Paris, 19-24/6 2008

I januari/februari 2008 så pratade jag och Madde i telefon i timmar om att vi ville åka till Paris! Bland annat för det verkar vara en grymt cool stad och det skulle vara grymt att köra en weekend där på sommaren. Sen såg vi också att Tokio Hotel skulle ha deras dittills största open air konsert för 40.000 åskådare den 21 juni i arenan Parc des Princes. Jag och Madde träffades för första gången i Essen, november 2007. Så vi började planera och bokade tillslut resan, det blev jag, Madde, Ewe och Emma (alla tre bor i Skåne och är nära vänner sen lång tid tillbaka, träffade dom alla tre i Essen, alltså).

Den 19e juni bar det av, jag mötte upp tjejerna på Arlanda och 18.00 på kvällen bar det av, mot Paris!:'D Vi landade vid nio-tiden på Orlys flygplats, då ösregnade det så vi sprang ut och haffade första bästa taxi mot vårat hotell! Det var faktiskt väldigt mysigt och väldigt centralt! =) Vi tog det väldigt lugnt första kvällen, vi gick till en bar och tog något att dricka och snackade lite sen var det dags för att sova! =)

Den 20e juni, fredag, dagen innan showtime! Vi gick och åt frukost på Mcdonalds sen bar det av mot en upptäckningsfärd i Paris! Vi gick till massa stora shoppingcenter, vid ett av dom träffade vi bland annat Mirre (vi hade bestämt en mötesplats över sms) och snackade lite skit, sen vandrade vi runt vid Champs-Elysee! älskar att gå runt vid byggnader, ställen som man ofta ser på TV, coolt att se det i verkligheten! Vi tog även en sväng förbi arenan, var ju tvungna att checka ut den! När vi kommer dit så möts vi av alla Tokio Hotels stora trunks som innehåller alla delar till scenen osv. På baksidan satt det en mängd av fans som var beredda att springa fram till ingången för att få sätta sig och köa. Det var ett flertal vakter och fansen såg svarta och svåra ut (sorry), jag menar inget illa men det var som en svart hög, när vi kom dit (Madde, jag och Evelina är alla blonda och Emma brunhårig) och vi blev verkligen uttittade, inte på ett välkomnande sätt heller.

Vi gick därifrån, tillbaka till framsidan och började prata lite med dom som jobbade där, jag och Emma hade tråkigt så vi började dra igång en lögn och frågade vilka som skulle ha konsert och om de var bra. Vi pratade även med crew-människorna och spelade lika dumma, dom köper det ju! När vi tråkat oss klart där så gick vi vidare till en uteservering för att äta lunch, det blev pasta carbonara! =) Vi måste ha vandrat mil denna dag, så kvällen vart lugn denna med, vi hade lite fotokrig på hotellet och chillade framför TVn!

Den 21a juni, lördag, showtime! Idag gick vi upp relativt tidigt för att fixa oss och ta oss ut i god tid, för att ta vara på tiden vi hade i Paris! Vi åkte runt lite i stan och kollade innan vi begav oss till arenan! När vi kom dit så var det mils kö till alla ingångar som fanns (och det var en del!!) och eftersom vi hade sittplatser så kände vi inget behov av att stå där och trängas. Vi gick istället och satte oss i en park och chillade, även den var full av fans! Vi började prata med några franska människor, bara 1 av de var fans, resten var bara kompisar till henne och gjorde henne sällskap! =)

De var jättegulliga och tjejen berättade var Tokio Hotel bodde på för hotell och vart Mcdonalds låg, de ledde oss till och med dit, vi behövde ju mat innan konserten började! På väg dit ringer Mirre mig för att se vart vi var och se om vi kunde mötas upp innan showtime! Vi mötte henne och hennes polare vid donken och käkade lite, sen var det dags att bege sig mot arenan! Väl inne sprang vi in av glädje för arenan var så jääkla cool! Kändes så coolt att vi var där på en sån ball arena! Den glädjen varade dock inte länge när vi insåg att vi skulle behöva sitta där inne i 3 timmar innan showen började och solen STEKTE på oss. Vi satt där och typ smälte bort medan alla andra fans omkring oss (bokstavligt talat) skrek hela dessa tre timmar!

Tillslut gick vi in och satte oss på golvet (där man kunde köpa tröjor med Tokio Hotel-tryck på, popcorn och dricka) och svalkade oss lite! När vi kommer ut igen är det fortfarande lika vilt, då har även fyra-fem tjejer (tyska, tror jag) som hade ståplats, ställt sig längst bak där det inte stod några fans och började starta vågen. Det var faktiskt sjukt coolt när hela Parc des Princes körde vågen, arenan är ju oval så det gick ju runt runt! Men dessa tjejer var också så SJUKT irriterande, de stod och skrek nånting och så skulle alla svara, typ som "andra sidan är ni klara, jajamensan fattas bara" fast ännu värre och 103598213053 gånger om! Tillslut ställer sig Emma upp och vrålar "MEEEN HÅLL KÄFTEN!!" Alla omkring oss tystnade och vände sig mot oss, alla förväntade sig att Emma skulle skämmigt sätta sig ner igen, istället tar hon händerna på höfterna och skriker "JA, JAG SA DET!" HAHA, jag skrattade så jag grät! Inte för att någon fatta vad hon sa men Emma är grym, så är det bara! =)

Konserten startade vid nio, det var den coolaste Tokio Hotel-konserten ever (har iofs bara varit i Essen och New York men ändå). Det var fyverkerier, det small hela tiden och alla bara rockade fett! Ni vet Tokio Hotels scen, det går ju ut som en snopp imitten! Den var typ 3-dubbelt så lång som den vanliga brukar vara. Sjukt cool konsert i alla fall, speciellt när det började mörkna i slutet av konserten, magiskt! Jag och Emma satte oss ner under de sista låtarna och bara sjöng våra falska toner och gungade i takt till musiken! =) 

Efter konserten drog vi förbi deras hotell för att kolla läget (vilket misstag)! När vi kom dit var det ca 100 pers där, det var uppdelat så att ingången gick imitten och på vardera sida var det stängsel där fans stod! Vi hamnade näst längst fram på vänster sida (om man står med näsan mot hotellingången). Jag och Emma gav upp efter fem minuter, det var inte värt det. Jag var så sjukt trött, hade varit kissnödig sen sex på kvällen och törstig minst lika länge. Vi hittade ingen affär eller toalett så vi gick och satte oss på andra sidan gatan på trottoaren och chillade där.

Det kom bara fler och fler fans, tillslut var det ca 10-15 meter långt på vardera sida av hotellet , fullt av fans. Lika många var det på andra sidan gatan där jag och Emma satt. Fast vi satt bara där på trottoaren och ville inget annat än att åka hem. Polisbilar kom och satte upp fler stängsel, det var helt sjukt vad mycket folk det var där! Men en sak som jag vart förvånad över var att det var så mycket lugnare och strukturerat här än vad det var i Essen, Tyskland. Alla säger ju att franskarna är värst? Jaja, jag ville ifrån hotellet i Paris lika mycket som jag ville ifrån hotellet i Essen i varje fall! Men i Paris var det i varje fall varmt så jag och Emma satt där och garvade åt våra lama skämt och underhöll oss på så sätt!

Efter ca 2 timmar så kom polisen fram, tog ner alla stängsel och satte sig i sina bilar och åkte, där satt vi helt snopna och fattade ingenting. Då hade Tokio Hotel tagit bakvägen in, vid hotellet såg man två helt oförstående blonda tjejer stå (Madde och Ewe) och titta omkring sig. Jag gick fram till en polis och frågade vad som hände, han förklarade och jag berättade för tjejerna. Då bestämde vi oss för att åka hemåt, kvarteret såg så likt ut där vi bodde så vi trodde det var gåväg hem. Det var det ju verkligen inte så vi började leta taxi, helt omöjligt. Alla skulle ha taxi och taxikön var ca 15 meter. Jag fick damp, det gick itne att komma hem, vi försökte i 1,5 timme!

Tillslut valde vi att gå tillbaka till THs hotell för att be dom ringa en taxi, men de sa bara att det inte fanns några! Det låg fans överallt på marken utanför hotellet och sov, vi satte oss i ett hörn och var fett irriterade, vi kom inte hem! Notera då att klockan var runt 3 på morgonen och vi hade fortfarande inte kissat eller druckit, jag hade hållt mig sen sex på kvällen! Varför vi satte oss där igen var för att det hade varit äckliga killar som följt efter oss och vid hotellet var det vakter och andra tjejer så vi kände oss tryggast där. Tillslut fick jag nog och drog med mig Madde till nåt hamburgerställe för att köpa mat, vatten och låna toaletten (GOD in heaven that was nice!!) En sak jag bara älskade med Paris var att staden aldrig sov! Staden bara lös, människor var överallt och barer och annat var öppet, det blev aldrig tyst och det var varmt hela natten!

Där satt vi och åt och stirrade in i väggen i tre timmar, turades även om att hålla utkik efter taxi. Jag gick över gatan, till samma sida som hotellet låg på för att prata lite med Ramona (en  tjej från Schweiz som Ida&Lina träffade & lärde känna när dom var i Amsterdam som jag pratat lite med över msn). Helt plötsligt tittar hon på mig med värsta blicken! "Run!" var allt hon sa, jag ba whaat? Jag vänder mig om och ser en svart van som kör mot hotellet, stannar och backar sen gasar mot bakvägen till hotellet. Detta var vid halv sju på morgonen, det var Bill, Tom och deras kompis som hade varit och partat. Utan att tänka började jag springa, visste inte ens vad jag sprang för men alla bara sprang. Bakom mig hör jag Emma skrika "Nääe.. NÄÄÄE!!" Och Madde vråla "EWE SPRING DIN FITTA!" Haha :'D

Jag hann fram och ser två stycken slänga sig ur vanen med armarna och händerna för ansiktet och springer in på hotellet. Jag såg inte ens att det var dem men en tjej sa det till oss sen, hon berättade även att fransyskorna skrikit på engelska och franska "FUCKING ASSHOOLES" för att de inte stannade och pratade. Vafan, vi får väl skylla oss själva om vi väljer att häcka här en hel natt istället för att ha kul i Paris, de var antagligen apfulla eller apbakis, jag skulle inte heller ha stannat. Jag ville inte ens vara vid hotellet och nu skulle vi HEM! Det började även regna och vi såg en taxi, jag svär den hade en gloria över sig, I LOVED IT för den tog oss hem!

Vi var hemma på hotellet vid åttatiden på morgonen och somnade på en gång! Den 22a juni vaknade vi till vid elva av att väckarklockan ringde! "Vem fan ställde den?" tänkte jag, då slog det mig att jag pratade med Ramona innan vi drog och hon sa att Tokio Hotel flög hem från en viss flygplats (kommer inte ihåg namnet) och att det var bara att ta ett tåg dit om man ville träffa dom! Jag såg det hela som ett spel, att bara lyckas se dom någon gång liksom och Ewe och Madde ville verkligen träffa dem! Jag velade lite och kände att det är fan inte värt det, men samtidigt kände jag att vad väljer jag, ligga hemma hela dagen på hotellet med Emma som bara sov eller följa med dom? Heller åkte jag och gjorde någonting så jag hakade på Madde och Ewe.

Vi tog ett tåg dit som gick ganska fort och köpte lite frukost på flygplatsen. Vi satt där och häckade lite och började prata med några tjejer, vi var väldigt få där, kanske 15 tjejer, efter ett tag kom det en tjej springandes och sa att hon precis träffat dem, på den andra terminalen! x( Suck!! Jaja, nu hade dom åkt och nu fick man det ur tankarna, så vi åkte tillbaka för att göra Emma sällskap igen, vi blev ju borta i ca 5 timmar! Måste bara berätta om när vi kom tillbaka till tågstationen där vi bodde, det tog ca 5 minuter att gå till tågstationen imorse, men nu när vi kom hem tappade vi totalt lokalsinnet och vandrade runt i en timme för att hitta tillbaka.

HAHA, det bästa var när Ewe ba: "Men hörrni, jag kommer ihåg att när man såg den här kyrkan så skulle man vända sig om och ha den i ryggen, då gick man rätt håll!" Så vi gick fram till kyrkan och vände oss om, då kom vi på hur otroligt blonda vi var! Som om kyrkan bara har en sida , den har minst fyra sidor och alltså fyra olika håll att gå åt, PUCKON! Jaja, vi kom tillbaka till hotellet tillslut, då gick jag och Emma och köpte hem pizza sen låg vi hemma och chillade på hotellet, vi var helt slut!

den 23e juni, sista natten i Paris, nu var vi tvungna att göra nåt kul ju! Vi var ute och shoppade hela dagen och på kvällen var det dags för första och enda utgången (shame on us, Paris uteliv rockade!) Vi gick först och åt middag på en Kinarestaurang som låg precis vid vårt hotell, sen förkrökade vi på hotellet och drog sedan ut. Vi vart alla så sjukt fulla och Ewe hade med sig filmkameran, hon filmade bland annat när jag hoppar (otroligt graciöst) över spärrarna vid tunnelbanan för att sen få igenom de andra tre gratis^^,  Vi åkte sen satte oss på en bar nära eiffeltornet och drack vidare. Servitören hatade oss för vi var så högljudda "Will you love us if we keep it down?" "Oh yes, then I'll LOVE you!!" Hah!

Jag var i himmelriket btw, det var fyra bord på rad på uteserveringen, vid ett satt vi, sen var det ett bord med irländare, ett med skottar och ett med britter. Jag ÄLSKAR Storbrittanien och alla dialekter som finns där! Så jag sprang fram och tillbaka mellan borden och pratade glatt med alla, gick på toa tillsammans med en av tjejerna och jaa, vi hade skitkul den kvällen! =) Vid 3-tiden tog vi en taxi hem till hotellet där vi bad och bönade om mat så receptionisten tog ner mig och Ewe till hotellrestaurangen där vi fick massa bröd och croissinter! ^^, Sen däckade vi!

Den 24e juni, hemgång! Idag var vi bara sjukt bakis, åt pommes frites med biff till frukost och bara såsade runt i staden. På eftermiddagen åkte vi till flygplatsen då vi upptäckte att flyget var försenat pga storm! Jag vart skiträdd och låg och grät floder i Emmas knä när vi åkte igenom stormen, Ewe och Emma satt däremot och råflummade och bestämde vem som skulle ärva Emmas katt och massa skit! X'D Madde den jäveln hade fått en hel rad med tre stolar för sig själv så hon låg ner och sov hela resan. När vi kommit igenom stormen så hoppade jag fram ett snäpp där även jag fick tre sitsar för mig själv och la mig ner för att sova!

Vi landade i Sverige vid 12-tiden på natten, då kramade och pussade jag hejdå på skåningarna som skulle ta ett till flyg ner till Skåne medan tog jag första bästa flygbuss in till Stockholm central! Elvira och Mamma hämtade mig på flygplatsen och så fort jag kom hem var jag tvungen att tömma hela väskan för att de skulle kunna packa om! Mamma, pappa och Viran skulle nämligen till Italien 2 timmar efter jag kom hem! Tråkigt att de åkte så fort men samtidigt skönt att ha huset för mig själv (och med storsyrran, Amanda som är 20!) i en vecka! =) The end!

Bilderna kommer direkt efter detta inlägg, jag måste dock
dela upp bilderna i två inlägg för det blir för mycket annars!


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0