Update fran Goa!

Hallu! Dagarna rullar pa har i Goa, vi har verkligen slappat harde senaste dagarna! Vi ater frukost pa samma stalle varje morgon som ligger precis utanfor vart Guest House, vi gar till samma plats pa samma strand och steker pa dagarna och kan sen ga ut och ata middag pa kvallarna om vi inte kor take away! :P Det ar riktigt skont att fa vila lite men jag saknar resandet och upplevandet!

I mandags hade Sandra, Sandra, Tuva och jag i alla fall en grymt underbar dag! Vi tog en paus fran stranden da Sandra var helt sonderbrand fran dagen innan, vi bestamde oss for att forsoka hitta ett supermarket da det ar sa dyrt att handa fran de sma kioskarna hela tiden! Efter vi hade gatt en stund snubblade vi over ett Art Gallery med massa olika stenar, en helt underbar plats! Det slutade med att vi fastnade dar i flera timmar och jag har kopt grejer dar for 1500 kronor!

Det ar sa billigt att kopa fina stenar har, sadana som skulle kosta skjortan i Sverige far du har for en brakdel! Hur som helst, efter det gick vi till en grekisk restaurang som killen i Art Gallery tipsade oss om! Nar vi kommer dt kanns det som vi ar i paradiset! Utsikten var helt otrolig och inredningen med trastolarna och vita kuddar pa.. Ja, det ar bara att se bilder langre ner for att forsta! Vi satt dar i ca 4 timmar och drack massa drinkar och at saa god mat!!

Nar vi skulle ga sa gick vi in i ett gang killar som fragade om vi var pa att folja med dom till en klubb pa kvallen! Vi var jattepa, speciellt eftersom den klubben ar Sunburn festivals efterfest! Sunburn ar Asiens storsta festival och pagar just nu har i Goa, biljetterna ar dock jattedyra och jag ar inte sa mycket for trance och house sa det ar inget jag vill lagga pengar pa! Natten var sjukt kul i alla fall och vi dansade som galningar hela tiden!

Vid halv tre kande jag mig helt slut och orkade inte mer sa jag tog en taxi fore de andra tjejerna! Sa fort jag kom in i vart rum sa somnade jag och markte inte alls nar de stapplade in nan timme senare! Dock pa morgonen hade vi alla enorm huvudvark och var helt slutkorda, Tuva och jag sprang och kopte pommes frites och mackor till oss alla och sprang sedan in till Marc och Gem for att beratta om var galna dag/kvall/natt! Stackars Gem har ont i magen och har haft det ett par dagar nu! =(

Vi segade oss hela dagen, det enda vi gjorde var att ga tillbaka till Art Gallery och hamta vara stenar och kristaller som vi kopt! =) Helt underbara ar dom, energierna i dessa stenar ar sa maktiga! I alla fall, pa kvallen valde vi att testa en mexikansk restaurang nara Art Gallery och vi alla tyckte att den grekiska var saa mycket battre!

Det var trevligt i alla fall men jag borjar sakna INDIEN mer och mer nar jag ar har i Goa! Goa ar sa otroligt turistigt och bestar i stor del av hippies, inget av dom tva identifierar jag mig sa bra med.. Jaja, det ar bara ett par dagar kvar och sen aker vi ner till underbara Kerala, jag ser verkligen fram emot det da vi hort sa mycket bra om den delen av Indien!

Hur som helst, jag borjade kanna smarta i orat igar kvall men forsokte ignorera det da jag inte ville inse att jag fatt min tredje oroninflammation! Sen vaknade jag upp inatt med varsta smartorna i vansterorat, sa jag kunde inte folja med till den stora marknaden i Anjuna idag utan fick istallet aka till sjukhuset och hamta dropp.. Jag har nog aldrig haft oroninflammation innan jag kom till Indien men har far jag det stup i kvarten.. Inget mer doppa huvudet under vattnet for min del! =(

Bilder fran de senaste dagarna!

Den 25 december firade vi julafton nr tva, alla fick en varsin julklapp for 50 rupies var!


Marc fick en liten richa, yeay! 


Och jag fick 2 stickers av Marc, pga alla israelare vi rest med sa lange sa fick jag deras
flagga! Varfor jag fick en lila typ delfin har jag ingen aning om haha! 


I sondags kande vi for att dansa lite runt granen pa vagen ner till stranden!


Sandra blev jattebrand idag sa vi gick upp och softade pa rummet resten av dagen och
kvallen! Rod som en krafta var hon och Tuva brande harbotten! 



I mandags hade vi den basta dagen pa lange! Har ar vi i konstgalleriet, helt magiskt!



Hill top, ska vara Goas basta partystalle just nu, ser grymt coolt ut va?



Middag pa en underbar grekisk restaurang, utsikten var heelt magisk! 







Hem och snabbduscha, pa med sminket och ut igen! 



Peppade i taxin! 


Vi skulle mota killarna pa deras hotell, nar vi kommer fram far Sandra och jag en liten
flashback till Calcutta... :P


Fordrink pa ett soft stalle nara Butter club! 


Inne pa Butter club, galen kvall!









Dagen efter.. Tuva och jag sprang ut och kopte massa mat det forsta vi gjorde!


..sen gjorde vi inte mycket resten av dagen!


Pa kvallen at vi middag pa en Mexikansk restaurang!


Hungrig som ett djur!



Nu ska jag ga och hitta en bra bok, kopa mig lite lunch och lasa! Hall tummarna for att mitt ora blir bra nu en gang for alla! Saknar er alla jattemycket, idag har jag speciellt saknat min sambo Anna jaattemycket, abii! PUSS pa er finaste! =)


Postat av: Anna

Min plutt skrutt fjutt. Idag har jag saknat dej extra njööö mycke. Stoppade i Farsta Nyckeln i brevlådan 13.56 och senast va 14.00 så man kan säga att jag klämde ut de sista dropparna som farsta bo i min och DIN lägenhet. Nu kom du in på facebook.. PUSS min fina

2011-01-02 @ 15:03:49

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0