VALET 2010

Även om jag har haft så mkt med Indien på senaste tiden och kramat alla vänner så har jag såklart bestämt mig för att förtidsrösta! Dock är jag inte alls så pass insatt som jag skulle vilja vara, har inte prioriterat att lägga ner tid på att titta igenom ordentligt vad partierna står för! Fick lite smått panik över det idag så när jag gick runt själv på stan ringde jag mamma som tipsade mig att gå in i dessa val-stugor som står lite överallt i stan!

Jag gick först in i Moderaternas lilla stuga vid centralen och förklarade min situation och att arbete/jobb är den viktigaste frågan för mig personligen just nu och ville veta hur de resonerade kring jobb, skatter osv. Sedan gick jag till Socialdemokraternas stuga och frågade samma sak och tog även med mig papper kring dessa frågor! Så ikväll ska jag sitta och läsa igenom dessa och så röstar jag imorgon innan jag åker till flygplatsen!

Detta är min första gång jag får rösta och då vill jag såklart utnyttja det, det ska vi alla som kan rösta göra!


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0