COCHIN, SOUTH KERALA

Hello mina fina! Just nu befinner jag mig i sodra Kerala i underbara Kochi (Cochin pa deras sprak) vilket har varit en hollandsk koloni! Kochi ar en turistig stad med massa mysiga cafen och sma shops, vid hamnen har de stora fiskenat dar indier fiskar och saljer till alla som vill ha! Man kan kopa en fisk dar och betala dem for att tillaga fisken oxa, de har allt fran blackfisk till enorma monsterfiskar!

Sa vi kom hit till Kochi for 2 dagar sen direkt fran Bekal i norra Kerala! Sista kvallen vi hade i Bekal sa kopte vi lite ol och vin och satte oss pa stranden igen som forsta kvallen! Det ar otroligt hur bra vi sag stjarnorna fran stranden, manen kom inte upp forran sent pa natten sa det var verkligen kolsvart! Dock gick jag tillbaka tidigit, redan vid halv 12 for vi skulle upp 6 dagen efter for att hinna med taget till Kochi och jag hade inte ens packat an!

Dagen efter vaknar jag av att Moran skakar mig och sager att vi forsovit oss, vi skulle mota de andra i receptionen om 1 minuter! Moran springer sedan over till killarna som ocksa sov och vackte dom, haha vad skulle vi gora utan Moran.. Vi kramar Simone hejda och satter oss i receptionen, alla ar mer doda an levande! Sen kom jag pa att Filip inte blivit vackt sa jag bankar pa hans och Priscilias dorr sa han hade ca 2 minuter pa sig att packa och komma ut!

Vi hoppade in i 2 richas och akte direkt till tagstationen, kopte biljetter och satte oss sedan for frukost! Taget avgick i tid (8.30) och det tog oss ca 8-9 timmar att komma fram till Kochi! Val framme at vi lunch pa tagstationen innan vi tog en richa ner till hamnen! Vi tog baten over till andra sidan och letade sedan hotell, Kochi ar en sa mysig stad att bara hanga i med bra restauranger och harliga atmosfarer! Vi hittade ett soft hotell efter manga om och men som ligger ca 2 minuter fran main street med richa!

Vi har inte gjort mycket alls har, bara gatt runt bland alla shops och atit god mat! Ikvall ska vi testa fisk igen till middag som de andra gjorde igar, jag tog bara en soppa da for jag inte var hungrig! Eftersom jag vunnit ett bet med Ben sa ska han betala min dyra middag sa nu blir det dyr fisk!! Som det ser ut nu sa aker vi vidare imorgon for att gora Backwater och sen separeras vi.. =(

I richan pacag till tagstationen i Bekal!


Dags att ta taget, ser ni hur pigga vi var?  


Alla somnade utom jag..  


Jag och Ben lag som Moran och Filip men sa satte jag mig upp for att hamta min Ipod och
Ben bredde fort ut sig i somnen sa jag fick en miniplats i hornet haha..



Framme i Kochi, har i taxin och Moran var pa superhumor och fotade som en galning!  



Pa baten pavag over till andra sidan av Kochi dar vi ville bo!



Fiskenaten nere vid hamnen, ascoola!



Har kunde man valja fisk att kopa..


Frukost imorse, Filip och Grady sov langre!



Hors om nagra dagar igen, PUSS!


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0