MTV ema in Liverpool 2008, 7 november!


Idag var det dags att åka hem! Vi vaknade vid 10-10.30, HELT döda! Det var bara att börja packa och checka ut! Det första jag gjorde när jag gick upp var att gå raka vägen in i duschen, fyfan jag kände mig som en vandrande stinkbomb! Vi checkade ut i tid i varje fall, Sabina och Anna drog redan lite innan 11, de åkte till Tokio Hotels hotell! Allt jag ville göra var att sova, jag frös ute och ville inte vara utomhus! Det gick ju bra.. Ida och jag åkte också förbi hotellet, då har dom ställt upp stängsel och det sitter ett tiotal Tokio Hotel fans där utanför, jag ville bara försvinna därifrån! Jag var bakis, trött och kunde inte bry mig mindre om jag såg en skymt av någon kändis eller inte, jag ville ha mat!

Jag sätter mig en bit bort, på samma ställe där jag och Ida satt första kvällen, när Tokio Hotel satt och åt middag, och försöker få kontroll över min huvudvärk. Efter en stund kommer Ida, Sabina och Anna och slår sig ner. Jag satt verkligen bara och klagade och frös ihjäl, men jag ville liksom inte gå runt själv i Liverpool hela dagen! Efter en stund kom det två killar med en stor kamera fram till oss, de jobbade för Red Bull och gav ut gratis dricka till oss, så frågade dem: "Who are you guys waiting for?" Sabina, Anna och Ida i kör: "Tokio Hotel! :D" Så tittade dom på mig, jag tittar upp med halvöppna ögon och får ur mig: "My head hurts, I have the biggest hangover and I want to sleep, I'm COLD!" Dom tittade lite på mig, tog bort kameran och vandrade vidare, hah!

En av anledningarna till att jag minst ville vara där var att alla kändisar vi träffat, som vi pratat med som vanligt folk (Neverstore, 30 seconds to mars, Finley, Sugarbabes manager..) plus alla som jobbade på Mal Maison, de hade behandlat oss som vanliga gäster och vi fick gå ut och in bäst vi ville, men nu skulle vi sitta utanför med 20 galna fans istället! Jag satt och gömde mig i mitt hår och halsduk för att inte synas, haha!  

Efter ett tag kommer dom tillbaka och en av killarna slår sig ner bredvid mig och säger lite tyst: "You guys want to get inside the hotel?" Jag tittade lite förundrat på honom, sen svarade jag "Well, yeah? I am cold and I have to sit by this hotell anyway!" Han gav oss en kod till en dörr till en lägenhet på baksidan av hotellet, genom det kunde man ta sig upp till hotellrummen och sen ta hissen ner till baren, restaurangen och receptionen/lobbyn! Precis efter vi sagt hejdå till killarna så säger en av dom till mig "Tokio Hotel stays on the 5th floor" och blinka med ena ögat, jag titta på han och log "Oh really?;)" haha, som det spelade någon roll att veta! Jag tänkte inte springa och knacka dörr i alla fall, jag ville ha värme!

När vi kommer in så tryckte vi på 5e våningen, men det hände ingenting! "Herregud, de har lurat in oss i en hiss som låst sig! Panik!!" Men det funkade sen när vi tryckte på 8e våningen, wierd! Jaja, vi gick sedan vidare ner till lobbyn och tänkte att vi kan väl ika gärna sätta oss och äta i restaurangen! Vi går ner dit och de var så otroligt gästvänliga (they better be, man betalade 5 pund för deras service på notan i slutet!:S) och vi fick ett bord på samma ställe där vi såg TH äta på i förrgår, vi åt någon liten fjuttig förrätt var (ni skulle sett priserna)! och vi satt där från halv ett till fyra! Ida och jag beställde in vin också, blev ju som tradition att dricka vin varje dag i Liverpool! ^^,

Haha, så skämmigt (IDA :P) det var när jag och Ida började spåra ur totalt på en tanke om en låt vid namn "Skillet - yours to hold". Jag skrattade så mycket att tårarna bara rann, haha! Men det var så jäkla kul, jag sitter bara och ler som ett fån nu när jag skriver om det! Vid fyra-tiden reste vi oss upp i alla fall och gick ut till lobbyn, vi märkte att det kommit fler och fler fans utanför och vi ville INTE ut dit, så vi åkte upp och gick runt lite bland rummen! Vi hittade bland annat en enorm hög av beställd mat till rummet, det var pasta, fruktsallader och allt möjligt, ofantligt mycket mat haha! Sen möttes vi av 3-4 fans (man såg att det var till Tokio Hotel), haha då börjar man undra hur många dom där Red Bull-killarna släppte in!

Då möts vi av en vakt som frågar vad vi gör här inne, och som vanligt så räknade Sabina, Ida och Anna med att jag skulle dra till med nåt, men jag hade verkligen ingenting att komma med!

Vakten: "Are you guys waiting for someone?"
Ida: "No" *börjar titta in i väggen och det blir knäpptyst! Vakten svarade inget lixom!*
Jag: "It is kind of embarrassing but its like this, I met this guy yesterday when we were out and I was suppose to meet him here, I'm not sure what I'm doing but I just want to see him again!"
Vakten: "Hmm, okeey"
Jag: "It's a kind of embarrassing story!
Vakten: "You can sit here for another five minutes, then I am afraid you have to go, I'm sorry!"
Jag: "OKay, we understand. Btw, we are not waiting for Sugarbabes!"
Vakten: "I know, Sugarbabes has already left!"
Jag: "Then what about this suspition?" *spelar dum*

Vakten gick in i hissen och åkte ner, fyfan vilken sämst lögn, haha men jag var ju tvungen att säga nånting! Efter ca fem minuter kom han upp och vi åkte ner, tänker inte börja tjaffsa med honom men GUD vad jag inte ville frysa mer! När vi kom ner till lobbyn så gick jag fram till receptionen och fortsatte på min otroligt sämsta lögn, att jag skulle möta en kille här halv fem (om en kvart) och att det var så kallt att vänta utanför! Hon sa att det var okej om vi väntade inomhus men behövde hålla oss inne i baren, inte i lobbyn (brukar det inte vara tvärtom :S) Vi gick ut och ställde oss för att röka först, det var fans på båda sidorna, bakom stängslet och vi stod i mitten, där alla kändisar ska gå ut, fast vi ställde oss i hörnet för det var inte direkt det vi ville förmedla! ^^ Några fans som stod vid stängslet precis till vänster om oss hatade att vi höll oss där inne och drog tag i en vakt och ba: "Ey! Those girls are from Sweden and they hit and pull Tokio Hotel, they're crazy!!"

Vakten tittade på oss, tittade tillbaka på dom och ba: "oh come on.." När jag hörde att dom började prata om oss till vakten så kunde jag inte brytt mig mindre! Dom får väl ljuga ihop vad dom vill, jag hade egentligen inte ens någon lust att vara där, att träffa nån kändis eller någon annan heller, jag mådde skit! Vi gick i varje fall in sen igen och satte oss i baren, när vi går ut efter ca 10 minuter igen för att ta en till cigg så var alla fansen borta, Tokio Hotel hade gått ut precis! Fansen sa att de bara gått rätt ut, satt sig i bilen och åkt! Åh, vilken lättnad jag kände när fansen sa så, nu kunde vi äntligen åka och hämta våra väskor så vi får det gjort och ÄTA! Seriöst. den där förrätten vi åt är fan inte värd att bli kallad förrätt!

Sen åkte vi till flygplatsen, åt middag och så sen flög vi hem till Stockholm! Så fort vi kom fram så sa vi hejdå till Sabina och Anna vars pappa stod och väntade på dem där! Jag satt och väntade med Ida tills hennes flygbuss kom (mina till Stockholm central gick ju hela tiden) och fan vad vi var på flipphumör, haha det var helt cp! Fan vad ledsen jag var när jag skulle säga hejdå till henne! Jag fick sms av henne när jag satt på flygbussen:

"Haha va fan, jag försökte komma på vilken låt som blev våran reselåt men nu slog det mig.. Yours to hold för fan! Haha! Saknar dig redan :( Älskar dig <3"

Jag brast ut i tårar när jag fick det smset, jag satt själv på en flygbuss halv ett på natten, med ipoden i och regn utanför fönstret! Jag hatar att vi bor så långt ifrån varandra, Ida! Du är grym att resa med och detta ska vi göra om, kings aight? ^^,
Städdags innan utcheckning x(
 

Ida vid bänkarna utanför hotellet, samma som vi satt vid första kvällen
när hon såg killarna från TH sitta och äta middag inne på restaurangen!
 
 

*Kill me*
 

Fansen, ÅH fyfan flashbacks av hur mycket jag inte ville sitta där, pga
hur dåligt jag mådde, jag har nog aldrig velat sova så mycket som då!
 

Jag och Ida! Döda!
 

Tjejerna inne på 5e våningen!
 

Fotade hotellet vi bodde på från taxin när vi åkte därifrån efter att ha hämtat
våra väskor som vi fick lämna där över dagen eftersom vi flög hem på kvällen!
 

Ida och jag i taxin!
 

Shite, där stod vi och väntade på taxi i förrgår och hade precis landat!
Jag hatar korta resor, jag ville bara stanna längre, fyfan för hemresa! x(
 

Paul McCartney! Han har vinkat åt Ida och mig! :D
 

Ryanair hemåt!
 

Ida på Skavsta flygplats med våra favoritbrillor! Miss you hunny! :*
 



UNDERBAR resa! Ida, du var grymmast att åka med! :) Fan vad kul jag hade!
Jag älskar dig! <3

Postat av: sabina

hahahaha, yoyo bilden på mig in my heart <3 (hemskaste bilden någonsin... AHAHAHA)

aja, skitsamma!



Gud, vad jag vill tillbaka dit <3

Hahah, du och dina nödlösningar, och jag och min kaka ;D HAHAHAH <3

2008-11-12 @ 20:30:58
Postat av: Tillan

Sabina: Men neej var inte så mot dig själv!

Aaah det var underbart:)

2008-11-12 @ 21:05:03
URL: http://tillantillan.blogg.se/
Postat av: Ida

"Ey! Those girls are from Sweden and they hit and pull Tokio Hotel, they're crazy!!"

Sa dem verkligen att vi var från Sverige? Det minns jag inte. Men att de sa att vi drog i TH hörde jag, men vad fan var det om? Haha, NÄR gjorde vi det? Så jävla klockrent när vakten rådissade dem. Haha!



Och Tillan, du får det att låta så hemskt, när vakten pratade med oss på TH's våning så sa jag "no" i vanlig samtalston och vände mig om.. Och han var trevligare än vad du fick det att låta. Han sa ju lugnt att det var okej att vi satt här 5 minuter till. Förlåt, menar inte att klaga :*



Vad gullig du är! <3 Resan var helt underbar och den blev bättre än jag väntat mig. Tänk så länge vi planerat att åka någonstans tillsammans.. Sedan Essen, det är över 1 år! Så grymt roligt att åka med dig och vi MÅSTE göra om det.. Lova mig det? :) <3

2008-11-12 @ 21:35:04
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Ida

Btw, jag lånar 2 av bilderna, baby :*

2008-11-12 @ 21:36:11
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Tillan

Ida: Jaa dom sa att vi var från Sverige! Jamen vakten var kanske trevlig men ändå så otrooligt misstänksam, som han antagligen var mot alla som inte bodde där men ändå var på hotellet! Men haha Ida du sa bara No och sen vart det knäpptyst, det var det jag menade som vart så pinsamt, att det blev så tyst, han sa inget heller lixom!



Ja Ida vi måste åka tillsammans igen, asså bara du och jag för det var grymt! <3

2008-11-12 @ 21:48:27
URL: http://tillantillan.blogg.se/
Postat av: saarahk @ bdb

sjukt fina <3

2008-11-13 @ 12:59:43
Postat av: Tillan

Saarahk: Tack :)

2008-11-13 @ 13:11:02
URL: http://tillantillan.blogg.se/
Postat av: Oben/Sandra

jeaulous! verkar så himla grymt!

2008-11-13 @ 13:11:58
Postat av: Tillan

Sandra: aah det var underbart!:D

2008-11-13 @ 13:12:41
URL: http://tillantillan.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0