Backpackers!

Hejhej! I söndags när vi kom till Pondicherry var vi båda deppiga och slitna! Vi hade ju inte rest någonting själva än heller så vi kände oss nervösa och obekväma, men sen efter vi besökt internetcafet så såg vi nån kille sitta på sidan av gatan så jag sa till Sandra att vi kunde gå fram och fråga om vägen bara för att få igång en konversation! Så vi gjorde det och killen var från Manchester i England, ni skulle sett mitt smile haha! Han försökte lokalisera oss på kartan men sa sen att han kunde gå med oss en bit!

Vi gick och pratade om varför vi alla var i Indien och vad våra planer var.. Efter en stund kom vi fram till vattnet där vi skulle åt olika håll, då frågade han om vi ville äta middag med honom och hans kompis ikväll (detta var alltså i forrgår, i söndags) och vi sa såklart ja! Vi typ hoppsade tillbaka till hotellet så glada vi var över att äntligen ha fått träffa andra backpackers att prata och få kontakt med!

Sandra och jag satte oss på balkongen när vi kom tillbaka till hotellet och tände ljus och rökelser, sen satt vi bara där och pratade och sminkade oss lite (forsta gången sen vi kom hit, yey!) Så klockan sju mötte vi dom vid piren, han hette William och hans vän hette Sarah! Vi gick till någon mysig restaurang och beställde mat, efter nån timme kom en till tjej som Sarah hade träffat tidigare på dagen! Hon hette Roxanne och var från Sydafrika, hon bor på samma hotell som mig och Sandra kom vi sedan fram till haha!

Vi satt där tills klockan 10 på kvällen då Sandra, jag och Roxanne behövde vara tillbaka på vårt hotell innan 10.30 för sen låser de dörren! Det var jättetrevligt i alla fall att få höra om deras resor såhär långt och vi bestämde direkt att Roxanne, Sandra och jag skulle till stranden dagen efter (alltså i måndags, igår) och Sarah & William skulle hyra motorcykel och åka för att se Ashram!

Så på måndagen mötte vi Roxanne för frukost och sen tog vi en buss upp till en strand som vi blivit tipsade om! Dock var det ingen strand utan det gick bara båtar därifrån till olika stränder som man inte ens fick bada på?! Vi tog i alla fall en båt eftersom vi hade tagit buss ut dit, vi kom ut till en fin ö där vi tog en strandpromenad en bit och sen slängde Sandra och jag av oss kläderna och sprang i vattnet i våra bikinis i alla fall!

Det var skönt och varmt i vattnet så vi hoppade i vågorna en stund medan Roxanne satt kvar på land, stackarn hade ingen bikini! Efter det gick vi och köpte oss en varsin kall läsk, den satt fint kan jag säga!! Vi satt i skuggan en stund och lyssnade på vågorna innan det var dags att åka tillbaka med båten! Vi tog oss in till stan igen för att äta lunch på ett jättemysigt franskt cafe som Roxanne hade varit på tidigare, hela det området var jättefint (bilder längre ner).

Efter en lång och skön lunch gick Roxanne hem för att vila men jag och Sandra tog en tur på stan och kollade i lite affärer innan vi också gick hem för att duscha och vila lite! På kvällen åt vi och Roxanne middag på hotellets restaurang och sen fick Roxanne sms från Sarah att hon och Will satt på några stenar nere vid vattnet och att vi skulle joina! Så vi åt upp och drog ner till dom, det var en helt fantastisk kväll igår med en enorm måne som lös över horisonten och stjärnor över hela himmelen!

Vi satt där ett par timmar och pratade innan det var dags for mig, Sandra och Roxanne att gå tillbaka till hotellet innan receptionen stängde, riktigt soft kväll var det! Imorse åkte Roxanne och Sarah (så häftigt att de precis träffats och nu samåker de till nästa plats!) vidare till Mamallapuram och Will åker vidare själv till Calcutta! Sandra och jag stannar här i Pondicherry tills imorgon och sen åker vi tillbaka till Mamallapuram och möter upp Sarah & Roxanne for att visa de omkring i staden då vi hittar ganska bra där nu, haha.

På torsdag ska Sandra och jag åka in till Chennai och köpa våra tågbiljetter!! Den 21 oktober bär det av för oss på vår resa! Vi har planerat vår rutt och vi kommer först ta ett tåg till Puri och sen vidare till Calcutta och sen jobbar vi oss uppåt i norra Indien där vi kommer vara tills december, då rör vi oss ner mot södra Indien igen för den 14 december landar min fina Sander i Goa!!!!!!!!! Längtar som en galning efter henne ♥ 

Vi ska även skaffa indiska simkort här, då kommer jag kunna ringa er hem nån gång ibland för det kostar typ ingenting att göra det! Sarah ringde till sin pojkvän i England och pratade i 20 minuter för 150 rupies, det är motsvarande 25 kronor (1 krona = 6 rupies)! Nice va?? =) Hur som helst, idag bestämde jag och Sandra oss för att separera oss och gå själva på stan ett par timmar for att testa bara, så vi ska mötas upp igen kl 2 för lunch! Jag passade på att svänga förbi internetcafet nu då hon inte tkr om att sitta vid datorn!

Igår kväll på balkongen!



Sandras första öl här i Indien!


Sarah från England och Roxanne från Sydafrika, assköna tjejer!   


Innan Roxanne, Sandra och jag drog till stranden så mötte vi upp Will och Sarah för de
alla skulle boka tågbiljetter (Will i blå skjorta till vänster och Roxanne & Sarah till höger,
gjorde svarta fyrkanter runt dom så ni kan se hehe)


Roxanne på bussen!









När vi kom tillbaka till stan så visa Roxanne oss ett jättefint område här i Pondicherry!



Fiket vi lunchade på!









Middagen på hotellet! 


Efter middagen gick vi till Sarah och Willian vid vattnet och satte oss på stenarna!




Nu ska jag gå och fixa ett foto som man behöver för att fixa indiskt simkort sen möta upp Sandra för lunch! Vi hörs imorgon eller på torsdag igen, pussar på er alla!


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0