ARAMBOL

Namaste! Ah vad vi har tagit det lugnt har i Arambol, stranderna har ar otroliga och aven om det ar mycket turister sa ar det mycket lugnare an Vagator! Igar hade vi en jatteharlig dag, Sandra, Tuva, Gem, Marc och jag tog en lang strandpromenad och pa eftermiddagen gick vi och tittade i affarer! Vi hittade en uunderbar smyckesaffar dar vi alla kopte ascoola orhangen, mina var saklart svarta och silver! ;)
-
Senare pa kvallen drog Sandra, Sandra, Tuva och jag till Coco Loco da det skulle vara reggaefest dar, men nar vi kommer dit sa berattar ett finskt par for oss att polisen kom dit och tog in agaren till stationen! Nagon hade tydligen lagt ut eventet pa natet sa hade polisen sett det, han akte med och forsokte muta de med pengar.. Korrupta land!! Sa det vart ingen DJ eller sa, men ett underbart soft gang manniskor drog fram sina gitarrer, trumpeter, dragspel och allt mojligt annat och borjade sjunga och spela!

Det var en sa sjukt mysig stamning och det kom bara fler och fler, till slut var det 25-30 pers som hoppade runt och sjong och dansade! Marc ringde da och sa att de satt pa en restaurang och at middag ett par minuter bort pa stranden sa vi gick over dit for att overtala de att folja med oss tillbaka! Nar vi kom dit satt aven Ben, Filip och Marc&Gems 2 vanner de traffat har, Michael och Vlad! Vi satt med dom over lite dricka ett tag och gosade med vaarldens sotaste katt! Jag jobbade aven hart med att forsoka lara alla slash men det ar bara Marc som klarar det.. Besvikelse!!
-
Hur som helst, efter nan timme sa gar vi tillbaka till Coco Loco och da har det helt sparat ut! De som spelade instrumenten hade blivit stenhoga sa musiken lat inte lika bra lange, dock ett tag senare drog 2 andra killar fram en gitarr och en fiol och borjade battla med varandra! Folk dansade och sjong igen och Coco Loco var helt fullsmockat med folk, det var en san UNDERBAR stamning! Det kandes som ett gammalt community, som festerna pa kvallen i Fylke i Sagan om ringen! =)
-
Vi traffade pa 2 galna men jattesnalla svenska tjejer dar oxa, Gem kande igen en av dom fran en plats i norra Indien dar de traffats for ca 3 manader sen! Vi hangde med dom och massa andra och hade jattekul! Vi stannade till klockan halv tva, da drog vi tjejer + Marc & Gem tillbaka till vara Guest houses! Sandra och jag somnade typ pa en gang, vi var helt slut efter den asroliga kvallen!
-
Idag bestamde vi oss for att gora en utflykt till stranden bredvid dar man aven kan ga in en bit i djungeln for att komma fram till en liten sjo! Pa bergen bredvid sjon kan man fa fram gyttja om man gnuggar stenar mot dem och sa ska man kleta in sig sjalv med det, det ar bra vitaminer och mineraler i det och man far baby skin efter det! Gem och Filip satt uppe i bergen och fick lara sig hur man typ virkar armband, riktigt coolt men jag har inget talamod for det! Vi halsade pa dom dar i alla fall och sag aven delfiner hoppa borta i horisonten fran bergen, sa haftigt! Gem hade aven fixat fram fikon at mig for min mage, hon ar en san angel vad hon bryr sig!
-
Sandra, Sandra, Tuva, Ben och jag vandrade sedan over till andra sidan och at lunch dar vid den andra stranden! Sen klattrade vi in i djungeln och tog oss fram till den lilla sjon, vi smetade alla in oss i leran och jaa ni ser bilder pa det langre ner! :P Det var jattekul faktiskt, sen efter det sprang vi i race tillbaka och hoppade i havet framfor solnedgangen! Det ar som en drom har, sa magiskt vackert det ar! Jag stod sjalv i vattnet mitt under solnedgangen och nynnade mantras for mig sjalv, de sangerna har sa mycket makt i sig! Speciellt nar man sager OM..
-
Harlig dag pa stranden!


Jag och min Sandra innan vi tog oss ut och tittade i affarer!

Middag pa Coco Loco!

Mina nya orhangen!

Underbara manniskorna som borjade spela musik pa Coco Loco!

Resten av ganget satt ju pa Buddha Village sa vi gick over dit en svang!

GO!!!

Tillbaka pa Coco Loco!

Mina fina vanner!

Go Marc, Go Marc!

Idag, den har affaren kan man sitta i ett tag! :P

Pavag till andra sidan!

Gem och Filip satt har och larde sig hur man gor smyckena!

Pavag in i djungeln!

Vattenkallan!

Lermonster!

Sandra & jag vaxer ut ur berget!

Efter ca 20 minuter tvattade vi av oss (antagligen mindre an sa, jag ar for otalig!!)

Pa stranden efterat!


Nar vi kom tillbaka satt Gem och Filip fortfarande kvar!
-
Nu ska jag mota upp ganget och ata middag pa stranden, det ar saa fint dar nar det ar morkt! Det lyser fran alla restaurangerna och varje bord har ett varsitt levande ljus! Imorgon aker jag vidare till centrala Goa med Gem, Marc, Ben och Philip och Sandrorna kommer 3-4 dagar efter oss da de ska vanta kvar har med Tuva tills hon maste aka hem! Uppar om ett par dagar igen, karlek ♥

Postat av: Bonnie

Guuud så vacker du är min fina Tulls!! <3

Och sjukt fin bild på Sander med kokosnöten!

Här är det alldeles för kallt och vitt, som vanligt, och jag kunde inte vilja vara hos dig i Indien mer!

Magnifika bilder =)

PUSS å kärlek!

2011-01-06 @ 22:51:56
URL: http://bnoni.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0