24-25e januari: packa&hemgång, tillbaka på Arlanda!


Idag var de en sorgsen dag, vi skulle packa och åka hem! Dagen bestod för övrigt av att sammanfatta det sista med projektgruppen, sen tog jag en sista sväng in till Mamallapuram med Miccan! Vad vi än gjorde så hade man i åtanken att det var sista gången man gjorde det här! Sista doppet i poolen, sista lunchen, sista middagen, sista cirkelmötet.. Sorgligt!

Dags att packa, nio ikväll gick bussen! ;__;
 

Sista gången jag ser det här från vår balkong när jag vaknar! 
 

Miccan och jag åkte in till Mamallapuram!
 

Sista lunchen!
 

Vi sammanställde!
 

Sista gången man ser det här! :'(
 

Sista cirkelmötet..
 

Vår balkong imitten, buhu!:'(
 

Sista middagen!
 

Kräftorna Miccan och Tillan! ^^,
 

Det här var nog det finaste på hela resan! Joanna tappade bort sin kamera igår,
hon glömde den i taxin! Ramanan letar igenom dom taxis hon kan ha åkt med (
Resortets taxis) sen åkte han med henne till polisstationen och anmälde och så.
Han kämpade ihjäl sig för hennes skull och gjorde allt han kunde för att finna den!
Så kom han fram till henne ikväll och ba: "I don't want you to be sad for your camera
is gone, so I bought you a present.."  Så hade han gått och köpt ett sött litet halsband
med hjärtan på till henne, som tröstpresent! Finns ingen så godhjärtad som han!! <3
 

Snart nu..
 

Johanna, jag och Joanna tog en sista sväng till stranden innan bussen kom!
 

Time to go..


Miccan grät lite! :(
 

Vi satt där tillsammans i tystnad och väntade.. Jag minns verkligen när
jag hittade mitt lilla svenska älggosedjur som jag glömt att ge till någon,
så jag sprang och gav det till Babo, ägaren av Mamalla Beach Resort! 
Det var för ett par dagar sen som jag hittade det och gav det till honom  
och precis innan vi åkte nu kom han fram till mig och sa "I gave it to my
daughter and she sleeps with it beside her all the time now! And Matilda,
I know you will come back, some time!" så höll han mig på axeln! <3<3
 

På bussen, hemgång! ;__;
 

Framme på Chennai flygplats igen! När vi stigit av bussen så säger Ola,
min lärare till mig "Du ser den där toaletten där borta? Jag tittade på den
för två veckor sen, när vi anlände hit och så tänkte att jag att fyfan för när
jag ser den igen, för då är vi påväg hem, och så känner jag nu.. Fyfan!!" :(
 

Jag och Johanna inne på flygplatsen, trötta!!
 

Efter ett par timmars väntan på Chennai flygplats så kom vi på planet,
ca 10 timmars flygresa framför oss, kul! ^^
 

Vi såg på nån tråkig film!
 

Som vanligt var Stina uppe och sprang och var igång!
 

25e januari, Frankfürt och sen hem! 

Stina och Katta där bakom, i Frankfürt!


Taxfree!
 

HAHA, Johanna ba: Eey, vannakam, får jag mat för 2 rupies??
 

Skrev loggbok innan det var dags att boarda, det började
redan känas iskallt! Lixom, från 30 grader till ca 5 grader! x(
 

Mot Sverige!
 

Framme i Stockholm, Arlanda flygplats! Vi bar stolt fortfarande våra indiska kläder!
 

Sista cirkelmötet innan det var dags för att springa ut till våra föräldrar!
Eftersom vi inte hade mobilerna med oss (förutom några) så har vi inte
berättat eller hört något från våra föräldrar under den här tiden, när jag
kom ut så står min familj där med en enorm dunjacka, haha var behövd!
 
 

The End! Hoppas ni läst och gillat det! =)

Postat av: anchi

nu har jag läst allt och det tog lite tid, men jäklar vad kul det var att läsa om. det låter som en helt fantastisk resa!! underbara bilder också. dina resor är jätteroliga att läsa om, bara så du vet :) haha!

2008-11-05 @ 17:54:05
URL: http://anchis.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0