Udaipur -> Ahmedabad -> Mumbai -> Goa -> Gokarna!

Heeej! Mycket har hant sen vi hordes sist, under den har tiden har jag hunnit lamna Udaipur i Rajasthan och ta en buss och 2 tag ner till Goa pa 30 timmar! Tur var det att jag akte tillsammans med Sarit, Ronni och Aviram for den dar langa resan sjalv hade inte varit nagon hojdare! Pa taget fran Mumbai till Goa sa traffade vi en harlig tysk kille som heter Hans som akt tillsammans med oss sen dess! Val i Goa motte vi upp min andra alskade Sandra och vi kramades i flera minuter!! =)

Vi checkade in pa ett soft hotell mitt i Goa bara over en natt da vi skulle aka vidare dagen efter till Gokarna! Sandra och jag delade rum med Hans och under kvallen sa bestallde vi in mat och mumsade pa allt godis som Sandra hade med sig fran Sverige (tack familjen ♥)! Dagen efter sa stallde vi klockan pa 8 men varken Sandra, Hans eller jag kom ur vara sangar innan 11 =P Som tur var sa fixade Aviram, Roni och Sarit tagbljetter till oss alla! Gokarna ligger precis under Goa sa det tog bara 2 timmar med lokaltag att aka dit!

Vi kom fram igar eftermiddag och mots av en enorm strand, det ar sa otroligt vackert har! vi vandrar ner till stranden och borjar leta efter guest houses, har pa stranden fanns det dock bara bungalows att valja mellan men alla var fulla! Till slut lamnar vi alla vaskorna pa ett fik dar Sandra och jag satt och passade om medan resten kollade runt efter lediga rum! De var borta i over en timme innan de till slut kom tillbaka och hade hittat ett bra Guest house en bit bort pa stranden!

Vi sov fem pers i ett rum (Hans bodde pa ett annat hotell) men idag blev fler rum lediga sa vi fick 2 rum sa Sarit, Sandra och jag har ett och Roni & Aviram ett annat! Idag har vi spenderat mycket tid med att flytta rum och komma overens om ett bra pris, efter det kopte Sandra och jag lite strandgrejer (handduk, sarong etc) och la oss sedan pa stranden! Vi badade och solade i ett par timmar (Sarit, Aviram och Roni akte in till stan for att ta ut pengar och annat) innan vi gick upp for att ata lunch och nu sitter vi vid datorn en stund!

Marc & gem! I'm gonna write you a little message in english here so something in this blog will make sence for you guys! Miss you guys already but I hope you're having a great time in Udaipur! Guess who just called me btw, the guy from the lassi place who recharged my phone! He wanted to wish me happy christmas and new year and was so shocked that I didn't knew right away who he was.. :P See you in a week x x

Sarit och jag pa bussen i Udaipur, laang resa framfor oss!

Ett av tagen!

30 timmar senare var vi antligen framme i Goa!

Najsiga hotellet i Goa!

Mina julklappar hemifran, godis och vitt vin! ;)

Fina familjen skrev sma lappar pa varje godis de skickade med!

+ ett fint kort, varldens basta family!

Middag pa rummet!

Hans!

Dagen efter, utsikt fran balkongen!

Julgranar i Goa!

Frukost i Goa!

I richan pavag till tagstationen!

Lokaltaget pavag mot Gokarna!

Gokarna!

Sandra och jag satt har och vantade med vaskorna!

Var lilla stuga!

Middag!

Laggdags!

Bilder fran idag!

Blekfis, norra Indien ar faktiskt inte sa varmt!! Nu jaklar dock blir det sola!

Nu ska Sandra och jag ta en liten strandpromenad, vi kommer stanna i det har paradiset i en vecka och bara semestra innan vi beger oss upp till norra Goa! dar moter vi upp Marc, Gemma och min alskade andra halva Sandra!! =) Saknar dig redan min fina fru x x Ha det bast allihopa sa hors vi om nagra dagar igen!

Postat av: Amanda

Vilken stört fin kropp du har Matilda!! :O

Kul att du fick godiset. Sola på nu så ni får lite färg. Här är det snöstorm och plugg som gäller.

Nisse sover fortf. (12.30) han e sjuk.

Ha det kanon nu! Puuuuuss

2010-12-16 @ 12:32:53
Postat av: mirre

Tänker på dig vännen!! Hoppas du har det bra!!