Kamelsafari

Namaste loves! Nu ar det gjort, jag har ridit kamel ute i oknen och aven sovit under en bar stjarnhimmel med helt underbara manniskor! Vi startade klockan 9 pa morgonen da 2 jeeps hamtade upp oss 10 personer utanfor vart hotell, vi akte bil i over 30 minuter innan vi kom fram till ett litet shop mitt i oknen dar vi fick lite chai! Vi hangde dar en stund i vantan pa kamelerna, vi kastade frisbee bland annat!

Vi tog sedan jeepsen en bit till dar kamelerna vantade pa oss! Jag var sa otroligt nervos da jag skulle satta mig pa ett djur som ar dubbelt sa hogt upp som en hast, med min svindel! Som vanligt blundade jag bara for min radsla och satte mig pa den storsta kamelen (dock verkligen inte med flit) och halvskrek lite nar den reste sig upp, men annars gick det bra! Gemma, Sarit och jag var de som var mest radda och smaskrek lite da och da, Sandra var bekvamast i varlden som vanligt haha!

Vi red pa kamelerna i ett langt led, i borjan sa hade vi alla en varsin indier som ledde kamelen med ett rep men efter en stund sa fick vi halla i "tyglarna" sjalva! Det var sa kul nar en kamel bestamde sig for att ga ut fran ledet och vandra at sidan, en gang horde jag Marc "okay well see you later guys, apparently I'm off now!" Sa ser man hur hans kamel langsamt men sjalvsakert vandrar ifran oss haha! 1 timme senare var det paus i alla fall (herregud, vilken smarta det ar att rida pa kameler da deras ryggar ar sa breda sa innanlaren bara skriker), da satt vi i sanden och solade i ca 3 timmar och fick lunch oxa!

Sista biten gick fort att rida och sen var vi framme pa var campingplats, killarna sprang upp till sandhogarna och lekte pa en gang! Efter en stund kom resten av oss upp och joinade dom sa satt vi tillsammans och sag pa solnedgangen i sanden! Solnedgangen var heelt otrolig (bilder langre ner) och hela miljon var som att vara i en drom, jag forsokte flera ggr att sla mig sjalv i huvudet och inse att jag faktiskt var dar!

Pa kvallen tande vi en eld, at middag och drack ol runt elden! Jag gjorde aven en massagerunda pa alla vilket var uppskattat :P Det var en jattetrevlig kvall och vi satt anda tills 10 pa kvallen, da var det dags att lagga sig under de enorma filtarna! Nar vi lagt oss ner och alla ljus var slackta sa sag jag ett ENORMT stjarnfall med en svans, bade jag och Dani flog upp! Jag hade dock velat se ANNU fler stjarnor an vad vi sag, jag tror det berodde pa en by nagra km bort som det los fran!

Jag hade svart att sova pga kylan men jag fick i alla fall ett par timmars somn, jag vaknade upp till slut vid kvart over 7 pa morgonen och mots av en otrolig soluppgang! Resten borjade sakta men sakert vakna till ocksa och da blev vi serverade frukost! Vi satt ett bra tag och pratade innan det var dags att hoppa upp pa kamelerna igen och bege sig tillbaka! Jag hade fortfarande ont i benen sen dagen innan sa det var sa otroligt smartsamt att satta mig pa kamelen igen, speciellt da vara guider envisades med att kamelerna skulle springa tillbaka sa man studsade upp och ner annu mer!

Nar vi kom till var paus hade jag sa ont att jag knappt kunde sta, jag var aven yr av for lite somn och for lite vatten! Jag valde da att ga sista timmen istallet for att rida pa kamelen, Sarit och Dani gjorde samma sak och gick med mig! Jag blev bara mer och mer yr sa nar vi tillslut kom fram till stallet dar vi hade lunch sa kollapsade jag i Sandras kna och var helt slut i huvudet! Jag borjade frysa i varma solen sa alla la sina filtar over mig sa somnade jag en stund! Jukka och Marc lag bredvid mig helt utslagna ocksa, flera av oss blev lite smafebriga av att vara jattevarma pa dagen och sen jattekall pa natten!

Efter jag fick i mig lite lunch madde jag battre i alla fall och da tog vi jeepsen tillbaka till vart hotell for att hamta vaskorna och akte sen direkt till buss-stationen for att aka till Udaipur! Nar vi tillslut fatt in alla 10 i bussen sa vantade en 16 timmars vidrig bussresa framfor oss! Ben berattade senare pa kvallen att enligt Lonely planet sa ar bussresan till Udaipur en av de varsta transporterna, jag tror dom! Man flyger runt i bussen sa mycket som det skakar och fonstrena glider upp sa iskall luft strommar in, helt galet!

Nu ar vi framme i alla fall och jag alskar Udaipur sahar langt, vi bor pa samma Guest House som Marc och Gemma bodde pa i tre veckor nar de precis kommit till Indien! Detta Guest house ar en familjbuisness sa det ar otroligt hemtrevligt och alla ar sa trevliga! Jag tycker aven sa mycket om det har ganget som jag och Sandra reser med just nu! Vi har rest tillsammans in princip anda sen Ashramet och pa mandag ska jag lamna manga av dom, aven om en del kmr ner till Goa sen sa gor inte alla det! =( Kommer sakna de som inte kommer ner jattemycket!

Redo for kamelsafari!

Sandra, jag, Gem och Marc i jeeepen! Jukka tog bilden!

Vi stannade vid en liten kiosk mitt i oknen for chai!

Kamelerna, hjalp vad nervos jag var har!

Dani tkr om att ga runt utan byxor!

Lunchbreak!

Efter lunchen red vi sista biten till platsen vi skulle campa pa, det var sa vackert!

Alla 10 framfor solnedgangen i en yogapose!

En indier som salde ol mitt i oknen, ratt uppskattat!

Jag drack ol!! :O

Var jag an ar i varlden sa sprider jag slash! ;)

Middag!

Time to sleep! Vi lag alla i en lang rad bredvid varandra!

Morgonen efter, iskalla!

Frukost!

Dags att rida vidare, eftersom vi ar ett Ashramgang sa sjunger vi ofta mantras... :P

Jag hade sa ont i benen att jag gick sista biten istallet for att rida kamel, Sarit joinade!

Antligen pa bussen, alla 10 av oss!

Framme i Udaipur pa Marc och Gemmas indiska vanners Guest House, alskar det!!

Sandras och min tvatthog :P

2 sma hundvalpar som blivit lamnade av sin mamma fick Gemma att grata sa agaren
pa vart Guest House tog upp dem pa vart roof top, vi ar helt kara nu!!

Nu ar vi som sagt i Udaipur! Vi kom fram 7 imorse och alla var totalt slitna, nagra med feber och andra spysjuka.. Gem, Marc, Ben och jag ar kvar pa Guest houset och tar det lugnt medans resten ar ute pa stan och kollar runt, jag sov ca 3-4 timmar i oknen och annu mindre inatt pa bussen sa jag har ingen ork att vandra runt just nu! Guest houset har ar helt underbart i alla fall med ett harligt roof top! Sa pa mandag btw sa aker jag till Goa sa jag bloggar en gang till innan dess och skriver mer om Udaipur da, LOVE ♥

Postat av: Amanda

feeeeeeeeeett söta valpar! herregud!! :O är han i krullet ben? fett söt han med ;P. hänt nåt? =) schyrre med öl i öknen hahaha! ni verkar ha det så sjukt kanon. nu är jag faktiskt avis! ligger här hemma med tre meter snö o en tenta som ska vara inne ikväll =P ska träffa isabelle imorgon dock. hon e hemma nu. obelix har flugit till hundhimlen. drömde om att du kom hem på julafton o att alla visste om det men ingen sagt nåt till mig så vart så sjuuuukt överraskad o knocka dig till golvet med min kram. :D PUSS

2010-12-10 @ 12:08:15
Postat av: Elvira

OMG shit kameeeeleer!!!

Hahaha fail slash ju, han e sämre än vad jag är haha