20 januari, ledig förmiddag sen till en kyrka!


Idag tog jag med kameran redan till frukost så ni får se de underbara morgonarna i Indien! Vi gick ner och åt en god frukost, med lite sovmorgon idag så var man direkt på bättre humör! Efter det satt jag, Emma och Sofia och sammanfattade vår information vi fått (man behövde göra det lite då och då för att den skulle gå att förstå när vi kommer hem igen) 

Efter ett par timmar var det dags att åka och möta upp tandläkaren, George, igen, det var han som hade hand om den kyrkan vi nu skulle till! När vi åkte till kyrkan så blev Emma jätteillamående, och låg kvar i bilen ett tag medan jag, Sofia och Birgitta (vår handledare) gick in i kyrkan. Vi kom mitt under gudstjänsten och gled lite diskret in. Efter gudstjänsten fick vi gå fram till microfonen och presentera oss och be dem som ville att gärna komma fram och prata med oss, och besvara lite frågor. Vi fick människor flockandes omkring oss som jättegärna ville prata om sin tro och vara en del av vårat arbete!

Sedan tog George oss till en liten skola som George hade startat, även där fanns det en liten kyrka! Den var väldigt liten och ganska skruttig, men barnen i byarna i närheten fick i varje fall lite utbildning!

På kvällen intervjuade vi Fader Thomas (Jag vet att det är förvirrande men det fanns tre Fader Thomas, 2 stycken i Madurai, en av dom ägde Hospicet och en annan jobbade bara på en kyrka där och den här Fader Thomas, han är anledningen till att vi ens fick vara i Indien, han är vår skolas kontakt) och ställde många frågor och fick bra svar! Han kunde svara på saker som många andra som vi intervjuade inte kunde, just för han var insatt i ämnet och hade kunskap kring det! Alla vi pratade med var kristna, men visste inget om förföljelser efter de kristna, för det sker mer i norra Indien.

På kvällen satt vi typ 10 pers på Joannas och deras balkong och rökte, snackade skit och drack lite ^^, Jag och Sofia gick dock och la oss ganska tidigt, man var helt slut av allt pluggande, alla studiebesök och speciellt av alla nya intryck, jag tror aldrig jag kommer ta in så många intryck igen på så kort tid! Så man var helt slut, vi slockande i våra sängar direkt!

Mot frukosten! =)
 

Sofia under frukosten!
 

Birgitta och Katta väntar på sina pannkakor eller omelett:)
Varje morgon fick man gå dit och säga om man ville ha
antingen en pannkaka eller omelett, så stekte dom den
på en gång, framför en, asså det var UNDERBART! <3
Det fanns även vattenmelon, ananas etc! + rostbröd!
 

Här steker de pannkakor och omelett åt oss!
 


Jag under frukosten!
 

<3
 

Efter frukosten gick jag som vanligt runt lite på Resortet och bara log,
denna gång tog jag med mig kameran så ni kan få se det jag älskar!
 
 
 

 
 

Nu hade vi åkt hem till George, här är vi i hans hall!
 

Emma och Sofia i bilen påväg till kyrkan!
 

Alltid så färgglatt, det lyser mer glädje!
 

Gudstjänsten!
 

Birgitta, jag och Sofia på scenen, Birgitta introducerar oss!
 

Sofia med några medlemmar från kyrkan!
 

Birgitta och Sofia i en liten pratstund med några från kyrkan!
 

Vi blev även bjudna på lunch där!
 

Vi utanför kyrkan! ^^
 

Här anlände vi till skolan som George har startat, en kristen såklart! 
 

Jämför detta med våra klassrum här i Sverige!
 

På vägen hem svängde vi förbi Mamallapuram och jag sprang in i en utav
mina favoritstånd! Jag älskar Buddha och speciellt när dom är gjorda av
sten sådär, den här affären var bäst, jag älskar den!
 

På kvällen satt jag och Sofia och skrev loggbok på vår balkong! =)
 

Intervju med Fader Thomas under middagen!
 

Hos Stina o co på kvällen!
 
 

När jag och Sofia går för att vi ska sova så möter vi Stina i korridoren,
hon har med sig massa öl! "Kom igen nu för fan, nu partar vi!!" Haha
Stina är alltid lika på allting, ingen bangare och hon är feett skön! <3
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0