Jul i Goa!

Namaste fran varma Indien! Min forsta jul utan min familj och i varma Indien, hade jattekul med underbara manniskor aven om det inte var ens i narheten av nagon julkansla, men hur ska det ga till med 35 grader och palmer omkring en? Hur som helst, i forrgar (23 dec) var vi pa stranden hela dagen, solade och at fruktsallader! Vi var pa stranden hela dagen sa till slut borjade mitt huvud snurra, da gick vi upp igen och duschade! Nar vi var klara sa gick vi till Stora Vagator for att se solnedgangen, det var en syn minst sagt!

Vi at sedan middag pa en mysig restaurang i narheten, de hade lite julpynt i taket och under kvallen kom en jultomte in med massa barn bakom sig som forsokte sjunga julsanger! Det kanns sa konstigt med julafton har i varmen, for mig ar julafton sno och kallt med sin familj! Jag var jattetrott under middagen och ville mest ga tillbaka och sova, men efter vi atit sa fick jag varsta energikicken och ville hitta pa nagot! Vi gick tillbaka till hotellet och tog oss en varsin bacardi breezer och gick sen till kanda Nine bar som ligger ca 10 meter fran vart hotell!

For nagra ar sedan var Nine bar it-klubben har i Goa men det forandrades efter 22-regeln sattes upp, efter kl 22 sa stanger de av musiken (kl 12 pa helger) och festen slutar! Nu ar det dott dar och dansgolvet ar tomt, sa synd da "lokalen" ar sa grym! Vi stannade ett tag och pratade, DJn var bra denna kvall sa Sandra, Tuva och Marc dansade tills musiken stangdes av! Vi gick da tillbaka och la oss, Sandra och jag som inte partat pa sa lange vart helt slutkorda av att komma hem 22.30! :P

Dagen efter (igar) var det Julafton! =) Jag vaknade av julmusik faktiskt, Marc och Gem hade smygit sig upp och satt sin ipodhogtalare i vart oppna fonster och satte pa musik at oss! Nagra minuter senare tittar dom in genom fonstret och sager MERRY CHRISTMAS! Haha, aven fast inte dom firar jul den 24 utan den 25e sa firade vi for var skull! Sa detta ar blir det 2 julafton, igar och idag! Hur som helst, vi at frukost tillsammans pa vart stammis-stalle innan vi gick ner till stranden dar vi spenderade typ hela dagen igen!

Vi gick upp vid halv 4 igen och satte oss da med lite dricka pa verandan och softade, vi bestallde hem indisk take away food till julmiddag! Vi sminkade oss sedan lite och gick till Nine bar igen for en andra chans, denna gang var det verkligen jattedaligt! Det var lite folk och asdalig DJ, men vi gjorde det basta av situationen och dansade i alla fall och bestallde aven in pizza!! :P

Vi drog oss tillbaka vid 11tiden och softade pa vart rum istallet med bra musik = chips & choklad! Vi la oss inte forran vid 3-tiden sa imorse var vi sa sega, vi lyckades dra oss ur rummet vid 10.30 och knackade da pa Marc och Gems dorr for att sjunga julsang for dem, idag ar det ju deras julafton som sagt! =) De var sega fortfarande sa Sandrorna, Tuva och jag gick i forvag till frukoststallet! Vi lag pa kuddarna dar inne och segade i over en timme, sen gick tjejerna ner till stranden och jag hit till datorn!

I forrgar var vi pa stranden hela dagen!


Pa kvallen tog vi oss till "stora" Vagator for att se solnedgangen! Helt magiskt var det!





Sen gick vi en bit och hittade en mysig restaurang att kaka middag pa! 


Julpynt!



En jultomte kom med sina sma barn och sjong julsanger, hehe..


Taggade till i rummet med lite bacardi och ol, vi bestamde oss for att ta en snabbsvang
forbi Nine Bar som ligger ca 5 meter fran vart Guest house! For nagra ar sedan var det
it-klubben i Goa men anda sen klockan 22-regeln kom upp sa dog stallet ut sa det var
ganska lamt! Riktigt synd for dansgolvet ar grymt och helt enormt och nedanfor ser
man den stora stranden och palmer som hanger over och sedan horisonten! Ascoolt!




Nine bar!





Mina Sandror dansade sjalva! 



Nar vi kom tillbaka till Guest houset ville Betsy ha lite myspys (hotellagarnas hund) 


Julafton! =)


Julfrukost pa vart stammisstalle! 





Heldag pa stranden igen! 






Sandra fick en flojt av Jukka innan han akte hem, inte for jag kan spela men.. :P 


Sander fick varldens fulaste henna pa hennes fot!

Jag gick hem tidigare an resten fran stranden och tog en lang dusch och sen packade
jag upp min backpackingryggsack! Forsta gangen sen Sandra och jag jobbade pa
skolan som jag gjort det, jag vek kladerna och la in dom i garderoben och baddade
till och med sangen! Nar tjejerna kom hem var jag stolt som tuppen! :P



Finbesok av Betsy!


Soft pa var veranda, fixade oss infor kvallen!



Frugorna!



Vi drog och kopte chips och choklad som nattkak, aven om vi inte festat pa 2 manader
sa kom vi faktiskt ihag att vi alltid vill ata efter festande! 


Eftersom jag inte foredrar att dricka ol sa har jag knappt druckit pa hela min och Sandras
Indienresa, men nu nar Sander tog med sig mitt favoritvin sa har det blivit som ett skamt
att boxen ar min precious baby! ;) Alskar den dock, vin ar bast att dricka ute tycker jag!


Tuva och Sandra kopte hem indisk take away mat till oss, julaftonsmiddag!!



Jag och mina finaste Sandror!


Nine Bar, ingen hojdare denna kvallen!   

Vi var sa uttrakade att vi lekte samma lek som Gemma och Marc larde mig, Sandra,
Jukka etc efter Ashramet! En borjar med kameran och fotar sig sjalv med en ful min,
sen skickar man vidare kameran till personen bredvid sa ska han/hon imitera minen!





Vi bestallde pizza :P


Sen dansade vi resten av kvallen till en asdalig DJ, men vi hade kul anda!





Sander, Sandra, Tuva, jag, Marc & Gem softade pa vart rum till sent pa natten med var
choklad och chips och prata skit, battre sa for da kunde vi ha pa bra musik! ;)


Imorse knackade vi pa Marc och Gems rum och sjong julsang for dem, idag ar det ju deras julafton! Tjejerna ar nu pa stranden men jag tar en paus fran det idag, maste vila lite fran den starka solen! Ska mota upp dem vid 3 igen for att dra ut och shoppa lite, vi ska kopa en julklapp var for 50 rupies (vi har alla fatt dra ett namn fran en burk) och det ska vara nagot konstigt och roligt, ugh jag suger pa sant!

Btw nu suger ni pa att kommentera igen era trakmansar, ge mig natt att lasa om er oxa! Weeell, ha det bast dar hemma sa hors vi om nagra dagar igen! GOD JUL IGEN ♥

Postat av: filip

här är det 25grader och sol så nu börjar värmen komma tillbaka du missar verkligen något här i stockholm. haha skämt åsido så är det fruktansvärt kallt här igår hade jag julfest eftersom hela familjen är i brasilien och jag är kvar här vilket suger enormt mycket!!! vi höll på till halv 6 på morgonen med högsta musik jag tror inte mina grannar uppskattar mej haha. idag har jag världens största diskhög att ta itu med och jag är alldeles för sliten för att ta tag i det men jag måste väl då det inte finns en enda ren tallrik eller bestick så det suger. det är mycket som suger just nu när man tänker efter haha. nog om mej. god jul till dej och sandra. poss unt kramenzis som man säger i das faterlandt

2010-12-25 @ 17:19:00
Postat av: Amanda

Och här är det -12.. Julafton var lite tom. Varken du, Erik eller Karin var med. Knappt Viran heller =P He he joo.

Men fick jul-nörda oss ändå. Hade urmysigt. Karin och Peter kom över sen på kvällen med Emma. Hon är typ världens gladaste bebis, höll på käka upp henne. Jag, Viran, Anna, Mika & Bonnie, Niklas O & Fredrik bland annat tänkte dra ut ikväll. Sen blir det till att ladda inför nyår. Blir nog bara VIP o skumpa.. den kombon brukar va rätt rolig ändå. ha ha. Du verkar ha det helt jävla kanon. Kändes som sagt tomt utan dig i jul, men mys ändå! Vi hörs. PUSSS

2010-12-26 @ 12:41:05
Postat av: Bonnie

Tänker på dig hela tiden min älskade!

Nu börjar jag typ skita på mig här så trött jag blir på kyla och snö! det är jättevackert verkligen, men de flesta vädergubbar säger att de inte förväntar sig plusgrader för ens i mars!!! 6månader med snö??? i dont think so! hahaha

så nu jäklar börjar jag tagga till för att få till det så jag kan dra till Australien med ett jobb visum nästa vinter.

idag har jag sökt en del jobb, håll tummarna för mig! så har jag tur kmr stålarna rulla in snart =)



Du ser ut att må bra å ha det härligt! så glad för din skull =)

hälsa Sandra och gott nytt år hjärtat!

jag sitter hemma med vin å Malin på nyårsafton, fyi ;)

PUSSar i tusen!!!! <3 love u

2010-12-28 @ 19:23:58
URL: http://bnoni.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0