Intro för New York, 3-11/8 2008

Här kommer introduktionen till min och Rebeckas resa
till New York, alltså hur det gick till att vi faktiskt åkte dit!

Den här resan var en av mina mest spontana! Jag och Rebecka (som träffades för första gången i Essen, Tyskland i november 2007, och eftersom vi båda bor i Stockholm så höll vi kontakten) var hemma hos mig och grillade på en liten engångsgrill i början av juli så började vi prata om New York. Rebecka hade varit där fyra gånger tidigare med familjen och de har flera vänner som bor där, och vi hade länge pratat om att åka dit för att shoppa en vecka och ha gratis boende hos någon av Rebeckas och hennes familjs vänner där. Vi gick upp till datorn och kollade flyg och velade lite, sen kände vi bara "vi gör det!" Vi tänkte dra redan i slutet av juli men då var det så dyrt, sen såg vi också att  Tokio Hotel hade en turné i USA i augusti, varför inte pricka in det?

Vi ringde till en av Rebeckas vänner, en familj som bodde i en mysig villa i Stamford, ca 30 minuter utanför New York city och de sa att vi var mer än välkomna! Vi såg att Tokio Hotel hade en konsert i New Jersey den 7e augusti, det är ganska nära New York så vi bokade den (konsertbiljetten kosta typ 170 kr var, ingenting!), vi bokade flyg och vi började hoppa runt av glädje, vi skulle till New York! ca 1,5 vecka innan det bar av så börjar ett flertal Tokio Hotel-.fans skriva till mig på bilddagboken, msn osv. och berätta att Tokio Hotel skulle till TRL igen, det skulle vara någon slags "Tokio Hotel hela veckan på TRL" och att vi borde försöka få biljetter!

Vi kände att det var värt ett försök så vi mejlade en varsin gång och sa att vi skulle komma till New York en vecka och att det skulle vara coolt att få gå på TRL en av dagarna! Det gick ett par dagar, sen fick jag tre mejl, vi fick biljetter till alla tre shower som Tokio Hotel skulle medverka på! Jag ringde Rebecka och ba: faaan vad tufft!! Men jag kommer även ihåg att jag efter ett tag kände att det blev lite för mycket Tokio Hotel-resa, vi hade bara en vecka i New York och ville få tid till shopping och se staden också, Rebecka höll med så vi bestämde oss för att gå på den första TRL-showen, den 4e augusti men att avvakta och se om vi inte struntar i dom på tisdagen, den 5e augusti (Det gjorde vi dock inte, vi gick på tisdagen också, det var så jäkla kul att vara på TRL, plus att showerna var så korta att vi hade massa tid i stan innan och efter). Den 3e augusti bar det av, mot New York!


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0