PRAIA DE PIPA

Strandstad efter strandstad, det ar vad man gor vid kusten i Brasilien! Fantastiskt dock, vilka strander det finns har! Just nu ar vi alltsa i Praia de pipa, en strand 2 timmar soder om Natal! Det ar en valdigt turistig strandstad vilket gor priserna annu dyrare, vi lyckades dock hitta ett hostel for 25 reals/natt (vi forsoker halla oss till 20 per natt men det finns inte i de har staderna)! Vi har aven hittat ett omrade med billigare mat vilket passar oss perfekt for restaurangerna har ar sa sjukligt dyra, mer eller mindre samma priser som fina restauranger i Sverige! Sa vad har vi haft for oss har.. inte mycket alls! Vi har spelat drinkspel via en kortlek med 2 killar fran sodra Brasilien (galen kvall!), utover det har vi hangt pa stranden!

Praya de pipa har den vackraste stranden jag nagonsin har sett, det ar helt fantastiskt! En enorm bergsvagg gar langs med den kilometers langa stranden och en del av den har vilda delfiner som simmar omkring sa vi simmade ut till dom!! Det var sa haftigt, vi simmade runt kring flera delfiner som hoppade runt och lekte med varandra! Saklart kom det 2-3 batar med turister pa som ville ta foton men Kate och jag simmade omkring dom, det var sa coolt! Jag vande dock in efter en stund da jag blev lite nervos nar de borjade cirkulera runt oss, jag har hort historier om delfiner som tagit tag i manniskor och dragit dom ner i vattnet for att leka men inte insett att de dranker en! Kate stannade dock kvar sa nar jag kom tillbaka till stranden vande jag mig om och sag en delfin hoppa upp PRECIS bredvid henne, det var sa sjukt ballt!

Det var dock inte lika kul att forsoka ta oss tillbaka till forsta stranden igen, vatten-nivan stiger runt 16-tiden sa pass hogt att det nastan ar omojligt att ta sig tillbaka! Vi tankte inte riktigt pa det utan markte det mer eller mindre nar vi borjade ta oss tillbaka, vi fick klattra pa vassa stenar medan vagorna slog pa oss i ca 30 minuter! Det var sa sjukt jobbigt for min flipflops akte bara av sa jag fick gora det barfota vilket ledde till flera sar pa tarna, det gor sa stort ont!

Vi kom tillbaka tillslut i alla fall och gick da hem och la oss en stund innan vi borjade fixa oss infor kvallen, kakade lite middag och sa! Det vart ingen stor utgang da manniskorna pa klubben var ratt lama, vi hade aven bestamt oss for att ha en heldag pa moped idag sa vi la oss redan kl 2! Dock till var besvikelse fanns det inga mopeder till uthyrning idag, sa vi hangde pa delfinstranden idag igen och sag annu fler hoppa omkring! Jag ar sa lycklig over att jag inte far oroninflammation langre sa jag dyker runt i vattnet i timmar som jag gjorde nar jag var liten, vad jag har saknat det! =)

Nar vi gick tillbaka fran stranden idag sa hor vi nagon ropa "Kate!" Da ser vi Michael sitta pa sidan av stranden, en av killarna vi hangde med i Manaus och firade jul tillsammans med! Sa sjukt att vi gar in i varandra har, vi satt och pratade nagra timmar i alla fall och kopte glass! Nu ar Kate tillbaka pa rummet och vilar och jag sitter har och bloggar lite, ikvall ska vi ut och ge nattlivet ett nytt forsok! Imorgon aker vi vidare till nasta stop - Maceió! (slangt upp nagra bilder fran denna sista utekvallen har med Mike i detta inlagg, de ligger langst ner)

Vart hostel!


Gjorde snabbnudlar till middag i koket (stort plus till Brasilien, nastan varje hostel har
ett kok man kan anvanda, bra budgettips att laga egen mat ibland)

Resten av kvallen hangde vi pa hostelet i koket med 2 brasilianska killar (Ceasar & Markus)
och spelade drinkspel med kort! Haha det blev en helt galen kvall men sjukt kul!







Dagen efter drinkspelet var vi helt SLUT, och tog det lugnt hela dagen pa rummet! Dock
dagen efter det (igar med andra ord) tog vi oss ut for en dag pa stranden! De enorma
stranderna har i praia de Pipa ar sa vackra att det ar helt galet! vilda delfiner hoppar
omkring sa vi simmade ut till dom och simmade med dom ett tag, det var sa ballt!!




Dessa enorma bergsvaggar gick langs med stranden flera km bort!


Dolphin beach!







Vi tog en promenad runt i den lilla staden efter stranden for att se var vi kan hyra moppe!





Nar vi kom tillbaka till hostelet tog vi en siesta framfor Avatar en heldag pa stranden gor
en ju lite trott! ;) Namen vi simmade som galningar nar vi var omkring delfinerna!


Senare pa kvallen var det dags att testa pa Praia de Pipas nattliv, byxdressen akte pa! 



Var lyxiga middag, korv med brod (och massa annat fettigt) i ett gatuhorn for 2,5 reals!



Efterratt, my god jag ville spy efter allt detta!


Vi tog en svang ut till en av klubbarna igar, det var inte sa mycket drag som sagt!



Ett gang manniskor spelade gatumusik och dansade runt, vi antar att de over infor
carnevalen!


Sista utekvallen i Pipa!







Hoppas allt ar bra med er dar hemma, vi har det sa bra har i varmen! ;) Saknar och alskar er alla dar hemma sa mycket, kommentera garna och sag hur ni mar och allting! Lange sen jag horde fran manga av er! PUSS ♥


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0