JERICOACOARA

Heej! Vi tror att vi kan ha hittat Brasiliens version av Montañita! Jeri ar en helt underbar strandstad med hundratals hostel, restauranger och sma shops! Staden ligger precis vid kusten med en enorm vacker strand och runt omkring ar det bara sand sand sand, sa marken i staden ar ocksa sand vilket gor det annu mer mysigt! Vi anlande hit i tisdags (10 januari) pa eftermiddagen och borjade leta efter hostels!

Vi hade hort att det skulle vara dyrt med boende har men vi trodde inte det skulle vara saa dyrt! Varje hotell ville ha ca 120 reals per person, vi letade och letade och kande att snart hade vi inget annat val an att sova pa campingplatsen i vara hammocks! Kate var helt okej med det, jag har inte heller nagot emot att sova ute men om vi ska hanga i en stad som denna dar det kommer bli mycket party och strandhang sa ar det skont med ett rum att kunna byta om i! Vi letade vidare en stund och till slut lyckades vi overtala en man att ge oss ett rum for 60 reals, det var vi mer an nojda med!

Vi har verkligen tagit det lugnt har de senaste dagarna, efter allt resande och slapande pa vara vaskor var det verkligen dags for det! Pa dagarna softar vi pa stranden och pa kvallarna ar vi vid coctail alley och hanger med massa manniskor, det ar ratt mycket backpackers har vilket ar valdigt trevligt! Rutten jag och Kate har gjort ar inte sa vanlig bland backpackers sa det ar darfor vi endast har traffat ca 3-4 andra resande pa veckors tid!

Vi marker hur glada vi ar over att traffa manniskor nu, exempelvis igar nar jag och Kate satt utanfor vart hostel i en varsin plaststol och drack lite smirnoff och annat som vanligt ( vi har suttit dar varje kvall sen vi kom hit sa det franska paret pa vart hostel skrattade at oss igar och ba "you guys ALWAYS sit here"), sa kom det 2 backpackers forbi och fragade hur mycket vi betalade per natt pa vart hostel (de var som oss nar vi anlande har, letade desperat for nagot billigt rum).

Vi hjalpte dom och forsokte vacka de som har vart hostel, men de lag och sov haha! Sa vi lanade ut vara hammocks till dom sa de kunde sova i receptionen och flytta in i ett rum pa morgonen, haha allt for att fa fler backpackers kring oss! ;) Senare den kvallen gick vi ut och hangde vid coctail alley med tva killar fran sodra Brasilien, jattetrevliga var dom sa jag var ute med en av killarna pa stranden anda tills solen gick upp! Det var sa vackert pa stranden med den stora manen over havet, men nar det borjade bli ljust insag jag att det var dags for hemgang!

Vi har aven varit pa en livekonsert har pa stranden, hangt med flera olika gang killar och dansat hela natterna! Eftersom vi hanger med brasilianer hela tiden far vi ganska manga danslektioner vilket ar roligt, dock hangde vi en kvall med nagra killar som alskade rock och som inte kan dansa zamba, that was a first! Vi trivs sa himla bra har i alla fall och vill inte aka vidare imorgon, men vi maste pga vara dumma visum! Ikvall ar sista kvallen i alla fall och vi ar taggade (jag iaf, Kate sover atm haha)!

Vart hostel!

Fina Jericoacoara!

Min middag, vi har lagat sa mkt mat i det har koket! Creds till oss, speciellt Kate som
knappt vet hur man gor haha!

Var spot utanfor vart hostel, har sitter vi varje kvall och pratar med asnorna som
vandrar fritt!

Efter nagra timmar tar vi oss ut till coctail alley!

Middag dagen efter, finns fa matratter som knacker seafood vid kusten!

Kate kande for potatis med smor sa det gjorde hon hemma!

Forade lite pa rummet innan vi gick ut, denna kvall var det en stor livekonsert pa
stranden, en av Brasiliens storsta artister upptradde gratis!

Viiiiin!

Senare pa kvallen efter konserten tog vi oss tillbaka till main street och dansade hela
natten pa en klubb, det ar underbart vad fler manniskor kan dansa har i Sydamerika!

Ifall baten skulle fa for sig att springa ivag..

Vi tog oss en langpromenad langs stranderna, sa vackert det var!

Pa kvallen gick vi ANTLIGEN upp for den stora sanddynan vid stranden for att se pa sol-
nedgangen och aven pa utsikten over Jeri och okenomradet! Det var verkligen vart det,
vi ar glada over att vi slapade oss upp dit sista kvallen efter allt prat om det haha!

Kvallens middag!

Nu ska jag ga tillbaka till hostelet, vacka Kate och ta en dusch! Ikvall ar var sista kvall har i Jeri (buhu), om vi inte var tvungna att aka harifran hade vi latt stannat langre for den har platsen ar helt underbar som ni ser ovan! Imorgon aker vi vidare till Fortaleza for att losa vara visumproblem, hoppas dom ar pa bra humor! KRAM ♥

Postat av: Anna

Hehe, såg den här och tänkte på dig o din tatuering eftersom du älskar MJ...