Go'kväll läsare!

Nu har jag precis kommit hem från jobbet, 2000 kronor rikare efter den här helgen! =) Imorgon jobbar jag alla dagar utom tisdag! pjuh, men jag jobbar många kvällspass så tidiga morgonar slipper jag i varje fall!

Åh, jag måste berätta om en händelse på jobbet ikväll! Vi har en stamkund, en gammal tant som är 82 år. Hon är världens sötaste lilla tant jag någonsin träffat! Hon brukar sitta på den vita stolen vid snabbkassorna och bara "vila" som hon kallar det. Så idag gick jag fram och frågade om hon ville ha hjälp med någonting, så började vi prata lite. Hon började berätta om sitt liv (jätteintressant faktiskt!) men sen fick jag bara ångest. Jag tyckte så himla synd om henne, hon har INGEN kvar förutom sin bror. 5 av hennes syskon är döda, hennes föräldrar (såklart) och hennes man. Hon har ingen att prata med och så började hon få lite tårar! Hon berättade att hon har lite problem med ögonen för hon gråter varje dag. Hon sa inte det här som "tycka synd om sig själv" utan hon bara berättade och jag ville bara krama ihjäl henne. Tänk er själva, att dö sist! Jag fruktar inte döden ens hälften så mycket som det, att bli gammal och svag, ensam! Hon såg till och med på när hennes man dog, Gösta, som hon varit tillsammans med i 58 år, 58 år!! Från att hon var 18 och han 21 tills 2005, då han dog hemma hos dom. Hon försökte blåsa liv i honom, larmade ambulansen, men de kom försent.. Min käre tant Astrid, jag ska allt börja besöka henne eller något, ingen så fin liten tant förtjänar att vara så ensam!

Nu ska jag nog ut och ringa Ida, fett länge
sen vi pratade, ju! Över ett dygn sen! :'O ^^,

Postat av: Marie

Ah, vi har en sån tant på jobbet med, som är jättesöt och man bara älskar henne.

2008-10-19 @ 23:35:18
URL: http://vivalamarie.blogg.se/
Postat av: Tillan

Marie: Ja, man har ju många stammisar, så kul att känna igen dom och fråga om senaste lixom! ^^

2008-10-19 @ 23:36:18
Postat av: rebeccy

naaww.. tänk att de faktiskt finns de som håller ihop hela livet tills döden skiljer dem åt..det är äkta

2008-10-19 @ 23:42:02
URL: http://rebeccy.blogg.se/
Postat av: Tillan

visst är det vackert?

2008-10-19 @ 23:44:04
URL: http://tillantillan.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0