MACEIÓ

Halluu! Nu ar vi i staden Maceió, vi kom hit sent pa kvallen i fredags! Var resa fran Pipa till Maeció gick inte sa smidigt som vi trodde, vi trodde att vi bara kunde ta en buss fran Pipa till Recife (man maste byta buss i Recife, det ar den stora staden emellan Pipa och Maceió)! Istallet behovde vi forst behovde vi ta en jeep fran Maceió till busstationen vilket tog oss ca 40 minuter (alla taxibilar ville att vi skulle aka med dom for sjukliga priser nar jeepsen var 3 reals, lojligt!) Nar vi kom fram till busstationen sager kvinnan att bussen kostar dubbelt an vad som star i lonely planet, sa vi tar en annan buss till en stad halvvags till Recife och byter dar till en buss till Recife!

Darifran tog vi annu en buss till Maceió och kom fram dit halv tio pa kvallen, inget att rekommendera! Busstationen var som ett ghetto och alla stirrade pa oss och vara stora vaskor, vi var sa sakra pa att vi skulle bli ranade! Vi vantade pa en buss in till centrum i over en timme men det kom aldrig nagon, tillslut tog vi en taxi som korde oss hela vagen till vart hostel! Vi insag inte forran efterat att vi bodde i ett Favela (Favela ar omraden i Brasilien dar de fattigaste manniskorna bor da de inte har rad med nagot annat, dar forekommer det aven mycket ran och annat)

Vi stannade dar tva natter men gick inte ut pa kvallarna, det var till och med kusligt pa dagarna! Exempelvis nar vi skulle ga till stranden en dag sa gick vi via smagatorna och skulle fraga nagra vakter efter var buss till stranden! De satt inne i ett rum och kvinnan sager till mannen att det ar farligt for oss att ta oss dit (vi forstod det pa portugisiska), mannen sager da till oss att det inte ar nagon fara och sager att han ska visa oss vagen! Innan han gar ut satter han dock pa sig sin skottsakra vast(!!) och foljer oss runt hornet, han vagar inte satta sa mycket som en fot runt hornet utan kikar forsiktigt fram och pekar pa busstationen at oss! Vi bara blanger pa honom som han ar dum i huvudet, som om vi kommer vandra ut dit om han inte ens vagar ga runt hornet MED sin skottsakra vast pa, haha! Sa vi valde att ga istallet och tog den stora vagen, helt sjukt!

Sa idag flyttade vi till Praia do Frances vilket ar som ett beach resort, det kanns pa priserna da vi betalar dubbla priset fran vad vi betalade inne i staden! Men det ar mysigt och mycket tryggare har, vi hade aven inget att gora inne i staden! Vi ska stanna har en natt nu och imorgon kvall tar vi en nattbuss till Salvador, ANTLIGEN borjar vi narma oss sodra Brasilien!

Mot Maceió, helt slut!

Vart fina hostel haha, med papegojorna precis utanfor var dorr som skrek varje morgon!

Dags for frukost, sen stranden!

Frukost pa ett supermarket, vi var sa hungriga att vi var tvungna att ata sa fort vi betalat!

Pa kvallarna blev det inomhus, hehe..

Dagen efter daremot, bade Kate och jag tog en varsin springtur innan frukost och
sedan gick vi runt HELA dagen for att leta efter internetcafé for att kunna boka boende
i Rio for carnaval, vi var helt sluut!

Praia de Frances, det ligger ca 20 minuter utanfor Maceió och var mycket trevligare!

Vi fann det mysigaste lilla hostelet, allrummet speciellt! Dock hade vi bara en sang men
det loste vi med att fa upp Monti (Kates hangmatta hehe, ja vi har dopt vara hangmattor)

Synd nog stannade vi bara en natt i Praia de frances da var buss till Salvador gick kvallen
efter, som samst backpackers i varlden vi ar sa tryckte vi oss pa lokalbussen till den stora
busstationen med alla vara vaskor och som vanligt far halva bussen hjalpa oss! :P

Antligen fick jag upp bilderna! KRAM pa er alla♥

PRAIA DE PIPA

Strandstad efter strandstad, det ar vad man gor vid kusten i Brasilien! Fantastiskt dock, vilka strander det finns har! Just nu ar vi alltsa i Praia de pipa, en strand 2 timmar soder om Natal! Det ar en valdigt turistig strandstad vilket gor priserna annu dyrare, vi lyckades dock hitta ett hostel for 25 reals/natt (vi forsoker halla oss till 20 per natt men det finns inte i de har staderna)! Vi har aven hittat ett omrade med billigare mat vilket passar oss perfekt for restaurangerna har ar sa sjukligt dyra, mer eller mindre samma priser som fina restauranger i Sverige! Sa vad har vi haft for oss har.. inte mycket alls! Vi har spelat drinkspel via en kortlek med 2 killar fran sodra Brasilien (galen kvall!), utover det har vi hangt pa stranden!

Praya de pipa har den vackraste stranden jag nagonsin har sett, det ar helt fantastiskt! En enorm bergsvagg gar langs med den kilometers langa stranden och en del av den har vilda delfiner som simmar omkring sa vi simmade ut till dom!! Det var sa haftigt, vi simmade runt kring flera delfiner som hoppade runt och lekte med varandra! Saklart kom det 2-3 batar med turister pa som ville ta foton men Kate och jag simmade omkring dom, det var sa coolt! Jag vande dock in efter en stund da jag blev lite nervos nar de borjade cirkulera runt oss, jag har hort historier om delfiner som tagit tag i manniskor och dragit dom ner i vattnet for att leka men inte insett att de dranker en! Kate stannade dock kvar sa nar jag kom tillbaka till stranden vande jag mig om och sag en delfin hoppa upp PRECIS bredvid henne, det var sa sjukt ballt!

Det var dock inte lika kul att forsoka ta oss tillbaka till forsta stranden igen, vatten-nivan stiger runt 16-tiden sa pass hogt att det nastan ar omojligt att ta sig tillbaka! Vi tankte inte riktigt pa det utan markte det mer eller mindre nar vi borjade ta oss tillbaka, vi fick klattra pa vassa stenar medan vagorna slog pa oss i ca 30 minuter! Det var sa sjukt jobbigt for min flipflops akte bara av sa jag fick gora det barfota vilket ledde till flera sar pa tarna, det gor sa stort ont!

Vi kom tillbaka tillslut i alla fall och gick da hem och la oss en stund innan vi borjade fixa oss infor kvallen, kakade lite middag och sa! Det vart ingen stor utgang da manniskorna pa klubben var ratt lama, vi hade aven bestamt oss for att ha en heldag pa moped idag sa vi la oss redan kl 2! Dock till var besvikelse fanns det inga mopeder till uthyrning idag, sa vi hangde pa delfinstranden idag igen och sag annu fler hoppa omkring! Jag ar sa lycklig over att jag inte far oroninflammation langre sa jag dyker runt i vattnet i timmar som jag gjorde nar jag var liten, vad jag har saknat det! =)

Nar vi gick tillbaka fran stranden idag sa hor vi nagon ropa "Kate!" Da ser vi Michael sitta pa sidan av stranden, en av killarna vi hangde med i Manaus och firade jul tillsammans med! Sa sjukt att vi gar in i varandra har, vi satt och pratade nagra timmar i alla fall och kopte glass! Nu ar Kate tillbaka pa rummet och vilar och jag sitter har och bloggar lite, ikvall ska vi ut och ge nattlivet ett nytt forsok! Imorgon aker vi vidare till nasta stop - Maceió! (slangt upp nagra bilder fran denna sista utekvallen har med Mike i detta inlagg, de ligger langst ner)

Vart hostel!

Gjorde snabbnudlar till middag i koket (stort plus till Brasilien, nastan varje hostel har
ett kok man kan anvanda, bra budgettips att laga egen mat ibland)

Resten av kvallen hangde vi pa hostelet i koket med 2 brasilianska killar (Ceasar & Markus)
och spelade drinkspel med kort! Haha det blev en helt galen kvall men sjukt kul!

Dagen efter drinkspelet var vi helt SLUT, och tog det lugnt hela dagen pa rummet! Dock
dagen efter det (igar med andra ord) tog vi oss ut for en dag pa stranden! De enorma
stranderna har i praia de Pipa ar sa vackra att det ar helt galet! vilda delfiner hoppar
omkring sa vi simmade ut till dom och simmade med dom ett tag, det var sa ballt!!

Dessa enorma bergsvaggar gick langs med stranden flera km bort!

Dolphin beach!

Vi tog en promenad runt i den lilla staden efter stranden for att se var vi kan hyra moppe!

Nar vi kom tillbaka till hostelet tog vi en siesta framfor Avatar en heldag pa stranden gor
en ju lite trott! ;) Namen vi simmade som galningar nar vi var omkring delfinerna!

Senare pa kvallen var det dags att testa pa Praia de Pipas nattliv, byxdressen akte pa!

Var lyxiga middag, korv med brod (och massa annat fettigt) i ett gatuhorn for 2,5 reals!

Efterratt, my god jag ville spy efter allt detta!

Vi tog en svang ut till en av klubbarna igar, det var inte sa mycket drag som sagt!

Ett gang manniskor spelade gatumusik och dansade runt, vi antar att de over infor
carnevalen!

Sista utekvallen i Pipa!

Hoppas allt ar bra med er dar hemma, vi har det sa bra har i varmen! ;) Saknar och alskar er alla dar hemma sa mycket, kommentera garna och sag hur ni mar och allting! Lange sen jag horde fran manga av er! PUSS ♥

JERICOACOARA - FORTALEZA - NATAL

Oi oiii amigas! Hoppas allt ar bra med er dar hemma, har ar det bara bra i varmen! Sen senast vi hordes har vi rest en bit till pa kusten, vi hade en kvall kvar i Jeri att festa pa innan vi akte vidare till storstaden Fortaleza for att forlanga vara visum! Att ta oss dit var inte sa latt som vi hade hoppats, vi fick sitta pa busstationen och vanta i timmar innan vi fick bussbiljetter till Fortalezada alla bussar var fullbokade! Tillslut loste det sig i alla fall och vi kom ivag, bussarna har i Brasilien ar sa sjukt fina (alla har A/C och valdigt bekvama saten, nastan battre an bussarna i Sverige).

7 timmar senare var vi framme i Fortaleza, bussen slappte av oss mitt i stan tillsammans med nagra andra! Det var sent pa kvallen och da ar det inte sa smart att vandra runt med all ens packning i Brasilien! Vi fragade en kvinna som kom fran samma buss som oss efter adressen till ett hostel som vi letade efter, hon forsokte forklara vagen samtidigt som hon varnade oss for hur farligt det var! Till slut blev hon nastan arg och sa at oss att hoppa in i taxin hon skulle aka med, hon sa att hon hellre betalar det for oss an att vi gar sjalva! Haha, hon sa till och med att om vi var hennes barn hade hon aldrig latit oss vandra sjalva, sa snall hon var!

Vi kom fram till vart hostel samma kvall och gick da till ett internetcafé for att skriva ut alla papper vi behovde infor morgondagen for att forlanga visumen! Det tog oss timmar att fixa och vi hade inte atit pa hela dagen sa vi var helt slut! Efter manga om och men var vi klara och kunde ga ut for att ata middag, runt halv tolv pa natten! Dagen efter skulle vi ga upp 5 pa morgonen for att hinna med forsta bussen pa morgonen till Federal, det ar sa manga som vill ha en tid att prata med nagon dar att folk koar pa morgonen! Efter 3 timmars somn gick vi alltsa upp och pallrade oss till busshallplatsen, nar vi kom fram till Federal fick vi nr 11 och 12 i kon!

Vi satt dar i nagra timmar innan vi tillslut fick ga in och prata med nagon, en timme senare hade vi vara visum forlangda till mars! =) Vi hoppsade darifran jatteglada och firade med kaka hehe, det kandes sa bra att ha det lost! Pa kvallen tog vi en svang till bargatan for att ta en titt pa klubben Pirata, vilket ska vara den basta klubbfesten en mandag! Klubben var GALEN, verkade sa sjukt kul men det kostade 30 reals var att ga in sa vi bangade det! Dagen efter tog vi en nattbuss till Natal for att komma tillbaka till stranderna igen, det var valbehovt!

Vi kom fram tidigt pa morgonen och var helt slut som vanligt, vi hoppade da pa en lokalbuss for att ta oss till stranden Ponta Negra och letade hostels daromkring! Vi gick in till ett hostel dar en jattesnall dam jobbade, vi fragade vad det kostade och det var saklart alldeles for dyrt! Hon tittade sorgset pa oss da vi var SA trotta med all var packning och att vi inte hade rad med ett rum pa hennes hostel, vi stirrade med stora ogon pa frukostbuffén som serverades och var sa avundsjuka! Hon sag hur jag stirrade pa maten, tittade pa mig och slog mig lost pa axeln och sa EAT! och blinkade med ogat!

Vi at tills vi storknade, det var sa himla mycket gott pa bordet! Efter maten erbjod hon oss ett av deras minsta rum for 30 reals per natt per person inklusiva denna frukost varje morgon, vi tackade ja direkt! Sa har bor vi nu, fem minuters gavag till stranden som ar sa himla vacker! Det ar inte sa manga backpackers har dock vilket ar lite trakigt men vi semestrar pa stranden i alla fall! Senare idag ska vi hyra moped och ta en tur runt i stan, Kate alskar att kora sa hon ar helt overlycklig!

To Kate's Steven!

Hey you! Kate told me you follow us through my blog and then I thought it must suck for you to never understand anything I'm writing, so I'm gonna give you a little heads up! =) Right now we're in Natal and relaxing after a visit in Fortaleza where we luckily got our visas extended so we can stay here for carneval! =) We have also visited the hospital to check out the thing Kate that had on the left side of her chest, and they said she was fine! Other than thaaaaaaat, its nothing special... we are still debating on how we are gonna stay in Rio for Carneval but we will probably end up paying a fortune for a dorm room with 66603984287922 people in it!

Anyways, we are doing great and Brazil is awesome! Really hope you're gonna be able to come back to South America soon and join us, Kate talks so good about you all the time that it feels like I already know you, haha! =) Kate is so funny, she doesn't even notice when guys have their shirts off because she's so uninterested in everybody but you! You guys are lucky having each other =) Take care and hopefully see you soon, byebye ♥

Bilder fran de senaste 7-8 dagarna!

Sista kvallen i Jericoacoara valde jag att inviga min nya byxdress, jag kopte den i Belém for ca 300 kronor! =)

Kate och Grant!

Vi drog ner till coctail alley och hangde med ett gang killar fran Argentina innan vi alla
gick till klubben och dansade sonder oss, skitkul kvall!

Dagen efter var det dags att aka mot Fortaleza, hejda killar!

Vi hamnade pa en lyxbuss dar man fick snacks av de anstallda pa bussen, woop!

Framme i Fortaleza, jobbigt dygn framfor oss med vara visum!

Ett dygn senare, lycklig over att vi fick vara visum forlangda utan nagra problem!

Pa kvallen gick vi till var stammisrestaurang (vi hittar alltid en restaurang i varje stad dar
vi ater varje dag, mest pga att vi vet att deras maltider ar billiga men samtidigt goda =P)
och sedan tog vi en svang ut pa stan! Det blev dock inte sa langvarigt, jag var saa trott!

Vi fann en liten coctail alley iaf! =)

Fotade inget forran 2 dagar senare nar vi anlant till Natal, har ar den UNDERBARA buffé-
frukosten vi har atit har varje dag (vi har varit i Ponta Negra, Natal sen i onsdags)

Vart pyttelilla rum som vi alskar sa mycket, vi har ju till och med fonster!!

Ponta Negra, det ar den lilla staden i Natal som vi bor i! Ponta Negra ligger langs med en
enorm strand som ar sa himla vacker! Jag har tagit timmars langa strandpromenader
med min Ipod har varje dag & fatt en fin solbranna, alskar att vandra langs strander! =)

Banan&chokladpannkaka pa stranden, YUM!

Senare pa eftermiddagen forsokte jag prata med de pa hostelet om hur vi skulle kunna
ta oss till sjukhuset (Kate har haft lite smartor i sitt brost sa vi tankte kolla upp det), dock
pratar de bara portugisiska sa vi kan inte riktigt kommunicera! Vi anvander oss da av
google translator haha, inte det mest sociala men vad ska man gora! =P

Pa bussen pavag till sjukhuset, svettiga och forvirrade tjejer haha!

Stackars Kate var ledsen for hon behovde ta spruta haha =(

Som tur var sa madde hon bra, kvallen efter gick vi ut en svang till bargatan i Ponta
Negra! Vi gick till en klubb som lag inne i ett fort, sa sjukt cool lokal!

Lite roligt att det ser ut som vi festar varje dag, vi har festat en gang pa hela veckan haha men det blir da kameran kommer med! Ligger vi bara inne pa rummet eller tar en promenad eller gar och lagger oss tidigt sa tar jag lixom inte bilder! Hur som helst, sorry for en sa hiimla sen uppdatering men jag har tappat bort min sladd till kameran (BAJS) sa jag har jagat mojligheter att fa in minneskortet i en dator i alla fall! Lyckades idag som ni ser, hoppas pa att fixa en ny sladd snart! Imorgon aker vi vidare till Pipa vilket ligger ca 2 timmar harifran innan vi ror oss annu mer soderut! ♥

JERICOACOARA

Heej! Vi tror att vi kan ha hittat Brasiliens version av Montañita! Jeri ar en helt underbar strandstad med hundratals hostel, restauranger och sma shops! Staden ligger precis vid kusten med en enorm vacker strand och runt omkring ar det bara sand sand sand, sa marken i staden ar ocksa sand vilket gor det annu mer mysigt! Vi anlande hit i tisdags (10 januari) pa eftermiddagen och borjade leta efter hostels!

Vi hade hort att det skulle vara dyrt med boende har men vi trodde inte det skulle vara saa dyrt! Varje hotell ville ha ca 120 reals per person, vi letade och letade och kande att snart hade vi inget annat val an att sova pa campingplatsen i vara hammocks! Kate var helt okej med det, jag har inte heller nagot emot att sova ute men om vi ska hanga i en stad som denna dar det kommer bli mycket party och strandhang sa ar det skont med ett rum att kunna byta om i! Vi letade vidare en stund och till slut lyckades vi overtala en man att ge oss ett rum for 60 reals, det var vi mer an nojda med!

Vi har verkligen tagit det lugnt har de senaste dagarna, efter allt resande och slapande pa vara vaskor var det verkligen dags for det! Pa dagarna softar vi pa stranden och pa kvallarna ar vi vid coctail alley och hanger med massa manniskor, det ar ratt mycket backpackers har vilket ar valdigt trevligt! Rutten jag och Kate har gjort ar inte sa vanlig bland backpackers sa det ar darfor vi endast har traffat ca 3-4 andra resande pa veckors tid!

Vi marker hur glada vi ar over att traffa manniskor nu, exempelvis igar nar jag och Kate satt utanfor vart hostel i en varsin plaststol och drack lite smirnoff och annat som vanligt ( vi har suttit dar varje kvall sen vi kom hit sa det franska paret pa vart hostel skrattade at oss igar och ba "you guys ALWAYS sit here"), sa kom det 2 backpackers forbi och fragade hur mycket vi betalade per natt pa vart hostel (de var som oss nar vi anlande har, letade desperat for nagot billigt rum).

Vi hjalpte dom och forsokte vacka de som har vart hostel, men de lag och sov haha! Sa vi lanade ut vara hammocks till dom sa de kunde sova i receptionen och flytta in i ett rum pa morgonen, haha allt for att fa fler backpackers kring oss! ;) Senare den kvallen gick vi ut och hangde vid coctail alley med tva killar fran sodra Brasilien, jattetrevliga var dom sa jag var ute med en av killarna pa stranden anda tills solen gick upp! Det var sa vackert pa stranden med den stora manen over havet, men nar det borjade bli ljust insag jag att det var dags for hemgang!

Vi har aven varit pa en livekonsert har pa stranden, hangt med flera olika gang killar och dansat hela natterna! Eftersom vi hanger med brasilianer hela tiden far vi ganska manga danslektioner vilket ar roligt, dock hangde vi en kvall med nagra killar som alskade rock och som inte kan dansa zamba, that was a first! Vi trivs sa himla bra har i alla fall och vill inte aka vidare imorgon, men vi maste pga vara dumma visum! Ikvall ar sista kvallen i alla fall och vi ar taggade (jag iaf, Kate sover atm haha)!

Vart hostel!

Fina Jericoacoara!

Min middag, vi har lagat sa mkt mat i det har koket! Creds till oss, speciellt Kate som
knappt vet hur man gor haha!

Var spot utanfor vart hostel, har sitter vi varje kvall och pratar med asnorna som
vandrar fritt!

Efter nagra timmar tar vi oss ut till coctail alley!

Middag dagen efter, finns fa matratter som knacker seafood vid kusten!

Kate kande for potatis med smor sa det gjorde hon hemma!

Forade lite pa rummet innan vi gick ut, denna kvall var det en stor livekonsert pa
stranden, en av Brasiliens storsta artister upptradde gratis!

Viiiiin!

Senare pa kvallen efter konserten tog vi oss tillbaka till main street och dansade hela
natten pa en klubb, det ar underbart vad fler manniskor kan dansa har i Sydamerika!

Ifall baten skulle fa for sig att springa ivag..

Vi tog oss en langpromenad langs stranderna, sa vackert det var!

Pa kvallen gick vi ANTLIGEN upp for den stora sanddynan vid stranden for att se pa sol-
nedgangen och aven pa utsikten over Jeri och okenomradet! Det var verkligen vart det,
vi ar glada over att vi slapade oss upp dit sista kvallen efter allt prat om det haha!

Kvallens middag!

Nu ska jag ga tillbaka till hostelet, vacka Kate och ta en dusch! Ikvall ar var sista kvall har i Jeri (buhu), om vi inte var tvungna att aka harifran hade vi latt stannat langre for den har platsen ar helt underbar som ni ser ovan! Imorgon aker vi vidare till Fortaleza for att losa vara visumproblem, hoppas dom ar pa bra humor! KRAM ♥

BELÉM -> SAO LUIS -> BARREIRINHAS -> TUTOIA -> JERICOACOARA

Oi amigos! Tiden bara flyger ivag har, nu har det gatt en vecka igen mellan blogginlaggen! Kate och jag har bara rest och rest att nar vi antligen vilar har jag ingen lust att satta mig vid en dator, vi har det riktigt bra har i alla fall! Senast vi hordes hade vi precis anlant till staden Belém, dar spenderade vi 2 natter med att aka till en nationalpark, ga pa bio och lite annat! Efter det tog vi en nattbuss till den mysiga staden Sao Luis, vi spenderade 2-3 natter dar ocksa och hade det sa trevligt!

Sao Luis old town var dar vi bodde (storsta skithalan till hostel man kan hitta haha) var sa vacker, marken var kullersten och byggnaderna var alla i ljusa farger med sma lampor i traden vilket skapade en romantisk kansla (nastan lite Rom-kansla tyckte jag). De hade flera gatuspelare som spelade vid uteserveringarna sa dar satt jag och Kate varje kvall och pratade! Pa dagen tog vi bussen till stranden (hur underbart det var att se horisonten igen) som var sa himla fin, synd dock att allt ar sa dyrt har vid stranderna!

Vi lamnade Sao Luis i sondags da vi forsov oss och missade en bat vi hade tankt ta till en o med fina strander, och att vara fast i en stad med den har varmen (och luftfuktighet) ar nastan olidligt! Speciellt pa sondagar nar nastan allting ar stangt, sa vi tog en buss vidare till Barreirinhas for att spendera en natt dar innan vi skulle pa en till utflykt! Den har staden var sa himla mysig, langs med hela piren fanns det restauranger och sma stand som salde glass/milkshakes/pommes frites och mycket mer, Kate och jag var ute och strosade till nastan allt stangde!

Dagen efter akte vi ut pa var utflykt: Barrehirinhas har namligen turer till "okenomradet" Lencoes maranheses, det ar fantastiska sand-dynor med helt vit sand! Att ta sig ut dit var sjukt roligt, vi var 10 st som akte i en jeep genom sanddynorna sa man studsade upp och ner och flog omkring medan jeepen gled over sanddynorna! Efter att ha gatt en bit genom sanddynorna badade vi i en sval oas! Efter nagra timmar vid oasen tog vi oss tillbaka till jeepsen och akte tillbaka in till staden, vi hann inte mer an stanna innan vi hoppade pa nasta jeep som skulle ta oss till nasta stad, Tutoia (vart mal med alla dessa smastopp var att ta oss till Jericoacoara som vi ar i nu, man kan lixom inte aka dit direkt utan maste aka genom alla dessa sma stader)

Vi checkade in pa ett hostel i Tutoia, kakade middag och gick sedan in till rummet igen och tittade pa film innan vi la oss! Bussen till nasta stad gick namligen 04.15 morgonen efter (idag) sa vi behovde sovat tidigt! Vi somnade dock inte forran efter midnatt och fick slita oss upp imorse, vi bada somnade igen nastan direkt nar vi satte oss pa bussen! Det var lite halvsmidigt av oss for det gjorde att vi missade vart stopp och missade nasta buss, vi var i alla fall i ratt stad (Parnaiba) och fick da ett erbjudande av nagra brasilianer att fa aka i deras van (tillsammans med massa andra) till Jericoacoara med ett antal stopp och bilbyte for ett bra pris!

Sa vi gjorde det och har rest i over 12 timmar idag, ANTLIGEN ar vi framme har och vi lyfter inte vara arslen harifran forran sondag!! Den har staden ar helt underbar, kanns lite som Montanita och vagarna i staden ar bara av sand da den ligger precis vid stranden! =) Dock ar det valdigt dyrt har sa jag fick nastan fake grata for att overtala en man att ge oss ett rum for 100 kr var, vissa hostels har kostar runt 700 kronor!!

Lite bilder fran Belém

Sa sjukt mycket gamar vid hamnen, laskigt!

Dags att aka vidare, hejda Belém hej Sao Luis!

Stranden i Sao Luis var ENORM!

Barreirinhas

Dagsutflykt till okenomradet Lencoes maranheses!

Vi var sa trotta & svettiga pa tillbakavagen att vi skrek av lycka nar vi sag jeepsen igen!

Direkt efter utflykten tog vi en annan jeep over sanddynorna till staden Tutoia!

Denna rutt var helt galen, vi flog omkring i jeepen haha riktigt kul!

Den har langa resan mellan alla sma stader har varit sa vard pga all utsikt!

Framme i Tutoia, har sov vi i nagra timmar innan det var dags for nasta buss kl 04.15!

Helt sliten Tillan idag pa bussen!

Kate pa en av alla jeepturerna fran idag!

Sista jeepturen innan vi anlande till Jericoacoara, det ar sa vackert har!

SA! Det tog for lang tid, langsamma internet!! Nu ska jag mota upp Kate, hamta min smirnoff Ice fran kylskapet och sa ska vi ta en promenad runt har, det ska tydligen vara reggaefest ikvall! Massa karlek till er alla, vi hors igen om nagra dagar ♥

SANTARÉM - BELÉM

Hej hej! Insag nu vad lang tid sedan jag senast bloggade, det har inte funnits sa mycket tid for det och sa har vi inte gjort sa mycket som varit vart att blogga om! Hur som helst, Kate och jag lamnade Manaus i torsdags (den 29 dec) vilket var tidigare an planerat, vi upptackte dagen innan att vi kunde ta en bat till Santarém (en stad mellan Manaus och Belém) istallet for att aka direkt till Belém! Vi anlande till Santarém pa fredagen mitt pa dagen, vi valde da ett hostel nara hamnen da vi bara skulle stanna dar i 2 natter!

Santarém ar en ganska liten stad sa det finns inte sa mycket att gora forutom tours ut i amazonasdjungeln, det hade inte vi tid med sa forsta dagen gick vi bara runt i staden hela dagen och at lite street food till middag! Dagen efter akte vi daremot till en stad utanfor Santarém som heter Alter do Chão, dar fanns det namligen en strand som ska vara den finaste i amazonas, man tog en buss i en timme och sen en bat pa nagra minuter sa var vi framme! Det var sa harligt att vara pa en strand igen, aven om det inte var vid kusten utan vid en sjo! Hur som helst, vi var dar hela dagen och atervande sedan framat eftermiddagen till vart hostel for att duscha och fixa oss lite infor kvallen!

Var nyarsafton var inget speciellt men vi hade det fett bra iaf, vi hangde nere vid en hamn med tusentals andra brasilianer dar de hade satt upp en stor scen med livemusik! Kate och jag kopte nagra smirnoff fran gatan och strosade runt tills det var dags for 12-slaget, da tog vi oss fram till scenen och dansade och blev filmade av nan TV-kanal haha! Harlig kvall, det blev dock inte sa sent for oss da vi skulle vidare med en bat dagen efter kl 10!

Baten fran Santarém till Belém var var sista bat for nu ar vi vid kusten, det var lite sorgligt da vi alskar att sova i vara hammocks pa batarna.. Samtidigt ar det riktigt skont att vara framme, vi ar antligen vid kusten.. BEACHES, HERE WE COME! Belém ar staden vid kusten vi haft som mal att ta oss till anda sen Peru! 3 veckor senare ar vi har och det kanns sa himla bra, we made it!

Bilder fran de senaste dagarna!

Vart dormrum och under det ar roof topet fran hostelet i Manaus!

Dags att aka vidare, mot Santarém!

Santarém!

Pa lordagen akte vi till den fina stranden i Alter do Chão, som lag 1 h utanfor Santarém!

Bread and jam, standard!

Tillbaka pa rummet nagra timmar innan vi drog ut!

Best burgers ever!! Vi satt och at pa jultomtens fot!

Tillbaka pa baten i 2 dagar till!

Ikvall ska vi ga pa bio har i Belém, imorgon ska vi besoka en stor park (som djungel mitt i stan) och dagen efter det aker vi vidare med nattbuss till Sao Luis! =)