JAIPUR, PUSHKAR

Heej!! Hoppas allt ar bra med er, just nu befinner jag mig i Pushkar som ligger i Rajasthan! Jag, Sandra, Gemma, Marc, Jukka, Olli och Dani akte tillsammans fran Rishikesh med natt-tag till Jaipur i tisdags! Natt-taget var hemskt da det var sa sjuukt kallt, sakert under 10 grader och vi hade vart bas precis vid dorren! Dani och Jukka hade sovsack men vi andra lag och huttrade som sma isbitar! Jag vaknade vid 2-tiden av att Marc var uppe och gick sa da gav jag upp och joinade honom!

Gemma vaknade ocksa efter en stund sa vi tre satt och pratade under deras filtar i nan timme, skona Sandra (som sov i mittensangen som man faller upp) vaknade till av att vi pratade och trodde da att vi var framme! Utan att borja prata med oss sa reser hon sig upp och stanger sin sang och satter sig halvsovandes pa sangen under! Efter ett par minuter somnar hon om pa den understa sangen och Gemma och jag tittar bara pa varandra och undrar vad hon haller pa med! Nan timme senare vaknar hon upp och ba: ahaa jag trodde vi var framme! Haha kolsvart ute mitt i natten, bra Sandra!

Innan vi gar av taget sa forsvann Dani en stund (som alltid) och nar han kommer tillbaka har han med sig en tjej fran Spanien som inte hade nagon att aka med sa vi sa att hon kunde hanga med oss och sen aka tillsammans med oss vidare till Pushkar sedan! Sa Martha som hon heter hangde pa oss, vid 9-tiden pa morgonen igar kom vi fram till Jaipur, vi hoppade in i 2 richas och korde till forsta basta hostel! Trafiken i jaipur ar galen och staden ar sa hektisk, vi som kommer fran lugna paradiset Rishikesh fick alla en chock!

Vi tog oss fort till vart hotell vilket var jattesoft, marc och gemma bodde i forsta dorren, sen var det Sandra, jag och Martha och i rummet langst bort Olli, Jukka och Dani! Vi alla delade en enorm balkong som vi satt och solade pa hela formiddagen och spelade kort! =) Pa eftermiddagen tog vi oss en tur ut pa stan for att se pa smyckena, enligt Lonely Planet skulle det vara rikligt med bra smycken i Jaipur! Vi gick runt i timmar men hittade inget speciellt och staden ar som sagt sa hektisk att vi blev galna!

Sandra, Jukka och jag tog en cykelricha hem tidigare an dom andra for vi var sa trotta pa staden! En timme senare kommer resten och ar helt rosenrasande da de hamnat i tjaffs med nagra richaforare som t o m hade hojt en sten mot Gemma, helt galna!! Sa pa kvallen satt vi bara pa var balkong och drack ol, jag la mig dock tidigt da jag bara sov 2 timmar pa taget!

Idag gick vi upp och checkade ut nastan pa en gang da vi skulle aka idag, vi tog oss sedan till ett frukoststalle och planerade dagen innan vi tog oss till buss-stationen for att aka till Pushkar! Ingen av oss ville vara kvar i Jaipur mer i alla fall! Bussen hit tog ca 3 timmar och nu ar vi antligen har! Pushkar ar heelt underbart, paminner mycket om Rishikesh och vart hostel ar underbart! Vi har varmvatten, balkong, en enorm utsikt over bergen, mysig roof top med restaurang och det kostar bara 150 rupies per dubbelrum/natt vilket motsvarar ca 25 kronor!

Vi gick upp och satte oss pa roof topet for lunch och ganget sitter nog fortfarande kvar dar men jag ville ga runt och se mig omkring lite! Jag har varit nere vid vattnet (jattevackert) och gatt runt lite har pa smagatorna! Jag sprang forst in i Tomer som ocksa var pa ashramet, sen traffade jag aven Inbar och Sarit! =) Jag satte mig med dom en stund och drack fruktdrink innan jag gick hit da dom skulle vidare nagon annanstans!

7 pers plus vaskor i en Jeep!


Pa taget!


Sjukt snygga Marc!


Har har Sandra hoppat ner i tro om att vi snart skulle av haha!


Cooold! Gemma och jag i hennes lilla filt!


Jaipur! Jukka, Olli, Sandra och jag i richan pavag till hotellet! 



Sandras, Marthas och mitt hotellrum i Jaipur!


Var gemensamma balkong, sa skont det var att sola i bikini!!





Vi tog en svang pa stan!



Chai!  


pa kvallen satt vi pa var balkong och drack ol och at notter!  


Frukosten idag!  


Hejda Jaipur!  


Pa bussen pavag till Pushkar!


Sandras och mitt hotellrum har i Pushkar!


Bilder fran vart hotell!


Dorren som ar oppen ar Sandras och mitt rum och det bredvid ar Gemma och Marcs!










Bilder jag tog nyss har fran skon!



Nu ska jag mota upp Sandra och vandra lite har pa smagatorna, det ar sa mysigt har! De andra latmaskarna vill inte lamna vart underbara hostel idag haha! Vi ska latt stanna har i nagra dagar till innan vi aker vidare till Jaisalmer for att rida kamel i oknen! PUSS och karlek!

Postat av: Lina

Underbara bilder!

2010-12-02 @ 18:24:19
URL: http://thereturnofglamrock.blogg.se/
Postat av: filip

ja fan va kul att ni kom till pushkar åk upp till bergstemplena runtomkring det är så sjukt grymt hyr en moppe och på utflykt!!! jag tror att det var från jaisalmer som vi tog kamelturen.. fan vad jag blir avis snart åker alla utomlands urs vad jag blir avis :( haha nej skämt och sido det är jätteskönt här också. runt 10minus och apmycket snö med det kommer alla dessa underbara förseningar och sånt på det får jag en så underbar panikkänsla av hemtentan som jag håller på med för tillfället, hur kan man klaga :P ha det bäst så länge

2010-12-02 @ 20:31:27
Postat av: Bonnie

Låter härligt, spännande och kul min vackra!! =D

Jag har verkligen inte pengar just nu, men kanske efter lönen som kmr strax innan jul kan jag använda att ringa dig med!! =D

Annars får du gärna ringa igen en dag när du kan, vill veta vad det var du ville berätta.

PUSS min älskade

saknar och älskar dig massvis!

2010-12-03 @ 02:49:21
URL: http://bnoni.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0