Next up: Jaisalmer!

Namasteee! Som ni marker sa stannar vi pa varje stalle ganska kort tid men vi har lite tidspress pa att vara i Goa om mindre an 2 veckor! Pushkar ar grymt i alla fall och eftersom vi ar ett sa stort gang har nu sa ar det annu battre! Pushkar ar en liten stad men mycket charm, den storsta attraktionen ar Main Bazar vilket ar en lang gata med tusen olika shops och allt du kan tanka dig! Precis bakom denna gata ar "The lake" vilket ar jattevackert!

Utover det sa finns det 2 stora berg pa vardera sida av staden med tempel pa toppen, utsikten dar uppe ar helt otrolig! Vi var pa den forsta i fredags eftermiddag, egentligen skulle vi gatt upp klockan 5 for att se soluppgangen men ingen vaknade forutom Sandra och Jukka men dom glomde bort tiden nar de gjorde yoga pa roof topet! nar jag vaknade vid halv 7 ar jag inlast i vart rum da Sandra last pa utsidan, jag ringer henne i panik och undrar var alla ar men da kom hon bara ner fran roof topet och oppnade!

Sa Sandra, Jukka och jag satt pa vart roof top och sag pa soluppgangen och pratade ett par timmar! Vid halv nio sa satte vi oss vid borden for att bestalla frukost, Martha kom upp och efter en stund kom aven Gemma och Marc! Denna dag var vi bestamda pa att shoppa jarnet, sa vi at var frukost fort innan vi begav oss ner till Main Bazar! Vi splittades upp och bestamde ett lunchstalle ett par timmar senare! Sandra och jag hjalpe Jukka med lite shopping innan vi gick in i vara israeliska vanner!

Forst traffade vi pa Sarit och sen aven Tomer, Dani och Ben! Vi gick runt pa stan tillsammans och shoppade tills det var dags att mota upp resten for lunch! Vi visade for varandra vad vi hade kopt och nastan alla utom jag gick loss totalt och shoppade hur mycket som helst, jag har verkligen lugnat ner mig med att kopa massor! Det ar trakigt dock eftersom jag vill ha grejer! Hur som helst, efter det gick jag forst en svang runt pa stan med Sandra och Jukka vid vattnet innan jag gick upp igen for att titta i fler affarer! Da sprang jag in i Sarit sa vi shoppade lite ihop och tog sedan en kopp te pa ett fik!

Vi hade sa trevligt att jag totalt glomde bort tiden sa jag fick springa tillbaka till hotellet for att mota upp ganget (Marc, Gemma, Sandra, Jukka & Ollie) for att ga upp pa det forsta berget, de hade redan borjat ga nar jag kom till hotellet sa jag kom upp efter dom! Utsikten var otrolig men templet var inget att se! Nar vi kom tillbaka till hotellet sa fixade vi oss lite och gick sedan ner till Main Bazar igen for middag med israelerna! Vi satt pa ett roof top mitt pa Main Bazar som heter Baba Restaurant, riktigt mysigt!

Vi satt kvar nastan tills de stangde och pratade, vi kom bland annat fram till att varldens langsta ord ar ett svenskt och bestar av 130 bokstaver!! Jag forsokte aven lara mig lite hebro men det gick sadar hehe.. I lordags sa gick vi upp lite senare, jag sov anda till 9 da vi hade varit uppe sa tidigt de senaste dagarna, jag vaknade dock inte sa trevligt da jag horde Sandra spy inne pa toaletten! Hon var dalig i magen och hade ingen energi, vi som hade hyrt mopeder till den dagen!

Det kom sedan fram att aven Sarit, Inbar och Ben madde daligt sa det maste vara nagot virus! Sandra blev dock battre under morgonen och kunde folja med oss pa moped-utflykt! Dock kunde inte Marc och Gemma da de inte kort mycket moped forut sa det blev Dani, Sandra, Jukka, Ollie och jag som akte ivag! Dum som jag ar sa satter jag mig bakom Danis moped, han som kor som en galning och forsokte tavla med Jukkas snabbare moped! Jag squeesade sonder hans mage och skrek over halva moppe-resan..

Det var roligt i alla fall och vi akte genom helt otroliga landskap, Indien ar sa vackert! Vi vandrade aven upp pa det andra berget dar utsikten var annu battre an det forsta berget, templet var dock inget mer intressant! Nar vi kom tillbaka till hotellet sa pussade jag nastan marken, jag som ar radd for att aka moped i Sverige skiter ju nastan pa mig i den har trafiken! Hur som helst, de andra akte tillbaka med mopederna och jag satte mig pa roof topet med Gemma och Marc en stund!

Jag gjorde sedan iordning mig lite for att ga in till Main Bazar och mota upp sandra, Dani, Jukka och Ollie for lunch men jag hann inte komma langre an utanfor var hotelldorr! Dar stod Dani och Jukka med varsin moped (de behovde aka 2 omgangar for att fa tillbaka alla mopeder) och Dani bara ler mot mig och sager "want a ride?" Buhu, jag som lovade mig sjalv att inte aka mer moped men jag akte med i alla fall da det var sa kort till mopedstationen! Dani sjunger mantras hela vagen medan jag sitter bakom och skriker "WATCH OUT! COW! AAHH!!"

Vi at middag pa ett mysigt roof top (som alltid) och Tomer foljde med oss ocksa! Jag stannade kvar i stan efter det medan resten gick tillbaka till hotellet sa vid 9-tiden insag jag att det var dags for mig att ga tillbaka till hotellet ocksa, men nar jag borjar ga tillbaka sa maste man ga i lite morka grander och da kom det en moped med 2 indiska killar pa som tittade konstigt pa mig! De stannade mopeden precis framfor mig sa jag behovde stanna! Jag latsades svara i min mobil da och vande tillbaka till Main Bazar, Sandras mobil var avstangd och de andra har ingen telefon!

Jag ringde da Tomer som var kvar pa Main Bazar ocksa (men Tomer och de andra israelerna bor pa Main Bazar & Gemma, Marc, Sandra, jag, Jukka och Ollie bor 5 minuter utanfor gatan) sa han motte upp mig och foljde mig tillbaka till mitt hotell! Sa himla fin, vi har verkligen blivit som en liten familj har och alla tar hand om varandra! Sa idag har vi bara shoppat jarnet ocksa, jag har gatt runt mycket med Sarit som ar helt underbar! =) Vi har aven ombokat Bens bussbiljett da han fortfarande ar sjuk sa han kan inte aka forran imorgon kvall, stackarn!

I fredags morse satt Sandra, Jukka och jag pa roof topet fran halv 7 pa morgonen och
sag pa soluppgangen! Eller Sandra och Jukka gick redan upp kl 5 for att gora yoga!

Vid halv nio la vi oss vid borden for att vanta pa att fa bestalla frukost!

Vi drog oss ner pa stan for att traffa vara israelare!

Shopping!

Kopte ett fint halsband!

Sandra, Jukka och jag gick ner till vattnet en stund!

Pavag upp till ett av de 2 bergen med ett tempel, for att se solnedgangen!

Vi softade i Marcs och Gemmas rum innan vi drog ut!

Kopte den har fina tunikan med Sarit tidigare pa dagen!

Baba Restaurant!

Slaaaaaaaaaaaaaash!

Lordag (igar) hyrde vi mopeder!

Efter vi akt tillbaka med mopederna softade vi pa roof topet tills Shnilson (Dani) kom!

Time to go! Sandra akte bakom Jukka, jag bakom Danis och Ollie akte sjalv!

Dum ide att sitta pa Danis moppe! :P

Vi akte till det andra berget i Pushkar for att se templet hogst upp och utsikten!

Nar vi lamnat tillbaka mopederna (hela, thank god) sa gick vi ut pa stan och sprang da in
i Tomer som foljde med oss for att ata middag pa ett mysigt roof top! Alska solnedgangen!

Stackars Sandra som varit dalig i magen fick bara ata trakig mat =(

Frukost imorse!

Varldens finaste par!

Nar jag gick lite pa stan sjalv idag sa gick jag in i Dani, Inbar och Sarit och joinade dom
pa lite shopping! Slapade aven med mig Dani till en affar jag skulle till, stackars kille!
Sen gick vi och kopte fruktdrinkar och at sedan frukost pa ett roof top och da kom aven
Sandra och Tomer och joinade oss!

Ikvall aker vi alla vidare med nattbuss pa 10 timmar till Jaisalmer, vilken bussresa det har kommer bli med alla oss i den! Kan ni tanka er mig pa en enorm kamel btw..? Nej, det kan inte jag heller sa vi far se hur det har kommer ga! San tur att Gemma och Sarit ar lika skraja som mig! Kram och karlek fran Indien ♥