Harliga dagar i Gokarna!

Hallu! Jag har bade sett bilder och pratat med fler av er dar hemma om sno-ovadret, det kanns sa sjukt avlagset! Vi bor i sma hus precis vid stranden och har ar det 30-35 grader och vi solar och badar varje dag, det ar sa himla vackert har! Det finns egentligen inte sa mycket att skriva om de senaste dagarna da vi bara har haft megasemester och knappt rort oss mer an nodvandigt!

Sarit, Sandra, Aviram, Roni och jag vandrar mellan stranden och restauranger for lunch varje dag, bara tar det lugnt! Det enda Sarit, Sandra och jag har kampat med ar vart lilla "husdjur" som bor pa vart tak, vi tror det ar en ratta! Den var inne i vart rum andra dagen och at upp lite av min julklapp sa vi fick slanga resten av godiset oxa buhu! Det sjuka var att allt godis som var kvar var inte oppnat an och de lag i en stangd plastpase i Sandras vaska under hennes klader!

Vi hittade jordnotter fran en snickers pa morgonen som lag pa hennes vaska, sa da tittade jag i pasen och hittade en snickers med ett bithal i och var aten inifran! Vi hor den fortfarande springa pa taket (notera att taket ar typ ett tygskynke) men sa lange den inte kommer in till oss sa gor det inget! Sandra och jag sover i sangen med ett stort myggnat over men stackars Sarit ligger helt oskyddad pa golvet!

Hur som helst, det ar lost nu efter att de pa hotellet lagade halet (dock med en tygbit men det kanns battre an ett stort hal i taket) Jag har knappt strackt mig langre an var strand, vi har varit inne i Gokarna city 2 ggr men bara stannat i en timme var gang! Shopping lockar mig inte alls langre, jag vill bara stro runt och njuta av tillvaron! Dock igar fick jag oroninflammation (IGEN) sa det var anledningen till andra besoket i Gokarna city!

Sandra och Sarit foljde med mig till stan for att hitta ett sjukhus, jag fick anitbiotika for fem dagar och sen fick jag dropp av Aviram och Roni da de hade flera over! Pa kvallen Hade jag svart att sova pga mensvark sa jag vaknade upp av varkerna och fros som en galning! Jag visste redan da att jag inte kunde hanga pa utflykten idag, jattetrakigt! Sandra kopte med sig fruktsallad och vatten at mig innan hon, Sarit, Aviram och Roni begav sig ivag! De ar nu pa Paradice beach som ligger pa andra sidan berget, synd att jag inte kunde hanga pa!

Jag har legat inne i rummet och last hela morgonen, nar jag inte orkade gora det langre sa tvattade jag hela min smutstvatthog! Nar jag vart fardig med det sa tog jag en strandpromenad och pratade lite med Carolina i telefon, efter det gick jag och satte mig har vid datorn!

Sa ja, hemma i Sverige har det skett sjalvmordsbombning mitt i Stockholm och mitt storsta problem atm ar en ratta i rummet, jag kanner mig sa avskuren fran min vanliga vardag och verklighet i Sverige! Det ar sa otroligt skont och avslappnande men jag ar fortfarande glad att jag har er hemma att uppdatera mig om senaste som hander i vart lilla land! Jag diskuterar dock mycket mer politik och religion har an nansin innan, det ar otroligt intressant att traffa manniskor fran hela varlden och diskutera och jamfora varandras syn pa politik och speciellt religion!

I torsdags kvall softade vi pa hotellet!



Jag drack lite ol, tycker inte sa mycket om det men kan vara gott i sma mangder! 


Dessa 2 hundar bor pa hotellet, den lilla kallar jag Hubbe! :P


I fredags var Sandra och jag redo for stranden, sa var det molnigt! =(



Hotell Namaste som vi bor pa! 


Fick slanga allt mitt godis som var kvar som jag fick fran familjen pga dumma rattan!



Sandra och jag akte in till stan en snabbis da det var molnigt!


Kvallen pa hotellet med resten! 



Frukost dagen efter, bananpannkaka utan banan i haha! 


Heldag pa stranden! 




Kor ar oundvikliga i Indien, aven pa stranden! Denna ko at upp Sandras tidning :P haha!


Lunch!


Pa kvallen slet vi oss faktiskt fran vart hotells restaurang och gick till en annan langre bort pa stranden, samma som Sandra och jag satt pa precis nar vi kom till Gokarna och vaktade vaskorna medan Sarit, Aviram och Roni letade hotell!


En dod ratta hittade vi pa stranden, storre an Avirams fot som ni ser!!




Heldag pa stranden igen!







Det ar nat fel pa min lins sa pa vissa bilder blir det en suddig flack, har satt flacken ratt
roligt :P


Lunchade pa samma stalle som vi satt pa forsta kvallen! 


Efter det snabba besoket pa sjukhuset sa softade vi en stund pa hotellet!



Senare pa kvallen testade vi pa en ny restaurang, det var som ett trahus och man fick ga over en ranglig bro for att komma dit! Maten var jattegod och vi hade en jattetrevlig kvall, traffade ett finskt par som vi satt tillsammans med! Sa fort Sarit horde att de var fran Finland borjade hon sjunga RAKKASTAN TEITAA! =P



Gokarna-ganget! 


Parkerad i sangen med min bok hela morgonen, ont i orat och mensvark!


Pa onsdag morgon aker Sandra och jag till Goa och moter upp Gemma, Marc och Sandra! Jag har haft kontakt med dom over telefon och facebook under tiden och vi alla langtar sa efter varandra! Det ska dock bli trakigt att lamna Sarit, Aviram och Roni men jag ska latt halsa pa dom alla i Israel i var eller sommar! =) Ha det bast alla dar hemma och God jul i forskott, hors i Goa ♥


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0