22a januari två skolbesök, sen ledig kväll!



Idga skulle vi åka ut till två skolor och hälsa på! Först åkte vi till en högskola, det fanns flygplan överallt så det var antagligen inriktat på någonting inom det. Vi fick gå runt och se oss omkring, blev eskorterade ett litet tag. De hade gjort ett bildspel med hjälp av projektor för vår skull, och det visade bilder från när vår skola var här förra året, skitkul att se! :)

Sen åt vi lunch på nån restaurang innan vi åkte vidare till nästa skola. Det var nog det varmaste välkomnandet vi fick i Indien, när vi anlände till den skolan! Barnen stod uppradade på varsin sida om oss i givakt, med ena handen på pannan, ni vet? Andra barn kom fram och sjöng, slängde konfetti över oss, hängde enoorma blomkransar runt oss och gav oss alla en varsin kokosnöt med ett sugrör i!

Efter en massa uppträdanden av söta små barn så gick Ola (vår lärare) upp på scenen och presenterade oss, sen ropade han upp ett av våra namn och vi fick, en i taget, komma upp på scenen och vinka, tillslut var alla där uppe och då började alla barnen applådera vilt och ett par barn kom upp och gav oss alla en varsin (TILL) present! Efter detta gick vi in i ett klassrum där flera barn satt och så delade vi upp oss två och två och satte oss med några barn och pratade lite. Dessa barn var i 15-16års ålder och det var så faschinerande hur olika liv vi egentligen lever! Dessa barn träffas ALDRIG efter skolan, de åker direkt hem och hjälper till med huset, direkt efter skolan är slut så ska de plugga på universitet, det finns inget annat i tankarna. Att bara resa runt och ha kul, som många av oss tänker, det finns inte i deras sinnesvärld!

När vi skulle gå så stoppade ett av barnen mig, som jag pratat med, och gav mig en present, det var ett enormt vykort som var jättefint, så otroligt godhjärtade! Efter det så gick vi ut på skolgården igen, då kommer barn framspringandes med deras block och en penna, och vi stod och skrev autografer i över en halvtimme! Haha, coolt att känna sig som kändis!

När vi kom hem igen på kvällen så fick man välja mellan att åka på en indisk drive-in bio eller bara vara ledig, jag orkade verkligen inte åka till bion, det skulle ändå vara på indiska utan text och jag var helt slut! Så jag och Miccan åkte in till Mamallapuram och gick på stan, käkade middag där och satt sen resten av kvällen på balkongen med cigg och choklad och snackade skit! =)

Påväg på bussen, mot första skolan!
 

Han hade VÄRLDENS längsta ben asså!
 

Jag och Sofia vid ett av planen!
 

Haha^^
 

Skolan vi var på!
 

God middag! ^^
 
 

Gaah, titta vad vi hittade vid vägkanten! :'(
 

Lunch på restaurangen!
 

Se hur barnen stod när vi kom fram till nästa skola!
 

Konfettin slängdes över oss!
 

Miccan och jag med konfetti i håret, en stor blomkrans och kokosnötsdricka=)
 

 

Uppträdanden! :)
 

Alla vi på scenen, får presenter!
 

Tjejerna som jag pratade med :)
 

Skriver autografer, kändisar! ^^,
 
 
 

Med Miccan i stan på kvällen, middagsdags!
 

Miccan hatade den där ungen!:P Han tog vår tändare och slängde iväg den!
 

På balkongen på kvällen!
 


Resten kommer ikväll efter jobbet, är hemma 9! Åh gud, måste börja packa
inför Liverpool nu också, har fan för mycket hoppas jag hinner med allt! Puss!


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0