HOLIDAY!

Hejhej! Hoppas allt är bra med er där hemma, här är det 30 grader varmt och stor sol =) Idag gick barnen på semester i 10 dagar så Sandra och jag har 10 dagar framför oss med bara shopping och ligga på stranden, niice! Skolsystemet funkar så här i Indien att de går i skolan i 3 månader sen har de tenta och sen ledigt i 10 dagar, sen 3 månader skola igen osv.

Vi har haft en underbar forsta vecka här, barnen börjar lugna ner sig och ber inte om autograf och sådär som i början! Det bästa är när vi sitter med 4-5 barn som har lite svårigheter och är blyga av sig, efter 1-2 timmar så klättrar de upp i våra knän och ska visa upp hur duktiga de varit nar de gjort saker! De pratar högt och skrattar rakt ut, ett barn försökte pussa mig på munnen idag!! Det är så häftigt att umgås med de små barnen för vi förstår inte vad dom säger och de förstår inte vad vi säger men ändå kan vi umgås och skratta tillsammans!

Vi saknar de små liven redan men vi ses ju om 10 dagar igen, här är bilder från de senaste dagarna!

I måndags kväll satt Sandra och jag uppe hela kvällen och skrev på engelska ramsor,
vi översatte som sagt Imse Vimse Spindel och I ett hus i skogens slut med lite ändringar
och så gjorde vi enkla rörelser till det eftersom barnen älskar det!


Frukosten dagen efter, haha corn flakes så snälla dom är! =)


I love you!



På tisdagsförmiddagen hade vi 5 stycken 8-åringar som vi tog hand om!


Dessa 2 ville testa mitt läppglans haha, se så fina de är!  


Sandra dansade järnet med barnen!


På eftermiddagen hade vi 5 stycken små barn!  







Efter skolan slutat i tisdags gick Sandra och jag till stranden!






När vi kom hem på kvällen pratade vi lite med dessa pensionärer, så himla trevliga och
kvinnan är faktiskt helt okej på engelska! En stund senare ringde klockan för middag!




Efter middagen tvättade vi för första gången sen vi kom hit =) Handtvätt såklart!


Dagen efter hade vi (som vanligt) ett par elever som vi satt med hela förmiddagen,
denna dag blev det fyra stycken gulliga tjejer på 9 och 10 år! De är så duktiga att de
till och med lärde mig lite matte-tal som jag glömt hur man räknar ut hahahaha!





På förmiddagen idag hade vi små barn igen!  







Efter lunchrasten gick Sandra och jag ut som vanligt för att hämta 5 barn för eftermiddags-
gruppen men skolgården var helt tom! Haha, vi blev så paffa men fick då förklarat för
oss att de hade halvdag idag när de fick skol-lov! Jaja så vi tog bussen in till Mamallapuram!


Jag i Mamalapuram, tagen för typ en kvart sen!


Nu ska vi bege oss till nån restaurang for att äta middag! Vi har ätit alla måltider på skolan sen i måndags men idag kände vi for att välja själva vad vi ska äta och jag ska ha kött!! Haha, de äter typ bara vegetarisk mat här så jag får allt mitt protein från typ äggen jag äter! Imorgon ska vi ha en heldag på stranden, ska köpa med oss massa frukter som papaya, ananas, mango, bananer etc nu innan vi åker tillbaka till skolan!

Btw, nunnorna är så fina på skolan och tar så väl hand om oss! Idag när vi sa att vi skulle åka in till Mamallapuram fråga de vilken tid vi ska komma tillbaka och så, de har sån koll pa oss och det känns skönt ifall nånting händer! Vi hörs imorgon eller i helgen, kärlek till er alla ♥

Postat av: sofia

ååh vad underbart det verkar <3

2010-09-23 @ 16:41:40
Postat av: mirre

det är kul att se att du har det bra och att du tar många fina bilder! Saknar dig! Njut av din tid där. du är värd allt!

2010-09-24 @ 11:02:39
URL: http://mtv.se/mirre
Postat av: Anna

Så duktiga ni är och så bra ni verkar ha det <3

2010-09-24 @ 11:06:28

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0