Sista kvallen i Udaipur!

Hello! Jag har haft sa harliga dagar har i Udaipur med mina kara resevanner, detta guest house (Mewargarh palace) som vi bor pa ar fantastiskt! Vi bor dorr i dorr med varandra sa det kanns som ett litet hem, det ar jatterent i vara rum och vi har varmvatten!! Sa senast vi hordes var nar vi precis kommit fram till Udaipur vilket var i fredags morse! Den dagen gjorde vi inte sa mycket da vi inte hade sovit mycket pa 2 dagar!

Jag och Ben var sist kvar sa vi at lunch ihop innan vi gick ut och motte upp israelerna och tog en svang pa stan, vi gick bland annat till ett slott och dar fann jag vitt vin!! Jag och Sarit blev helt till oss och eftersom det var "happy hour" sa var det t o m halva priset for glasen! Hur som helst, vi satt dar en stund och drack innan vi gick tillbaka till hotellet och motte upp resten!

Gemma madde fortfarande daligt och resten var dodstrotta sa de stannade hemma den kvallen! Jag hangde pa israelerna for middag pa en restaurang i stan, dock kande jag efter ett tag att aven jag var for trott for att ga ut! Vi satt pa golvet runt ett bord och jag somnade nastan innan maten kom, hehe. Vi stannade bara i 1,5 timme innan vi akte tillbaka och sa fort vi kom tillbaka sa somnade jag!

Dagen efter (lordag) sa sov jag till halv elva och var da utvilad, nar jag kom upp till roof topet satt alla (utom Sarit som fortfarande sov) runt bordet! De hade atit frukost for lange sen men vantade pa mig sa jag slapp sitta ensam! Den dagen sa gick Gem, Marc, Sandra, Jukka, Olli och jag ut pa stan och kollade runt! Den har staden ar sa mysig, jag alskar norra Indien! Vi at lunch vid sjon tillsammans och satt aven kvar dar ett bra tag innan vi gick tillbaka till vart Guest House!

Vi motte upp israelerna och gick da tillsammans tillbaka till sjon for att ga pa en indisk liveshow som Gem och Marc tidigare besokt, "lokalen" var jattefin och sjalva scenen var utomhus (se bilder langre ner)! Showen var bara en timme lang och gick valdigt fort, sjalva upptradandena var lite konstiga men roliga! Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det mer men se bilder langre ner!

Efter det gick vi tillbaka till vart Guest houe igen och at middag pa vart roof top, de satte aven pa James Bond at oss da delar av den ar inspelad i Varanasi och Udaipur! Jag tittade dock inte sa mycket utan pratade mest med Tomer som kom forbi vart hotell och halsade pa! Jag gick sedan och la mig ganska tidigt da vi skulle upp tidigt dagen efter!

Idag (sondag) ringde klockan kvart over sju och da var det dags for mig, Sarit och Sandra att ga upp da vi skulle mota resten pa roof topet klockan 8 for frukost! Idag akte vi namligen pa utflykt till Kumbhalgarh fort har i Udaipur, muren ar den nast langsta i varlden efter den kinesiska muren! Vi kom ivag klockan nio (pga sega Dani som aldrig kan vara i tid), 11 personer var vi plus chaufforen i en jeep och vi hade 2 timmars bilresa framfor oss!

Vagen upp dit var helt otrolig, landskapen paminde mycket om Rishikesh! Vi stannade precis nedanfor fortet for att ta lite bilder utifran och sen fick Sandra, jag, Jukka, Ben och Dani aka pa taket resten av vagen! =) Har man rest i Indien sahar lange sa maste man resa pa taket nan gang, sa enkelt ar det! Nar vi kom in sa hade vi endast 1,5 timme pa oss att se oss omkring och fortet ar ENORMT!

Det var sa sjukt vackert dar inne, fortet ar over 500 ar gammalt och hade en otrolig arkitektur! Jag tanker inte skriva mer om det utan se bilderna istallet! Efter det akte vi vidare for att ata lunch pa en jattefin (och billig!!) restaurang, en liten sjo rann precis bredvid oss och over klattrade bergen! Vi satt dar i over en timme och pratade innan vi behovde aka vidare till Ranakpur Jain temple! Jain ar en religion som vaxt ur hinduismen, religionen ar over 8000 ar gammal och paminner lite om Buddhismen!

Till skillnad fran hinduismen sa tror de inte pa kastsystem och de har inga gudar, istallet har de 24 profeter (gurus) och de ar mycket fokuserade pa meditation! Jag fann en guide dar inne sa fort jag kom in och gick runt med honom under hela vistelsen, han berattade om religionen och sa aven att jag ar valkommen att bo dar ett par dagar och lara mig meditation om jag vill! Jag funderar faktiskt pa det da det lat otroligt intressant och jag fick inte sa mycket kunskap som jag hade velat om meditation fran Ashramet! Dock blir det jobbigt att aka upp till norra Indien igen efter att ha varit i sodra, men jag far se om jag har tid kvar!

Vid 5 stangde templet for besokare sa da var det dags for oss att ga, precis innan jag gick ut tog guiden tag i mig och fragade vad jag hette och hur gammal jag var! Efter jag berattat det stod han tyst ett par sekunder och sen tittade mig rakt i ogonen och sa "du borde verkligen komma tillbaka hit, jag kanner bra energier!" Hade nagon sagt det till mig for 3 manader sen hade jag bara flinat och gatt ut, men nu kandes det verkligen bra och jag ar verkligen intresserad av att lara mig mer!

Nu ar vi tillbaka pa hotellet, har precis atit middag och tittar nu efter hotell i Goa infor tisdagkvallen! Jag aker ner till Goa imorgon med Sarit, Ronni, Aviram och det kommer ta oss ca 26 timmar! Nar vi kommer ner ska vi mota upp min alskade Sandra och da checka in pa nagot hotell da vi kommer till Goa sa sent! Direkt morgonen efter tanker vi aka vidare ner till Gokarna dar vi ska spendera en vecka innan Sandra och jag aker upp till norra Goa!

Jag ar lite nere nu da jag ska lamna min fru, min andra halva, mitt hjarta Sandra! Ja, jag vet att det ar forvirrande med 2 svenska Sandra men nu pratar jag i alla fall om Sandra som jag rest med i 3 manader! Vi har inte varit ifran varandra i mer an 1 dag under 3 manaders tid, helt sjukt! Aven Mark, Gemma & Jukka som jag spenderat over 3 veckor med i streck kommer jag sakna, vi ses i alla fall om en vecka i norra Goa!! =)

Mewargarh Palace!



I richan pavag till restaurangen!


 
 


Frukost!



Vitt vin i ett palats!
 
  

Sarits, Sandras och mitt rum!


Lordag



Det ar har de tvattar kladerna pa morgonen, aven vara om vi lamnar in till Guest houset!



Tog en lassie pa ett soft stalle, det var har jag ringde dig mamma! =)



Vi at lunch vid vattnet!





Den har killen ville inte slappa Jukkas hand, haha!  


Liveshowen!  








Pa roof topet pa kvallen!  


Idag i jeepen pavag till fortet!





Dani har en konstig vana att antingen inte bara byxor eller ha dom uppknappta!


Pa taket pa jeepen!  



Inne i fortet!  







Marc =)  


Jag och min fru!  









Pavag for att ata lunch!  





Lunch!




Ranakpur Jain temple!  








Pa vagen tillbaka, bilden hade blivit heelt otrolig om det inte hade skakat sa mycket i
jeepen for chaufforen hade sa brattom tillbaka efter att ha kort oss runt hela dagen :P


Nu maste jag springa upp till roof topet och leta fler hotell i Goa med Gemma, hon ar en angel som marker direkt nar jag blir for stressad och tog kommandot direkt att leta hotell och kolla tagstationer i Goa at mig for att jag skulle bli lugn! Mwah dom har manniskorna ar bast!! Nasta gang vi hors ar jag i Goa, ha det bast sa lange ♥

Postat av: Johanna

Härliga bilder!

2010-12-13 @ 11:26:21
URL: http://themusiclives.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0