JERICOACOARA - FORTALEZA - NATAL

Oi oiii amigas! Hoppas allt ar bra med er dar hemma, har ar det bara bra i varmen! Sen senast vi hordes har vi rest en bit till pa kusten, vi hade en kvall kvar i Jeri att festa pa innan vi akte vidare till storstaden Fortaleza for att forlanga vara visum! Att ta oss dit var inte sa latt som vi hade hoppats, vi fick sitta pa busstationen och vanta i timmar innan vi fick bussbiljetter till Fortalezada alla bussar var fullbokade! Tillslut loste det sig i alla fall och vi kom ivag, bussarna har i Brasilien ar sa sjukt fina (alla har A/C och valdigt bekvama saten, nastan battre an bussarna i Sverige).

7 timmar senare var vi framme i Fortaleza, bussen slappte av oss mitt i stan tillsammans med nagra andra! Det var sent pa kvallen och da ar det inte sa smart att vandra runt med all ens packning i Brasilien! Vi fragade en kvinna som kom fran samma buss som oss efter adressen till ett hostel som vi letade efter, hon forsokte forklara vagen samtidigt som hon varnade oss for hur farligt det var! Till slut blev hon nastan arg och sa at oss att hoppa in i taxin hon skulle aka med, hon sa att hon hellre betalar det for oss an att vi gar sjalva! Haha, hon sa till och med att om vi var hennes barn hade hon aldrig latit oss vandra sjalva, sa snall hon var!

Vi kom fram till vart hostel samma kvall och gick da till ett internetcafé for att skriva ut alla papper vi behovde infor morgondagen for att forlanga visumen! Det tog oss timmar att fixa och vi hade inte atit pa hela dagen sa vi var helt slut! Efter manga om och men var vi klara och kunde ga ut for att ata middag, runt halv tolv pa natten! Dagen efter skulle vi ga upp 5 pa morgonen for att hinna med forsta bussen pa morgonen till Federal, det ar sa manga som vill ha en tid att prata med nagon dar att folk koar pa morgonen! Efter 3 timmars somn gick vi alltsa upp och pallrade oss till busshallplatsen, nar vi kom fram till Federal fick vi nr 11 och 12 i kon!

Vi satt dar i nagra timmar innan vi tillslut fick ga in och prata med nagon, en timme senare hade vi vara visum forlangda till mars! =) Vi hoppsade darifran jatteglada och firade med kaka hehe, det kandes sa bra att ha det lost! Pa kvallen tog vi en svang till bargatan for att ta en titt pa klubben Pirata, vilket ska vara den basta klubbfesten en mandag! Klubben var GALEN, verkade sa sjukt kul men det kostade 30 reals var att ga in sa vi bangade det! Dagen efter tog vi en nattbuss till Natal for att komma tillbaka till stranderna igen, det var valbehovt!

Vi kom fram tidigt pa morgonen och var helt slut som vanligt, vi hoppade da pa en lokalbuss for att ta oss till stranden Ponta Negra och letade hostels daromkring! Vi gick in till ett hostel dar en jattesnall dam jobbade, vi fragade vad det kostade och det var saklart alldeles for dyrt! Hon tittade sorgset pa oss da vi var SA trotta med all var packning och att vi inte hade rad med ett rum pa hennes hostel, vi stirrade med stora ogon pa frukostbuffén som serverades och var sa avundsjuka! Hon sag hur jag stirrade pa maten, tittade pa mig och slog mig lost pa axeln och sa EAT! och blinkade med ogat!

Vi at tills vi storknade, det var sa himla mycket gott pa bordet! Efter maten erbjod hon oss ett av deras minsta rum for 30 reals per natt per person inklusiva denna frukost varje morgon, vi tackade ja direkt! Sa har bor vi nu, fem minuters gavag till stranden som ar sa himla vacker! Det ar inte sa manga backpackers har dock vilket ar lite trakigt men vi semestrar pa stranden i alla fall! Senare idag ska vi hyra moped och ta en tur runt i stan, Kate alskar att kora sa hon ar helt overlycklig!

To Kate's Steven!

Hey you! Kate told me you follow us through my blog and then I thought it must suck for you to never understand anything I'm writing, so I'm gonna give you a little heads up! =) Right now we're in Natal and relaxing after a visit in Fortaleza where we luckily got our visas extended so we can stay here for carneval! =) We have also visited the hospital to check out the thing Kate that had on the left side of her chest, and they said she was fine! Other than thaaaaaaat, its nothing special... we are still debating on how we are gonna stay in Rio for Carneval but we will probably end up paying a fortune for a dorm room with 66603984287922 people in it!

Anyways, we are doing great and Brazil is awesome! Really hope you're gonna be able to come back to South America soon and join us, Kate talks so good about you all the time that it feels like I already know you, haha! =) Kate is so funny, she doesn't even notice when guys have their shirts off because she's so uninterested in everybody but you! You guys are lucky having each other =) Take care and hopefully see you soon, byebye ♥

Bilder fran de senaste 7-8 dagarna!

Sista kvallen i Jericoacoara valde jag att inviga min nya byxdress, jag kopte den i Belém for ca 300 kronor! =)

Kate och Grant!

Vi drog ner till coctail alley och hangde med ett gang killar fran Argentina innan vi alla
gick till klubben och dansade sonder oss, skitkul kvall!

Dagen efter var det dags att aka mot Fortaleza, hejda killar!

Vi hamnade pa en lyxbuss dar man fick snacks av de anstallda pa bussen, woop!

Framme i Fortaleza, jobbigt dygn framfor oss med vara visum!

Ett dygn senare, lycklig over att vi fick vara visum forlangda utan nagra problem!

Pa kvallen gick vi till var stammisrestaurang (vi hittar alltid en restaurang i varje stad dar
vi ater varje dag, mest pga att vi vet att deras maltider ar billiga men samtidigt goda =P)
och sedan tog vi en svang ut pa stan! Det blev dock inte sa langvarigt, jag var saa trott!

Vi fann en liten coctail alley iaf! =)

Fotade inget forran 2 dagar senare nar vi anlant till Natal, har ar den UNDERBARA buffé-
frukosten vi har atit har varje dag (vi har varit i Ponta Negra, Natal sen i onsdags)

Vart pyttelilla rum som vi alskar sa mycket, vi har ju till och med fonster!!

Ponta Negra, det ar den lilla staden i Natal som vi bor i! Ponta Negra ligger langs med en
enorm strand som ar sa himla vacker! Jag har tagit timmars langa strandpromenader
med min Ipod har varje dag & fatt en fin solbranna, alskar att vandra langs strander! =)

Banan&chokladpannkaka pa stranden, YUM!

Senare pa eftermiddagen forsokte jag prata med de pa hostelet om hur vi skulle kunna
ta oss till sjukhuset (Kate har haft lite smartor i sitt brost sa vi tankte kolla upp det), dock
pratar de bara portugisiska sa vi kan inte riktigt kommunicera! Vi anvander oss da av
google translator haha, inte det mest sociala men vad ska man gora! =P

Pa bussen pavag till sjukhuset, svettiga och forvirrade tjejer haha!

Stackars Kate var ledsen for hon behovde ta spruta haha =(

Som tur var sa madde hon bra, kvallen efter gick vi ut en svang till bargatan i Ponta
Negra! Vi gick till en klubb som lag inne i ett fort, sa sjukt cool lokal!

Lite roligt att det ser ut som vi festar varje dag, vi har festat en gang pa hela veckan haha men det blir da kameran kommer med! Ligger vi bara inne pa rummet eller tar en promenad eller gar och lagger oss tidigt sa tar jag lixom inte bilder! Hur som helst, sorry for en sa hiimla sen uppdatering men jag har tappat bort min sladd till kameran (BAJS) sa jag har jagat mojligheter att fa in minneskortet i en dator i alla fall! Lyckades idag som ni ser, hoppas pa att fixa en ny sladd snart! Imorgon aker vi vidare till Pipa vilket ligger ca 2 timmar harifran innan vi ror oss annu mer soderut! ♥