over pengar, nu ska jag mota upp resten for middag! Puuuuuss ♥

NORTH KERALA

Tjuuuu! Nu ar det inte ofta jag uppdaterar bloggen for tillfallet men det finns verkligen inte tid for det! Nar jag val fixar ett inlagg sa tar det i alla fall 2 timmar och vi gor saker hela tiden! Jaaja, mycket har hant sen vi senast hordes har i norra Kerala att det har inlagget kommer bli laangt! I alla fall, norra Kerala ar inte sa turistigt och Lonely Planet tipsar mest om sodra Kerala men vi tycker om att resa till oturistiga stallen! Sa den 19 januari akte Moran, Ben, Filip och jag vidare fran Mysore till Kerala!

Vi tog 2 olika bussar (lokalbussar hela tiden saklart, sa billigt!) och kom fram till Kalpetta! Vi borjade leta efter Guest Houses men det var fullt overallt! Anledningen till att vi akte dit var for att hitta ett bra trekk och enligt vara bocker sa skulle det vara en bra plats! Till slut tog vi en annan buss som tog oss till Mepadi, en annan liten stad dar det fanns enkla trekks som vi tankte borja med! Aven dar var det nastan omojligt att hitta Guest House men efter en timme eller tva sa fann vi for ett okej pris!

Det storsta problemet med Guest housen i dessa oturistiga stader ar inte att de faktiskt ar fulla (de flesta ar tomma), problemet ar att de inte tar emot utlanningar! De har inte fatt tillstand av polisen sa bara indier far bo dar, hur rasistiskt ar inte det? Hur som helst, vi checkade in pa ett Guest house och gick sen for att ata mat och boka vart trekk for dagen efter i Mapedi, en enorm naturpark som heter Chembra Pick! De har enorma te & kaffeplantager och bergen runtomkring med en fantastisk natur (se bilder nedan)!

Sa pa morgonen efter at vi frukost tillsammans och tog sedan en richa till stallet dar man kopte biljetter! Nar vi kommer dit sa far vi reda pa att vi behovde betala 1000 rupees for oss fyra for att klattra upp pa det hogsta berget med en guide! Vi sa att vi inte behovde en guide men det var man tvungen att ha, sa tillslut bestamde vi oss for att kopa besoksbiljetten for 10 rupees istallet och se hur langt vi kom utan en guide! Vi gick in och foljde vagen och naturen var som sagt helt otrolig!

Pavagen upp motte vi en kille fran Alaska, Grady som var pavag ner fran berget, vi stannade och pratade lite med honom och sen bestamde jag mig for att folja med honom ner igen! Vi hade redan vandrat i ca 2 timmar och hade minst lika lang tid kvar for att klattra upp pa berget och jag var jattehungrig och hade lite ont i magen! Sa jag och Grady gick ner tillsammans och at lunch pa ett indiskt hak, vi satt dar i ca 3 timmar och pratade och at masala dosa (jag fick nastan i mig 2 stycken, sa hungrig var jag!)

Jag trodde Filip, Ben och Moran skulle vara borta i flera timmar och Grady bodde i Kalpetta (ca 20 minuter med buss fran Mapedi) sa vi bestamde oss for att hitta ol! Vi var i en totalt oturistig stad men vi lyckades hitta en liten affar dar de salde ol sa vi kopte en varsin och satte oss pa trappan vid mitt och de andras hotell! Efter ett tag kom det 2 killar med backpackingvaskor in pa hotellet sa jag ropade pa dom fran trappan, det var 2 killar fran England som hade rest runt varlden i 5 manader redan! Jag sa at dom att joina oss for middag sa de gjorde dom!

Vi blev ett gang pa 10 pers som at middag tillsammans sa det var jattetrevligt men vi la oss ganska tidigt anda da vi skulle aka vidare dagen efter! Dagen efter bestamde vi kl 8 i receptionen och ingen skulle forsova sig, jag vaknade upp vid 7 for att packa allting sa jag skulle vara i tid och klockan 8 sitter Moran och jag i receptionen! Filip kom ut 10 over 8 och Ben typ 20 i 9, gissa om vi var tjuriga! :P Hur som helst, vi at frukost tillsammans och tog sedan bussen till Kalpetta igen for att Filip skulle mota upp sin kompis Priscilla som han traffade i Mexico for 2 ar sedan! Hon ar i Indien i 6 veckor och joinar oss nu ett par dagar!

Vi motte aven upp Grady igen for han ville oxa gora trekk i djungeln sa vi sa att han kunde hanga pa oss! Nar vi alla var samlade sa tog vi fler lokalbussar som till slut tog oss till Thrinelly (stavning), nar vi gar av bussen sa star vi alla dar och ser oss omkring helt snopna! Det som fanns dar var en busshallplats och ett hus dar det fanns en restaurang, ett hotell och en kiosk i.. That's it! Plus ett gang pa 10 indiska killar som fyllde busshallplatsen vi satt i for att stirra pa oss! Grady och Ben gick ivag for att hitta ett hotell men det ar omojligt sa lange du inte var indier, i andra lag kvar i busshallplatsen och vaktade vaskorna!

Vi kunde inte finna nagon information om trekks heller sa till slut pratade vi med en jeep-chauffor som tipsade om ett stalle i narheten sa vi akte med honom! Han tog oss till ett stort hus mitten av ingenstans dar vi kunde bo och de hade trekks inbakat sa guiden bodde med oss i huset! Vi fick ett rum med 6 sangar (kandes som de 7 dvargarna) och vi lagade var mat sjalva under en oppen eld! Moran och Filip akte med jeepen och handlade ris, gronsaker, bonor och annat sa lagade vi alla pa kvallen! Dock ar Moran kock sa hon tog befalet (paminde sa mycket om dig, Bonnie :D) och maten blev god! Vi gjorde t o m egna chappatis!

Sen gick vi och la oss da vi skulle sta klara for trekk klockan 8 pa morgonen! Dagen efter fixade vi oss for trekk och vantade vid ingangen for att ga ut i djungeln, saklart var det ca 30 minuter forsenat men tillslut kom vi ivag, 2 amerikaner gick med oss oxa! Jag var sa nervos for att ga ut i djungeln med tanke pa att man faktiskt kan ga in i en tiger eller elefanter (som ar valdigt aggresiva), dock sag vi bara tigerspar och elefantspar i marken! Vi gick dock hela dagen i den enorma varmen, 1,5 mil totalt! Det var sa coolt att vara ute och vandra i djungeln och uppe i bergen, jag trodde aldrig jag skulle gora nagot sant!

Vi kom tillbaka pa eftermiddagen igen och var da helt slut, alla tog en varsin dusch och sen la vi oss for att sova lite! Jag trodde verkligen inte jag skulle somna men jag slocknade nastan pa en gang och vaknade upp 7 pa kvallen (ca 2,5 timmars somn) och det var morkt ute! Det var bara jag och Grady kvar som sov sa jag kladde pa mig och gick ut till koket, dar stod Ben och Filip och lagade mat med Moran bakom som sa vad de skulle gora! Jag satte mig pa golvet och tittade pa, alldeles for trott for att hjalpa till haha! Det blev en jattegod middag i alla fall med ris och agg med gronsaker!

Senare pa kvallen tog vi en jeep for att aka runt bland vagarna i djungeln i 2 timmar i hopp om att se vilda djur da vi inte sag nagra under trekket pa dagen! De 2 amerikanerna som gick med oss under trekket pa dagen tipsade om det sa klockan nio kom jeepen for att hamta oss! Vi sag en vild katt, flera hjortar och 2 vilda elefanter! Det var sa coolt med elefanterna for de stod precis vid vagkanten, helt enorma och bara stirrade pa oss! Det ar sa annorlunda att se en vild elefant an att se dom pa typ zoo, sa coola djur!

Nar vi kom tillbaka pa kvallen somnade vi nastan pa en gang, aven om vi sovit siesta! Dagen efter checkade vi ut och tog en buss vidare mot Kannur! Hela bussvagen satt jag och Grady och tittade pa Ace Ventura pa hans Ipod, alska!! Vi stannade i Kannur en natt for att det hade blivit for langt att aka direkt till Paranassi Kadavu, pa hotellet i Kannur motte vi en tysk tjej som reste ensam sa vi fragade om hon ville hanga med oss till middag och det ville hon! Jag madde dock lite daligt den kvallen sa jag var inte sa jattesocial, sen gick jag och Moran och la oss tidigare an resten!

Anledningen till att vi akte till Paranassi Kadavu var for att vara bocker tipsat om en hinduisk trance-cermoni i ett hinduiskt tempel dar och nastan inga turister aker dit men det skulle vara en cool upplevelse! Man fick gratis mat och boende i templet for den natten sa vi akte dit! Nar vi kom fram sa lamnade vi in vara vaskor i ett rum och satte oss sedan pa langa bankar utanfor da alla fick lite snacks och chai, vi satte oss alla tillsammans som vanligt men insag sen att vi maste sitta kvinnor och man separerat!

Efter nan timme sa borjade cermonin, det var bland det konstigaste jag sett! Det var 2 man i mitten av det stora templet som var malade i orange, rod, gul och hade alla mojliga konstiga plagg pa sig! De gjorde en ritual i borjan och sedan var tydligen Gud i dom, som ett medium! Templet var FULLT med indier plus oss 7 och det var otroligt att se hur indierna ar sa troende till detta, de tryckte sig fram till mannen senare for att fa rora honom och fa en blessing eftersom deras Gud var i honom! Vi gick ut nar blessingen borjade och motte upp killarna, vi satte oss ute och at middag istallet for att ata i templet da vi fick enorma mangder ris dar vi anda inte skulle ata upp!

Efter det var det dags for oss att ga och lagga oss, mannen sov pa nedervaningen pa en enorm matta ihopkurade! Kvinnorna sov 2 trappor upp pa samma sorts mattor pa golvet, fullt med skrikande barn overallt! Nar vi kom in i templet och sag detta sa stod vi alla tysta, sen sager Grady "haha, have fun girls, sleeping with loads of screaming babies"! Jag vander mig mot honom och ba "Well Im not the one sleeping with the guy touching himself, have fun!" Sa pekade jag pa en man som lag mitt pa mattan med handen innanfor sina byxor, hahaha! Vi tjejer gick upp sen och la ut vara lakan och tog sedan vara tandborstar och gick ner for att fixa oss, vi sa god natt till killarna som hade det snappet varre an oss haha!

Nar vi gick upp for att lagga oss sa kunde jag inte somna sa jag bestamde mig for att ga ut och ringa hem! Pavagen ut fick jag ett sms fran Grady "So the guy next to me hasn't stopped staring at me yet. It's nice. How u doin", hehe sa vi mottes ute och snackade i typ 2 timmar och aven Priscilla joinade oss efter en stund! i stod vi toaletterna som var SA ackliga, fullt med bajsblojor fran alla barn overallt och kiss... Jag sov inte mycket denna natt, ca 2 timmar som mest eftersom vi var tvungna att vakna klockan 5 pga morgoncermonin! Nar vi tog oss upp och gick in i salen for cermonin sa borjade de trumma pa trummorna sa hart att mitt huvud nastan exploderade!

Denna upplevelsen var sjukt vard aven fast det var konstigt och ackligt, det ar inte mycket jag inte gjort pa den har resan! Vi akte fran Kannur direkt efter cermonin mot Bekal som ligger hogre upp i norra Kerala, enligt bockerna skulle det finnas paradisstrander dar! Nar vi kom dit sa separerades vi for att hitta hotell och tillslut hittade killarna ett jattebra stalle som vi checkade in pa! Vi tog oss sedan ner till stranden och herregud vilken paradisstrand, vi var ensamma pa hela stranden med vit sand och delfiner som hoppade i havet! Filip klattrade upp i en palm och hamtade nagra kokosnotter som han sedan oppnade upp med fickkniv och sten sa delade han ut till oss alla!

Sa harlig dag pa stranden, vi tog oss sedan in till stan for att ata lunch och mota upp Moran som tog en siesta under dagen! Vi akte sedan tillbaka till stranden och spenderade hela solnedgangen dar, helt magiskt! Jag och Priscilla satt pa stranden och pratade nar Filip och Simone badade, da ser vi en stor delfin i vattnet ca 5 meter fran Filip, SA nara stranden! Jag och Priscilla FLOG upp och springer mot Filip och skriker och pekar att han ska vanda sig om, det ar typ en av Filips storsta drommar att simma med delfiner! Han springer upp mot oss for att hora vad vi sager, nar han forstar sa vander han om och springer fort ner till vattnet igen men da hade delfinerna tagit sig ut igen!

Nar solen nastan gatt ner tog vi oss tillbaka till stan och kopte lite vin och ol for kvallen och sen gick vi till hotellet for att duscha och vila lite! Vid 8-tiden mottes vi for middag, jag hade lite ont i magen men fick te som var bra for magen av Simone sa jag madde battre sen! Efter middagen sa gick Moran och la sig, Grady lag fortfarande och sov sa det blev jag, Priscilla, Filip, Ben och Simone som tog vara ol och vart portvin och tog oss till stranden! Vi gick ner till stranden narmast vart hotell och det var kolsvart sa vi fick ta med ficklampor for att kunna ga ner dit! Stjarnhimmelen dar nere var helt otrolig sa vi satt dar och lyssnade pa musik och vagorna och pratade om allt mojligt till halv ett pa natten!

Jatteharlig kvall men jag var saa trott och somnade direkt jag la huvudet pa kudden pa hotellrummet, sov ju bara ca 1,5 timme natten innan! Idag vaknade jag av vackarklockan 9 imorse, vi skulle ga och lamna in smutstvatt och sen ata frukost innan vi alla gick till datorerna! Nu har vi suttit har i tre timmar och mejlat, bloggat, fixat bilder etcetc sa vi alla spyr pa datorer nu! Jag ska ta en richa ner till paradisstranden och bara njuta och ta det lugnt!!

Mapedi!

Chembra Pick!

Time to move on, mot Kalpetta igen!

Filip och hans van Priscilla!

Framme i Thrinelly, middle of no where!!

Huset i djungeln vi bodde i en natt!

Dags att gora middag!

Last cigarette of the day!

Dags att sova!

Frukost dagen efter!

Dags att borja vart trekk!

Nar jag vaknade upp efter siestan lagade killarna redan middag!

Efter middagen hade vi bokmote om vart vi skulle resa harnast, for att branna lite tid
innan jeepen skulle komma och hamta oss for djungeltrekk!

2 timmars kvallsrunda i en jeep for att se vilda djur i djungeln!

Vi stannade pa vagen for snacks haha :P

En vild elefant haha, bilden blev helt svart sa det var fail.. Men det var saa coolt!

Frukost dagen efter pa den enda restaurangen vi kunde hitta!

Pa G vidare igen!

Framme i Kannur!

Vi var dom enda turisterna pa stranden sa vi blev ganska omringade fort!

Priscilla och jag pavag ut pa middag pa kvallen!

Dags att aka vidare igen, mot Paradissi Kadavu (Haha, vi slog vad om 10 rupees att ingen
skulle komma ihag det namnet nar vi skulle aka dit :P Jag stavade det nog fel nu oxa..) Vi
skulle precis hoppa pa bussen nar vi sag Baskin Robbins, Moran som ar GALEN i glass blev
helt overlycklig sa vi gick dit och bestallde en varsin glass och det var sa vart det!

Hjarta dig!

Pa vagen till templet, Moran koper alltid de rosa menthos sa fort hon ser dom!

I Templet, nar vi kom dit fick vi sitta pa bankar (man och kvinnor separerat) och sa fick
vi chai och lite snacks vilket bestod av bonor och kokosnotsbitar!

Utanfor templet, haha sa Indien!

Pa kvallen och morgonen sa tvattar sig indierna i sjon utanfor templet, full av skrap!
De gor den har ritualen varje dag, 2 ganger om dagen tror jag..

Redo att ata middag i templet, vi satt med 100tals andra indiska kvinnor och barn i nagot
som kandes som en enorm fangelsecell!

Vi skippade da middagen som templet skulle gett oss och at pa en indisk restaurang utanfor
istallet, i templet skulle vi fa massa ris och det ar vi alla ganska trotta pa! Dock var maten
pa den har restaurangen allt utom god, alskar indisk mat men brodet kandes gammalt!

Grady, Priscilla och jag borstade tanderna utanfor templet pa marken :P

Min och tjejernas sovplats, jag och Priscilla sov i ett horn och Simone & Moran la sig en
bit bort dar de hade mer plats!

Moran smygfotade mig och Priscilla!

Soluppgangen pa morgonen var sa vacker, dock hade vi sovit typ 1 timme sa det var
svart att njuta av den! Eller for mig i alla fall med mitt morgonhumor :P

Framme i Bekal, vart hotell!

Mitt, Morans och Simones rum!

Var paradisstrand!

Filip klattrade upp i en palm och plockade ner nagra kokosnotter at oss som vi drack &
at, Ben kampade med denna kokosnot i typ 30 minuter sa den var helt massakerad :P

Pa eftermiddagen at vi lunch i stan och akte sen tillbaka till stranden igen och sag solned-
gangen och massa delfiner hoppandes i havet, helt underbart!

Priscilla och jag satt pa stranden och pratade medan Grady sov pa vara handdukar,
Ben och Moran var pa en strandpromenad & Filip och Simone var i vattnet! Mitt i min
mening sa flyger Priscilla upp och skriker och pekar, jag tittar dit hon pekar helt forvirrad
men da ser jag delfiner i vattnet, sa HIMLA nara oss! Vi skriker pa Filip som skulle do for
att fa simma med delfiner att han har en delfin ca 5 meter bakom honom! Vi hoppar och
skriker sa han springer upp fran vattnet for att hora vad vi sager, nar han hor vad vi sager
sa vander han om och slanger sig i vattnet igen och simmar ut, tyvarr borjade delfinerna
bege sig utat igen men det var SA haftigt!

Ben larde Filip nagra moves fran kampsporten Capoera och vi tittade pa!

En harlig kvall pa stranden under stjarnorna med vin och ol, jatteharlig kvall!

Jag maste saga att jag ar sa tacksam att jag valde att folja med Filip och Ben fran Arambol for typ 3 veckor sen, annars hade jag aldrig besokt alla dessa platser vi nu besokt! De reser pa ett sa roligt och oturistigt satt och vi har mott sa manga underbara manniskor som jag alskar! Nu ska jag ner till paradisstranden och ata kokosnotter, stranden ar enoormt lang och helt tom sa strandpromenad dar ar helt otroligt!! Ha det bast alsklingar ♥

Hampi - Bangalore - Mysore

Halloo! Nu befinner vi oss i Mysore i Karnataka! Senast vi hordes var jag i Hampi men vi reser fort och effektivt ;) Tankte beratta lite om de senaste dagarna nu.. Nar vi tog baten over till andra sidan i Hampi sa markte vi att det var FULLT med folk som skulle ta baten (nu pratar vi om en liten motorbat), da det var nagon speciell hogtid den dagen! Filip kom pa forsta baten men jag, Moran och Ben vantade pa nasta! Det var ganska lugnt att ga pa baten da vi inte var sa manga som skulle lamna var sida, dock nar vi kom fram till andra sidan sa mots vi av sakert 500 indier som star ihoptryckta och slass om vem som ska pa baten forst!

Jag trodde helt klart att jag skulle aka i vattnet, indierna TRYCKTE sig pa baten samtidigt innan nagon av oss hunnit ga av! Tack vare 2 brittiska tjejer som TRYCKTE sig framat och tog min hand i farten sa kom jag av, en indier fick fanga mig pa andra sidan sa jag inte ramlade i! Det var helt galet i alla fall och det ar ett mirakel att ingen ramlade i! Hur som helst, efter det tjaffsade vi med 10 richa-chaufforer om ett okej pris till Hospet dar var buss skulle ga ifran! Alla tog lojliga overpriser pga hogtiden men vi lyckades komma ner over halften i alla fall innan vi gav oss!

Nar vi kom till Hospet sa hade vi ca 3 timmar till godo sa vi satte oss pa en indisk restaurang och at middag, jag laddade aven pa min mobil med pengar sa jag antligen kunde prata igen! Hampi har nastan ingen mottagning och det ar typ omojligt att ladda pa med pengar oxa! Sen gick vi i alla fall och satte oss pa buss-stationen och vantade, de andra har bocker att lasa men jag har inte hittat nagon bra sa jag vart sjukt uttrakad! Jag satt och storde Ben sa han inte kunde lasa i typ 1,5 timme tills han gav upp haha! Jag startade aven konversationer med flera indiska man som skulle med samma buss som oss, de var i alla fall lite mer pratglada! :P

Bussresan var jattebekvam, Moran somnade efter ca 5 sekunder men jag lag och lyssnade pa Skainsmate i repeat i ca 2 timmar och tittade pa stjarnorna, alskar faktiskt nattbussarna nar vagarna ar raka! Hur som helst, vi kom fram over en timme for tidigt till Bangalore sa vi blev alla vackta ur djup somn och fick praktiskt taget slanga oss av! Jag kom av och gick och satte mig pa sidan i ett par sekunder, da kommer Filip gaendes med chai.. Han hittar chai var vi an ar pa sekunder, helt galet!

Vi tog sedan en richa till main street och hittade ett okej hotell dar vi fick ett bra pris om vi alla fyra stannade i samma rum! Vi lamnade vara vaskor och gick sedan ut for frukost, dock var typ allting stangt forutom ett 4-stjarnigt hotell som hade en grym buffe for 200 rupies! Haha, Ben tittade forvanat pa dem och fragade "oh, 200 rupies eller dollar??" Efter vi atit upp satt vi alla tre jattenervosa och vantade pa notan, det kandes sa sjukt att det bara skulle kosta 200 rupies men det stamde i alla fall! Det var en underbar frukost men jag tror jag at lika mycket som jag atit pa 3 dagar totalt sa jag vart PROPPmatt!

Filip ville inte ata pa buffen da han anser att sa lange han ar i Indien ska han njuta av deras mat, sa han satte sig vid ett gatuhorn utanfor hotellet och bestallde chai och en macka for 18 rupies totalt.. haha alskar honom! Vi gick sedan tillbaka till hotellet for att ta en dusch och vila lite, Ben Moran och jag somnade pa nagra sekunder och sov i 2 timmar! Filip vart uttrakad sa han gick ut pa stan och kom tillbaka i lagom tid till vi hade vaknat upp! Eller jag vaknade inte av mig sjalv utan av Moran och Ben som fragade om jag ville sova vidare eller folja med dom ut pa stan, jag var fortfarande helt slut men ville inte missa var enda dag i Bangalore sa jag slet mig upp!

Vi gick runt i staden ett par timmar och kollade oss omkring, Bangalore ar Indiens mest moderna och utvecklade stad! De har alla vasterlandska matkedjor och manga av vara kladesaffarer ocksa, Ben och jag kopte horlurar med bra marken och vi lunchade senare pa Mcdonalds! :P Vi satte oss aven i en park mitt i staden (vi hade lite forhoppningar om att det skulle vara som central park eller hyde park men hehe, vi ar fortfarande i Indien!) Det var jattemysigt att sitta dar och prata nagon timme innan vi drog oss for mat!

Vi gick sedan tillbaka till hotellet for att vila lite igen (vi sover ju knappt pa natterna da vi reser sa intensivt sa siestas ar ett maste), jag kunde dock inte somna igen sa jag borjade fixa mig infor kvallen, Filip drog ut pa stan och Moran satte sig i lobbyn och laste sin bok! Ben somnade som en stock i ca 45 minuter och nar han vaknade sa var han helt chockad och trodde det var en ny dag! Haha, de andra kom i alla fall tillbaka sen och da gick vi ut for middag, vi hittade en mysig restaurang mitt i city dar vi at god indisk mat innan vi gick vidare till en pub!

I Bangalore kan man hitta manga pubar sa vi gick till en rockpub, det var valdigt hog musik men annars var det grymt! De spelade allt fran Nirvana till P.O.D, jag pratade inte mycket utan satt mest och lyssnade och tittade pa skarmen dar de visade musikvideosarna samtidigt! Jag bestallde aven in ett glas vitt vin som var precis som hemma, soft kvall! Vi drog dock tillbaka till hotellet redan vid 11 da pubarna stanger vid den tiden har, dock var det bra eftersom vi skulle upp vid 8-9 dagen efter!

Vanligtvis sa ar Moran den som ar uppe forst och vacker oss andra men denna morgon vaknar jag upp av att Ben packar sin vaska! Filip och Moran sover fortfarande sa jag flog upp fort for jag var sa stolt over att inte vakna sist, haha! Vi packade ihop grejerna och at frukost pa hotellet innan vi checkade ut, sen tog vi en richa till tagstationen! Den richa-resan var allt utom bekvam, tank er 4 stora backpackingvaskor plus vara sma vaskor plus alla oss fyra i baksatet! Filip satt ihoptryckt langst in, Moran satt med sina knan upp i sitt ansikte och huvudet framat da hon hade en vaska bakom sig, jag satt i Bens kna med benen helt konstigt... Jaa vad gor man inte for att fa billigare pris :P

Vi kom fram till tagstationen och kopte biljetter, taget gick 30 minuter senare sa vi drack lite chai och hoppade sedan pa taget! Tag har i Indien ar sa himla smidiga och bekvama, det gar fort och ar jattebilligt! Vi kom fram till Mysore pa eftermiddagen och da slog jag ett sms till mina svenska polare (Theo, Tobbe, Jakob och Jenny) som oxa ar i Mysore, de sa da att vi kunde ringa en richa-chauffor som de spenderat 2 dagar med som var skitschysst! Vi gjorde det efter mycket om och men och fick ett bra och billigt guest house mitt i city! Vi checkade in och satte oss sedan pa en restaurang i narheten for att ata lunch!

Efter det ville Filip, Ben och Moran ta en promenad pa stan men jag kande mer for att ga tillbaka och ta en dusch, precis nar vi skulle ga sa hor jag "MATILDAA!" Da ser jag richa-chaufforen som Tobbe, Theo, Jakob och Jenny tipsade om stanna precis framfor oss och dar satt dom allihopa! Jag skrek rakt ut och sprang fram till dom och hoppade upp i deras famnar, sa sjukt kul det var att se dom alla igen! Vi stod och pratade ett tag innan vi alla akte tillbaka till vara hotell och mottes sedan upp for middag pa kvallen pa ett soft roof top! Jag tog med mig Ben, Moran och Filip sa satt vi alla dar hela kvallen och drack ol!

Jattetrevlig kvall, dock fick och gav jag manga slaps (vi bestamde att om vi pratar svenska ska vi fa en slap, da alla ska kunna forsta varandra :P)! Vi satt kvar till halv 12 innan vi gick tillbaka for att lagga oss! Jag sov i 11 timmar inatt, vaknade av att Moran skakade mig och sa att vi sovit till halv 12 pa dagen! 2 sekunder senare ringer Ben och fragar om vi vaknat an, aven Filip lag och sov sa vi drog upp honom och gick till Ben som satt pa en restaurang i narheten! Vi tog sedan en tur pa stan i marknader och akte forbi ett stort slott, jag tror dock jag sov for mycket for jag var helt slut hela dagen!

Vi satte oss pa roof topet ett tag och gjorde ett misslyckat forsok att sitta dar hela dagen och dricka ol, det var bara Ben som var peppad sa det dog ut efter en halvtimme! :P Vi gor ett nytt forsok ikvall istallet med Theo, Jakob, Tobbe och Jenny! Jag gick sedan tillbaka till hotellet tidigare an dom andra for jag kande mig sa seg, jag tog mig en kalldusch och tog mig sedan hit till internetcafet! Eftersom vi aker vidare imorgon sa ville jag hinna kolla min mejl och uppa bloggen!

I vantan pa bussen i Hospet!

Moran och jag i vart skona bas!

Framme i Bangalore, ett rum for fyra!

Lyxbuffe for 200 rupies, yeay!

Nar Moran, Ben och jag atit upp gick vi ut och gav sallskap till Filip som hellre drack chai
och kopte indisk mat ur nagot litet gatuhorn, haha alskar honom!

Vi tog oss en promenad pa stan och satte oss sedan i en park!

Pa kvallen gick vi ut for middag och drog sedan vidare till en sjukt nice bar dar jag drack
ett underbart glas vitt vin! Det var en rockbar vilket gjorde allt annu battre =) Har dock
inga bilder darifran tyvarr..

Dagen efter pa tagstationen, vidare mot Mysore!

Igar kvall innan vi gick till restaurangen och motte upp mina svenska vanner, har tyvarr
inga fler bilder fran kvallen har! =(

Idag i Mysore pa marknaden!

Imorgon aker vi vidare till Kerala for trekking ett par dagar sa jag vet inte riktigt nar vi hors igen, men inom en vecka skulle jag tro! Nu ska jag ga till ett roof top vi hangde pa igar och mota upp Theo, Jakob, Tobbe och Jenny =) Hatar btw att min kamera ar sonder, jag tar Morans bilder men jag vill fota sjalv buhu! Ha det bastast!

HAMPI

Goddag mina fina! Vi har haft softa dagar har i Hampi, dock hade jag sa hoga forvantningar pa att komma hit da jag har traffat sa manga manniskor genom resan som har namnt Hampi som en av varldens vackraste och underbaraste platser! Jag tycker det ar jattefint har och det ar en mysig kansla att ga omkring har, men det ar inte ett av mina favoritstallen i Indien!

Hampi ar en by som uppdelas av en sjo och vi bor pa andra sidan av den, man maste ta en bat over som kostar runt 15 rupies men Moran som varit har tidigare sa att det ar vart det da andra sidan ar finare! Sa det finns nagra platser man ska se nar man kommer till Hampi, ett av dom ar ruinerna som inte pa var sida av sjon! Moran hade redan varit dar sa Ben, Filip och jag akte dit igar for att se det!

Det var en riktigt haftig plats, fullt med tempel och gamla byggnader fran manga arhundraden tillbaka! Aven om jag borjar bli valdigt trott pa tempel vid det har laget sa ar jag glad att jag foljde med! Vi vandrade runt i flera timmar, at indisk lunch vid ett litet stand och var allmant turistiga! Vid halv sex borjade vi ta oss tillbaka mot baten da den sista gar kl halv sju! Dock lyckades vi missa den med 1 minut i alla fall da vi stannade for lite dosa och chai pa vagen, sa vi satte oss for att vanta!

Dock fick vi sedan reda pa att baten inte gick mer, sa vi + typ 15 andra satt dar stumma och vantade! Istallet kom det en liten rund "bat" som mer sag ut som en enorm korg efter typ 30 minuter! Dock ville dom ha 100 rupies per person sa det gick ingen med pa, sa de vande tillbaka igen! Efter ytterligare 20 minuter kom de tillbaka igen och gick med pa 50 rupies sa da hoppa vi in!

Vi kom tillslut tillbaka till vart hotell vid typ 7 pa kvallen, helt slut! Vi tog en snabbdusch och mottes upp igen for att se pa film! Manga restauranger har visar filmer pa kvallarna pa big screens, jag drog dit med Ben & Filip da Moran inte hade nan lust! Vi sag Inception som jag redan sett men den ar sa sjukt grym att det inte spelade nagon roll! Efter det gick vi tillbaka och la oss och jag somnade pa en gang, helt slut efter den langa dagen!

Dagen efter hyrde vi cyklar for att ta oss till sjon, sa otroligt vackert det ar dar! Aven vagen dit ar genom en by och fina landskap, se bilder langre ner! Vi spenderade flera timmar dar pa nagra stenar i solen, badade i sotvattnet och lyssnade pa musik! Vi kopte med oss mackor och lite frukt sa vi kunde spendera hela dagen dar, jatteharligt! Det ar sa skont att vi fyra gar sa bra ihop och ar sa bekvama med varandra, det ar galet hur fort man blir nara nar man reser ihop!

Vid 4-tiden tog vi cyklarna och tog oss tillbaka, dock ett stopp pa vagen for att dricka chai! Jag bestallde en hink med varmt vatten (vanligtvis har i sodra Indien sa far man stalla ut sin hink utanfor dorren sa fyller dom det med varmvatten, annars duschar man i iskallt) och tog en dusch och vilade en stund! Vid halv sju var det dags for oss att ga till den judiska motesplatsen! Hehe, har glomt namnet pa det men det finns over hela Indien, det ar en plats dar judar (99 % israeler) mots och far gratis mat och kan bli omhandertagna om det behovs!

Det ar en riktigt fin plats och pa fredagar (som kristendomen har sondag som en helig dag) sa mots alla for middag, ber boner och sjunger sanger och far middag! Manniskor som inte ar judar ar oxa valkomna sa jag och Filip foljde med Moran och Ben dit, det var verkligen intressant! Jag kande mig lite misfit da alla pratade hebro forutom jag och Filip och jag satt pa kanten sa jag hade inte nagon att prata med, och aven om alla ar valkomna sa kandes det lite konstigt att vara dar!

Hur som helst, efter middagen gick vi tillbaka till vart hotell for att kolla datorerna, efter det tog vi en kvallste och pratade! Vi hamnade i en ganska het diskussion om religion och fri vilja, jag anser att religion ar nagot jattevackert men det ska vara sjalvvalt! Jag tycker inte om nar manniskor fods in i en religion och inte har ett eget val om de vill vara troende till religionen eller inte, speciellt eftersom manga inte vet battre!

Vi gick och la oss vid 12-tiden och jag slocknade ganska fort igen, jag sover sa bra har i Hampi! Idag checkade vi ut fran vart hotell och gick till en restaurang for att testa en typisk judisk frukost som de troende ater in princip varje lordag! Det var en jattekonstig maltid och jag citerar Filip "Thanks guys for showing us the worst israeli meal ever, when you come to France I will show you our worst as well!" Haha, det var en bit deg som legat i ugnen hela natten och till det krossade tomater och ett agg... Yuck!

Vi satt kvar efter frukosten och pratade i 1,5 timme och nu har Filip, Moran och Ben hyrt cyklar igen och tagit sig upp till aptemplet som tydligen har en grym utsikt, jag kande dock inte for att cykla idag och behover lite tid for mig sjalv sa jag stannade har! Ikvall ta vi natt-bussen till Bangalore vilket ar Indiens mest industriella och moderna stad! Vi ska spendera en natt dar innan vi tar oss vidare till Mysore dar vi kommer spendera 2-3 dagar och sen ska vi gora trekk!! =)

Detta ar Bens, Filips och Morans bilder da min kamera ar cp!

Pa baten i Hampi pavag till andra sidan!

Mitt och Morans rum!

Ruinerna och templena i Hampi!

"Baten" som gar pa kvallarna tydligen :P

Pa vag till sjon med cyklarna!

Framme, sa vackert det var!

Drack chai pa tillbakavagen!

Frukost imorse!

Vi hors i Mysore nasta gang skulle jag tro, puss och KARLEK!

Palolem - Hubli - Badami - Hampi

Heeej! Det var lange sen sist men jag har rest konstant i ca 3 dagar sa jag har inte haft tid! Senast vi hordes var for fem dagar sen och da var jag i Palolem vilket ar i sodra Goa, kant for sina paradisstrander! Jag hade en grymt underbar tid dar med killarna, pa dagarna separerades vi ofta for ett tag for att gora egna grejer sa jag fick mycket egentid! Jag tog langa strandpromenader med min musik i oronen, en gang satte jag mig med en dam fran Irland pa stranden och vi pratade resten av dagen! =)
Sen framat eftermiddagen motte jag upp killarna igen, riktigt skona dagar! I lordags sa drog vi till ett Silent Party vid stranden, det gar ut pa att alla far ett par headphones sa finns det 3 olika kanaler man kan valja mellan med olika musikstilar! Det ar sa kul att ta av sig lurarna och se hur alla dansar jarnet i tystnad, haha! Vi at middag forst pa vart hotell och kopte sedan upp lite portvin som vi drack pa var veranda, sa billigt det ar med portvin har!
Vi gick sedan langs med stranden bort mot partyt, dock pavagen dit sa motte vi nagra svenskar som var pavag darifran da de sa att det var for tidigt att ga dit! Sa vi satte oss pa nagra stenar pa stranden med vart portvin och vantade, da kom det ett gang finska tjejer + 2 Brittiska killar som joinade oss! En av britterna hade en svensk flickvan sa han har bott i Goteborg sen 2 ar tillbaka, hans svenska var riktigt bra!
Vi gick och satte oss pa en restaurang i narheten med de finska tjejerna + britterna i vantan pa att partyt skulle ga igang! Vi satt dar i nan timme och pratade om allt mojligt och drack ol och annat, riktigt nice! Vid halv tolv gick vi tillbaka till the Silent Party och da var det verkligen igang, vi dansade jarnet anda tills dom stangde! Nar vi gick in sa rakade vi splittras med dom andra men Filip, Ben och jag hade askul, killarna dansar fan mer an mig! Mitt i natten insag jag och Filip att vi inte hade pengar kvar sa vi sprang tillbaka till vart hostel over stranden och hamtade, sen stannade vi kvar till 4 pa morgonen!
Vi kom tillbaka till hotellet vid halv fem, jag satte mig pa stranden ett tag och ringde Filip och Anna for att prata lite! Ibland far jag ryck och blir ledsen och da behover jag mina svenska vanner, stackars Ben trodde dock att jag helt plotsligt blivit sur pa honom och fragade flera ggr om han sagt nat fel innan vi gick och la oss! Hehe, jaja dagen efter var det lugnt och da kom aven Sandrorna! Jag motte upp dom plus en kille fran USA de fatt med sig fran Arambol vid Palolems taxistation och hjalpte dem att hitta ett billigt hostel!
Jag alskar att resa med killarna att jag inte har velat aka vidare utan dom, sa nar mina alskade Sandror kom till Palolem (9 januari, i sondags alltsa) sa bestamde jag mig for att fortsatta resa med killarna till Hampi! Jag alskar mina Sandror men jag vill testa nagot nytt och att resa med killar ar riktigt kul, sen motte vi aven en israelisk tjej pa stranden (Moran) som Ben hade traffat nar vi var i Udaipur sa hon foljde med oss oxa! sa i mandags morse vaknar jag av att Ben star och slar mig med hans troja och upprepar "wake uup wake uup!!", ni som kanner mig vet att det inte ar varldens lattaste att vacka mig! :P
Tillslut kom jag upp i alla fall, packade mina grejer och sa gick vi till ett frukoststalle pa stranden for att mota Moran! Vi tog sedan en richa till buss-stationen for att ta oss till Hubli! Vi bestamde oss for att aka lokalbussar istallet for turistbuss for det ar billigare och roligare upplevelse! Vi tyckte aven att man missar sa mycket pa vagen om vi skulle tagit en 10 timmars direktbuss till Hampi sa vi gjorde 2 stopp pa vagen! Forsta stoppet var Hubli som ligger pa vagen mot Hampi, Karnatakas nast storsta stad! Vi kom fram pa kvallen och sov bara dar en natt sa vi gjorde inte mycket, det enda vi hann med var att ga pa bio och se en Bollywoodfilm men vi gick ut efter halva! :P
Hela den har dagen var jag tyst for jag var sa sjukt trott, dom har killarna kor slut pa mig da de reser sa effektivt och vi ar uppe sent pa natterna! Jag sov nastan hela bada bussresorna till Hubli och nar jag var vaken sa satt jag tyst, Moran berattade nu i efterhand att hon fragade killarna om jag vanligtvis var sadar da hon traffade mig dagen innan och da var jag sprallig och glad! Bada tittade pa henne och ba: "NO! She must be sick!" Haha, jag kallar det for en dag i manaden som jag andas..
Hur som helst, dagen efter tog vi en buss 6.30 pa morgonen (saklart den tidigaste, oohh :P) men jag lyckades inte somna den gangen! Bussen gick bra i alla fall och vi kom fram till Badami redan klockan halv 10 pa morgonen, det lonar sig att rora sig effektivt! Vi checkade in pa forsta basta Guest House och tog oss sedan direkt upp mot grottorna vilket var anledningen till att vi akte till Badami! De har underbart vackra bergsvaggar och gamla inristningar i dem, grottorna var ocksa sjukt balla!
Vi tog oss en guide under dagen och gick runt dar i ett par timmar bland alla grisar och apor! Vi gick sedan tillbaka for lunch och en timmes powernap (jag som aldrig kan sova pa dagen slocknade efter ett par minuter!), sen drog jag, Ben och Filip till grottorna pa andra sidan medan Moran fortsatte sova da hon hade ont i huvudet! Grottorna var skitballa men det var svart att fokusera pa dem da alla indier dar inne var heelt galna i mitt blonda har, de foljde efter oss overallt och tittade pa mig som jag var en alien!
Jag kunde inte ga nagonstans utan killarna utan fick ga emellan dom hela tiden och de fick skyffla barn och vuxna at sidorna, helt sjukt! Jag har varit i Indien lange nu men det dar var verkligen konstigt, sen nar vi kom upp till grottan hogst upp sa ville Ben bli fotad med en skolklass sa puttade fotografen in mig och Filip i bilden oxa! Efter 10 foton sa fick vi tillslut flytta pa oss, dock gick Ben och Filip ivag fore mig och da fastnade jag med 10 barn plus en kille som insisterade pa att fa en bild med mig!
Killarna bara skrattade at mig for det var sa larvigt, de lat mig aldrig vara! Vi gick sedan till en restaurang for lite chai och da ringde jag aven till Moran att komma till oss! Sen akte Filip och Moran till tagstationen for att se om vi var tvungna att ta bussen till Hampi dagen efter eller om det fanns nagot tag! Tyvarr fanns det inte det sa vi var tvungna att ta bussen, vanligtvis ar det lugnt men vi hade hort om att vagarna till Hampi ar hemska sa man sitter och skakar i fyra timmar i streck!
Hur som helst, efter det gick vi ut och at en god middag (thali, hade jag inte atit sen ashramet!) och sen gick vi tillbaka for att sova da vi skulle ta bussen 6.30 dagen efter igen! Imorse var jag sa trott att jag visste inte hur jag skulle klara att ga upp, till slut sager Moran att vi ska mota killarna om en kvart i lobbyn och jag hade inte packat! Jag slet mig upp och packade ihop grejerna och hann i tid, dock var bussen ca 45 minuter forsenad sa det var inte sa behovligt! :P Jaja, vi kom pa bussen i alla fall och satte oss alla langst fram som vanligt!

Jag brukar sitta pa sedan bredvid chaufforen for dar kan jag ligga ner, dock denna gangen fylldes den med indiska man bredvid mig sa jag satt ihoptryckt i hornet medan mannen stirrade pa mig med stora ogon! Sen var aven bussresan i sig helt hemsk da chaufforen korde slalom mellan lastbilar och annat pa dessa guppiga vagar i all fart, jag satt typ och bad for vara liv hela vagen! Vi kom i alla fall fram till slut och Hampi ar sa otroligt vackert! Vi kom fram vid 3-tiden var tid och nu ar klockan 7, ska mota upp killarna och Moran snart for att se pa film pa en restaurang!

Forsta kvallen i Palolem!

Silver star var oppet 24/7 sa vi gick dit for att kolla laget en kortis!

Vi stannade inte lange da vi var sa trotta, vi gick tillbaka till hotellet och tog "the last
cigarette of the day" och gick sen och la oss!

Haha, Ben baddade min sang pa golvet! :P

Detta ar kvallen efter pa var veranda nar vi drack lite portvin innan vi gick bort mot The
Silent Party!

Vi softade pa nagra stenar da partyt inte var igang an!

Vi pa restaurangen bredvid partyt med ett finskt tjejgang, 2 svenskar och 2 britter!

Silent Party, sa sjukt kul! Den grona kanalen korde musik med Kings of leon, Prince,
Beyonce etc.

Trion ror sig vidare, hejda Palolem!

Buss-stationen i Palolem!

HAHA, alskar den har bilden! Filip och jag i receptionen i Hubli, nyvakna kl kvart i sex pa
morgonen, jag orkade inte ens rora mitt ansikte nar Moran fotade som ni ser, haha!

Precis satt oss pa bussen i Hubli mot Badami!

Bussen stannade for frukost efter nagra timmar, jag vaktade vaskorna medan resten
sprang ut och kopte kak till oss! Dessa sma indiska snacksen ar sa himla goda!!

Framme i Badami!

Mitt och Morans rum!

Bilder fran eftermiddagen i grottorna!

Pa lordag morgon ska vi aka vidare till Mysore dar vi ska spendera nagra dagar innan vi aker pa trekk i djungeln, aahh!! 3 svenska vanner till mig kommer befinna sig i Mysore samtidigt som oss sa det ska bli skitkul att traffa dom oxa!! Ha det bast dar hemma, dock blir det mindre bilder nu for min kamera ar typ sonder! =S Den har varit dalig anda sen borjan med linsen och sa, skitsynd da den jag hade innan var bra efter 1,5 ar! Aja, KARLEK ♥

Arambol -> Panjim -> Palolem!

Hello! Hoppas allt ar jattebra med er, med mig ar det grymt som vanligt! =) Iforrgar i Arambol sa gick vi alla till en restaurang som Vladic tipsade om, de hade sushi sa det at Sandra, Sandra, Tuva och jag! =) Saa gott det var, har verkligen saknat sushi! Under middagen sager Gem och Marc att de vill stanna i Arambol en natt till, jag forstod de verkligen da de hade saker kvar att gora men jag kande inte for att stanna en natt till sa jag funderade pa att fraga killarna om jag kunde haka pa dom..
Sen gick i alla fall jag och tjejerna sen vidare till en pub och sag pa film, de visade Borat sa det var roligt! Ben, Filip och Vladic joinade oss senare oxa! Da sa bade Ben och Filip att jag kunde haka pa dom dagen efter till Panjim om jag ville, forst vart jag lite osaker pa om att resa sjalv med 2 killar men sen bestamde jag mig for att haka! Ben har jag rest med sa lange nu att jag kanner mig trygg med honom och Filip ar san underbar manniska!
Sa igar morse gick jag upp vid kvart i atta och packade fardigt vaskan innan jag gick ner till stranden och motte Gem och Marc som skulle med mig och ata frukost med Filip och Ben! Vi satt uppe pa klipporna och sag delfinerna hoppa runt i vattnet under tiden vi at, jattemysigt! Efter det gick vi och hamtade vara vaskor, jag pussade mina svenskor hejda for ett par dagar och sa hoppade jag och killarna in i taxin! Forst akte vi till Panjim vilket ar Goas huvudstad, vi hittade ett billigt guest house med 3 sangar i ett rum for 450 rupees!
Vi var sedan ute pa stan hela dagen, at lunch pa en mysig restaurang och kollade in massa kyrkor runt om i staden! Vi akte aven upp pa ett hill top och sag en fantastisk utsikt! Vi hade jatteroligt hela dagen, at middag pa en riktigt indisk restaurang dar vi var de enda utlanningarna och sen gick vi och kopte massa vin! Vi tog med det upp till vart rum for att ha pa balkongen pa kvallen! Killarna ville vila en stund sa jag ringde mamma och pratade lite, efter det satt jag och Ben och lyssnade pa hans musik! Han och jag har jattelik musiksmak och han har sa mycket musik pa sin ipod som jag inte hort tidigare, asnice!
Nar vi kande oss redo for att oppna vinflaskorna sa sager Filip att han mar daligt och inte kommer orka, sa jag och Ben satte oss sjalva pa en filt pa balkongen istallet medan Filip sov! Vi spelade musik och pratade om allt mellan himmel och jord och drack massor av vin! Det var en sa sjukt nice kvall som jag verkligen kommer minnas, jag hade sa roligt! Jag somnade pa golvet dar ute vid halv tva for jag var sa trott sa Ben kommer och vacker mig och far typ slapa in mig till min sang och da somnar jag nastan om i hans kna, haha! Sa gar det nar man inte druckit mycket vin pa 4 manader!
Dagen efter ringer klockan vid kvart i 9 och vi skulle checka ut kl 9, Filip hade spytt under natten (matforgiftad) och Ben & jag var gaanska tunga i huvudet efter allt vin sa det var riktigt onice! Men vi slet upp oss sjalva och slapade oss ut mot buss-stationen for att aka vidare till Palolem! Dom har killarna reser fort och ar effektiva sa jag kampar pa att hanga med! :P Vi tog en buss till Madgaon och bytte sedan till en annan som tog oss till Palolem, det gick smidigt att aka och vi kom fram redan halv 1!
Vi agnade forsta timmen till att ata och leta billiga bungalows pa stranden, till slut hittade vi en for 700 rupees/ natt men eftersom vi ar 3 sa ar det lugnt! Den ligger precis vid stranden och vi har en liten veranda med stolar, jattenice! Vi gick sedan ner till stranden dar vi legat och degat hela dagen, jag tog aven en strandpromenad en bit bort och det ar sa vackert har!! Palolem ar kant for sina paradisstrander och det ar det verkligen!
Sushi till middag i forrgar!

Sotaste kattungarna!

Framme i Panjim, mitt och killarnas rum!

Heldag ute i Panjim! =)

"Matilda, you need to take this picture!"

Middag pa ett indiskt hak, jattegott!

Minnesfull vinkvall pa balkongen!

Ben har fatt mig att alska portvin :S

3 halvglada personer pa bussen imorse! :P

Fina Filip!

Ben laser Flickan som leker med elden! =) Go Sverige!

Framme i Palolem!

Killarna och jag hade en heldag pa stranden, sa sjukt harligt har!

Kopte en ny sarong!

Vart fina rum ;) Vi gjorde sten sax och pase om vem som skulle fa sova pa golvet och jag forlorade! Det roliga var att killarna blev inte glada utan de tittade bara pa mig med sympatiska ogon och borjade erbjuda sig att ta min plats och att de ska fixa myggnat att spika upp over mig, haha sa himla snalla!

Var lilla veranda utanfor som vi delar med nagra andra!

Jag gick upp och tog en dusch och glomde sedan bort att Filip lag kvar sa jag sprang ner igen men da hade han somnat :P

Pratade precis i telefon med Sandra och hon berattade att Sander & Gem ar jattesjuka sa de kommer alla stanna i Arambol till tidigast sondag, stackarna som inte mar bra! =( Sandrornas tatueringar hade blivit grymma i alla fall sa det var kul! Nu ska Filip och jag mota upp Ben for middag, massa kramar sa hors vi om ett par dagar igen ♥

ARAMBOL

Namaste! Ah vad vi har tagit det lugnt har i Arambol, stranderna har ar otroliga och aven om det ar mycket turister sa ar det mycket lugnare an Vagator! Igar hade vi en jatteharlig dag, Sandra, Tuva, Gem, Marc och jag tog en lang strandpromenad och pa eftermiddagen gick vi och tittade i affarer! Vi hittade en uunderbar smyckesaffar dar vi alla kopte ascoola orhangen, mina var saklart svarta och silver! ;)
Senare pa kvallen drog Sandra, Sandra, Tuva och jag till Coco Loco da det skulle vara reggaefest dar, men nar vi kommer dit sa berattar ett finskt par for oss att polisen kom dit och tog in agaren till stationen! Nagon hade tydligen lagt ut eventet pa natet sa hade polisen sett det, han akte med och forsokte muta de med pengar.. Korrupta land!! Sa det vart ingen DJ eller sa, men ett underbart soft gang manniskor drog fram sina gitarrer, trumpeter, dragspel och allt mojligt annat och borjade sjunga och spela!

Det var en sa sjukt mysig stamning och det kom bara fler och fler, till slut var det 25-30 pers som hoppade runt och sjong och dansade! Marc ringde da och sa att de satt pa en restaurang och at middag ett par minuter bort pa stranden sa vi gick over dit for att overtala de att folja med oss tillbaka! Nar vi kom dit satt aven Ben, Filip och Marc&Gems 2 vanner de traffat har, Michael och Vlad! Vi satt med dom over lite dricka ett tag och gosade med vaarldens sotaste katt! Jag jobbade aven hart med att forsoka lara alla slash men det ar bara Marc som klarar det.. Besvikelse!!
Hur som helst, efter nan timme sa gar vi tillbaka till Coco Loco och da har det helt sparat ut! De som spelade instrumenten hade blivit stenhoga sa musiken lat inte lika bra lange, dock ett tag senare drog 2 andra killar fram en gitarr och en fiol och borjade battla med varandra! Folk dansade och sjong igen och Coco Loco var helt fullsmockat med folk, det var en san UNDERBAR stamning! Det kandes som ett gammalt community, som festerna pa kvallen i Fylke i Sagan om ringen! =)
Vi traffade pa 2 galna men jattesnalla svenska tjejer dar oxa, Gem kande igen en av dom fran en plats i norra Indien dar de traffats for ca 3 manader sen! Vi hangde med dom och massa andra och hade jattekul! Vi stannade till klockan halv tva, da drog vi tjejer + Marc & Gem tillbaka till vara Guest houses! Sandra och jag somnade typ pa en gang, vi var helt slut efter den asroliga kvallen!
Idag bestamde vi oss for att gora en utflykt till stranden bredvid dar man aven kan ga in en bit i djungeln for att komma fram till en liten sjo! Pa bergen bredvid sjon kan man fa fram gyttja om man gnuggar stenar mot dem och sa ska man kleta in sig sjalv med det, det ar bra vitaminer och mineraler i det och man far baby skin efter det! Gem och Filip satt uppe i bergen och fick lara sig hur man typ virkar armband, riktigt coolt men jag har inget talamod for det! Vi halsade pa dom dar i alla fall och sag aven delfiner hoppa borta i horisonten fran bergen, sa haftigt! Gem hade aven fixat fram fikon at mig for min mage, hon ar en san angel vad hon bryr sig!
Sandra, Sandra, Tuva, Ben och jag vandrade sedan over till andra sidan och at lunch dar vid den andra stranden! Sen klattrade vi in i djungeln och tog oss fram till den lilla sjon, vi smetade alla in oss i leran och jaa ni ser bilder pa det langre ner! :P Det var jattekul faktiskt, sen efter det sprang vi i race tillbaka och hoppade i havet framfor solnedgangen! Det ar som en drom har, sa magiskt vackert det ar! Jag stod sjalv i vattnet mitt under solnedgangen och nynnade mantras for mig sjalv, de sangerna har sa mycket makt i sig! Speciellt nar man sager OM..
Harlig dag pa stranden!

Jag och min Sandra innan vi tog oss ut och tittade i affarer!

Middag pa Coco Loco!

Mina nya orhangen!

Underbara manniskorna som borjade spela musik pa Coco Loco!

Resten av ganget satt ju pa Buddha Village sa vi gick over dit en svang!

GO!!!

Tillbaka pa Coco Loco!

Mina fina vanner!

Go Marc, Go Marc!

Idag, den har affaren kan man sitta i ett tag! :P

Pavag till andra sidan!

Gem och Filip satt har och larde sig hur man gor smyckena!

Pavag in i djungeln!

Vattenkallan!

Lermonster!

Sandra & jag vaxer ut ur berget!

Efter ca 20 minuter tvattade vi av oss (antagligen mindre an sa, jag ar for otalig!!)

Pa stranden efterat!

Nar vi kom tillbaka satt Gem och Filip fortfarande kvar!
Nu ska jag mota upp ganget och ata middag pa stranden, det ar saa fint dar nar det ar morkt! Det lyser fran alla restaurangerna och varje bord har ett varsitt levande ljus! Imorgon aker jag vidare till centrala Goa med Gem, Marc, Ben och Philip och Sandrorna kommer 3-4 dagar efter oss da de ska vanta kvar har med Tuva tills hon maste aka hem! Uppar om ett par dagar igen, karlek ♥

Nyar i Goa - Sandras fodelsedag - vidare till Arambole!

Heeej! Lange sen sist, nu ar det ju till och med 2011!! =) Jag har fortfarande inte forstatt det, ar 2010 har gatt sa fort! De senaste dagarna har varit riktigt roliga har i Goa, tankte beratta lite om dagarna nu! Pa nyar at vi middag pa den grekiska restaurangen dar vi bokat bord! Restaurangen ar helt underbar och maten ska vi inte ens prata om, sa sjukt god! vi var ett gang pa atta personer da Ben kom ner till oss i Goa dagen innan nyar tillsammans med en fransk kille (Filip) som han traffade pa vagen ner fran Mumbai! =)
Vi satt dar ett par timmar och drack lite drinkar och pratade, vid sju tog var reservation slut sa da gick vi tillbaka till mitt och tjejernas hotellrum for att fora lite pa var veranda! Vi pratade och skrattade sa vi glomde bort tiden, vi kom till slut ivag vid halv 11 vilket da var 1,5 timme innan tolvslaget! Vi drog omkring pa stranden for att hitta en soft klubb utan miljoner rupees i intrade, det var svart! vi gick forbi en klubb som hette Disco valley dar det kostade 1500 rupees att ga in och det var in princip tomt med folk!
Vi bestamde oss da for att ta oss till Anjuna istallet, det ligger ca 30 minuter fran Vagator och har manga fler klubbar att valja emellan! marc hade hort om en klubb Shiva valley som skulle vara grymt bra! vi fick med oss ett par fran Skottland ocksa som vi motte utanfor Disco valley sa vi tog 2 taxis med 5 pers i vardera! :P Hur som helst, nar vi kommer fram sa ar det fullt med folk pa gatorna och bilar overallt! Vi hoppar ur taxibilarna och foljer strommen, antagligen var alla pavag mot ett nyarsparty!
Efter en stund kom vi fram till klubb Curlies som lag bredvid Shiva valley sa vi gick in dar! Dessa klubbar delar strand sa man kunde springa mellan dom under kvallen/natten vilket var soft! Vi var ute under 12-slaget (vi hann knappt mer an att komma in innan det var dags att skrika HAPPY NEW YEAR och HAPPY BIRTHDAY till Sandra Eriksson som fyller ar den 1 januari), resten av natten sa dansade vi pa stranden! man kunde aven dansa under taket inne i sjalva klubben men som vasterlandsk tjej var det omojligt att befinna sig dar inne utan att bli tagen overallt!
Jag fick hander mellan benen, pa rumpan och aven hander som smekte langs min kropp nar jag passerade nagon! Det var sa vidrigt och inte hjalpte det att vi hade marc, Ben och Filip med oss heller, indierna struntade i det! Hur som helst, forutom det sa hade jag fortfarande kvar lite av min oroninflammation sa jag kunde inte vara sa nara hogtalarna sa da holl vi oss dar ute! Jag fick aven ont i magen under den dagen sa jag satt ner ett par timmar under natten och pratade med folk istallet! Nu later kvallen sakert valdigt negativ men vi hade verkligen askul, strandpartyn gar sallan fel!
vi lamnade partyt halv fem pa morgonen och fann till slut en taxi som gick med pa att ta in 9 pers i en bil (det var en minibuss gjord for kanske 7 personer sa det var inte sa farligt)! Nar vi kom tillbaka sa somnade vi typ pa en gang! Dagen efter madde jag nastan samre i magen, jag var jattelos och madde illa! Tuva hade samma kansla som mig sa vi lag inne typ hela dagen, vi kunde inte ata nagonting utan bara lag och amade oss!
Pa kvallen var det dags att ga ut och fira Sandra med middag da hon fyllde ar, det gick ju sadar! tuva kunde inte folja med for hon madde sa daligt, jag madde en gnutta battre sa jag foljde med men sov under halva kvallen pa golvet :P Gemma madde ocksa jaattedaligt sa hon och marc stannade bara i ca 10 minuter innan de gick tillbaka oxa! Jattekonstigt for ingen av oss drack speciellt mycket men 3 av oss madde asdaligt dagen efter! Dock hade jag ont i magen redan innan sa det var nog nagot annat!
Dagen efter det (2 januari) var det dags att checka ut fran Shalom Guest house, min mage var nastan okej men jag kande mig svag fortfarande! Tuva kande samma sak sa vi tog det lugnt pa morgonen och packade i en langsam takt! Vi kom ivag vid 2-tiden med en taxi mot Arambol, Arambol ligger i norraste Goa ca 40 minuter med bil fran Vagator! Det ar en jattemysig liten stad med UNDERBAR strand som ar galet lang, Marc och Gem var har innan vi mottes upp i Vagator sa de foreslog att vi borde aka dit ett par dagar efter Vagator! Eftersom Gem inte madde sa bra heller sa foljde de med oss tillbaka hit ett par dagar!
Pa kvallen sa gick vi ut for att ata middag har i Arambol tillsammans med tva harliga killar som Gem och Marc traffade senast de var har! Jag hade en enorm huvudvark (alltid ar det nat!) sa jag var ratt seg! Vi tog oss hem vid 11-tiden och la oss! Dagen efter (idag) motte vi upp alla pa stranden for att ata frukost, just nu bor vi alla pa olika hotell! Sandra, Sandra, Tuva och jag bor pa ett vanligt hostel, Ben och Filip bor i bungalows vid stranden och marc & Gem bor i ett par andra bungalows! Dock bor vi alla inom 1 minuts gangavstand sa det ar soft i alla fall!
Idag har vi softat pa stranden hela dagen, Gem och jag tog langa strandpromenader och sag sjostjarnor och massa andra harliga djur pa vagen! Tuva foljde med oss en stund ocksa och da satte vi oss pa en restaurang for att ta nagot att dricka, jag la mig i en hammock som hangde mitt i restaurangen och de spelade bara Michael Jackson dar inne sa jag njot ganska mycket! ;) Efter det motte vi upp resten for lite lunch och har nu precis kommit tillbaka fran stranden!

Middag dagen innan nyar, Ben hade precis kommit och joinat oss!

Snabbis-nap mitt pa dagen pa nyarsafton for att orka kvallen, Sandra och Tuva kom

inte langre an till halva sangen! :P

Dags att gora oss iordning!

Grekiska restaurangen!

Marc & Gem ovar pa slash!

Hela ganget!

Stannade vid affaren pa vagen tillbaka till hotellet efter middagen for lite bacardis!

Fora pa var veranda!

GOTT NYTT AR, Klubb Shiva Valley pa stranden!

Det ar aven Sandra Erikssons fodelsedag den 1a januari sa vi sjong for henne samtidigt
som alla skrek HAPPY NEW YEAR! Resten av kvallen dansade vi pa stranden!

Ni killar kan bara sta i ett horn och kissa, Sandra och jag loste det med att sno ett
parasoll :P

Jag tappade bort mina skor under kvallen, Sandra fann nya :P

Frukost dagen efter, grattis Sandra 23 ar!!

Tuva och jag madde PISS idag, det tog henne 5 timmar att ata en halv toast! =(

Antligen i underbara Arambole!

Middag pa kvallen!

Ledsna Tuva och jag som var trotta pa att ma daligt!

Heldag pa stranden!

Nu maste jag springa upp till rummet och ta en snabbdusch, ska mota upp alla andra om en halvtimme! Ha det bast finisar sa hors vi om ett tag igen =) ♥