MTV ema in Liverpool 2008, 5 november!


Så... Nu ska jag börja med hela storyn! Hela dagen sprang vi runt hemma hos Ida och kollade så allt var med, Ida packade i det sista i väskan och sen var det off to go! Idas mamma och Lina skjutsa oss till Skavsta för att ta en fika med oss där och vinka av oss! =) Väl på flygplatsen mötte vi upp Sabina och Anna, två tjejer som köpte min systers biljetter till EMA för hon inte kunde åka, så vi åkte tillsammans för jag behövde hämta ut även deras biljetter för jag betalade med mitt kort!

Vi höll btw på att missa incheckningen, den hann stänga men servicecenter hjälpte oss, shite vad rädd jag blev där! Jag kunde verkligen se oss sitta i bilen på väg hem med deras mamma och Lina igen, fyfan! Men vi hann, som ni kanske märkt!^^ Då var det dags att krama hejdå till Lina (Fyfan, tyckte så synd om henne lilla älsklingen!:*) sen var det dags att boarda planet! Väl på planet så började jag och Ida (äntligen) förstå att vi faktiskt skulle till Liverpool och gå på EMA, vi blev totalt exalterade!

Vi landade i Liverpool bid halv åtta-tiden, så fort jag hörde engelskan med den brittiska dialekten rös jag i hela kroppen, I'm home! Vi hoppsade alla fyra ut till taxi-stationen och tog första bästa taxi till vårat hotell, till vår otroliga lycka när vi kommer fram så ligger Echo Arena rätt över vattnet, mittemot vårt hotell! Det var bara en flod emellan, så man korsade bara bron, det tog fem minuter att gå! Vi sprang fram till vattenkanten och hela arenan lös, det var helt underbart!

Vi checkade in på hotellet, fixade iordning oss lite och sen drog Sabina och Anna ut ett tag, jag och Ida (snarare Ida) tog lite längre tid att fixa oss på, så vi drog typ 40 minuter efter. Nu skulle vi festa sönder oss i Liverpool! Men först måste vi ju bara gå förbi arenan, så det gjorde vi! Väl framme så stod det ca 20 stycken män, typ byggjobbare som höll på att lyfta/köra in grejerm i arenan inför morgondagen! När vi passerade dom så började alla skrika "Wooooaaaaahh" och busvissla åt oss, det blev helt vilt och vi gick generat förbi, haha! Arenan var så vacker, vi bara kände lyckan av att imorgon är vi där inne, på MTV Europe Music Awards 2008!

Vi gick runt lite mer vid arenan, stannade ett tag vid byggjobbarna för att prata, de flockades omkring oss som flugor vid en lampa, haha! Efter det tog vi vår lilla karta och vandrade vidare! Killen i receptionen på vårt hotell hade visat vart på kartan som "kändishotellen" låg, och de låg ganska nära festställena, så vi tänkte att vi kunde ta en tripp förbi i varje fall! De två första hotellen var det inte, det kände man verkligen på sig. Sen när vi går förbi det tredje, Mal Maison hotell så kom vi från baksidan och hela väggen för lobbyn, restaurangen, baren och så var av glas, så man såg in och när vi passerade restaurangen påväg mot ingången så stannar Ida till och ba "Tillan, jag tror Georg sitter där inne!" Jag trodde inte på henne för fem öre, Ida är bäst på att hitta look alikes till TH alla i deras crew så jag bara fortsatte gå och hon hängde på, trodde också att hon sett fel.

Vi gick fram och frågade om det fanns några lediga rum på hotellet (försöka ta sig in i lobbyn och kolla lite ivf) men det var fullbokat och de var väldigt korta i orden, så vi vände tillbaka lite stötta, och när vi passerar restaurangen igen ser jag hur Idas ögon bara växer, sen blev hon helt normal och bara går framåt och säger, i helt vanlig samtalston "..och där var Tom och Gustav oxå, det är dom! Fortsätt gå Tillan, titta INTE in!" Jag ba whaaaaaaaaat och fortsatte gå efter henne. När vi gått förbi hotellet så vänder jag mig om och ser att det fanns massa bord och stolar precis utanför restaurangen (antagligen där de har uteservering på somrarna) och sa att vi skulle sätta oss där och ta en cigg lite diskret, jag var ju tvungen att kolla in! Och mycket riktigt, där satt dom, haha jag fattar inte hur Ida kunde se dom, jag hade ALDRIG noterat! :'D Där satt Bill också, bakom Tom i solbrillor(?!), keps och håret bakom öronen, det var genom örat jag såg att det var Bill! ^^,

Så kommer det ut två tjejer från hotellrestaurangen för att röka, så vi gick fram för att snacka lite! Dom var jättetrevliga och vi frågade om de visste varför vakterna varit så kortsvariga när vi frågade om det fanns lediga rum, de sa att många kändisar bodde här. En av tjejerna ba "One band is like, Tokio Hotel?" Jag tittar på Ida, sen vänder jag mig mot tjejerna igen och ba "Tokio Hotel, who are they?" dom ba: "I don't know, I think they're from Japan!" vi ba: "Oh, nice with a japanese band! =)" haha! Efter ett tag var de tvungna att gå in för de höll på att frysa ihjäl (makes four of us!!) så vi sa hejdå och satte oss igen.

Vi satt där och kedjerökte lite och diskuterade vart vi skulle ut och dricka, då får jag sms av Anna som skriver att hon och Sabina sitter inne i baren på Mal Maison med Neverstore bredvid sig och Tokio Hotel ett par bord ifrån! Jag och Ida tittar mot ingången och ser att vakterna är borta, så vi tar chansen och sneakar in! Vi kom in hur lätt som helst (Vi var klädda i högklackade stövlar, upp-piffade blonda hår och sådär så receptionisten nickade mot oss med ett leende, som vi bodde där! Vi log tillbaka och gick in i baren, där satt Sabina och Anna och vi såg sen dom andra två tjejerna som vi rökte med innan, så vi satte oss vid dom!

Vi kom sen på att om vi beställer mat så kan vi sätta oss vid bordet bredvid killarna i Tokio Hotel och det skulle ju vara nice, kändiskåt som man är^^, men matbeställning hade stängt (klockan var iofs halv ett!)! Jag tittade dit innan jag vände mig om till vårt bord igen, och det var så cp att se Bill, Tom och Georg ett par bord ifrån, helt random och anonymt liksom. Men Bill... Herregud, han var klädd i några svarta byxor, typ pälsjacka med kragen upp och som sagt solbrillor och keps! Han såg ut som en äkta Hollywood-kändis och döljde verkligen hela sig själv! Såg hemskt ut, så ska de inte behöva göra! Vi satte oss i varje fall med de två tjejerna igen och pratade lite till, efter ett tag så sparkar Ida mig på benet och ba: "Killarna, höger!" Jag sneglade ditåt och precis bredvid oss så passera alla utom Georg som redan hade gått tidigare! De gick upp till deras hotellrum!

Vi satt kvar där som inget hade hänt, det var för många kändisar som bodde där (30 seconds to mars, Sugarbabes, The Rasmus, Neverstore, Tokio Hotel etc.) för att reagera. Vi gick tillbaka till Sabina och Anna som viskar lite diskret att det var Neverstore som satt bredvid oss, jag vände mig dit och då sitter han Jakob där och ler glatt, jag ba: "nämen tjena svenne!" Han ba: tjatja, wzup? Så började vi prata lite, han var jättegullig, det värsta var bara att jag sa att jag gillade deras musik, jag kan inte en enda låt! Haha, jävla tur att han inte frågade vilken som var min favorit! ^^ Jaja, vi satt där och drack vin/öl och pratade och han var så sjuuuuuuuuukt söt, helt stört! Efter ett tag så rann vi ut på samtalsämne så jag vände mig mot Ida, så då satt han där själv och man märkte hur han ville att jag skulle prata med honom mer men jag hade typ inget att säga!

Efter ett tag så kom de andra två från Neverstore, jag fastnade för han i mössa (Erik), sjukt söt kille! Ida pusha mig hela tiden att börja prata med dom igen, så tillslut satte jag mig vid Erik och han var jättesocial och vi började snacka. Gud, vi snackade om allt från min galna fan-tid till Westlife till deras fans som de har nu och hur de känner inför dem och sådär! Vi pratade även lite om Tokio Hotel, jag sa att jag gillar deras musik men fattar egentligen inte hur dom har kunnat bli SÅ stora som de är, han höll med. För visst är det lite konstigt egentligen, alla fans som var utanför hotellet var för Tokio Hotel! 

Jag frågade sen hur de skulle fira om de vann Swedish Act! "Supa oss redigt fulla" sa Jakob, haha! De skulle mingla runt på efterfesterna, det fanns ju minst tio stycken! Jag sa att jag också skulle vilja komma in på nån (vilket vi gjorde oxå^^), Erik ba: "Håll bara fram din konsertbiljett och säg att du är från Sverige och prata dig in, du är snygg ju!" Sen började vi prata lite om vad man skulle kunna göra i framtiden, eller snarare jag för han har ju Neverstore, och då berätta han lite om vad hans flickvän pluggar till (Fan, han har tjej!) och lite sådär. Efter typ 2 timmar så sa Erik att vi skulle gå ut och röka, Ida och Oskar följde med också! Efter ca 5 minuter kom Sabina och Anna och sa att vi behövde dra, baren stängde typ, så vi sa hejdå till killarna och innan vi gick så stannade Erik och ba: "Vänta, Matilda och Ida, eller hur?" Vi nickade glatt och han blinka med ögat och gick in! Sjukt trevliga killar, måste börja ladda ner lite av deras musik! ^^,

Sabina och Anna drog hem och jag och Ida tog första bästa taxi mot Concert Square, PARTYstreet! När vi går ur taxin så möts vi av ett enormt gängbråk! Det var typ huliganer tror jag och de slog bokstavligt ner varandra! Jag och Ida trippar förbi, tryckta mot väggen för att hålla oss så långt ifrån dom som möjligt! Precis efter det så möts vi av 4-5 killar och Ida och jag får en varsin på oss på en gång, "min" kille ba: MARRY ME, I LOVE YOU! :D haha, jag ba: whaat you're crazy!! Han ba: well, I am Irish! Jag ba: Irish?! I love you too! Så hoppa jag upp i hans famn, haha :'D Sen gick vi till en bar där de köpte vin åt oss och dansade lite, sen vandra vi vidare till flera olika barer, och drack redlöst mycket vin ^^, blir lätt så när nån annan bjuder! :P Han jag var med kunde inte sluta säga hur vacker jag var och att jag var så out of his reach! Jag hatar sånt, ett utseende är inte out of anyones reach, det är insidan som målar utsidan! Är du charmig och självsäker så blir du dubbelt så snygg än vad du är om du sjunker ihop och är ganska beige i sättet.

Jaja, Ida höll ivf på att få damp på mig för hon var ju tvungen att hänga med den andra killen för jag var med irländaren (han var så jäkla snäll och gullig, jag kan inte dissa nån då!) och den killen var inte den roligaste heller! :P Men haha, min irländare köpte två par solbrillor åt oss på en bar, enorma stjärnor var de, ascoola! :D (Bild längre ner)! Vid fem-tiden så springer jag och Ida ut för vår 49608240682 ciggpaus och vi var så stört fulla! Vi ser en taxi och bara slänger oss in, Ida fick nån 5 seconds moment med nån hooligan-look alike, way to go Ida! Haha :D Sen somnade jag i taxin, kom på nu i efterhand att vi inte sa hejdå till killarna som bjudit oss på rubbet hela kvällen och som varit så snälla, men ah shite happens! Vi kom till hotellet typ fem på morgonen och jag däckade på direkten, hann bara ta av mig kläderna och byta om till pyjamas, allt smink var på fortfarande, fyfan! xD Men det här var en av dom roligaste kvällarna på LÄNGE!

Hemma hos Ida&Lina innan vi åkte mot Skavsta! Andersson style ^^, 


 
Linis pinis :D På väg mot bilen!
 

Mot Skavsta.. Liverpool next!
 

Jag och Lina! (Förlåt men varför gör blixten så vi ser helt bleka ut i ansiktet
och ser alldelles flottiga ut?! Det ser så skabbigt ut på alla bilder! :S)
 

Ryanair, gula Ryanair ^^
 

Detta var det första vi såg när vi landa! =')
 

Framme! I väntan på taxi!
 

Jag och Ida i taxin påväg till hotellet!
 

Sämst bild men det gick inte att fota annars, byggnaden med blåa lysen
är arenan, bilden är tagen från vårt hotell, schysst utsikt va? ;)
 

Idas och mitt hotellrum, helt okej! =) Ni ser fönstret, där satt jag med benen
ut och rökte med arenan mitt framför mig, över vattnet, åh så lovely!!
 

Såg helt wierd ut i ansiktet men såhär såg jag ut första kvällen ivf!
 
Arenan!
 

Den där klockan är minnen, älskar vackra England!
 

Ida =)
 

Efter bar-hänget med Neverstore på kändis-hotellet! Självklart tog vi
inte upp kameran där pga mängden kändisar på hotellet och så!
 

(En random bild på Neverstore) Tänkte bara dubbelkolla så jag sagt rätt
namn åt rätt person! Så som jag skrivit det så är det Oscar till vänster,
Jakob i mitten och Erik till höger, rätta mig om jag har fel!  Blandar ihop!)
 

Party! Haha, detta var den andra baren och alla satte sig ner
& gungade sidledes, helt random! :'D Ja, jag älskar England!
  

Me vs. Ida! Fotokrig! ^^ Idas bild!


Daancing!
 

Solbrillorna XD (Idas bild)
 


Irländaren, jag och "röda tröjan"


HAHA, där kan man verkligen se hur Ida planerar sin escape! XD
 

HAHA! Denna bild har jag inget minne av, antagligen försöker jag byta
om så ramlade jag ^^,


Ida posade med brillorna och försökte få med mig på bild,
har btw noll minne av det här, minnet tar slut i taxin!^^ Idas bild!


Underbar första kväll! :) Det kommer fler bilder som jag lägger till i det här
inlägget senare, Ida är så seg på att skicka bilder, jag tog knappt några på
utekvällen så det kommer som sagt senare ikväll! =) Kommentera&Enjoy! :*

Postat av: sabina

Gooosh :p hahahaha

sjukt fula bilder på mig men aja ;)

Gud vad söt du är Tillan :D



Saknar det :<

2008-11-09 @ 21:59:16
Postat av: Ida

Haha förlåt men den på mig i taxin var fulast ever.

Hur som helst.. Jag tycker nästan att den här kvällen slog EMA, faktiskt! Jag hade så jäääävla roligt.

Word på det där "Ida planerar sin escape" HAHA!

Btw, förlåt, jag hann inte komma in innan 9 men messa mig när du kommer hem så kanske vi kan skicka bilderna inatt? Annars tar vi det imorgon om du hellre vill det. Jag är vaken ändå liksom. Puss <3

2008-11-09 @ 22:09:11
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Lina

HAHHAHAA Tillan.. du kunde ju ha skrivit att jag hade vridit mina piercingar på kortet på dig och mig i bilen X''''D hahhahha ser helt cp ut ju!!

2008-11-09 @ 22:11:33
URL: http://myspace.com/linaandersson_
Postat av: Anonym

ååh så kul att läse :D haha , fick mig ett litet skratt när du beskrev hur idas ögon blev större när hon såg th haha xD

2008-11-09 @ 22:25:41
Postat av: Tillan

Sabina: Men sluta du är inte hemsk!

Ida: Haha, aah men vi tar det nu;)

Lina: Jamen det fattar väl alla XD

Anonym: Vad kul att du gillar det!:)

2008-11-10 @ 00:57:31
URL: http://tillantillan.blogg.se/
Postat av: Marie

Ah, jag blir sjukt avundsjuk. Ni är skitsnygga båda två och ser ut att ha haft så grymt kul! :D

2008-11-10 @ 09:34:35
URL: http://vivalamarie.blogg.se/
Postat av: Tillan

Marie: Tack! :*

2008-11-10 @ 10:06:32
URL: http://tillantillan.blogg.se/
Postat av: Michaela

åååh hur fick du tag på biljetter dit?? KRAMKRAM

2008-11-10 @ 16:10:46
URL: http://michaelamedor.blogg.se/
Postat av: Bea

Fy fan vad kul ni verkat ha!

Bara lite avundsjuk ;)

2008-11-10 @ 18:19:14
URL: http://beatrixie.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh, så mycket kärlek på detta alltså! :

Men, om jag inte minns fel var det jag som började prata med Neverstore killarna ;>
detärminstolthetsådetglömmerjagejbort* 8D

2008-11-10 @ 18:40:33
Postat av: Anonym

(hur blev min text där fet? O.o aja.. coolish, haha)

2008-11-10 @ 18:42:01
Postat av: Sofia

ser ut som att ni hade det underbart kul (:

btw, vore snäll om du kunde hjälpa mig med lite frågor, jag har mailat dig, kram

2008-11-10 @ 19:16:14
URL: http://sofiabengtsson.blogg.se/
Postat av: Tillan

Bea: aah det var askul!:)

Anna: Haha, ja men jag menar när jag och Ida satte oss vid er sen, när jag började prata med erik! =)

Sofia: Okej, jag kollar mailen:*

2008-11-10 @ 23:49:20
URL: http://tillantillan.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0