Andra dagen på skolan, sån förbättring!!

Hejhej! Sandra hoppade in i duschen nyss så jag ger mig på skolans sega gamla dator hehe.. Det har bara hänt så mycket bra saker idag att jag bara är tvungen att uppdatera!! Vi jobbar alltså på en skola här i Indien för barn mellan 4-13 år och bor även här på skolan tillsammans med lärare och nunnor + massa pensionärer då detta även är ett ålderdomshem (alla är så trevliga, imorse ställde de fram Cornflakes åt oss till frukost bara för Sandra nämnde flingor igår när de frågade vad vi åt till frukost i Sverige!!)

Men tanken vi hade med att jobba på en skola var att få umgås med barnen, leka och få de att skratta! Krama om dom och ge de kärlek, men istället blev vi igår satta i klassrum med 60 elever där vi skulle stå framme vid tavlan och typ rita djur så ska eleverna skrika ut vad det är på engelska! Då kände vi bara att vi inte vill stå så i en månad, samtidigt fick vi jättedåligt samvete att vi kände så.. Lärarna sa även åt oss att sjunga ramsor hela tiden men vi kan inga engelska ramsor!

Tillslut bestämde vi oss för att ge det en till chans så igår kväll satte vi oss och skrev egna engelska ramsor! Vi översatte "Imse vimse spindel" och "I ett hus i skogens brus" och gjorde rörelser till det! När vi kom till skolan morgonen därpå så hade vi 60 elever, då försökte vi med ramsorna men vi kände samma känsla då som dagen innan! Barnen gjorde annat och blev ofokuserade eftersom vi behovde repetera ramsan om och om och om igen så de skulle lära sig!

Då gick vi och pratade med Head Minister Teacher här och förklarade hur vi kände! Jag gav förslag på att vi kanske istället kunde plocka ut 4-5 elever ur en klass under varje lektion som har lite svårigheter eller är väldigt blyga och sätta de tillsammans med mig och Sandra ute i gräset! Så kan vi läsa med bara dom så de får en syl i vädret plus massa kärlek och leenden från oss! Hon tyckte det var en jättebra ide så vi har gjort så resten av dagen, först med lite äldre barn sen med dom små och det har varit helt underbart!

Efter denna dag var vi heelt slut efter allt dansande, kramande och så har vi jagat barnen over skolgården med att kittla dom haha det tyckte dom var roligt! Alla barnen sprang runt och sjöng våra ramsor också hela dagen haha, så glada vi blev! När barnen åkt med skolbussarna så gick Sandra och jag ner till stranden här precis bredvid som var heelt magisk! Detta är inget turistställe så vi hade hela stranden för oss själva, det var bara några indier som vandrade på stranden! Vi hoppade i vågorna och vilade i sanden ett par timmar!

Nu kom vi precis hem och ska snart äta middag med pensionärerna och de som vi jobbar med! Alla är helt underbara här  mot oss och nu börjar det äntligen kännas så himla bra!! Saknar er där hemma fortfarande, ni är bäst!! Jag har fotat och filmat så mycket idag btw, ska visa er på torsdag när jag kommer till ett internetcafe för då har vi semester i 10 dagar eftersom barnen har lov!

Postat av: Mandy

Låter sååå bra!! Fan vad kreativa ni är! Ha ha, palla få ledigt efter tre dar! Miss ya!!! xxx