Italien, Turin Milano & Rom, 21-26/3 2008

Jag ville så himla gärna åka till Italien, jag var helt inställd på det hela hösten 2007, så såg jag att Tokio Hotel skulle ha konserter där i vår, då kände jag att det skulle kunna vara en anledning att komma dit, men ingen ville/kunde åka med mig, så frågade jag min kära Malin, som jag träffat över internet och aldrig hade träffat förut, och hon var aspå! :'D Så vi möttes för första gången kvällen innan flyget gick, då hon kom hem till mig, nervöst var det men hon är underbar! <3
Vi hade planerat att gå på konsert i Turin och i Rom (gav oss anledning till att få åka runt lite ^^), tyvärr vart båda inställda men resan var grym i alla fall så jag är bara glad att de satte ut konsertdatum då i varje fall, så vi kom iväg!

21-22a mars: Påväg till Turin, och vår första dag där!
Vi mellanlandade först i 10 timmar (SUCK) i London stansted, så vi åkte in till en liten stad som heter Bishop och gick runt där! En jättemysig stad var det, verkligen! Vid nio-tiden var vi framme i Italien så då var det bara att ta sig till hotellet och hoppa till sängs! I Turin fanns det inte så mycket att göra, första dagen gick vi runt och såg oss omkring i staden, vi åkte även förbi arenan där Tokio Hotel skulle ha spelat, där satt det lappar överallt som sa att den var inställd! Sen åkte vi in till stan och åt lunch, drack öl på ett irländskt hak och njöt i solen! Vi gick nog flera mil den här dagen! Vi tog det ganska lugnt då vi visste att vi skulle åka till Milano dagen efter!

Jag! Framme i London Stansted!
 

Malin i staden Bishop!
 

Stora chipspåsar?
 

Framme i Turin!
 

Vårt hotellrum i Turin! 
 


21 mars: Första dagen i Turin!

Dagen efter sken solen!=)
 

Min outfit för dagen^^, (Samma som jag hade på TRL btw)
 

Frukost!
 

Malin på tåget! =)
 

Arenan! 
 

Lunch! :D
 

Turist, javisst! 
 

Irländska haket! =)

 

Malin med en glass i solen!



23e mars: Dagsutflykt till Milano!

Nästa dag gick vi upp ganska tidigt för att hinna med ett tåg till Milano så vi fick hela dagen där! Såklart missade vi det precis, men tog då en lång morgonpromenad i Turin, gud vad vackert det var! Vi hann i varje fall med nästa tåg till Milano och var framme vid 11-12tiden har jag för mig..! Vi fick inget första bra steg in i Milano, allt börjar med att vi kommer upp till Katedralen, Duomo och på det torget så var det fullt av duvor! Då kommer det fram en man till Malin och lägger frön i hennes hand, duvorna flög omkring henne, det var bara roligt, men efter det så började han kräva pengar, vi fattade ingenting. Sen började han hota med att sno kameran om vi inte gav nåt, och det började bli läskigt. Jag slängde 2 euro på honom, tog tag i Malin och sprang in i folkmassan!

Resten av dagen bestod av att gå runt och titta i Milano, spec på alla märkesaffärer, det kryllade av dem! Sen på kvällen åkte vi hem och la oss ganska tidigt för vid 6-7 tiden på morgonen skulle vi upp för att hinna med tåget till Rom! Det fick vi inte missa, då skulle vi få betala för ett nytt!

Frukost number 2
 

Eftersom vi missade tåget så tog vi en promenad i Turin, vackert va?
 

Malin! <3
 

Mysfaktor!
 

Jag på bron!
 

Vi två!<3
 

Mot Milano!
 

Wow! O.O Katedralen Duomo!
 

Malin och duvorna!
 

Shopping i Milano!
 

Märkesaffärerna!
 

Efter ett par timmar bar det hemåt! =)
 

Packa inför Rom dagen efter! =)
 

Vi gick ut för att handla lite vatten och middag!
 


24e mars: mot Rom!

Såklart försov vi oss lite och receptionisten krånglade så vi SPRANG till spårvagnen som skulle ta oss till tågstationen! Jag har aldrig varit med om en så långsam spårvagn, nånsin!! Vi hann med tåget med 2 minuter och kunde inte andas de närmsta 5 minuterna på tåget, haha! ^^, sex timmar tog det innan vi var framme i Rom, vackra underbara Rom! Vi tog en taxi ut till vårt hotell, vilade lite och drog in till centrumet på kvällen, det började regna så vi köpte ett paraply och gick runt kring Colloseum, sen åt vi middag på en restaurang precis brevid Colloseum, skitfint! :) Sedan åkte vi hem för att orka dagen imorgon, då vi skulle hinna med alla sevärdheter på en dag! ^^,

Stressade jag på spårvagnen!
 

Men vi hann! :D
 

Malin i Room! :D
 

Vårt hotell!
 

Vi åkte sen in till arenan först för att se hur den såg ut, usch vad det regna!
 

Arenan var inte bara lite cool!
 

Colloseum!
 

Italien - Rom - Colloseum.. Pizza är ett måste!
 

Kunde inte sluta fota Colloseum, så vacker byggnad!
 

Vackra Rom!
 

Roma Termini, tågstationen! Vi var tvungna att ta tåget till hotellet!
 

Malin köpte en väska i en affär på tågstationen :'D
 

Jag vid hotellet, vi gick in och la oss ganska fort sen!
 


25e mars: Colloseum, Spanska trappan och Vatikanstaten!

Idag fixade vi oss fina för en heldag + helkväll i Rom, vår sista kväll innan vi flyger hemåt igen! Malin tuperade mitt hår och vi sminkade oss, sen var det dags att bege sig in mot Rom centrum! Vi började med att gå förbi Spanska Trappan, sen satte vi oss och åt lunch på en jättemysig uteservering! Efter lunchen så märkte vi att det var en guide som gick runt med en grupp människor lite före oss, så vi följde diskret efter dem och fick (gratis) hela rundturen av sevärdheter serverat på silverfat, haha! Det slutade upp vid Colloseum där vi la oss och solade på gräset tills det började mörkna, då tog vi bussen till Vatikanstaten! Vi började med att gå till ett mysig konditori och köpa lite bakelser, satte oss på en bänk och pratade kändisminnen, haha! :'D Efter det gick vi in till själva Vatikanstaten, det var bland det vackraste jag sett! hela den staden, jag vart som förälskad!

Både jag och Malin trallade runt där på rosa moln, vid 11-tiden började vi dra oss hemåt igen, vi fann en buss som tog oss till Roma termini! När vi kommer fram dit så står det att vårt tåg går om fem minuter, jätteskönt! Det står även att den avgår från spår 15, men vi hittade bara 14&16, så ser vi en skylt emellan spår 14 och 16, där det står "spår 5, 400 meter" och en pil rakt fram, vi tittar på varandra och börjar lubba som fan, men totalmissar den, såklart! Vi var inte ensamma om att missa den så vi tog flera stycken ett annat tåg som stannade stationen innan, där stod det en van som skjutsade oss till vår station, don't ask me why!

Väl framme på hotellet så låg vi först och lyssnade på Tokio Hotel och Malin översatte lite texter för mig, hon kan ju flytande tyska, sen pratade vi om hemska saker man varit med om och jag blev rädd! Så precis innan vi skulle sova så kröp jag ner i Malins säng, haha! ^^,

Molnen började försvinna!
 

Efter att Malin fixat mig!
 

Malin och jag! <3
 

Inne i vackra Rom!
 

Spanska trappan!
 

Jag på lunchen!
 

Malin!
 

Pizza (igen^^,)
 

De stod och spelade fin musik!
 

Jag =)
 

Lite foton från guiderundan!
 
 
 

Vi gick igenom ett område som var fullt av konst och målningar!
 

Ser ni Colloseum där framme?
 

Jag och Malin i slutet av rundan!
 

Colloseum, rundan var klar!
 

Låg och softade vid Colloseum, på gräset!
 

Konditorit vid Vatikanstaten!
 

Vi två i Vatikanstaten!
 

Vatikanstaten:
 
 
 

Vi åt middag på någon mysig restaurang på en tvärgata, såklart åt vi pasta!
 

Den där bron var magisk!
 

Malin på tågstationen, tröööööööött!
 


26e mars, hemgång!

Idag var det packa och åka hem som gällde, vi mellanlandade i Tyskland, där skiljdes vi åt!

Färdigpackad!
 

På flygplatsen i Rom!
 
 

Mot Tyskland!
 

Tyskland, Weeze!
 

Lunch!
 

Sista bilden på Malin! ;__;
 

Malins flyg gick 1 timme före mitt, hejdå älskling!
 

The end! En underbar resa med en underbar kompis!:)


Nu måste jag sova, jag har inte ens börjat packa än! xO GUD vad jag kämpat med alla resor, har fortfarande Dublin, Paris och New York kvar! Hoppas att nån läser nu! ^^ Pusspuss!

Postat av: Olivia

Oj vad många fina bilder :D hade jättegärna velat vara där :( Jätteglad för din skull iallafall :D

2008-11-11 @ 18:38:23
Postat av: Tillan

Olivia: :D Det var underbart! Åh, skulle du också åkt dit?

2008-11-11 @ 18:39:21
URL: http://tillantillan.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0