Nyar i Goa - Sandras fodelsedag - vidare till Arambole!

Heeej! Lange sen sist, nu ar det ju till och med 2011!! =) Jag har fortfarande inte forstatt det, ar 2010 har gatt sa fort! De senaste dagarna har varit riktigt roliga har i Goa, tankte beratta lite om dagarna nu! Pa nyar at vi middag pa den grekiska restaurangen dar vi bokat bord! Restaurangen ar helt underbar och maten ska vi inte ens prata om, sa sjukt god! vi var ett gang pa atta personer da Ben kom ner till oss i Goa dagen innan nyar tillsammans med en fransk kille (Filip) som han traffade pa vagen ner fran Mumbai! =)
Vi satt dar ett par timmar och drack lite drinkar och pratade, vid sju tog var reservation slut sa da gick vi tillbaka till mitt och tjejernas hotellrum for att fora lite pa var veranda! Vi pratade och skrattade sa vi glomde bort tiden, vi kom till slut ivag vid halv 11 vilket da var 1,5 timme innan tolvslaget! Vi drog omkring pa stranden for att hitta en soft klubb utan miljoner rupees i intrade, det var svart! vi gick forbi en klubb som hette Disco valley dar det kostade 1500 rupees att ga in och det var in princip tomt med folk!
Vi bestamde oss da for att ta oss till Anjuna istallet, det ligger ca 30 minuter fran Vagator och har manga fler klubbar att valja emellan! marc hade hort om en klubb Shiva valley som skulle vara grymt bra! vi fick med oss ett par fran Skottland ocksa som vi motte utanfor Disco valley sa vi tog 2 taxis med 5 pers i vardera! :P Hur som helst, nar vi kommer fram sa ar det fullt med folk pa gatorna och bilar overallt! Vi hoppar ur taxibilarna och foljer strommen, antagligen var alla pavag mot ett nyarsparty!
Efter en stund kom vi fram till klubb Curlies som lag bredvid Shiva valley sa vi gick in dar! Dessa klubbar delar strand sa man kunde springa mellan dom under kvallen/natten vilket var soft! Vi var ute under 12-slaget (vi hann knappt mer an att komma in innan det var dags att skrika HAPPY NEW YEAR och HAPPY BIRTHDAY till Sandra Eriksson som fyller ar den 1 januari), resten av natten sa dansade vi pa stranden! man kunde aven dansa under taket inne i sjalva klubben men som vasterlandsk tjej var det omojligt att befinna sig dar inne utan att bli tagen overallt!
Jag fick hander mellan benen, pa rumpan och aven hander som smekte langs min kropp nar jag passerade nagon! Det var sa vidrigt och inte hjalpte det att vi hade marc, Ben och Filip med oss heller, indierna struntade i det! Hur som helst, forutom det sa hade jag fortfarande kvar lite av min oroninflammation sa jag kunde inte vara sa nara hogtalarna sa da holl vi oss dar ute! Jag fick aven ont i magen under den dagen sa jag satt ner ett par timmar under natten och pratade med folk istallet! Nu later kvallen sakert valdigt negativ men vi hade verkligen askul, strandpartyn gar sallan fel!
vi lamnade partyt halv fem pa morgonen och fann till slut en taxi som gick med pa att ta in 9 pers i en bil (det var en minibuss gjord for kanske 7 personer sa det var inte sa farligt)! Nar vi kom tillbaka sa somnade vi typ pa en gang! Dagen efter madde jag nastan samre i magen, jag var jattelos och madde illa! Tuva hade samma kansla som mig sa vi lag inne typ hela dagen, vi kunde inte ata nagonting utan bara lag och amade oss!
Pa kvallen var det dags att ga ut och fira Sandra med middag da hon fyllde ar, det gick ju sadar! tuva kunde inte folja med for hon madde sa daligt, jag madde en gnutta battre sa jag foljde med men sov under halva kvallen pa golvet :P Gemma madde ocksa jaattedaligt sa hon och marc stannade bara i ca 10 minuter innan de gick tillbaka oxa! Jattekonstigt for ingen av oss drack speciellt mycket men 3 av oss madde asdaligt dagen efter! Dock hade jag ont i magen redan innan sa det var nog nagot annat!
Dagen efter det (2 januari) var det dags att checka ut fran Shalom Guest house, min mage var nastan okej men jag kande mig svag fortfarande! Tuva kande samma sak sa vi tog det lugnt pa morgonen och packade i en langsam takt! Vi kom ivag vid 2-tiden med en taxi mot Arambol, Arambol ligger i norraste Goa ca 40 minuter med bil fran Vagator! Det ar en jattemysig liten stad med UNDERBAR strand som ar galet lang, Marc och Gem var har innan vi mottes upp i Vagator sa de foreslog att vi borde aka dit ett par dagar efter Vagator! Eftersom Gem inte madde sa bra heller sa foljde de med oss tillbaka hit ett par dagar!
Pa kvallen sa gick vi ut for att ata middag har i Arambol tillsammans med tva harliga killar som Gem och Marc traffade senast de var har! Jag hade en enorm huvudvark (alltid ar det nat!) sa jag var ratt seg! Vi tog oss hem vid 11-tiden och la oss! Dagen efter (idag) motte vi upp alla pa stranden for att ata frukost, just nu bor vi alla pa olika hotell! Sandra, Sandra, Tuva och jag bor pa ett vanligt hostel, Ben och Filip bor i bungalows vid stranden och marc & Gem bor i ett par andra bungalows! Dock bor vi alla inom 1 minuts gangavstand sa det ar soft i alla fall!
Idag har vi softat pa stranden hela dagen, Gem och jag tog langa strandpromenader och sag sjostjarnor och massa andra harliga djur pa vagen! Tuva foljde med oss en stund ocksa och da satte vi oss pa en restaurang for att ta nagot att dricka, jag la mig i en hammock som hangde mitt i restaurangen och de spelade bara Michael Jackson dar inne sa jag njot ganska mycket! ;) Efter det motte vi upp resten for lite lunch och har nu precis kommit tillbaka fran stranden!

Middag dagen innan nyar, Ben hade precis kommit och joinat oss!

Snabbis-nap mitt pa dagen pa nyarsafton for att orka kvallen, Sandra och Tuva kom

inte langre an till halva sangen! :P

Dags att gora oss iordning!

Grekiska restaurangen!

Marc & Gem ovar pa slash!

Hela ganget!

Stannade vid affaren pa vagen tillbaka till hotellet efter middagen for lite bacardis!

Fora pa var veranda!

GOTT NYTT AR, Klubb Shiva Valley pa stranden!

Det ar aven Sandra Erikssons fodelsedag den 1a januari sa vi sjong for henne samtidigt
som alla skrek HAPPY NEW YEAR! Resten av kvallen dansade vi pa stranden!

Ni killar kan bara sta i ett horn och kissa, Sandra och jag loste det med att sno ett
parasoll :P

Jag tappade bort mina skor under kvallen, Sandra fann nya :P

Frukost dagen efter, grattis Sandra 23 ar!!

Tuva och jag madde PISS idag, det tog henne 5 timmar att ata en halv toast! =(

Antligen i underbara Arambole!

Middag pa kvallen!

Ledsna Tuva och jag som var trotta pa att ma daligt!

Heldag pa stranden!

Nu maste jag springa upp till rummet och ta en snabbdusch, ska mota upp alla andra om en halvtimme! Ha det bast finisar sa hors vi om ett tag igen =) ♥

Postat av: Amanda

Ni verkar haft det kanon!!! Synd att du loggades ur FB. Nu har jag oxå skaffat en blogg. På riktigt =P

Länkar den här uppe. Om du vill får du gärna länka den här hos dig. Söker efter läsare! PUSS

2011-01-04 @ 15:08:44
URL: http://mandybeem.blogg.se/
Postat av: Johanna

Fan vad gött ni ser ut att ha det! Jag vill med åka iväg och resa snart känner jag..Åh:)