16e januari, hem igen till Mamalla Beach Resort, ledig dag idag!



Jag vaknade upp på tåget vid 6-tiden, visste att snart är vi framme, snart är vi hemma  Mamallapuram igen! I nästa sekund kom jag på att jag har en indier sovandes på britsen under min och min lärare sa åt mig innan vi somna att jag MÅSTE vara tyst! Så jag tar mig så tyst jag kan ner för min brits och börjar packa ihop mina grejer, då vaknar Sofia och vi börjar prata lite tyst! När jag vecklar ut min sjal för att sedan vika ihop den så hoppar en kackerlacka ut! :| jag skriker och slår till sjalen och kackerlackan ramlade ner på indiern, in i hans sovsäck!! Som tur var så vaknade han inte, men det gjorde min lärare, han tittar på mig med mördarögon och väser "vad hände?!" Jag ba "eheh, ingenting:'D" PINSAMT!

Jaja, väl framme på tågstationen så står våra vans där och det bär av mot Mamalla Beach Resort och vår lediga daag! Denna dagen bestod av sola och bada, shopping i Mamallapuram, internetcafé och såklart lite sammanfattning med projektgruppen om all den fakta som vi fått ihop när vi var i Madurai!

På kvällen kom Shamalla Baby på besök till oss, det är en kvinna som själv har skapat en självhjälpsgrupp (det är något som kvinnor kan starta i Indien tillsammans för att samla ihop pengar och ha som en egen liten bank som de kan spara och låna pengar ifrån, det gör kvinnor mer självständiga, då de inte behöver fråga sin man så fort det är något). Shamalla Baby berättade om sin hemska historia som misshandlad fru, våldtagen etc. Men hon är en otroligt klok kvinna med ett gott hjärta och allt är bra med henne nu. Eller självklart sitter sånt där kvar men hon använder det nu genom att åka runt och föreläsa om det, ta upp det i sin självhjälpsgrupp för att varna andra och samtidigt få prata ut om det själv!

Solen lös in i tåget!
 

Påvägen hem i vanen så fotade jag lite för det var så himla vackert! Här är två av dom:

 

Home sweet home! Vad jag saknat min balkong, varje kväll tog jag en cigg
innan läggdags, helt stjärnklar himmel och så hörde man vågorna vid stranden
som låg 50 meter från vår balkong, jag älskar Mamalla Beach Resort! <3 :*
 

Slapp på stranden! =)
 

Jag drog upp till poolen och guppade! Nästan varje kväll innan sängdags
så tog jag ett kvällssim i poolen, hela stjärnhimmelen och en enorm måne
över mig, helt tyst och palmerna omkring mig, det var så otroligt magiskt!
Förresten så är det jag som ligger i gummidäcket och guppar! ^^, :P
 
 

Härlig bild på Lovisa och Sofia på stranden! =)
 

Sen drog vi in till Mamallapuram! Jag och Sofia i en richa! =)
 

Miccan och Marcus i ett av våra stammis-stånd =)
 

Lunch! 8)
 

Flum i richan påvägen hem!
 
 

På kvällen under mötet med Shamalla Baby!
 

Emma på väg till middagen! =) Vackert, va?
 

middagsbuffén, som vanligt! :)
 

Sofia och Stina <3
 

Skål för en soft vilodag!!
 


Nu måste jag sova, hoppas ni läser detta, har suttit med det i timmar
för att skriva om det, har redan lagt ut allt det här på bilddagboken en
gång men vill ju ha det på bloggen oxå!:) Pusspuss, sov gott allihop!

Postat av: Ida

Svar: Jag vet, jag blev orolig som fan först.. Mamma frågade om jag skulle åka in till akuten men jag tyckte det var bäst att låta bli, då hittar de väl nåt fel om inte annat :S Haha, så rädd. Men benet är lite bättre nu! :)

2008-11-03 @ 01:59:32
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Tillan

Ida: okej, hoppas det inte är nån fara!

2008-11-03 @ 09:45:50
URL: http://tillantillan.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0