New York, 3-4/8 2008

3e augusti!
Rebecka och hennes pappa hämtade upp mig i Mörby centrum, därifrån fick vi skjuts av Rebeckas pappa till Arlanda flygplats! =) Shite, vad nervösa vi var! Första gången vi reste tillsammans, och (förutom Indien) min första gång utanför Europa!! Flygresan dit gick bra i varje fall och när vi kom fram så tog vi en flygbuss in till New York city! Det var så skönt att Rebeckahade varit i New York förut, så hon hittade! Vi tog ett tåg till Stamford station Grand Central (New Yorks centralstation) och där blev vi hämtade av Ann-Marie (mamman i familjen som vi bodde hos)! Allting var så himla amerikanskt, nästan alla hade såna där stora bilar, staden var sådär gullig och amerikansk, haha det är så svårt att förklara, visar på bilderna sedan!

När vi kom fram till deras hus så fick vi hela nedervåningen i huset för oss själva! Det var en asstor bäddsoffa som vi två delade på, en dator, en jättestor TV, eget badrum, egen kyl osv. Värsta mysigt!! (Ni får se bilder på det längre ner). På kvällen åt vi middag med familjen (så himla trevliga) och satt och pratade i flera timmar. Vi gick dock och la oss relativt tidigt då vi flygit hela dagen, plus att vi skulle upp vid 8-9-tiden dagen efter eftersom vi skulle vara på TRL klockan 13.00!

4e augusti!
Dagen efter vaknade vi runt 9-tiden, jättenervösa över att någonting skulle gå fel! Vi fick i varje fall skjuts av Ann-Marie till Stamford station där vi tog tåget in till New York, därifrån gick vi till Time Square, där TRL spelades in! Där satt det ett 30-tal fans och gjorde enorma skyltar och hade "TOKIO HOTEL" skrivet över kropparna, vissa hade till och med klisterlappar på sig, med deras logga på! Vi tittade lite förundrande på dem, innan vi förklarade att vi var från Sverige och skulle gå på showen! Alla blev jätteavundsjuka, då nästan ingen av dom hade biljetter, de skulle bara stå utanför och hoppa och skrika(?), den som hade snyggaste postern vann en M&G med Tokio Hotel efter konserten i New Jersey! De hade verkligen lagt ner sin själ i att göra dom där skyltarna!

Helt ärligt så orkar jag inte skriva om allting om den här dagen, så jag kopierar hela texten som jag skrev och la ut på bilddagboken när vi var i New York när vi kommit hem igen på kvällen den 4e augusti: 



H.E.R.R.E.G.U.D
TRL var helt stort kul..! Jag tar det fran borjan, jag och Rebecka kom till TRL vid elva pa morgonen for att kolla laget, da var det nagra galna fans dar som vi snacka lite med, sen gick vi ivag och shoppade lite och kom tillbaka en kvart innan inslappet (1 pm) Det kommer fram en tjej som jobbade pa TRL till oss och fragar vart vi ar ifran, jag ba Sverige! Hon ba: okej vill du stalla en fraga till Tokio Hotel under showen? Jag ba: YES, fuck yeaah! :D Det var typ internationella fansen som skulle fa fraga, sa det var jag och sex stycken till! Rebecka stod i kon med dom andra fansen vi traffat och jag fick ga in i studion meden ryska, italienare, canadensare, maltes och typ colombianska. Jag fick fragan; "What is your favourite song to performe live and why?"

Dom slappte in oss sex i studion, det var sa jaavla sweet for massa fans vantade utanfor dorrne och TRL-tjejen ba tog tag i mig och ba: "Come here, you're going in with me!" Nar jag kom in fick jag sitta pa en bank och ova in min fraga, helt plotsligt kmr hela Tokio Hotel in! De tittar ner pa oss och ba: hey girls! :) Alla fyra stod darinne och skamtade och skrattade typ i 20 minuter och vi satt lixom en halvmeter ifran som 7 idioter, ingen fatta ju tyska! Sen fick dom ivf satta sig pa miniscenen precis bredvid oss och TRL-killen ba: "Matilda, you will sit over here and you're out first with your question, we will reherse now!" HAHA, sa gick jag forbi dom nar dom satt pa scenen och precis nar jag var nedanfor dom, sa sa han det dar med att jag ska borja med min fraga, sa  sager jag hogt for mig själv "oh dear god, I will shit my pants!!" ofta det inte ar typiskt mig!

Aja, jag satte mig pa en av bankarna vid sidan av scenen, bredvid en av  TRLs programledare! Hon log mot mig och sa: what a lovely dress!! are you nervous?? Jag ba thaank you and YES!! jag verkligen skakade sa mkt att jag inte ens kunde skriva mitt namn pa pappret, typ. Jag var radd for att saga nagonting fel sa vi skulle behova gora om flera ggr om och att alla pa TRL skulle bli asirriterade pa mig! Aja, sen sa hon ba: "noo be okay, it will only be 2 million americans who will watch this on thursday!" THANX!X( Sen gick hon ivag så jag satt dar helt sjalv, sa kanner jag i ogonvran hur nan fran scenen tittar pa mig, sa jag kollar upp och ser hur Bill sitter och ler jattestort och tittar rakt in i ogonen pa mig, jag fatta inte riktigt varfor har gjorde det men jag log tillbaka, sen nar han sag att jag sag tillbaka sa kollade han direkt ner lite generat och slutade le!

Sen iaf skulle vi ova, sa programledarkillen (ni vet han som holl i TRL senast TH var dar? SA coolt att sta bredvid honom!^^)  ba: I'm standing here with Matilda, Matilda where you from? Jag ba: Sweden:) Bill och Tom ba ooh och hojde ogonbrynen! Sen han ba: you went all the way to New York city from Sweden? Jag ba yes of course! Kom pa efterat att han antagligen menaden att jag akt hela vagen fran Sverige bara for att se Tokio Hotel pa TRL, sa var det ju inte men ah strunt samma! Sen han ba: do you have a question for tokio hotel? Jag ba: Yes, what is your favourite song to performe live and why? (Jag kollade endast pa bill eftersom det stod pa mitt papper att fragan var riktad till Bill) Bill sa massa saker, typ Scream sen borja han prata om nan annan lat, arligt talat sa lyssnade jag inte, jag kom pa mig sjalv att jag stod och kollade ut genom fonstret och tankte pa annat, haha why?! Sen i slutet sa han i varje fall: Don't Jump and By your side! Jag tankte da att jag maste saga nanting sa det verkar som jag horde allt han sa, sa jag ba: ooh those are great songs och log, da log han jattestort och ba: oh thank you!

Sa satte jag mig ner igen! sen var det dom andra tjejernas tur och vi blev typ som en liten grupp tillsammans for vi var alla fett nervosa! Efter vi repeterat klart sa gick Tokio Hotel ur studion, da kom alla andra som skulle sitta i publiken in och Rebecka ba: JAG SKA DODA DIG! Vara kompisar vi traffade dar som hon var i kon utanfor studion med da, sa hela tiden "your friend is probably in the studio with Tokio Hotel right now" rebecka ba I KNOW! Haha, hon som alskar Gustav (trummisen i Tokio Hotel) sa mycket!! Sen vart det showtime efter ca en kvart, da kom TH in sen igen och blev intervjuade och det var massa saker, sen var det min tur att stalla fragan, da vart jag sa nervos, visste inte vart jag skulle ta vagen! Nu var det lixom sandning! 

Det varsta var att preciis innan kamerorna vande sig mot mig och programledaren sa viskar han "what was your name again?!" Jag ba: "Matilda!!" och preciis efter det sa vande sig kamerorna mot oss och jag holl pa att skita ner mig av nervositet, sa saklart sa jag min fraga fel! Jag ba: "what is your favourite song to performe live and... yea.." fansen bakom mig borja typ garva lite :$ Da sa Bill Scream och Tom ba: yeah, and raise your hands! Da fastnade mina tankar HELT pa annat (igen) sa nar programledaren ba: Do you like those songs live? Ja ba: eh, what's my favourite song?? Han ba: Do you like those songs live? Jag ba vande mig mot Bill och Tom och ba: oh yeah their great, Raise your hands, I love it! 

Sen kom David Jost in och langa varsta florten till Rebecka, det var sa sjukt hur tydligt det var! Det hande bara helt out of the blue, helt plotsligt kom han in och blinkade med ena ogat till Rebecka, vi bada titta pa varandra typ som "vad hande?!", David Jost är typ Tokio Hotels manager tror jag.. Jag hade forresten Sverigeflaggan i knat under andra halvan av showen och den kmr synas, maste ju visa att svenskar varit pa TRL! I slutet av showen så upptradde Tokio Hotel med låten Monsoon, jag hamnade pa typ tredje raden men precis framfor bill och alla var sa korta att jag stod bra dar! Rebecka daremot, hon hamnade langst fram fast pa andra sidan, sa jag slangde over sverigeflaggan till henne istället!

Rebecka fick tydligen aven massa blickar fran basisten i bandet, Georg! Haha, jag skrek ingenting pa hela deras upptradande, alla andra gjorde det men inte jag! Jag alskar Monsoon och ville mer njuta av min forsta gang som jag fick hora den live (har bara hort den tyska versionen live forut) Sen mitt under Monsoon nar det var typ gitarrsolo sa stannade hans blick pa mig fett lange, han log inte eller nanting men han bara tittade, alla tjejer omkring mig hoppade och skrek medans jag stod dar imitten med armarna i kors, haha! Sen efter showen sa gick vi ut och shoppade, (New York is the SHIT!) sen at vi middag pa stan och motte upp nagra tjejer som vi traffa pa TRL!

Vi foljde med dom, de skulle ta en svang forbi Tokio Hotels hotell! En av tjejerna sprang in pa hotellet, jag foljde efter henne, min forsta tanke var att stoppa henne, man kan inte bara springa in pa ett hotell sadar, sen sprang hon in i hissen och jag foljde med, de hade 54 vaningar, Hello New York!! Tillslut gick hon med pa att ga ut igen, nar vi gick ut genom dörren sa ser vi ett igenkännande ansikte.. Sean Paul! Rebecka stod och fotade honom lite, jag visste inte riktigt vad jag skulle gora forutom att halsa! Han var trevlig och vi fotade lite pa han och sa, det var HELT ovantat! Sen kande vi att det var nog och borjade rora oss mot Grand central igen for att aka hem, klockan var halv tolv pa natten! Nu nar jag skriver det har sa har vi precis kommit hem och klockan ar halv ett pa natten har sa halv sju hos er :P Imorgon ar det TRL igen fran halv tio till tolv sen ett till fyra..

JAG AR MED PA TRL, det ar fanemig coolt! De sander det har pa torsdag i USA men da ar vi i New Jersey, Starland Ballroom sa Nick (sonen i den har familjen) spelar in det at oss!! :):) Nu ska vi sova for vi ska upp om typ 5 timmar igen :P Men en meter ifran dom i 2 och en halv timme.. och 6 timmar imorgon.. Ah herregud jag kan stirra foralltid! men vi hors imorgon allihopa, nu har jag fanemig skrivkramp och Rebecka vill kolla sin bdb oxa! KRAM!

Btw.. Det var strangt forbjudet med kamera darinne, sa vi har inga egna bilder darinnefran! ;(



Bilder från 3-4 augusti!

Rebecka på Arlanda =)
 

Vi på flyget mot Philadelphia, vi mellanlandade där!
 

Flygplansmat! =)
 

Framme i Philadelphia! Vi åkte nån buss som tog en från flyget in till
själva flygplatsen, där vi skulle hämta våra väskor, checka in dom igen
på en gång och slänga oss på nästa flyg, stress! Vi hade inte bra med tid!
 

Vi hann med flyget i varje fall, det var det minsta flyg jag sett, det
fanns bara 9 rader med fyra platser på varje rad, flyget hade till
och med propellrar för det var så litet, usch så mycket det skaka!
 
 

We're in New York!! Här satt vi på flygbussen påväg in till Central station!
 

Man såg de höga byggnaderna imitten av smeten, där var New York,
shite vad coolt det var att se allting IRL! Jag äääälskar storstäder! :D
 

Höga byggnader! :o
 

Grand central, New York!
 

På tåget påväg till Stamford där vi skulle bli hämtade av Ann-Marie =)
 

Här har ni massa bilder på vår nedervåning:
 
 
 
 
 
 

Rebecka och Ann-Marie efter middagen! =)
 

4e augusti:

Jag åt frukost, bagels^^
 

Jag i stan, påväg mot Time square!
 

Time Square
 

New York city (älskar)!
 

Jag på TRL, när jag ställer en fråga!
 

En bild printscreenad av
Ida! Jag har gjort en röd fyrkant omkring mig!
Detta är under uppträdandet av Monsoon, som ni ser bara stod jag där!^^
Varken sjöng med eller hoppade eller någonting, njöt av låten bara! =)








lna fans
som de flesta andra amerikanarna var, de var lugna och gillade även
musiken och inte bara stalkade bandet, det fanns inte många såna i NY!^^
 

Magna påväg in på hotellet, det var då jag fick springa efter!
 

Sean Paul med Magna, Marsha och Puff! :D MIna och Rebeckas bilder,
men vi orkar inte sätta copyright!
 
 

New York City at night, LOVE!
 

Jag på Stamford station, i väntan på skjuts hem!
 

Sovdags! =)
 



5-6 augusti kommer inom kort! =)


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0