Palolem - Hubli - Badami - Hampi

Heeej! Det var lange sen sist men jag har rest konstant i ca 3 dagar sa jag har inte haft tid! Senast vi hordes var for fem dagar sen och da var jag i Palolem vilket ar i sodra Goa, kant for sina paradisstrander! Jag hade en grymt underbar tid dar med killarna, pa dagarna separerades vi ofta for ett tag for att gora egna grejer sa jag fick mycket egentid! Jag tog langa strandpromenader med min musik i oronen, en gang satte jag mig med en dam fran Irland pa stranden och vi pratade resten av dagen! =)
-
Sen framat eftermiddagen motte jag upp killarna igen, riktigt skona dagar! I lordags sa drog vi till ett Silent Party vid stranden, det gar ut pa att alla far ett par headphones sa finns det 3 olika kanaler man kan valja mellan med olika musikstilar! Det ar sa kul att ta av sig lurarna och se hur alla dansar jarnet i tystnad, haha! Vi at middag forst pa vart hotell och kopte sedan upp lite portvin som vi drack pa var veranda, sa billigt det ar med portvin har!
-
Vi gick sedan langs med stranden bort mot partyt, dock pavagen dit sa motte vi nagra svenskar som var pavag darifran da de sa att det var for tidigt att ga dit! Sa vi satte oss pa nagra stenar pa stranden med vart portvin och vantade, da kom det ett gang finska tjejer + 2 Brittiska killar som joinade oss! En av britterna hade en svensk flickvan sa han har bott i Goteborg sen 2 ar tillbaka, hans svenska var riktigt bra!
-
Vi gick och satte oss pa en restaurang i narheten med de finska tjejerna + britterna i vantan pa att partyt skulle ga igang! Vi satt dar i nan timme och pratade om allt mojligt och drack ol och annat, riktigt nice! Vid halv tolv gick vi tillbaka till the Silent Party och da var det verkligen igang, vi dansade jarnet anda tills dom stangde! Nar vi gick in sa rakade vi splittras med dom andra men Filip, Ben och jag hade askul, killarna dansar fan mer an mig! Mitt i natten insag jag och Filip att vi inte hade pengar kvar sa vi sprang tillbaka till vart hostel over stranden och hamtade, sen stannade vi kvar till 4 pa morgonen!
-
Vi kom tillbaka till hotellet vid halv fem, jag satte mig pa stranden ett tag och ringde Filip och Anna for att prata lite! Ibland far jag ryck och blir ledsen och da behover jag mina svenska vanner, stackars Ben trodde dock att jag helt plotsligt blivit sur pa honom och fragade flera ggr om han sagt nat fel innan vi gick och la oss! Hehe, jaja dagen efter var det lugnt och da kom aven Sandrorna! Jag motte upp dom plus en kille fran USA de fatt med sig fran Arambol vid Palolems taxistation och hjalpte dem att hitta ett billigt hostel!
-
Jag alskar att resa med killarna att jag inte har velat aka vidare utan dom, sa nar mina alskade Sandror kom till Palolem (9 januari, i sondags alltsa) sa bestamde jag mig for att fortsatta resa med killarna till Hampi! Jag alskar mina Sandror men jag vill testa nagot nytt och att resa med killar ar riktigt kul, sen motte vi aven en israelisk tjej pa stranden (Moran) som Ben hade traffat nar vi var i Udaipur sa hon foljde med oss oxa! sa i mandags morse vaknar jag av att Ben star och slar mig med hans troja och upprepar "wake uup wake uup!!", ni som kanner mig vet att det inte ar varldens lattaste att vacka mig! :P
-
Tillslut kom jag upp i alla fall, packade mina grejer och sa gick vi till ett frukoststalle pa stranden for att mota Moran! Vi tog sedan en richa till buss-stationen for att ta oss till Hubli! Vi bestamde oss for att aka lokalbussar istallet for turistbuss for det ar billigare och roligare upplevelse! Vi tyckte aven att man missar sa mycket pa vagen om vi skulle tagit en 10 timmars direktbuss till Hampi sa vi gjorde 2 stopp pa vagen! Forsta stoppet var Hubli som ligger pa vagen mot Hampi, Karnatakas nast storsta stad! Vi kom fram pa kvallen och sov bara dar en natt sa vi gjorde inte mycket, det enda vi hann med var att ga pa bio och se en Bollywoodfilm men vi gick ut efter halva! :P
-
Hela den har dagen var jag tyst for jag var sa sjukt trott, dom har killarna kor slut pa mig da de reser sa effektivt och vi ar uppe sent pa natterna! Jag sov nastan hela bada bussresorna till Hubli och nar jag var vaken sa satt jag tyst, Moran berattade nu i efterhand att hon fragade killarna om jag vanligtvis var sadar da hon traffade mig dagen innan och da var jag sprallig och glad! Bada tittade pa henne och ba: "NO! She must be sick!" Haha, jag kallar det for en dag i manaden som jag andas..
-
Hur som helst, dagen efter tog vi en buss 6.30 pa morgonen (saklart den tidigaste, oohh :P) men jag lyckades inte somna den gangen! Bussen gick bra i alla fall och vi kom fram till Badami redan klockan halv 10 pa morgonen, det lonar sig att rora sig effektivt! Vi checkade in pa forsta basta Guest House och tog oss sedan direkt upp mot grottorna vilket var anledningen till att vi akte till Badami! De har underbart vackra bergsvaggar och gamla inristningar i dem, grottorna var ocksa sjukt balla! 
-
Vi tog oss en guide under dagen och gick runt dar i ett par timmar bland alla grisar och apor! Vi gick sedan tillbaka for lunch och en timmes powernap (jag som aldrig kan sova pa dagen slocknade efter ett par minuter!), sen drog jag, Ben och Filip till grottorna pa andra sidan medan Moran fortsatte sova da hon hade ont i huvudet! Grottorna var skitballa men det var svart att fokusera pa dem da alla indier dar inne var heelt galna i mitt blonda har, de foljde efter oss overallt och tittade pa mig som jag var en alien!
-
Jag kunde inte ga nagonstans utan killarna utan fick ga emellan dom hela tiden och de fick skyffla barn och vuxna at sidorna, helt sjukt! Jag har varit i Indien lange nu men det dar var verkligen konstigt, sen nar vi kom upp till grottan hogst upp sa ville Ben bli fotad med en skolklass sa puttade fotografen in mig och Filip i bilden oxa! Efter 10 foton sa fick vi tillslut flytta pa oss, dock gick Ben och Filip ivag fore mig och da fastnade jag med 10 barn plus en kille som insisterade pa att fa en bild med mig!
-
Killarna bara skrattade at mig for det var sa larvigt, de lat mig aldrig vara! Vi gick sedan till en restaurang for lite chai och da ringde jag aven till Moran att komma till oss! Sen akte Filip och Moran till tagstationen for att se om vi var tvungna att ta bussen till Hampi dagen efter eller om det fanns nagot tag! Tyvarr fanns det inte det sa vi var tvungna att ta bussen, vanligtvis ar det lugnt men vi hade hort om att vagarna till Hampi ar hemska sa man sitter och skakar i fyra timmar i streck!
-
Hur som helst, efter det gick vi ut och at en god middag (thali, hade jag inte atit sen ashramet!) och sen gick vi tillbaka for att sova da vi skulle ta bussen 6.30 dagen efter igen! Imorse var jag sa trott att jag visste inte hur jag skulle klara att ga upp, till slut sager Moran att vi ska mota killarna om en kvart i lobbyn och jag hade inte packat! Jag slet mig upp och packade ihop grejerna och hann i tid, dock var bussen ca 45 minuter forsenad sa det var inte sa behovligt! :P Jaja, vi kom pa bussen i alla fall och satte oss alla langst fram som vanligt!

Jag brukar sitta pa sedan bredvid chaufforen for dar kan jag ligga ner, dock denna gangen fylldes den med indiska man bredvid mig sa jag satt ihoptryckt i hornet medan mannen stirrade pa mig med stora ogon! Sen var aven bussresan i sig helt hemsk da chaufforen korde slalom mellan lastbilar och annat pa dessa guppiga vagar i all fart, jag satt typ och bad for vara liv hela vagen! Vi kom i alla fall fram till slut och Hampi ar sa otroligt vackert! Vi kom fram vid 3-tiden var tid och nu ar klockan 7, ska mota upp killarna och Moran snart for att se pa film pa en restaurang!

Forsta kvallen i Palolem!

Silver star var oppet 24/7 sa vi gick dit for att kolla laget en kortis!

Vi stannade inte lange da vi var sa trotta, vi gick tillbaka till hotellet och tog "the last
cigarette of the day" och gick sen och la oss!


Haha, Ben baddade min sang pa golvet! :P 

Detta ar kvallen efter pa var veranda nar vi drack lite portvin innan vi gick bort mot The
Silent Party!

Vi softade pa nagra stenar da partyt inte var igang an!

Vi pa restaurangen bredvid partyt med ett finskt tjejgang, 2 svenskar och 2 britter!

Silent Party, sa sjukt kul! Den grona kanalen korde musik med Kings of leon, Prince,
Beyonce etc.


Trion ror sig vidare, hejda Palolem!


Buss-stationen i Palolem!



HAHA, alskar den har bilden! Filip och jag i receptionen i Hubli, nyvakna kl kvart i sex pa
morgonen, jag orkade inte ens rora mitt ansikte nar Moran fotade som ni ser, haha!


Precis satt oss pa bussen i Hubli mot Badami!

Bussen stannade for frukost efter nagra timmar, jag vaktade vaskorna medan resten
sprang ut och kopte kak till oss! Dessa sma indiska snacksen ar sa himla goda!!


Framme i Badami!



Mitt och Morans rum!












Bilder fran eftermiddagen i grottorna!  





Pa lordag morgon ska vi aka vidare till Mysore dar vi ska spendera nagra dagar innan vi aker pa trekk i djungeln, aahh!! 3 svenska vanner till mig kommer befinna sig i Mysore samtidigt som oss sa det ska bli skitkul att traffa dom oxa!! Ha det bast dar hemma, dock blir det mindre bilder nu for min kamera ar typ sonder! =S Den har varit dalig anda sen borjan med linsen och sa, skitsynd da den jag hade innan var bra efter 1,5 ar! Aja, KARLEK ♥

Postat av: filip

HAHAHA vad är det för svart ruta på bilden har du börjat med självcensur. dåligt!! :P vilka ska du möta är det kanske några man känner? :P hälsa isånnafall

2011-01-12 @ 23:39:44

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0