JAISALMER

Tjuhu! Just nu befinner jag mig pa ett litet internetcafe i Jaisalmer, Rajasthan! Jaisalmer ar en helt otrolig stad med slott, fort och andra otroliga byggnader, det kanns nastan overkligt nar man tittar pa dem! Det kanns nastan som man ar i ett spel, otrolig arkitektur! Sa i sondags kvall tog jag, Sandra, Jukka, Dani, Gemma och Marc nattbuss fran Pushkar till Jaisalmer, det var en speciell upplevelse da vi hade sangar pa bussen men det var svart att ligga bekvamt da bussen studsade upp och ner! Det var aven sjuukt kallt de det var hal mellan fonstrena och vaggen, Sandra och jag skedade hela vagen i var dubbelsang! Det var dock helt otroligt att ligga ner och se pa stjarnorna utanfor fonstret, langtar galet till kamelridningen!!

Sa vi kom fram hit igar morse klockan sju och tog oss direkt till ett hotell vi trodde var bra, dock var det inne i fortet vilket ej rekommenderas att bo i enligt Lonely Planet pga vattenskador (mer komplicerat an sa men det ar mycket att skriva)! Vi flyttade da till ett hotell precis utanfor fortet med ett mysigt roof top & det kostade bara 150 rupies per natt! Efter vi checkat in sa gick vi ivag for att ata frukost, sen var det dags att vinka av Jukka och Dani som ska vara med i en Bollywoodfilm! Det later kanske otoligt men det ar faktiskt vanligt har i Indien att turister blir tillfragade att delta i en Bollywoodfilm, da som statister med sma roller!

Hur som helst, resten av oss satt pa hotellet hela dagen och forsokte fixa biljetter till alla for kamelridningen, buss fran Jaisalmer till Udaipur pa torsdag plus hotellreservation i Udaipur! Just nu ar vi over 10 personer som reser tillsammans sa det blir manga att halla reda pa, men framat kvallen fixade vi det! Vi la oss tidigt pa kvallen, redan vid nio och somnade pa en gang da vi sov knappt nagonting pa bussresan!

Jag vaknade upp vid halv sju imorse av att min klocka ringde, jag hade bestamt med Sarit och Ben att jag skulle mota dem nar de kom fram med bussen imorse! Men efter ca 20 minuter sa hor jag Sarits rost fran receptionen saga "hellooooooo, anybody here?" Jag sticker ut huvudet genom dorren och dar var dom, sa skont att jag slapp ga ut! :P Efter de checkat in och vi alla atit frukost sa tog vi oss ut pa stan for att gora lite turistgrejer har i Jaisalmer! Vi har gatt runt i fortet, besokt palats och annat, man kan bara ga runt har och titta sa ar du tillrackligt sysselsatt!

Sarit gick tillbaka till hotellet efter lunch redan da hon madde daligt men Sandra, Ben, Marc, Gemma och jag fortsatte ga runt! Efter att ha virrat runt i fortet over en timme sa satte vi oss pa ett roof top och drack chai, efter en timme vek Ben av till vart hotell och Sandra & jag till internetcafet! Marc och Gemma stannade vid ett shop sa vi ska motas pa hotellet senare ikvall och ata middag ute, ikvall kommer ju Dani och Jukka tillbaka fran Bollywoodfilmen! =)

Pa buss-stationen efter manga om och men om att hitta ratt, fick till slut hoppa pa en
mans moped som korde mig till ratt stalle for att hinna stoppa bussen! Dock fick vi sen
reda pa att han agde bussbolaget haha :P

 
  

Nattbussen! 
 
 
  

Framme i Jaisalmer klockan 7 pa morgonen!
 
  
 
 
 

Hotellet vi flyttade till, precis utanfor fortet!

 

Utsiken mot fortet fran vart roof top!
 
 

Middag pa roof topet (jatteacklig veg cheese burger) med en kille som heter Paul!
 

Imorse, redo att gora Jaisalmer!
 
 
 
 
 
  

Vi at lunch inne pa palatset, jag hade varldens godaste paneer butter masala, yum!!  
 
 
 
  

Gemma och Marc ar djuralskare och kelar med alla de hittar!
 
 
 
 
 

Nar jag tog den har bilden tittade Ben pa mig och sa "det var har de hangde manniskor
forut.." jag tittar skrackfullt tillbaka men da ler han bara, sa typiskt mig att ga pa sant!
 

Tog en kopp chai vid fortet!


Imorgon bitti klockan 8 sa borjar var Kamelsafari oknen och vi kommer aven sova dar ute, vi kommer tillbaka dagen efter vid 2-tiden och da ska vi bara hamta vara vaskor och ta oss till bussen for att aka vidare till Udaipur! Tajt schema nu innan Goa vilket ar lite trakigt, men snart far jag traffa min andra alskade Sandra!! Hors om nagra dagar igen, troligtvis i Udaipur ♥

Postat av: Amanda

Ha ha ah ha Tillan ja skulle oxå gått på det!!

2010-12-07 @ 18:30:14

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0