New York, 7/8 2008

Konsertdagen!

Klockan fyra vaknade vi, helt döda för vi knappt sovit någonting! Vi hasade oss in till badrummet, gjorde några misslyckade försök att se bra ut sen fick vi skjuts till stationen! Vi åkte först lite fel för vi förstod inte riktigt vart vi skulle möta upp dem, men tillslut hamnade vi rätt. Vi hade med oss lite matsäck (bagels ^^) så vi skulle klara oss. Arenan låg verkligen in the middle of NO WHERE, det fanns inga affärer, ingenting! Tänk er en motorväg och på sidan av den så låg det en byggnad, där skulle spelningen vara!

I bilen påväg till Starland Ballroom var vi alla tre så nervösa av den här "star parking":en som alla pratade om. Det var såhär att man kunde köpa två olika slags biljetter till spelningen, vi hade vanliga biljetter sen fanns det även Star Parking. De som hade Starparking fick alla en "VIP"-parkering, närmast byggnaden där spelningen skulle hålla hus, och de fick även bli insläppta före alla andra som hade vanliga biljetter. Det fanns alltså två ingångar till spelningen och det var 100 stycken som köpt Starparking tickets, men de fick även ta med sig som mest 7 stycken då man kan få plats med så pass många i bilen!

Vi fick dock reda på att man själv behövde inte ha en Starparking ticket, bara den som körde bilen, så vi ringde till Kayla (en tjej som vi träffade på TRL som hade Starparking med sin mamma) och frågade om vi kunde gå in via Starparking ingången med dem om vi passade plats i kön till dem, hon sa ja! Vi blev skitglada, för fatta om man kom längst fram i vanliga kön, då var det ändå 800 som blivit insläppta före en! :S Så vi kom fram vid nio-tiden, vi fick plats nummer 15 och 16 i Starparking-kön, sen var det bara att vänta!

Det var ca 30 grader varmt ute så vi satt där och solade, snackade skit och åt lite, herregud vad varmt det var! Det fanns även en byggnad på andra sidan gatan (fråga mig inte vad det var för jag har iingen aning:P) så jag och Rebecka drog över dit och fick låna toaletten, haha där gjorde vi bort oss lite! Det var så varmt ute att vi försökte desperat med allting för att slippa sitta i solen, vi fick bland annat sätta oss i en av tjejernas bil med henne och hennes kompis där det fanns air condition, niice! De började pumpa Tokio Hotel live och jag höll på att somna, det var såå varmt! Vi hade så tråkigt i kön då det inte fanns nåågonting att göra, vi satt verkligen och försökte komma på vad PM och AM står för (ni vet innan 12 och efter 12 i amerikansk tid så säger man juu 4 pm/ 4 am) Haha, otroligt intressant va?

Jaja jag kan i varje fall säga att jag aldrig varit så rädd innan en spelning som jag var på den här! Jag stod där och skakade för jag var så rädd, alla har skrämt upp mig om hur galet det är på Tokio Hotel-konserter och tjejerna i kön berättade skräckhistorierna om hur hemskt det var. Jag sa till Rebecka minst 25 ggr att vi måste hålla hand när vi springer in, inte tappa bort varandra och blir det för jobbigt så går vi bak! Haha, Rebecka var cool-lugn och ba det löööser sig! När dörrarna öppnades bultade mitt hjärta så hårt, jag visste inte vart jag skulle ta vägen, sen kollade de min biljett och jag fick börja gå in, det stod vakter överallt längs med vägen in som sa "walk slowly, walk slowly!" Sen när jag kom in och såg stängslet började jag rusa, då hör jag "WALK SLOWLY" bakom mig, jag totalbromsade i rädsla om att bli utslängd! Då ser jag tjejgänget som stod framför mig i kön som ställt sig längst fram i mitten, men det var tomt på Toms och Georgs sida, min första tanke var "men ofta det är tomt på Toms sida" och gick och ställde mig på Georgs sida, sen slog det mig.. "Jag såg ju vad jag såg, det ÄR tomt där!!" så slängde jag mig över till Toms sida, så jag stod med hans microfon-stativ preciis framför mig! 

Jag vänder mig sen om och ser Rebecka, Katie och Kayla komma springandes in (haha så söta, alla tre är ca 1.60 långa, sötnosar!!) och bakom dom ser jag en crowd av människor, så jag VRÅLAR deras namn och att de skulle skynda sig, men det var så mörkt så de såg mig inte! Tillslut såg en av dom mig och alla tre slänger sig fram bredvid mig. Vi hamnade alla bredvid varandra längst fram, Kaylas mamma stod längst bak med ett vakande öga! ;) Jag stod längst till vänster, sen Rebecka, sen Katie och sen Kayla! Vi stod alla fyra och hoppade av glädje, för hamnar man inte längst fram så är man körd, man har ingen kontroll över sig själv och ingenting att hålla i sig i, vi hade även aircondition precis på oss, perfekt!

De två söta tjejerna vi träffade efter TRL den första dagen (la ut en bild på dem) hamnade tillsammans med deras kompis precis bakom oss, och när alla kommit in blev det KAOS! Publiken gick som en våg fram och tillbaka och människor flög runt! De tre söta tjejerna bakom oss höll om oss och vi satte deras händer på stängslet framför oss "HOLD ON!" skrek vi hela tiden! För oss var det ju lugnt, men stackars dom! Fast en gång vart det ganska illa, då jag hör tjejerna bredvid oss skrika "ONE, TWO THREE" och alla tar tag i tsängslet och skjuter sig själva bakåt, för att få alla att fatta att de ska sluta pusha, tror ni det blev bättre? Nej, istället hör vi "ONE, TWO THREE" längst bak och alla där bak tar sats och PUTTAR framåt, vi fick hela stängslet i magen, fett oskönt!

Jag försökte få vakter att hjälpa till, de sa bara "blame yourself, you chose to stand in front row!" jag ba "but what the hell are you doing here if you're not gonna help us?" han svarade bara "well if anyone faints we lift them over!" Jag blev fett sur och ba "well if you don't do something soon the whole crowd will faint!!" Det var ju lite överdrift då jag mådde prima men de bakom mig hade en jävla hard time. Aja, efter kanske en timme så kom David Jost upp på scenen med en filmkamera och filmade hela publiken, vi höll upp Sverigeflaggan och smilade lite, haha! Katie tog tag i den och ba "today I'm Swedish too!" Haha<3

Sen började showen, allt släcktes ner och alla började vråla! Då ser vi att till vänster om scenen så kom en kort kille i shorts och T-shirt, Gustav! Rebecka blev helt galen, haha ;D sen kom resten av killarna också och showen började! Jag fick ögonkontakt med Tom flera gånger, han tittade på mig och jag stod bara och smilade ändå upp till öronen och tittade tillbaka, tillslut kunde han inte hålla sig och kollade ner i golvet och log han med, hah! Det bästa var när han kollade och jag och Rebecka tog upp flaggan och smilade, då log han värsta stort, sen tittade jag och Rebecka på varandra (har fortfarande bilden i huvudet av när Rebecka tittade på mig då!) och log mot varandra, sen började Bill sjunga mot flaggan också! Jag har alltid Sverigeflagga med mig när jag går på konsert utomlands, vilken kändis det än är, alltid kul ju!

Konserten var grym, och det var så nice att stå ca en meter ifrån scenen, plus att den var så låg jämfört med vanliga scener, den var kanske 1,5 meter hög om ens det! Vi sjöng med och så till hela låten, vi fick asmånga bra bilder och videos också, har lagt ut många utav dom här nedan! Jag blev så glad när Bill sa "Black!" för det är min favoritlåt, en utav dem i alla fall! Speciellt när Tom kör igång elgitarren, man hör på vår video att jag ba "WOHOO GO TOM!" när han börjar lira, jag älskar det verkligen, så grym låt live! Även när jag hörde introt till Don't Jump och By your side (haha, dom två låtarna Bill nämnde på TRL på repetionen), de introna är så grymma, plus att man vet att två grymma låtar väntas när man hör det!

Efter spelningen studsade vi ut, jättenöjda med spelningen och det var inte alls farligt att stå längst fram, men imitten eller så var ju paain, märkte man! Jag kommer ihåg när Bill vände sig om under showen och började sjunga till mig, jag började le och fick då precis en fot i huvet! Det var en av de tre söta tjejerna som blev överlyft och Bill såg förvånad ut men vände sig sedan om. Jag tänkte bara vafan fick jag i huvet och sen såg jag henne, stackarn! De måste burit över minst 40 pers! Så fort den första tjejen som blev utburen bad om att bli det så började alla vilja bli utburna, det var kaos där bakom!

Vi fick skjuts tillbaka till New Jersey Penn station av Katies föräldrar, där sa vi hejdå till Katie (senast vi såg henne, buhu! :[) och sen åkte jag och Rebecka tillbaka till New York! Vårt tåg skulle inte gå förrän om ett tag så vi tänkte att vi kunde ta en sväng förbi deras hotell och tacka för en grym show, men när vi kom dit så hade vi missat dom med fem minuter, men vi började snacka lite med deras chaufför. Han var skittrevlig och erbjöd oss skjuts i deras bil och sådär, men vi skulle ju till Stamford och det ligger ju ca 45 minuter ifrån NYC! Men han sa att han ska hälsa "tack för en bra show från de svenska tjejerna" till Tokio Hotel och sen gav han oss hans kort och sa att vi skulle smsa och fråga vad dom svarade om vi ville veta! Sen sa han även att han skulle hämta upp killarna utanför hotellet imorgon 11,30 om vi ville säga det face to face istället. Vi skulle ju ändå in till New York dagen efter så why not?

Innan vi skulle gå så tog han upp telefonen och sa att han skulle kolla om killarna kom ner igen ikväll, vi fattade inte vem han skulle ringa men så visade han numret. "Tobi" stod det (Tokio Hotels livvakt), men dom hade precis gått och lagt sig, vi var svettiga och trötta så vi kände att det dög bra att åka hem i alla fall! Vi tackade för infot och drog oss till tågstationen, vi åkte runt i Stamford i nån taxi i 40 minuter (från Stamford station till deras hus där vi bodde tog egentligen ca 15 minuter!!) och Rebecka flippade ur totalt på taxichauffören, haha jag satt och skrattade tillslut för han var så dum i huvet, jag var i ett sånt där "vet inte om jag ska skratta eller gråta"-läge! Tillslut kom vi hem i alla fall, vid 4-tiden och bara däckade på en gång! Vi hade varit ute och flängt i 24 timmar! Men gryym show och jag älskar New York!

Rebecka och jag på tåget, ca 5-6 på morgonen!
 

Katie och Rebecka i bilen påväg mot Starland Ballroom!
 

Framme vid Starland Ballroom, kolla in vår lilla ingång, så fjuttig:'D
 
Woho, my girls :D
 

Melissaaaaaaaaaaaa:D Do I miss her or what?! Ni kanske även känner
igen henne från TRL, hon vann tävlingen med att packa en väska med
hjälp av TH samma dag som jag ställde frågan på TRL till TH! =)
 

Kayla! <3 Tack vare henne kom vi front row!
 

Vi gick och satte oss på baksidan för att äta lite och svalka oss, det var
SÅ varmt! HAHA, ni ser den där tjejen i handduken? Det var Katie som
hade träffat henne på en Tokio Hotel-spelning en gång och hon ville inte
gå på den här spelningen själv, så de hade bestämt att mötas upp och
gå på den här tillsammans, men sen träffade hon ju mig och Rebecka
och ville inte längre va med hon med handduken haha! Hon var helt sjuk,
under handduken hade hon bara en korsett och på hennes skylt stod
det "Tokio hotel, nothing comes between you and me!" Och sen på kvällen,
efter spelningen så träffade ju jag och Rebecka Tokio Hotels chaufför och
det första han frågade oss var: "who the hell was that girl with the towel?!"
Det roligaste var ju att han kan bara ha sett en skymt av henne när han
skjutsade dit killarna, så han måste verkligen ha stirrat under den lilla
tiden, hahah! Men hon var fett konstig, lite creepy nästan! ^^,
 

Katie, Jamie, jag och Rebecka! <3 (inte min bild)
 

Jamie, Rebecka, Robin, jag och Katie! (inte min bild)
 

Katie, Jamie och jag! <33
 

Jag och Rebecka i Christinas bil, vi satt där med air condition och typ sov^^,


Våra konsertbiljetter! Eftersom vi hade köpt biljetterna över internet från
Sverige så kunde vi inte få hem dom, utan vi behövde hämta ut dom där
istället, men sen fick vi reda på att det kunde vi inte göra förrän dörrarna
öppnades och aldrig i livet att vi tänkte stå och fumla med att få biljetter
medan alla andra som vart bakom oss i kön springer in och tar våra platser!!
Så vi köpte biljetter av någon tjej som gick och sålde för 20 dollar styck! ^^,
 

And we came front row, precis framför Tom! Jag, Rebecka och Katie! (Katies bild)
 
De tre söta tjejerna vi även träffat på TRL som stod bakom oss <3
 
Nu ser ni kanske hur låg scenen var och hur nära man var, asball!
 

Ett foto från Starland Ballroom, jag har gjort pilar om vart vi är, kanske
är ganska svårt att missa ändå pga vår Sverigeflagga, men ändå! ^^,
 

Mina och Rebeckas konsertbilder (blev vääldigt många på Tom eftersom
vi stod precis framför honom men aja! Och dom ligger även i hel o-ordning,
den typ 4e sista bilden, när Gustav går upp för trappan, det är egentligen
den första bilden, men jaja ni får se bilderna nu i varje fall:
                                 


Våra favoritbilder på varje bandmedlem:

Georg
 

Tom
 

Bill 
 

Gustav (bara för han kollade rätt in i vår kamera)
 


Några av våra videos:

en bit av 1000 oceans, så fint när Bill går och sjunger till Tom!
(Tryck watch in high quality på youtube)
 

Slutet av Don't jump! Toms orgasm på gitarren, haha!
(Tryck watch in high quality på youtube)


Hela Black! Min absoluta favorit, jag blev så glad när de började spela den!
Lyssna i slutet av låten när Bill sjunger "come on, come oooon" och sen kör
Tom igång elgitarren, då hör man mig ba: "COME ON, COME OOON, wohooo
go tooom!" Haha :P (Tryck watch in high quality på youtube)


Hela Durch den monsun! (Tryck watch in high quality på youtube)


Hela Rescue me! (Tryck watch in high quality på youtube)


Slutet av Live every second! (Tryck watch in high quality på youtube)



Lite bilder på mig från spelningen som
Ida hittade på någon TH-blogg!
(Jag har ringat in mig själv lite slarvigt så ni förstår vart jag är, haha ^^)
 
 

Den här var bäst för Bill sjöng till mig där, jag kommer verkligen ihåg det
och att han höll upp handen, så kul att någon fota och att Ida hittade den!
 

Jag och Rebecka under konserten, sjuukt svettigt! (vår egen bild)
 
Jag med ett tjejgäng som satt före oss i kön, schyssta tjejer =)
 

Jag på tågstationen i New Jersey Penn station efter vi fått skjuts
av Katie och hennes föräldrar från Starland Ballroom! =)
 
Jag och Tokio Hotels chaufför, Mansfield i bilen han nyss släppt av TH från!
 

Bill och Toms säten, otroligt intressant va? haha
 

När vi är påväg till Grand central för att ta tåget hem till Stamford så möts
vi av flera tusen människor som sitter, mitt i New York och köar till något!
Vi var bara tvungna att gå fram och fråga vad det var till, och en tjej som
köade med sin mamma (svårt att utse vem som var största fanet^^) sa
"THE JONAS BROTHERS, come and join us in the line, they're having a
free concert tomorrow and the first 5000 is allowed to see them!!" Haha,
aldrig i liivet att vi skulle sätta oss och köa efter vår natt,morgon,dag,kväll
varit, sen är ingen av oss förtjusta i Jonas brothers heller, så vi gick vidare!
 

Jag på tåget påvägen hem, jag somnade som en stock, Rebecka väcker
mig och jag fattade inte ens vart jag var eller någonting, sådär förvirrande!
 


Vi var som sagt hemma vid 4-tiden och somnade då som stockar! =) Ikväll blir det en hemmakväll för mig förresten, så nu ska jag ta lite paus från datorn, men vi hörs sen! Puuss!

Postat av: Ida

Jag tycker det var jättekul när jag hitta dem och bara "DÄR ÄR HON JU!", det är så kul när man ser folk man känner på samma bild som killarna. Och TRL, haha, du skulle sett hur uppspelt jag var när jag skulle kolla på det första gången.. Haha! Kul att läsa om resan även fast jag hört allt förut. =)

2008-11-29 @ 15:09:17
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Tillan

Ida: Haha, ja och det är så bra för man behöver inte ens leta själv, man går bara in på din bdb eller blogg så har du hittat videos och printscreenat klart redan xD! Haha ja det är ganska sjukt, TRL lixom! Kul att du läste allt :D



Btw, ring om du vill prata om gårdagen! :*

2008-11-29 @ 19:36:32
URL: http://tillantillan.blogg.se/
Postat av: emmelie

Avundsjuka... :(

2009-02-28 @ 17:22:23
URL: http://emmelieholmberg.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0