BELÉM -> SAO LUIS -> BARREIRINHAS -> TUTOIA -> JERICOACOARA

Oi amigos! Tiden bara flyger ivag har, nu har det gatt en vecka igen mellan blogginlaggen! Kate och jag har bara rest och rest att nar vi antligen vilar har jag ingen lust att satta mig vid en dator, vi har det riktigt bra har i alla fall! Senast vi hordes hade vi precis anlant till staden Belém, dar spenderade vi 2 natter med att aka till en nationalpark, ga pa bio och lite annat! Efter det tog vi en nattbuss till den mysiga staden Sao Luis, vi spenderade 2-3 natter dar ocksa och hade det sa trevligt!

Sao Luis old town var dar vi bodde (storsta skithalan till hostel man kan hitta haha) var sa vacker, marken var kullersten och byggnaderna var alla i ljusa farger med sma lampor i traden vilket skapade en romantisk kansla (nastan lite Rom-kansla tyckte jag). De hade flera gatuspelare som spelade vid uteserveringarna sa dar satt jag och Kate varje kvall och pratade! Pa dagen tog vi bussen till stranden (hur underbart det var att se horisonten igen) som var sa himla fin, synd dock att allt ar sa dyrt har vid stranderna!

Vi lamnade Sao Luis i sondags da vi forsov oss och missade en bat vi hade tankt ta till en o med fina strander, och att vara fast i en stad med den har varmen (och luftfuktighet) ar nastan olidligt! Speciellt pa sondagar nar nastan allting ar stangt, sa vi tog en buss vidare till Barreirinhas for att spendera en natt dar innan vi skulle pa en till utflykt! Den har staden var sa himla mysig, langs med hela piren fanns det restauranger och sma stand som salde glass/milkshakes/pommes frites och mycket mer, Kate och jag var ute och strosade till nastan allt stangde!

Dagen efter akte vi ut pa var utflykt: Barrehirinhas har namligen turer till "okenomradet" Lencoes maranheses, det ar fantastiska sand-dynor med helt vit sand! Att ta sig ut dit var sjukt roligt, vi var 10 st som akte i en jeep genom sanddynorna sa man studsade upp och ner och flog omkring medan jeepen gled over sanddynorna! Efter att ha gatt en bit genom sanddynorna badade vi i en sval oas! Efter nagra timmar vid oasen tog vi oss tillbaka till jeepsen och akte tillbaka in till staden, vi hann inte mer an stanna innan vi hoppade pa nasta jeep som skulle ta oss till nasta stad, Tutoia (vart mal med alla dessa smastopp var att ta oss till Jericoacoara som vi ar i nu, man kan lixom inte aka dit direkt utan maste aka genom alla dessa sma stader)

Vi checkade in pa ett hostel i Tutoia, kakade middag och gick sedan in till rummet igen och tittade pa film innan vi la oss! Bussen till nasta stad gick namligen 04.15 morgonen efter (idag) sa vi behovde sovat tidigt! Vi somnade dock inte forran efter midnatt och fick slita oss upp imorse, vi bada somnade igen nastan direkt nar vi satte oss pa bussen! Det var lite halvsmidigt av oss for det gjorde att vi missade vart stopp och missade nasta buss, vi var i alla fall i ratt stad (Parnaiba) och fick da ett erbjudande av nagra brasilianer att fa aka i deras van (tillsammans med massa andra) till Jericoacoara med ett antal stopp och bilbyte for ett bra pris!

Sa vi gjorde det och har rest i over 12 timmar idag, ANTLIGEN ar vi framme har och vi lyfter inte vara arslen harifran forran sondag!! Den har staden ar helt underbar, kanns lite som Montanita och vagarna i staden ar bara av sand da den ligger precis vid stranden! =) Dock ar det valdigt dyrt har sa jag fick nastan fake grata for att overtala en man att ge oss ett rum for 100 kr var, vissa hostels har kostar runt 700 kronor!!

Lite bilder fran Belém

Sa sjukt mycket gamar vid hamnen, laskigt!

Dags att aka vidare, hejda Belém hej Sao Luis!

Stranden i Sao Luis var ENORM!

Barreirinhas

Dagsutflykt till okenomradet Lencoes maranheses!

Vi var sa trotta & svettiga pa tillbakavagen att vi skrek av lycka nar vi sag jeepsen igen!

Direkt efter utflykten tog vi en annan jeep over sanddynorna till staden Tutoia!

Denna rutt var helt galen, vi flog omkring i jeepen haha riktigt kul!

Den har langa resan mellan alla sma stader har varit sa vard pga all utsikt!

Framme i Tutoia, har sov vi i nagra timmar innan det var dags for nasta buss kl 04.15!

Helt sliten Tillan idag pa bussen!

Kate pa en av alla jeepturerna fran idag!

Sista jeepturen innan vi anlande till Jericoacoara, det ar sa vackert har!

SA! Det tog for lang tid, langsamma internet!! Nu ska jag mota upp Kate, hamta min smirnoff Ice fran kylskapet och sa ska vi ta en promenad runt har, det ska tydligen vara reggaefest ikvall! Massa karlek till er alla, vi hors igen om nagra dagar ♥