12 januari, mot storstaden Chennai!


Idag åkte vi in till Chennai, den stora staden i Tamil Nadu. I ett halvår hade våra lärare förberett oss på Chennai. Staden är galen, bilar tutar överallt, det KRYLLAR av människor och ja, allmän kaos! Därför hade vi fått lära oss ett nummer innan vi åkte, exempelvis Emma var ett, jag var två, Kasper var tre osv, så ropade alla sitt nummer i ordning, så de hörde att alla var med! Och vi fick typ öva på att SKRIKA vårt nummer i Sverige, för att det ens skulle höras i Chennai ^^,

Vi gick upp som vanligt vid 8-9tiden och eftersom jag och Jossan inte orkade skriva loggboken igår kväll så gick vi ner och satte oss på stranden och skrev, då kommer Mathilde, Johanna och Marcus springandes: "SISTEN I ÄR SÄMST!"
Jag vart så avundsjuk, ville också bada!! :P Se bara på bilderna längre ner, jag var verkligen i ett paradis. Ni skulle sätt vågorna där, på tal om ingenting! De var enorma och man var asrädd för att typ bli dränkt så man sprang ut och in hela tiden!

Väl inne i Chennai så fick vi en timme på oss att bara gå runt och shoppa lite, se oss omkring. Vi gick in i smyckesaffärer, köpte massa små accessoarer som bara är kul att ha från Chennai. Vi gick även in i en tyaffär, de hade så otroligt vackra tyger att man bara var tvungen att köpa! Det var även här i Chennai som vi hittade ett internetcafé (jag fick typ tårar av lycka ^^) och slängde mig in på google och sökte efter bilddagboken och uppdaterade den, såhär hade jag skrivit:

HEEEJ ALLIHOPA!! JAG AR I INDIEN NU, HITTADE ETT INTERNETCAFE.
JAG HAR DET UNDERBART OCH DET 'R 30 GRADER VARMT, VI HAR
POOL,. BADAR I HAVET OCH SHOPPAR FOR SAAAA BILLIGT VARJE DAG!!!

SAKNAR ER SJUUUHUUKT MKTMKTMKT!! <3<3<3 PUSS!


Efter ett par timmar i Chennai så vände vi hemåt, de som ville fick åka förbi ett hindu-tempel på hemvägen! Självklart ville jag det, vi är Indien, då tar man alla chanser man får att se nya saker! När vi kommer dit så fick man inte ha kamera (jag smygfota^^,), man behövde ta av sig skorna och så vandrade vi runt där inne, skänkte lite pengar och mötte många, väldigt religiösa människor. I Indien så är religionen en viktig del hos människan! Att säga att man inte är troende, som vi svenskar finns inte på samma sätt i Indien, i såna fall låtsas man ha en tro.

Jag och Jossan på stranden, skrev loggboken efter frukosten!
 

Marcus, Mathilde och Johanna springer mot havet! =)
 

Vi i vanen, mot Chennai! :D
 

Väl framme så gick dom igenom reglerna igen, innan de släppte oss en timme!
 

Paula, Johanna, jag och Jossan! =)
 

Jossan och jag gick in i ett smyckesstånd =)
 

Jossan vart rädd! =P
 

Stina och jag i tygaffären =)
 

Efter en del shoppande så gick vi tillbaka till mötesplatsen där vi satt och väntade
på folk i typ en halvtimme, alltid är några sena! Så var det sedan dags för lunch!


Jag älskade dessa små stånd längs vägkanterna!
 

Lärarna räknade in oss vid hindu-templet!
 

Hindutemplet! Jag blev faktiskt lite besviken på det, med alla ljusslangar och
annat krimskrams, Tempel ska inte vara prydda med sånt modernt skräp!)
 

Efter det så åkte vi hem, åt middag och gick och la oss, inga speciella bilder på det! =)

Postat av: jossan

saknar!!!!!

2008-11-02 @ 23:11:03

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0