Chennai

Tjuu! Idag har vi varit i Indien i 2 veckor, helt sjukt!! Igår åkte vi från Pondicherry eftersom vi tyckte att tre dagar räckte i den ganska lilla staden, vi åkte direkt till Mamallapuram för att möta upp Roxanne och Sarah! Vi satte oss på en restaurang/hotell vid stranden som hette Bob Marley där en del andra turister satt också! Det vart 2 svenskar (vi alltså haha), 1 sydafrikan (Roxanne), 1 britt (Sarah), 1 från Israel och 1 från Frankrike! =) Vi satt där i typ fyra timmar och snackade skit innan Sandra och jag åkte hemåt!

Först hade vi bara tänkt åka hem och lämna våra grejer vi hade med till Pondicherry och sen åka tillbaka in till Mamallapuram då alla tänkte hänga pa Bob Marley på kvällen men bussen hem tog oss 45 minuter och då orka vi inte vända om tillbaka igen, vi var så trötta! Jag sov dock inte alls bra inatt, jag och mitt paranoida huvud låg och skrämde upp mig själv som vanligt heheh..

Hur som helst, imorse efter frukosten åkte vi in till Chennai för att fixa tågbiljetter! Så den 20 oktober tar vi natt-tåg till Puri som ligger längs med östra kusten typ upp mot norr! Sen åker vi vidare till Calcutta efter ett par dagar och så, fan vad vi längtar!! Sen har vi äntligen fixat ett indiskt simkort till mobilen, galet vad vi har fått kämpa med det då de måste ha kopia på ens pass och visum + ett extra passfoto som jag fick fixa här! Sen ska de även ha underskrift om att vi bor nånstans här och hur länge..

Men det var värt all kämpan för det kostade bara 30 rupies (motsvarande 5 kronor) och idag har jag ringt till mamma, Bonnie och Amanda då det är så billigt att ringa från indiska simkort!! =) Jag betalar 9 rupies/ minut vilket är typ 1,3 kronor!! Helt galet bra, så det firade vi med pizza till lunch för min del hehe.. Vi har varit så nyttiga och ätit så bra har tills i förrgår då vi köpte asmkt choklad, sånt abstinensbehov vi hade efter onyttigheter haha!

Jaja, nu ska vi försöka lokalisera en buss och åka tillbaka till skolan! Imorgon ska vi nog in till Mamallapuram och då kan jag lägga upp bilder från de senaste dagarna för det funkar typ inte på det här internetcafet =S Puss på er alla fina där hemma, det var helt UNDERBART att prata med några av er idag! Och GRATTIS finaste storebror på 35årsdagen! =)

Backpackers!

Hejhej! I söndags när vi kom till Pondicherry var vi båda deppiga och slitna! Vi hade ju inte rest någonting själva än heller så vi kände oss nervösa och obekväma, men sen efter vi besökt internetcafet så såg vi nån kille sitta på sidan av gatan så jag sa till Sandra att vi kunde gå fram och fråga om vägen bara för att få igång en konversation! Så vi gjorde det och killen var från Manchester i England, ni skulle sett mitt smile haha! Han försökte lokalisera oss på kartan men sa sen att han kunde gå med oss en bit!

Vi gick och pratade om varför vi alla var i Indien och vad våra planer var.. Efter en stund kom vi fram till vattnet där vi skulle åt olika håll, då frågade han om vi ville äta middag med honom och hans kompis ikväll (detta var alltså i forrgår, i söndags) och vi sa såklart ja! Vi typ hoppsade tillbaka till hotellet så glada vi var över att äntligen ha fått träffa andra backpackers att prata och få kontakt med!

Sandra och jag satte oss på balkongen när vi kom tillbaka till hotellet och tände ljus och rökelser, sen satt vi bara där och pratade och sminkade oss lite (forsta gången sen vi kom hit, yey!) Så klockan sju mötte vi dom vid piren, han hette William och hans vän hette Sarah! Vi gick till någon mysig restaurang och beställde mat, efter nån timme kom en till tjej som Sarah hade träffat tidigare på dagen! Hon hette Roxanne och var från Sydafrika, hon bor på samma hotell som mig och Sandra kom vi sedan fram till haha!

Vi satt där tills klockan 10 på kvällen då Sandra, jag och Roxanne behövde vara tillbaka på vårt hotell innan 10.30 för sen låser de dörren! Det var jättetrevligt i alla fall att få höra om deras resor såhär långt och vi bestämde direkt att Roxanne, Sandra och jag skulle till stranden dagen efter (alltså i måndags, igår) och Sarah & William skulle hyra motorcykel och åka för att se Ashram!

Så på måndagen mötte vi Roxanne för frukost och sen tog vi en buss upp till en strand som vi blivit tipsade om! Dock var det ingen strand utan det gick bara båtar därifrån till olika stränder som man inte ens fick bada på?! Vi tog i alla fall en båt eftersom vi hade tagit buss ut dit, vi kom ut till en fin ö där vi tog en strandpromenad en bit och sen slängde Sandra och jag av oss kläderna och sprang i vattnet i våra bikinis i alla fall!

Det var skönt och varmt i vattnet så vi hoppade i vågorna en stund medan Roxanne satt kvar på land, stackarn hade ingen bikini! Efter det gick vi och köpte oss en varsin kall läsk, den satt fint kan jag säga!! Vi satt i skuggan en stund och lyssnade på vågorna innan det var dags att åka tillbaka med båten! Vi tog oss in till stan igen för att äta lunch på ett jättemysigt franskt cafe som Roxanne hade varit på tidigare, hela det området var jättefint (bilder längre ner).

Efter en lång och skön lunch gick Roxanne hem för att vila men jag och Sandra tog en tur på stan och kollade i lite affärer innan vi också gick hem för att duscha och vila lite! På kvällen åt vi och Roxanne middag på hotellets restaurang och sen fick Roxanne sms från Sarah att hon och Will satt på några stenar nere vid vattnet och att vi skulle joina! Så vi åt upp och drog ner till dom, det var en helt fantastisk kväll igår med en enorm måne som lös över horisonten och stjärnor över hela himmelen!

Vi satt där ett par timmar och pratade innan det var dags for mig, Sandra och Roxanne att gå tillbaka till hotellet innan receptionen stängde, riktigt soft kväll var det! Imorse åkte Roxanne och Sarah (så häftigt att de precis träffats och nu samåker de till nästa plats!) vidare till Mamallapuram och Will åker vidare själv till Calcutta! Sandra och jag stannar här i Pondicherry tills imorgon och sen åker vi tillbaka till Mamallapuram och möter upp Sarah & Roxanne for att visa de omkring i staden då vi hittar ganska bra där nu, haha.

På torsdag ska Sandra och jag åka in till Chennai och köpa våra tågbiljetter!! Den 21 oktober bär det av för oss på vår resa! Vi har planerat vår rutt och vi kommer först ta ett tåg till Puri och sen vidare till Calcutta och sen jobbar vi oss uppåt i norra Indien där vi kommer vara tills december, då rör vi oss ner mot södra Indien igen för den 14 december landar min fina Sander i Goa!!!!!!!!! Längtar som en galning efter henne ♥

Vi ska även skaffa indiska simkort här, då kommer jag kunna ringa er hem nån gång ibland för det kostar typ ingenting att göra det! Sarah ringde till sin pojkvän i England och pratade i 20 minuter för 150 rupies, det är motsvarande 25 kronor (1 krona = 6 rupies)! Nice va?? =) Hur som helst, idag bestämde jag och Sandra oss för att separera oss och gå själva på stan ett par timmar for att testa bara, så vi ska mötas upp igen kl 2 för lunch! Jag passade på att svänga förbi internetcafet nu då hon inte tkr om att sitta vid datorn!

Igår kväll på balkongen!

Sandras första öl här i Indien!

Sarah från England och Roxanne från Sydafrika, assköna tjejer!

Innan Roxanne, Sandra och jag drog till stranden så mötte vi upp Will och Sarah för de
alla skulle boka tågbiljetter (Will i blå skjorta till vänster och Roxanne & Sarah till höger,
gjorde svarta fyrkanter runt dom så ni kan se hehe)

Roxanne på bussen!

När vi kom tillbaka till stan så visa Roxanne oss ett jättefint område här i Pondicherry!

Fiket vi lunchade på!

Middagen på hotellet!

Efter middagen gick vi till Sarah och Willian vid vattnet och satte oss på stenarna!

Nu ska jag gå och fixa ett foto som man behöver för att fixa indiskt simkort sen möta upp Sandra för lunch! Vi hörs imorgon eller på torsdag igen, pussar på er alla!

Söndagar i Indien..

Hejhej! Nu är vi framme i Pondicherry efter en låång och jobbig bussresa! Vi skulle egentligen åkt tillsammans med nunnorna från skolan men det blev nåt missförstånd så vi kunde inte det, så vi tog oss hit själva! Bussen kostade bara 50 rupies per person vilket är typ 7-8 kronor så det är asbilligt, men fyfaan för att åka buss långt här!

Det är smockfullt med folk på bussen så först fick vi inte ens sittplats utan stod upp och trängdes med våra ryggsäckar (inte vara stora utan vara små, lämnade de stora på skolan då vi bara ska vara här i högst 5 dagar) och sen när jag fick en sittplats så lutade sätet neråt mot gången så jag satt helt snett! Folket som stod upp typ hängde över en och jag fick en och annan armbåge i huvudet och armhåla i ansiktet! (Niklas O, du hade aaldrig pallat den bussesan som inte ens klarar av för närgångna kunder på Konsum hahaha)

Jag var trött och sjukt irriterad så jag försökte knuffa de lite åt sidan men de bara lutade sig tillbaka, en kvinna la till och med sin handväska i mitt knä for hon inte orkade hålla i den!! Jaja, tillslut kom vi fram och tog en richa till vårt hostel som Sandra hade hittat i Indien Lonely Planet-boken (gryymt bra bok att ha med sig) och där möts vi av en otrevlig receptionist men vi fick tillslut vårt rum! Det kostar oss bara 500 rupies var att bor på hostelet, vilket är typ 80 kronor var för fem dagar!

Vi tog en promenad här i stan men på söndagar är typ allt stängt (tack gud for vi hittade detta internetcafet) så gick vi ner till vattnet! Flera hade sagt till oss att Pondicherry har jättefina stränder men så kom vi hit och det är bara enorma stenar framfor vattnet, ingen strand! Vi blev lite besvikna då vi vill ligga på stranden och sola sen bada lixom och staden här verkar ganska seg också!

Men vi är bittra, irriterade och så nu så vi ska ge det en chans imorgon också då det trots allt är söndag idag och då är det mesta stängt! Ikväll ska vi softa på hotellbalkongen och hoppas på en bättre dag imorgon!

Bilder från idag!

Hål i golvet som toalett, GAH!!

Stranden?

Vi hörs nog på tisdag igen för imorgon ska vi utforska Pondicherry! Puss på er alla!

To my Bonnie!

Eftersom jag ständigt har på mig amuletten min bästa vän Bonnie gav mig innan jag åkte, den med bilder på oss 2 i (bild på den längre ner) så frågar barnen ofta vad det är! Jag öppnade upp den så de fick se henne och så sa jag att de kunde få hälsa till henne om de ville, så här har du hälsningen min bästa vän!! =) Tänker på dig och saknar dig hela tiden!

De frågar även hela tiden vad vara föräldrar heter och våra syskon, pratar mycket om er alla med barnen =)

Pondicherry!

Hejhej! Idag hade jag mitt första lilla magproblem på toaletten, lagom kul med alla insekter och grejer överallt! Stackars Sandra fick stå beredd utanför dörren för alla mina gnällattacker haha.. Vi fick som sagt semester fr om igår och 10 dagar framåt då barnen har lov! Vi såg mycket fram emot det och gick till stranden igår som var ashärligt!

Dock är det föör varmt så man pallar inte mer än 3-4 timmar så vi var tillbaka på skolan igen redan vid 1-tiden och då låg vi bara inne i rummet under fläkten.. Det finns inget att göra där vi bor nu på skolan och det är typ för varmt för att röra sig så vi låg inne och deppade och GUD vad jag saknade alla er hemma i Sverige då!

Så vi bestämde oss för att dra till Pondicherry imorgon som ligger typ 3 timmar från där vi bor nu! Vi ska checka in på nåt billigt hotell och stanna där till lördag då vi återvänder hit till skolan igen! även om vi har gratis mat och boende på skolan så känner vi att vi är här för att resa och då vill vi inte bara ligga bort tiden i våra rum på skolan lixom!

Idag har vi varit och sett lite tempel och annat här i Mamallapuram, jag hade redan sett det med skolan för 2,5 år sedan men det var kul att vara där igen! Sen har vi varit och hämtat Sandras andra savalkami och även ätit lunch på stan! Nu la jag precis på med familjen via Skype, vi pratade i typ en timme och ååh vad jag saknar dom alla!!

Nu ska vi bege oss vidare på stan men jag lägger upp en video till som jag filmade för några dagar sen med barnen nu på en gång! Sen hörs vi kanske imorgon kväll igen eller på söndag, när vi är i Pondicherry! Då kan jag nog lägga upp fler bilder också för nu glömde jag kamerasladden hehe.. KRAMAR!!

En liten video!

I tisdags hade Sandra och jag hand om fem små flickor på 9 och 10 år! De älskar att dansa så vi bad de dansa för kameran, se på de underbara barnen!! När jag säger "Do the Swedish thing" menar jag danssteg som Sandra och jag lärt dom haha! Btw, dörren bakom barnen är mitt och Sandras rum!

Vår engelska version av Imse Vimse Spindel:

Little little spider is climbing up the net
Rain rain is falling the spider can't hold on
Up rises the sun and the rain will go away
Little little spider is climbing up again

HOLIDAY!

Hejhej! Hoppas allt är bra med er där hemma, här är det 30 grader varmt och stor sol =) Idag gick barnen på semester i 10 dagar så Sandra och jag har 10 dagar framför oss med bara shopping och ligga på stranden, niice! Skolsystemet funkar så här i Indien att de går i skolan i 3 månader sen har de tenta och sen ledigt i 10 dagar, sen 3 månader skola igen osv.

Vi har haft en underbar forsta vecka här, barnen börjar lugna ner sig och ber inte om autograf och sådär som i början! Det bästa är när vi sitter med 4-5 barn som har lite svårigheter och är blyga av sig, efter 1-2 timmar så klättrar de upp i våra knän och ska visa upp hur duktiga de varit nar de gjort saker! De pratar högt och skrattar rakt ut, ett barn försökte pussa mig på munnen idag!! Det är så häftigt att umgås med de små barnen för vi förstår inte vad dom säger och de förstår inte vad vi säger men ändå kan vi umgås och skratta tillsammans!

Vi saknar de små liven redan men vi ses ju om 10 dagar igen, här är bilder från de senaste dagarna!

I måndags kväll satt Sandra och jag uppe hela kvällen och skrev på engelska ramsor,
vi översatte som sagt Imse Vimse Spindel och I ett hus i skogens slut med lite ändringar
och så gjorde vi enkla rörelser till det eftersom barnen älskar det!

Frukosten dagen efter, haha corn flakes så snälla dom är! =)

I love you!

På tisdagsförmiddagen hade vi 5 stycken 8-åringar som vi tog hand om!

Dessa 2 ville testa mitt läppglans haha, se så fina de är!

Sandra dansade järnet med barnen!

På eftermiddagen hade vi 5 stycken små barn!

Efter skolan slutat i tisdags gick Sandra och jag till stranden!

När vi kom hem på kvällen pratade vi lite med dessa pensionärer, så himla trevliga och
kvinnan är faktiskt helt okej på engelska! En stund senare ringde klockan för middag!

Efter middagen tvättade vi för första gången sen vi kom hit =) Handtvätt såklart!

Dagen efter hade vi (som vanligt) ett par elever som vi satt med hela förmiddagen,
denna dag blev det fyra stycken gulliga tjejer på 9 och 10 år! De är så duktiga att de
till och med lärde mig lite matte-tal som jag glömt hur man räknar ut hahahaha!

På förmiddagen idag hade vi små barn igen!

Efter lunchrasten gick Sandra och jag ut som vanligt för att hämta 5 barn för eftermiddags-
gruppen men skolgården var helt tom! Haha, vi blev så paffa men fick då förklarat för
oss att de hade halvdag idag när de fick skol-lov! Jaja så vi tog bussen in till Mamallapuram!

Jag i Mamalapuram, tagen för typ en kvart sen!

Nu ska vi bege oss till nån restaurang for att äta middag! Vi har ätit alla måltider på skolan sen i måndags men idag kände vi for att välja själva vad vi ska äta och jag ska ha kött!! Haha, de äter typ bara vegetarisk mat här så jag får allt mitt protein från typ äggen jag äter! Imorgon ska vi ha en heldag på stranden, ska köpa med oss massa frukter som papaya, ananas, mango, bananer etc nu innan vi åker tillbaka till skolan!

Btw, nunnorna är så fina på skolan och tar så väl hand om oss! Idag när vi sa att vi skulle åka in till Mamallapuram fråga de vilken tid vi ska komma tillbaka och så, de har sån koll pa oss och det känns skönt ifall nånting händer! Vi hörs imorgon eller i helgen, kärlek till er alla ♥

Andra dagen på skolan, sån förbättring!!

Hejhej! Sandra hoppade in i duschen nyss så jag ger mig på skolans sega gamla dator hehe.. Det har bara hänt så mycket bra saker idag att jag bara är tvungen att uppdatera!! Vi jobbar alltså på en skola här i Indien för barn mellan 4-13 år och bor även här på skolan tillsammans med lärare och nunnor + massa pensionärer då detta även är ett ålderdomshem (alla är så trevliga, imorse ställde de fram Cornflakes åt oss till frukost bara för Sandra nämnde flingor igår när de frågade vad vi åt till frukost i Sverige!!)

Men tanken vi hade med att jobba på en skola var att få umgås med barnen, leka och få de att skratta! Krama om dom och ge de kärlek, men istället blev vi igår satta i klassrum med 60 elever där vi skulle stå framme vid tavlan och typ rita djur så ska eleverna skrika ut vad det är på engelska! Då kände vi bara att vi inte vill stå så i en månad, samtidigt fick vi jättedåligt samvete att vi kände så.. Lärarna sa även åt oss att sjunga ramsor hela tiden men vi kan inga engelska ramsor!

Tillslut bestämde vi oss för att ge det en till chans så igår kväll satte vi oss och skrev egna engelska ramsor! Vi översatte "Imse vimse spindel" och "I ett hus i skogens brus" och gjorde rörelser till det! När vi kom till skolan morgonen därpå så hade vi 60 elever, då försökte vi med ramsorna men vi kände samma känsla då som dagen innan! Barnen gjorde annat och blev ofokuserade eftersom vi behovde repetera ramsan om och om och om igen så de skulle lära sig!

Då gick vi och pratade med Head Minister Teacher här och förklarade hur vi kände! Jag gav förslag på att vi kanske istället kunde plocka ut 4-5 elever ur en klass under varje lektion som har lite svårigheter eller är väldigt blyga och sätta de tillsammans med mig och Sandra ute i gräset! Så kan vi läsa med bara dom så de får en syl i vädret plus massa kärlek och leenden från oss! Hon tyckte det var en jättebra ide så vi har gjort så resten av dagen, först med lite äldre barn sen med dom små och det har varit helt underbart!

Efter denna dag var vi heelt slut efter allt dansande, kramande och så har vi jagat barnen over skolgården med att kittla dom haha det tyckte dom var roligt! Alla barnen sprang runt och sjöng våra ramsor också hela dagen haha, så glada vi blev! När barnen åkt med skolbussarna så gick Sandra och jag ner till stranden här precis bredvid som var heelt magisk! Detta är inget turistställe så vi hade hela stranden för oss själva, det var bara några indier som vandrade på stranden! Vi hoppade i vågorna och vilade i sanden ett par timmar!

Nu kom vi precis hem och ska snart äta middag med pensionärerna och de som vi jobbar med! Alla är helt underbara här  mot oss och nu börjar det äntligen kännas så himla bra!! Saknar er där hemma fortfarande, ni är bäst!! Jag har fotat och filmat så mycket idag btw, ska visa er på torsdag när jag kommer till ett internetcafe för då har vi semester i 10 dagar eftersom barnen har lov!

Flyttat till skolan!

Heej pa er alla! 2 dagar sen vi hordes sist och mycket har hänt här under den tiden! Igar fick vi var forsta riktigt soliga dag sa vi lag pa stranden och vid poolen hela dagen och stekte & badade, riktigt härligt! Vi akte även in till stan for att hämta vara beställda Savalkamis (kläder man bor ha här, spec om man ska jobba eller ga pa studiebesok) och sen akte vi hem, hämtade vara grejer och checkade ut fran Mamalla Beach Resort!

Vi akte hem till Father Thomas Kurian for att tillsammans med honom aka till skolan och träffa alla lärare och prästen där! Alla var jättetrevliga och sa fick vi ett fint rum bredvid dom andra lärarna! Vad vi inte hade forstatt var att Father Thomas Kurian presenterat oss som 2 väldigt utbildade människor som vill lära ut till barnen när vi egentligen bara vill ta hand om barnen, krama dom och bara finnas där!

Detta är en skola pa 500 elever, allt mellan 4-13 ar och de yngre kan ju knappt svenska men vi tänkte att vi ger det en chans! Sa imorse ringde vackarklockan kl 7 sa gick vi in till matsalen och at med pensionärerna! Allt jag kunde fokusera pa var en ENORM skalbagge ett par meter ifran mig som hade hamnat upp&ner, maten vi at var typ bara ris men det funkar! Det är bara att äta for det är vad som serveras, ingen ide att vara kräsen!

Vi fick typ ingen introduktion eller sa innan barnen borjade skolan sa vi gick bara dit och lärarna motte oss och tog upp oss pa utomhusscenen!! Där stod det ett par barn med en microfon och bad en bon, framfor oss var flera 100 elever som bara tittade pa oss med stora ogon! Father Thomas presenterade oss och fragade sen om vi ville säga nat, sa jag tog microfonen och introducerade oss och sa att vi sag mycket fram emot att umgas med dom i en manad!

Efter det fick vi ga in i varje klassrum tillsammans med Head Minister av lärarna och hälsa pa alla barnen! De var alla jättegulliga och skrek hogt MISS SANDRA, MISS MATILDA efter oss! Efter rundturen sa satte hon oss i ett klassrum fullt med 8-aringar och sa at oss att borja lära! Sandra och jag bara tittade pa varandra, vad skulle vi lära dom for nagot?? De kan knappt engelska och allt lararen sa at oss var att vi skulle sjunga ramsor och lära dom, haha?

Sa Sandra borjade rita saker pa tavlan sa fick de säga pa engelska vad det var for nanting, alla barn bara SKREK ut samtidigt sa vi sa at dom att räcka upp handen sa en i taget fick säga! Det var riktigt nervost for vi visste inte vad vi skulle gora sa den halvtimmen var laang! Efter det var det lunch for barnen sa da gick vi ocksa och at! Efter det var det dags for oss att umgas med de yngsta barnen pa eftermiddagen, som vi velat!

När vi kom in pa skolgarden sa mots vi av ca 20 elever som springer fram och alla vill skaka hand, prata med oss och fa autograf sa det vart heelt galet! Alla var framme samtidigt och ville bli sedda och vi forsokte verkligen ge alla uppmärksamhet, till slut ringde skolklockan sa da sprang de till sina lektioner! Kändes sa dumt att skriva autografer och sa men det fick jag gora när jag var här i Indien senast med min skola sa jag var beredd att barnen skulle vilja ha det!

Sen motte vi upp de sma barnen i deras klassrum, da skulle de precis flyttas ut till graset istallet for det var for varmt i klassrummen pa eftermiddagen! Nar vi kom in satt det tva barn och grat sa jag tog dom i handerna och foljde de ut och trostade dom, de ar sa himla sota och sma!!

Nar vi kom ut sa foreslog jag for en larare att vi kunde dela upp barnen i fem mindre grupper sa kunde vi larare ta en grupp var for det ar sa svart att fa 50 elever att fokusera! Sa delade vi upp dom men det var bara jag och Sandra som satt med var varsin grupp, de andra lararna gick bara runt och stod bredvid oss och de har ju jobbat med barnen i flera ar! Sa barnen i deras grupper satt bara och stirrade rakt ut, jag tror inte riktigt lararna forstod vad vi menade, allt ar sa ostrukturerat har!

Nar jag satt med min grupp fick jag en bok med massa bilder i sa jag fick dom att saga vad jag pekade pa, sen kunde de sjunga en ramsa pa engelska som heter Johnny Johnny! Det var typ vad vi satt och gjorde i 2 timmar, tillslut trottnade jag och borjade ta fram en elev i taget i mitt kna sa fick de rakna tillsammans med mig och se i boken! Sa bad jag lararen beratta lite for mig om eleven, det ar darfor vi ar har.. vi vill ge karlek till dessa barn och narhet istallet for att bara sitta och fa dom att saga Apple eller Tree 500 ggr om!

Ett tag satt jag bara dar och stirrade rakt fram, visste inte vad jag skulle saga eller gora eftersom ingen forstod mig och lararen stod bara bakom mig och sag pa mig som jag visste allt i varlden! Jag kande mig vilsen och ville bara springa darifran, men sen nar ett barn satte sig i mitt kna och log sa stort nar jag rorde vid henne och log mot henne sa insag jag att det ar darfor vi ar har! For att gora barn lyckliga och hjalpa de sa mycket vi bara kan, genom att ge dom narhet och karlek!

Forst lite bilder fran igar!

Vi kopte antligen vara fargglada myggnat!

Omelett till frukost!

Heldag pa stranden & poolen!

Vara nya savalkamis!

Pa kvallen flyttade vi till skolan, har ar vart rum!

Vi at pa en belgisk restaurang tvars over gatan for lararna hade redan atit middag!

Imorse, sa trotta vi var!!

Pa scenen innan barnen gick till sina klassrum!

Var forsta lektion haha, lagom lyckad! Sandra ritade ett far & barnen skrek GOAT!

Efter lunchen nar vi motte alla elever som ville bli fotade och ha autograf..

Min lilla grupp pa eftermiddagen!

Sandra med sin grupp!

En snutteplutta i mitt kna!

Denna flickas ogon..!

De som inte hade papper skulle ha autograf i handen haha!

Saaaaaaa! Nu har vi slutat jobba for idag alla fall och ar heeeelt slut, vi tog en taxi in till Mamallapuram i alla fall for att uppdatera er men nu kommer vi inte horas mer forran torsdag eller fredag da skolan ligger en ganska bra bit fran stan! Men ha det bast tills dess, kanske uppdaterar jag med bara text da vi har en seg dator pa skolan som jag far anvanda! Miss you all!!

Underbara Indien!

Hej pa er! Visst har vi varit grymma med uppdatering sahär langt?? Tänkte dra lite kort om vad vi haft for oss sen sist vi hordes! När vi lämnade datorerna igar sa gick vi upp till en mysig restaurang här i Mamallapuram och at en riktigt god middag! De som jobbade där var ocksa jättetrevliga och spelade massa västerländsk musik for oss, typ 90talshits haha!

Efter det gick vi pa stan och kopte lite kläder och annat, sa billigt det är här!! Sen tog det oss ett tag att hitta en taxi hem och da var det morkt, vi vart skraja eftersom vi sett en skräckfilm om bortrovade tjejer precis innan vi akte till stan men vi hittade en tillslut! När vi kom hem sa gick vi och la oss typ pa en gang!

Idag vaknade vi vid 10tiden och sprang till frukostbuffen da den stanger kl 10, de var inte sa glada pa oss hehe! Efter det tog vi en lang strandpromenad pa over en timme och pratade om resan och vad vi vill gora och aka framover! Vi motte aven en jattetrevlig tysk kvinna som hade valdigt mycket att prata om! Vi hoppas att traffa henne igen!!

Nar vi kom hem igen var vi skittrotta sa vi la oss i poolen i ett par timmar innan vi gick hem och duschade! Sandra somnade i sangen typ pa en gang men jag kollade pa 10 orsaker att hata dig pa TVn haha, trottnade pa det ganska fort sa da vackte jag Sandra for att aka in till stan sa nu ar vi har!

Vi maste ga och kaka nu, har inte atit sen frukost och nu ar klockan 5 pa eftermiddagen har!  Sen har vi lite grejer vi maste ga och handla innan vi kan aka hem igen, ikvall blir det en softkvall ocksa eftersom vi borjar jobba pa skolan pa mandag och vi har mote om det redan imorgon kvall!

Lite bilder fran igar efter vi lamnat internetcafet!

Och bilder fran idag, har gor de omelett at oss till frukost!

Vi bestämde oss for en strandpromenad
efter frukost, denna strand är typ oändlig!

Vi fick s
ällskap under var strandpromenad!

De enda som glassade pa stranden var kossorna, go figures..

Vi motte en tysk kvinna pa stranden som hade en minst sagt speciell historia om varfor
hon var i Indien! San stark kvinna hon var, vi gick och pratade i over en timme och hon
var sa vilsen pa grund av hennes situation men hon hanterade det sa rätt, häftig tjej!

Efter strandpromenaden hoppade vi ner i poolen!

Sandra smygfotade mig, sjukt ballt att hennes kamera funkar
även under vattnet!

När vi kom hem igen la vi oss och tittade lite pa TV, sa somnar Sandra haha!

Men jag v
äckte henne och drog henne upp for att dra in till stan (där vi är nu)!

Nu hors vi nog inte forran mandag eller tisdag for imorgon aker vi till Father Kurian vid 5-tiden for att forbereda oss infor motet med skolan senare pa kvällen och pa mandag borjar vi jobba.. Nervost!! Onska oss lycka till sa ska jag uppa om var forsta jobbdag, ha det bäst!! (hann inte andra åäö for er denna gang for typ hela texten raderades nyss, daamp)

Bilder från resan såhär långt!

Father Kurian visade oss skolan vi ska jobba på från & med söndag & en månad framåt!

Eftersom vi somnade rätt tidigt igår så vaknade jag redan halv sju, Sandra sov så gott
så jag lät henne sova vidare och tog en strandpromenad själv istället innan jag gick till
receptionen för att fortsätta kämpa med att få våra vaskor! TACK GUD för Mr Kurian!!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Känns som allt går mycket bättre nu! Sandra mår bättre och vi har fått våra väskor tillbaka =) Nu ska vi i alla fall äta middag på nåt ställe här i staden Mamallapuram innan vi åker tillbaka till hotellet! Vi har massa filmkanaler med engelskt tal så vi ska bara softa inne ikväll eftersom Sandra måste bli frisk tills på söndag! Ha det bäst, älskar er där hemma och tänker på er hela tiden!! =)

Vi är framme!

Heej allihopa, här är klockan halv nio på morgonen och det är ca 30 grader ute! Vi har haft en minst galen hitresa och kom inte fram till hotellet förrän halv nio igår kväll! Vi mellanlandade 3 ggr varav våra väskor försvann på vägen!! När vi landade i Mumbai så sa en kvinna att våra väskor inte kom med från London men att de skulle skicka dom med flyget efter! Vi var aströtta redan så vi tog inte direkt nyheterna bra men det var bara att ta och åka vidare!

När vi checkade in i Mumbai för att flyga ner till Chennai så blir Sandra stoppad i incheckningen för hon hade med sig rött vin som vi köpt till Father Kurian (min gamla skolas huvudkontakt här i Indien, det är han som hämtat oss på flygplatsen och hjälpt oss med jobb på skolan som vi börjar på på sondag)! Vi hade köpt det på Sveriges tax free men fick då slänga det annars kom vi inte med planet!

Mitt temperament hade lagts ner för länge sen så jag flippade på dom alla och sen sprang vi till flyget för det skulle lyfta typ om 20 minuter! När vi till slut kom fram till Chennai utan vårt bagage och vin så mötte Father Kurian oss på flygplatsen! Vi åker med honom först till en doktor för att Sandra skulle få lite medicin (all vår medicin ligger ju i väskorna!) och sen åkte vi vidare till skolan där vi ska jobba i en månad for att se hur det såg ut!

Father Thomas har hjälpt oss så mkt med det, det är en nära vän till honom som jobbar på skolan och genom att vi kommer vara lärare där i en månad och försöka lära barnen engelska genom sånger och annat så får vi gratis boende och mat! Det kändes jättehäftigt att vara på skolan och förstå att vi ska jobba där i en månad med dessa barn, sån upplevelse! Hur som helst, efter det åkte vi hem till Thomas for att gå igenom lite saker ang skolan och sen åkte vi till Mamalla Beach Resort som Sandra och jag bor på till och med söndag! Då flyttar vi till skolan och på måndag börjar vi jobba!

Father Thomas och receptionisten här på hotellet har varit helt underbara och ringer samtal efter samtal angående våra väskor! Nu har de fått information att väskorna körs till vårt hotell i eftermiddag! Så fort vi fått dom ska vi ladda våra kamerabatterier och sen lägga upp bilderna för er, just nu lånar vi en dator på hotellet! Men vi lever i alla fall och det känns så sjukt att vi är här och vi är astaggade! Igår kväll stod vi nere vid stranden under månen i kort klänning i sanden och det var bara ett stort hav med en horisont framför oss, det är så himla vackert här! Ska visa bilder ikväll som sagt! Eller för oss blir det kväll eftersom vi är 4,5 timmar före er i tid!

Btw, jag har suttit och kopierat åäö från tidigare inlägg så det blir enklare att läsa hehe! Sandra har gått och lagt sig i alla fall för att fortsätta vila så jag har inget bättre för mig.. Saknar er alla där hemma så mycket, hoppas ni hare bra! Vi hörs senare igen =) ♥

INDIA HERE WE COME!!

Okejokejokejokejokejokej, SHIT nu åker vi för faan!! Så länge jag väntat på det här och det känns fortfarande overkligt men nu åker vi verkligen! Vi ska hämta upp Sandra på t-centralen och sen åker vi till Arlanda! Min familj ska med och vinka av oss innan vi drar till Indien! Jag har fått många frågor om vad det är jag ska göra där så jag drar det nu en snabbis! Jag ska dit med en tjej som heter Sandra, vi träffades på backpacking.se och ville båda ha en resepartner till Indien!

Eftersom jag har varit i Indien tidigare med skolan för 2,5 år sedan så har vi använt oss av min gamla skolas kontakter! Så de första fem dagarna ska vi bo på samma hotell som jag bodde på med min skola och efter det så ska Sandra och jag jobba på en skola i Indien i en månad, för att hjälpa till! Ända sen jag var i Indien med min skola så lovade jag mig själv att någon gång åka tillbaka, i alla fall till någon U-land och och ställa upp på en skola eller barnhem för att hjälpa till!

Mr Kurian, som är min skolas huvudkontakt i Indien har fixat så vi kan vara på den här skolan, självklart ska vi inte ha betalt utan vi vill bara hjälpa till! Dock har skolan erbjudit oss mat och boende där under tiden vi är där och hjälper till! Vi ska jobba på denna skola i en månad som sagt, efter det ska vi bara ta våra backpackingryggor och dra vidare i Indien och resa runt! =) Så de resterande 5 månaderna kommer vi alltså backpacka runt och möta människor, se Taj Mahal och annat häftigt!

Jag kmr även fortsätta blogga därifrån detta halvår istället för att skaffa resedagbok! så det är bara att fortsätta kika in här =) Dock är flygresan är lång och sen måste vi hitta ett internetcafé också men på fredag lär jag ha fått tag på en dator och kan slänga upp mitt första inlägg, tänk att vi är 4,5 timme framåt också! Vi mellanlandar iofs i Bombay i ett par timmar så kanske kan vi uppdatera er redan då! Vi hörs i alla fall inom ett par dagar, hoppas ni följer vår resa här genom bloggen! Förvänta er dock inte uppdatering varje dag, hehe jag ska hinna se Indien oxå! ♥

Dagen jag landade i Chennai med skolan för 2,5 år sen, snart är jag där igen!!

Hejdå älskade Sverige och käära Stockholm, vi ses i vår!

Min gullemamma!

Nu innan jag åker fick jag en liten påse av mamma med presenter i att ha med till Indien! Det ena var små morgonkort som gäller i en månad, man ska ta upp ett varje morgon och det som står på kortet är en tanke mamma skänker till mig! Det andra var en liten skyddsängel som skyddar mig var jag än är så länge jag har det nära mig så den plus Bonnies amulett ska jag bära med mig under resan =) ♥

Hoppas!!!!

Min Sandra kommer till mitten av december till Indien och nu så kommer kanske även Aron och Bonnie!! Gör dom det så kommer alla vi plus Sandra som jag åker med kunna fira jul & nyår tillsammans!! =) Sandra kommer iofs för att stanna i alla fall i typ 3 månader med oss men Bonnie & Aron kmr isf bara för ca 2 veckors semester men ändåååå! =)

F O K U S E R A

Jag blir galen på mig själv, jag ska åka till Indien om mindre än ett dygn och har knappt packat!! Typ allt annat är iofs fixat men jag är ändå så lam på att komma igång och det beror på att jag inte får ut en människa ur mitt huvud! Åh, kan han inte bara sluta vara där för det är totalt lönlöst att ens lägga en tanke till på honom men ändå kan jag inte sluta. Nu vill jag istället förbereda mitt psyke inför resan och hinna spendera lite tid med min familj eftersom jag lagt den mesta tiden på mina vänner nu på senaste tiden!

Gah inget mer bloggande och sånt ikväll för nu måste jag fokuseraa!! Hörs imorgon den 15 september 2010, dagen jag och Sandra drar till Indien!! =D

Sista kvällen hemma år 2010!

Hellu! Jag tänkte att jag skulle hinna med en del nu när jag kom hem och det har jag fast sen ringde Sofia så pratade vi i telefon en timme hehe.. Nu är Cissi påväg hit med bilen iaf så vi ska ta en promenad här i kvarteren så vi kan säga hejdå för 6 månader, efter det ska jag bara vara hemma med familjen en sista kväll detta år och umgås!

Hittade några bilder från igår på Ojojoj som Bonnie fotat!

VALET 2010

Även om jag har haft så mkt med Indien på senaste tiden och kramat alla vänner så har jag såklart bestämt mig för att förtidsrösta! Dock är jag inte alls så pass insatt som jag skulle vilja vara, har inte prioriterat att lägga ner tid på att titta igenom ordentligt vad partierna står för! Fick lite smått panik över det idag så när jag gick runt själv på stan ringde jag mamma som tipsade mig att gå in i dessa val-stugor som står lite överallt i stan!

Jag gick först in i Moderaternas lilla stuga vid centralen och förklarade min situation och att arbete/jobb är den viktigaste frågan för mig personligen just nu och ville veta hur de resonerade kring jobb, skatter osv. Sedan gick jag till Socialdemokraternas stuga och frågade samma sak och tog även med mig papper kring dessa frågor! Så ikväll ska jag sitta och läsa igenom dessa och så röstar jag imorgon innan jag åker till flygplatsen!

Detta är min första gång jag får rösta och då vill jag såklart utnyttja det, det ska vi alla som kan rösta göra!

Tisdag, 1 dag kvar!!

Heeeeeej, gah nu är jag stressad!! Vaknade upp med ett sms från Viran där det stod SHIT TILLAN DU ÅKER IMORGON, IKVÄLL ÄR DU MIN! Bara 1 dag kvar sen åker jag och Sandra till Indien i 6 månader, trodde aldrig dagen skulle komma haha! I alla fall, igår när mamma och jag gick på stan så handlade vi 2 bikinis, massa apoteksvaror, underkläder och annat inför Indienresan! När vi var klara med det gick jag till Slussen för att möta Carolina så satte vi oss på Ojojoj som vanligt så väntade vi in resten!

Efter en stund droppa Bonnie in sen Filip, Mika, etcetc. Igår var en lugn kväll där jag bara ville säga hejdå till alla på riktigt så varje gång någon skulle gå så tog vi hand och gick bort en bit för att kramas och tårar kom haha, det var jobbigt men ett bra sätt att få säga hejdå till alla! Efter varje person hade gått blev det sms oxå för att påminna alla om hur bäst dom är, jag älskar er aalla för 210853853582398572938 gången! Så, då har jag sagt det åter igen! :P

Fotade inget igår men här är lite av Bonnies bilder från i lördags!

Nu måste jag och Bonnie åka till stan, jag ska förbi banken och sen luncha med sambo Anna för att säga hejdå en sista gång innan jag åker! Efter det ska jag ta en promenad med Cissi och kramas hejdå där med, men hörs ikväll igen!

Hittade fler bilder från överraskningsfesten!

Fredrik var visst porrig med fler än Eugenia, Mika och Amanda.. We like!!

Nu åker jag till stan och möter upp mamma för att inhandla det sista till Indien och sen ska jag träffa alla vännerna, vi hörs ikväll igen!

JAG SAKNAR DIG, NIKLAS!!

Imorse flög en av mina absolut bästa killkompisar till London för att plugga musik ett år, jag kramade sönder honom i typ 20 minuter i lördags och ingen ville släppa! ='( Minst lika jobbigt kommer det bli ikväll när jag ska krama Filip, Sandra, Erica, Mika etcetc.. Hur som helst, Niklas blogg är asskön och detta inlägg skrev han asbitter när han började 7 på morgonen på vår kära Konsum, haha!

Jag hjärta dig, vännen!

Måndag

Godmorgon! Min första natt jag vaknar upp här på Lidingö på typ 1,5 år och faktiskt bor här igen, mår lite bättre ang Farsta idag i alla fall jämfört med hur jag mådde igår.. Och lyckan hålls uppe för nu är det bara 2 dagar kvar, sen åker vi till Indieeeeeeen!!!!!! :D Pappa kom in och väckte mig vid kvart över tio och ba: "nu är det dags att gå upp!" Haha, det märks att jag inte har bott här på 1,5 år typ.. Jag sover till tolv!

Hur som helst, idag ska jag softa lite hemma tills i eftermiddag då jag ska möta mamma på stan! Vi ska fixa det sista inför Indien som typ apotekgrejer, bikini och lite sånt! Myggnät vet jag inte, en kompis sa att man ska köpa det när man kommer fram till Indien istället..

Och sen ikväll ska jag träffa hela kompisgänget, denna gång för den sista gången innan jag åker! Hehe, vi hittar nya chanser att ses på hela tiden så ingen blir den sista men ikväll blire det iaf..! Jaja, INDIEN FTW! =) Nu ska jag äta frukost, hörs snart!

Back Home again.

Nu sitter jag hemma i mitt gamla rum på Lidingö, på samma ställe jag satt vid datorn innan jag flyttade till Farsta.. Så konstigt det känns att bo hemma igen även om det bara är för 3 dagar! Min nyckelknippa är så tunn nu när nycklarna till lägenheten och porten är borta haha, så dramatisk jag är men jag kan inte hjälpa det! Idag bara brast det och jag störtgrinade i typ en timme, sen ringde Filip så fick jag tankarna på annat i nån timme när vi pratade!

Sen när pappa och brorsan kom in i lägenheten brast det igen och jag började störtgrina igen haha! Till slut fick vi i alla fall med allting in i flyttbilen och så åkte vi hem till Lidingö! Mamma, Viran och jag åkte i vanliga bilen för att först möta upp Anna så hon kunde få nycklarna.. Sen åkte vi och handlade och nu är vi hemma! Vi har ätit en jättegod middag och så gjorde mamma hallonpaj till middag!

Jag har sån tur som har sån fin familj som hjälpt mig med allt det här, flytten gick jättesmidigt och jag kan flytta in här igen utan problem och få all hjälp jag behöver och lite till! Jag är galet tacksam för att jag har er, sånt ska man aldrig ta som en självklarhet.

Fotade lite precis innan vi åkte från lägenheten, när mitt rum var tömt på alla mina möbler
förutom soffan, spegeln & gardinen som Anna ska få behålla under tiden jag är bortrest!

Elvira började skriva på marken..

Har gjort det lite hemtrevligt i mitt gamla rum hos päronen igen!

Hejdå Farsta..

Dagen Anna och jag flyttade in, 1a juni 2009

Och nu flyttar jag ut, 12 sep 2010

</3 :'( Nu ekar det sådär i rummet som det gjorde när jag flyttade in, så det blir när rummet knappt har några möbler kvar.. Sån tur att jag har Viran här hela dagen som har plockat och packat, själv har jag bara suttit på soffan mitt i mitt rum och gråtit nonstop. Anna är inte ens hemma för det skulle vi båda tycka var för jobbigt, jag vill inte flytta ut!!!!

Söndag

Godmorgon! Vilken härlig kväll det vart igår, när vi kom in till Ojojoj så satt typ hela gänget där redan och man kunde höra dom på mils avstånd haha.. Några minuter efter vi kom droppade Filip, Linus och flera in så tillslut var vi nästan 20 pers! Utgången var ju till för som en sista för mig och Niklas som drar nu, han drar redan imorgon och jag på onsdag! Det blev lite tårar trots allt från olika håll när vi kom till Södra bar men det var ganska väntat!

När Södra bar stängde drog vi ner till medborgarplatsen igen och åt och sen när Niklas skulle ta tunnelbanan så stod vi och kramades i typ 10-15 min, tillslut valde han att gå med oss till Slussen istället för det var för jobbigt med massa hejdå! Nu har jag även lovat att försöka åka förbi jobbet ikväll och krama han en sista gång innan han åker till London imorgon! Där ska han vara och plugga i ett år, lätt att jag ska hälsa på han och Carolina när jag kommer hem i vår!!

Bilder från igår!

Södra bar

Bonnie hade klubbor i hela väskan som delades ut!

Fan vad jag älskar er, alla vänner!! Ni är bäst i världen och jag kommer sakna er varje sekund, det var sjukt jobbigt att krama alla hejdå att det slutade med att vi bestämde en sista träff på måndag istället! ♥ Nu måste jag & Viran fortsätta packa för mamma, pappa, Erik, Nisse och Amanda kommer med flyttbilen klockan 3! :'(

Last time out in Sthlm 2010

Mina systrar är så glada..

Lets do it aaaaaaaaaaaaaaaall in, inga tårar och sånt ikväll för nu ska vi ha kuul! =) Jag, Amanda, Viran, Anna och Carolina drar in till stan nu och möter upp alla andra, vi hörs imorgon igen ♥

Har fortfarande inte ätit!

Har packat ihop mina grejer hela dagen och börjar nu bli färdig, Anna får behålla en del grejer som kastruller och sådant som ändå bara kommer stå hos mina föräldrar och samla damm tills jag kmr hem! Jag har haft så mycket för mig att jag har glömt att äta, har ätit ett par godisbitar från igår bara så nu står Anna och lagar lunch åt oss! Vi kör på pasta och korv bara eftersom vi ändå ska äta ikväll igen när Elvira, Amanda, Carolina & Fredrik kommer hit på ett sista förkrök i Farstalägenheten!

Det har varit mycket tårar idag men klart jag vill åka och är sjukt taggad över det också, men att lämna den här "eran" och börja på något nytt är sjukt jobbigt! Dock är jag glad över att lämna den när den är på topp, vad jag kommer sakna allt och alla så mycket ändå..

Nu måste Anna och jag äta lunch och sen gå och handla inför middagen och förkröket ikväll!

Just nu:

Det här känns så konstigt, om ett dygn bor jag inte här längre..

Lördag

Hejhej! Det blev en lugn kväll igår, Anna och jag åkte in till Östermalm för att dra ner till Sogni men när vi gick förbi så var det fullt med folk! Vi orkade inte det så vi gick till Spitfire istället och tog ett glas vin där och snackade lite skit! Vi satt bara där i en timme typ innan vi drog oss, vi gick till Slussen och tog tunnelbanan därifrån hem!

Idag är jag inne på mitt sista dygn här i Farstalägenheten, flyttar om exakt 24 timmar! Hela dagen ska gå åt att packa ihop alla mina grejer i bananlådor så allt står klart imorgon när flyttbilen kommer! Så skönt att jag har så mkt för mig nu innan jag åker så jag knappt hinner fatta att jag faktiskt flyttar ut och ska flytta hem de sista 3 dagarna! Dock ska det bli skönt att få vara lite med familjen de sista 3 dagarna, kommer ju inte ses på ett halvår!

Två bilder från igår precis när vi kommit hem!

Nu måste jag äta frukost och sen dra ner och hämta bananlådor i affären, wish me luck!

Yeeeah I didn't think so..

Hahaha jaa så mycket för denna hemmakväll! Vi lagade middag, köpte lite godis och hyrde film och det blev vi klara med kvart i tio! Anna och jag tittade på varandra och ba "ska vi??" så nu har vi fixat oss på en halvtimme och drar oss in till stan och hälsar på min killkompis som spelar på Sogni ikväll! Det blir bara en kortis i stan men vi blev så rastlösa, sista helgen ute i Sthlm för mig 2010 ju!!

Hörs imorgooooon! =)

Fredag - Hemmakväll!

Det här är nog min första fredags-hemmakväll sen i vintras men jag känner faktiskt inte för att gå ut! Imorgon måste hela dagen gå åt till att rensa lägenheten från mina saker och så innan Bonnie och Carolina kommer hit på kvällen! Då ska vi + Anna äta middag här och föra med goda drinkar innan vi drar ut och möter upp alla andra för en sista utgång i Stockholm för mig år 2010!

Sista myskvällen i Farstalägenheten, kommer sakna detta + min Anna! Nu ska vi gå ner och handla middag och sen hyra en film! Ha en härlig fredagskväll vad ni än hittar på =)

Redo för Indien!!

Hej på er! Sandra och jag hann med allt vi skulle idag på stan, först gick vi till banken och tog ut pengar (vi har båda beställt nya kort haha) och sen gick vi till vaccinavdelningen så jag kunde ta min sista spruta! Efter det hämtade vi våra visum (vi får vara i Indien som längst till 7 mars 2011) och växlade sedan lite pengar!

Efter det hoppsade vi runt i stan hand i hand och typ skrek till ibland, SÅ TAGGADE VI ÄR!! Vi köpte även lite svenska souvenier till de som hjälpt oss med jobb på skolan i Indien + gratis mat & boende!

Nu måste jag ner och kriga vidare i tvättstugan, nån jävel har fyllt tvättmaskinerna över på min tid! När jag sa åt henne sa hon att man alltid har en timme efter sina 3-4 timmar, jävla pucko!! Jag blev fett sur och skrämde iväg henne och låste efter mig, haha jag och Anna blir bitches där nere! Eller snarare jag blir bitch mot dom och Anna blir bitchen bakom ryggen som typ slänger ut tvätten ur maskinen och låser hahahah! Men de får skylla sig själva, håll er på era tider!!

Fredag

Godmorgon! Jag har sovit jättegott här ute, deras underbara kissekatt Tiggerli har sovit med mig hela natten så jag inte känt mig ensam i gästsängen! ^^ Jag är uppe såhär pass tidigt för jag måste ta mig in till stan och hämta visum och sånt!  Jag ska möta Sandra i stan halv tolv och bussarna härifrån går typ 5 ggr om dagen =P Men jag måste vara hemma i Farsta till innan kl 3 för då har jag tvätt-tid, jooy..

Nu måste jag äta något, det tar trots allt typ 1,5 timme att komma in till stan! Ttyl!

Sådant lugn.

Bonnies mammas kille Marcel hämtade mig och Bonnie på centralstationen så åkte vi hela vägen ut till deras nya hus! Jag måste ju bara få se hur de bor innan jag åker bort i ett halvår och nu är jag helt kär i det här stället! När jag kom hit insåg jag hur stressad jag faktiskt varit inför resan och massa annat därtill, Bonnies mamma Gill frågade mig nästan direkt om det var någonting. Jag har ju känt Bonnie, Mika och Gill hela mitt liv och vet hur jag funkar och så ser Gill hur jag sitter på golvet i en helt annan värld, helt tyst.

Jag tänkte inte ens på det men efter att hon noterade det och vi pratade lite om det så känns allt bättre, Gills visa ord har alltid hjälpt mig i livet och gett mig ett lugn men samtidigt energi till att fortsätta framåt! Sen är det bara så skönt att få vara här med min Bonnie och bara mysa framför film med godis och ta det lugnt, senare ikväll ska vi sätta oss ute och se på stjärnhimmelen! Eftersom detta ligger såå långt ut på vischan så är stjärnhimmelen tydligen helt magisk här!

Ända sen Bonnie och jag var små har vi alltid älskat stjärnhimmelen och pratat om olika tecken, Gill har ett stort intresse för det och jag minns när vi var små så brukade Gill ta ut oss på nätterna och prata om stjärnorna.. Åh, jag behövde verkligen detta!

Lite bilder jag tagit idag, måste verkligen dela med mig lite av detta vackra ställe.

Nu ska jag lämna datorn för idag, men vi hörs imorgon igen när jag kommer tillbaka till verkligheten.. Har en hel del saker att ta tag i men ikväll ska jag inte tänka på det!

Mot stan!

Bonnie kom precis förbi och räddade mig från att ha en totalt meningslös dag! Vi ska ut på stan nu och kolla i affärer, jag behöver bland annat en bikini! Sen måste vi äta också för jag har bara käkat 2 äpplen idag, Anna och jag har ingen mat hemma och jag har inte orkat röra mig från lägenheten förrän nu..!

Ikväll ska jag sova hos Bonnie i deras nya hus låångt ute i vischan, typ beyond Värmdö haha.. Men huset är sjukt vackert och naturen där med så det ska bli mysigt, kommer in till stan igen imorgon för att ta en sista spruta inför Indien och tvätta... Jag bloggar från Bonnies dator ikväll men ha en fin dag!

Dagens låt

Åhh, älska The Beatles!

Torsdag

Gah, vad tiden bara flyger fram! Nu är det bara 6 dagar kvar tills jag och Sandra drar och det känns som jag har så mycket kvar att fixa inför det! Wellwell, igår hade jag en jättetrevlig kväll på stan i alla fall! Bonnie, jag, Sandra och Olle satt på Södra bar tills dom stängde innan vi gick vidare till något biljardställe vid Mariatorget! Det blev dock ganska sent så jag och Sandra kom hem till mig vid typ halv fem, nattbussen tar sån himla tid att åka..

Fotade typ ingenting igår men här är iaf Bonnie på Södra bar, sötnosen!

Vid nattbussen tappade Sandra halva sin hamburgare, haha så ledsen hon blev!  =P

Sista dagen på jobbet avklarad!

Det känns lite konstigt måste jag säga, men ändå skönt att gå vidare! Det var jobbigt att krama så många hejdå idag så några av dom bestämde jag träff med i helgen och så istället bara för att skjuta upp det hehe.. Jag kom precis hem och här står Anna och lagar ugnspannkaka till henne, mig och Bonnie till middag! =) Bonnie och jag ska dra om typ en halvtimme till stan igen och möta upp Sandra och Olle för lite kvällspubande på Södra bar!

Fick avskedspresent på jobbet idag!! =) Blommor, kort och 500 kr presentkort på H&M!

Så fina dom är, kmr sakna mitt Coop-gäng! =( Nu måste jag fixa mig men vi hörs imorgon!

Djurgården med Carolina

Nu måste jag och mina feett korta naglar dra ner till Farsta centrum och prata med banken innan Carolina kommer och hämtar upp mig, vi ska som sagt ta en promenad på Djurgården och luncha innan jobbet! =) Vi hörs ikväll igen!

Onsdag

1 vecka kvar. Shite det är så sjukt att vi faktiskt åker till Indien snaart jag och Sandra!! Idag ska jag förbi banken och fixa lite grejer och sen hämta ut visumet.. Efter det ska jag möta upp min fina Carolina och ta en långpromenad på Djurgården innan vi börjar jobba! =) Idag är min sista dag på jobbet innan jag åker (om de inte ringer in mig imorgon eller på fredag), på fredag är jag uppsagd och jobbar inte längre på Konsum! Helt sjukt efter 3½ år, har ju jobbat där sen påsklovet i 2an i gymnasiet lixom.. Jaja, gotta move on!

Köpte min ryggsäck igår och ett flightpack att täcka bagen med när vi ska flyga! =)

Nu måste jag vänta en timme med frukosten för jag precis druckit dukoral.. -.-

Sambokväll!

Hej på er! Nu har jag slutat jobbet och ska för första gången på länge åka hem direkt efter jobbet! Eftersom jag flyttar ut på söndag så vill Anna och jag hinna ha lite quality time på vår balkong, awh vad jag kommer sakna min sambo! Såklart ska vi äta vår standardmiddag - kött med vår goda sallad & halloumi till! Anna har fixat allting så när
jag är hemma så står maten på bordet, lovely för jag är så sjukt hungrig!

Lite bilder från några av våra tidigare mys-stunder på vår balkong!

Ha en fin kväll allihopa, vi hörs imorgon ♥

I ♥ black

I Indien handlar allt om färger så jag passar på att leva i mina älskade svarta plagg de sista dagarna! När jag är i Indien kommer jag se ut som en regnbåge istället, sjukt ovanligt! =) Well, nu sticker jag till stan med mitt rufsiga, otvättade hår! Det blir tyvärr dålig uppdatering dessa dagar men jag har så mycket att hinna med innan resan, så vi hörs ikväll!

Tisdag

Morrn! Igår mötte jag upp Mika på jobbet så drog vi till Östermalm för att fika, vi kände att det vart lite för mycket party i helgen för att sätta oss på en pub! ^^ Jag sov över hos Mika sen och kom precis hem, idag ska jag ta bort mina naglar och fixa backpackingryggsäck innan jag ska till jobbet! Dessa naglar har jag haft i ca 3 år så att ta bort dom känns jättekonstigt, men jag kan inte springa runt med det i Indien så..

Hitta en till bild på mig från i fredags, här hade jag ingen aning om överraskningsfesten!
Varje gång jag tänker på när alla vråla SURPRISE får jag tårar, så svårt att lämna alla..

Nu måste jag äta frukost, vi hörs igen innan jag drar tillbax till stan!

Hanging with my wife

Tju, nu har jag slutat jobba på Rådhuset och ska möta upp min fru Mika nu för lite kvällshäng i Gamla stan, vi har en del att prata om.. Tänkte bara uppa lite fort för nu måste jag dra, hörs imorgon ♥

Måndag

Godmorgon! Igår jobbade jag ju till stängning och efter det tog jag en promenad i Gamla stan i väntan på at Bonnie skulle komma fram till Slussen med bussen! Jag mötte upp henne så åkte vi tillsammans hem till mig så sov hon här! Under promenaden jag tog igår så kom jag fram till att jag endast har 2 tider kvar på Konsum innan jag slutar, och att igår var det exakt en vecka kvar tills jag flyttar ut från Farsta..

Hur mycket jag än ser fram emot Indien och vill åka så är det sorgligt att detta "kapitel i livet" tar slut med jobbet och att bo i Farsta, hur trött jag än är på att sitta i kassan och plocka varor så kommer jag sakna det som fan! Inte minst människorna jag lärt känna genom jobbet, många av dom är några av mina allra bästa vänner! Och för att inte ens tala om att flytta ut från Farsta, vad jag kommer sakna att bo med Anna och mitt fina rum som jag älskar så mycket.. Det kommer bli många tårar nästa helg, hehe!

Nu måste jag äta frukost och sen ska jag möta upp Sandra som jag åker till Indien med i stan så vi kan fixa visumen! =) Efter det ska jag jobba på Rådhusets konsum så det blir inget bloggande förrän ikväll igen! Ha en fin dag!

Bilder från överraskningsfesten i fredags!

Bonnie & jag på tunnelbanestationen i Farsta, jag trodde fortf vi skulle på lumparfest!

När jag kom in i lokalen så hoppa alla fram och skrek SURPRISE och detta var min reaktion!

Så fint lakan som Bonnie, Viran och Anna fixat med allas namn på! =)

Gullungarna hade prickar i pannan för att jag åker till Indien!! =)

Fick av min Cissi!

Halsbandet fick jag av Jossan från Spanien!

Fredrik var porrig som vanligt!

Min fina Vishii kom förbi efter jobbet oxå!

Tack finaste vänner för den här festen, vart obeskrivligt glad och tacksam för jag har er! Jag älskar er så himla mycket!

Söndag

Hej på er.. Fyfan, idag mår jag som jag förtjänar! Det vart en minst sagt galen kväll igår men vi hade askul, jag åkte dock hem tidigt med taxi för jag mådde för dåligt.. Nu måste jag börja fixa mig för jag ska åka till jobbet snart men vi hörs ikväll igen!

Lite bilder från igår, fotade typ ingenting..

Bilder från överraskningsfesten för mig i fredags kmr ikväll!

Personalfest!

Eugenia, Muqtar, Carolina och jag på förra personalfesten

Har tyvärr fortfarande inte fått tag på Elvira för att få hennes bilder så det blir inga förrän imorgon! Nu sticker jag till jobbet och möter upp världens bästa arbetskamrater =) Ha en grym lördagskväll, pussar!

Hemma och vänder!

Heej! Nu är jag hemma igen från jobbet men ska tillbaka igen om en timme, det är personalfest ikväll nämligen! =) Filip, Erica och Julia är redan där och lagar mat och resten ska komma vid halv sju! Denna fest blir som ett perfekt avslut eftersom så många av oss slutar nu och åker utomlands och annat, kommer sakna alla så mycket!

Såklart glömde jag kameran på jobbet så det blir inga bilder förrän imorgon btw, ska se om jag kan få några av Elvira! Hörs snart igen!

Jag har världens bästa vänner!

Det här är helt otroligt, jag är typ fortfarande i chock! Denna "lumparfest" jag trodde att jag skulle på i gamla stan var egentligen en överraskningsfest för mig för att jag åker till Indien! Bonnie har pratat om den här lumparfesten jättelänge och jag har verkligen gått på det, när vi kommer in i lokalen så står typ alla mina närmsta vänner där och skriker SURPRISE!!

De hade klätt upp lokalen med ballonger och annat plus att ett stort skynke hängde över halva lokalen där alla hade signat med deras namn och så stod det TILLAN INDIEN 2010, jag hade verkligen inte fattat någonting! När jag kom in och alla skrek så skrek jag rakt ut och började totalskaka innan jag kramade om alla, så chockade jag blev haha! Tack som fan mina älskade vänner, jag älskar er galet!!!

Nu måste jag dra mig till jobbet men bilder från igår kommer när jag slutat, typ vid femtiden ♥

All in tonight, pps!

Efter att ha ätit köttbullar och makaroner till middag är jag och Bonnie fett på G att parta! Nu sticker vi in till gamla stan på lokalfest, woooooooopie! Ha en grym fredagskväll och ring om ni är i stan, PUSS!

Hemma och taggar till!

Hellu! Sandra fick hoppa in på jobbet för en var sjuk så jag, Niklas och Filip drog till systemet och fick gå 2 omgångar för det var så mycket att bära haha! Personalfesten imorgon kmr nog bli grym, perfekt avslutningsfest för många av oss slutar ju nu! Hur som helst, jag kom precis hem och ska snart hoppa in i duschen och sen kommer Bonnie om typ en timme!

Köpte örhängen + en cool ring idag som jag tänkte ha ikväll!

Ikväll blir det party för hela slanten, älskar Stockholm!! Hörs senare!

Fredag

Godmorgon! Jag hade en jättetrevlig kväll igår på Söder, det blev dock inte så sent då vi var så himla trötta! Sandra mötte upp mig vid Gullmars så jag inte skulle åka hem själv så åkte vi hem hit och sov, vi vaknade precis och ska äta frukost snart! Vi ska sen dra oss in till stan och möta upp Niklas och Filip, vi fyra har fått uppgiften att dra förbi systemet och köpa lite till personalfesten imorgon!

Idag är jag astaggad inför kvällen!! Jag ska på en lokalfest i Gamla Stan med Bonnie, det är massa killar från lumpen som har den här festen och vi är inbjudna av vår gamla klasskompis så detta blir nog awesome! Mika och Nadia joinar kanske senare på kvällen också, får see!

Nu måste jag och Sandra dra till stan men vi hörs i eftermiddag igen!

Off to work

Gah, jag åkte visst hemifrån päronen lite för sent! Jag har bara hunnit duscha, packa upp mina tvättkläder, måla om naglarna slarvigt och fixa rummet lite innan jag nu måste åka igen! Jag ska jobba ett kort pass ikväll och sen ska jag träffa en kille på nåt glas vin på Söder! Weell, vi hörs imorgon igen!

Torsdag

Godmorgon! Igår var jag och såg Inception med lillasyster och jag tycker den var riiktigt bra! Drömmar i sig är väldigt intressant och att försöka komma in i någon annans tankar genom det och plantera en idé, det låter helt sjukt men wow vilken film! Att Leonardo Dicaprio hade en av huvudrollerna hjälpte till också, han är trots allt en av världens bästa skådespelare idag tycker jag!

Mindre nice var det när vi kom hem och skulle sova, jag hade sån mensvärk men lyckades somna tillslut. Dock vaknade jag av den vid halv sex imorse och låg och vred mig i en timme, då tog jag en ipreen och somnade om direkt och vaknade typ nyss! Haaatar att ha mensvärk, den smärtan är så innerligt vidrig när den börjar i magen och lixom klättrar upp på ryggen och vidare.. Ahh, fyfan alla tjejer vet vad jag pratar om..

Några bilder från lunchen med Mika, Bonnie & Nadia igår!

Nu ska jag packa ihop för att åka till Farsta, hörs senare!

INCEPTION

Nu har jag slutat jobbet och ska dra på bio! Efter 2 månaders försök ska jag ÄNTLIGEN gå och se Inception! Viran ska med mig så jag måste åka och möta upp henne nu så hon hinner äta innan filmen börjar, hoppas jag inte blir besviken på den nu när alla sagt hur bra den är!

Hörs imorgon ♥

2 veckor kvar

Sandras msn-namn idag påminde mig!

Det är onsdagen den 1a september idag vilket betyder 2 veckor kvar exakt tills jag drar iväg till Indien med Sandra som jag träffade på backpacking.se i 6 månader! =) Herregud vad det här ska bli spännande! Jag behöver något nytt efter att ha jobbat på samma jobb sen mitten av 2an i gymnasiet. Jag har fått grymma vänner genom det jobbet och jag har haft sjukt kul där men det är dags att gå vidare, 3½ år är en lång tid på samma jobb direkt efter gymnasiet om man vill plugga vidare!

Taj Mahal, ett av ställena vi ska besöka under vårt halvår där!

Sandra och jag är så taggade, snart bär det av!!

Onsdag

Hejhej! Mamma väckte mig halv nio imorse och jag satte mig upp, kände mig aspigg och t o m Viran kollade in för att se att jag verkligen var vaken! Sen på något sätt föll jag ner i sängen igen och vaknade när Elvira kom hem för lunchrast klockan elva.. FAIL! Men jaja, idag ska jag i alla fall till Indiska ambassaden för att försöka fixa med visum! Nadia & Mika ska följa med mig också så jag får lite sällskap sen kanske vi typ lunchar på stan innan jag börjar jobbet.

Btw, måste bara passa på att gratta min sköna vän Aron som fyller 22 år idag! Congrats dude!! =) Hörs innan jag åker, måste fixa mig nu!