Spanien, San Sebastián 28/7-8/8-07


Jag och fem av mina närmsta tjejkompisar bestämde att vi skulle göra en riktig tjej-festresa till Spanien, jag var ju där 2006 med Paula (vet inte varför jag inte nämnt nåt om det ^^,) som var en av dom som följde med denna gång oxå! Jag var där med hennes familj i norra Spanien för de har släkt där, i baskien! Det är allra högst upp i norr, gränsar till Frankrike. Vi åkte till min fristad, ÄLSKAR den staden - San Sebastián! Åk dit, ett grymt tips, alla som varit där älskar det! Det är en surfstad som har turism men inte turism som typ Ayanapa och Alanya utan det är mkt spanjorer och så också, vilket jag älskade!

Det var jag, Sofia, Cissi, Astrid, Mikkan och Paula som åkte. Vi bodde i ett hostel mitt vid torget, vi bodde två och två i rum precis bredvid varandra och det var så litet så det var bara vi och några italienare som bodde där, de blev våra kära room-mates boys ;) Astrid och Paula hade stora rummet, Cissi och Sofia hade det andra (men båda dom rummen hade balkong) och jag och Mikkan fick det sämsta :P (vi lottade)! Både jag och Mikkan är ganska duktiga snarkare så ingen av dom andra pallade sova med oss! Samtidigt gick ju vi varandra på nerverna också för hann den ena somna före den andra så snarkade den personen sönder den som var vaken, så varje morgon vaknade vi upp med täcken, hårklämmor och annat som vi legat och kastat på varandra för att få den andra att hålla käften:P

Vi festade hela tiden och en kväll så träffade Sofia en underbar kille, Isaac och när vi lämnade klubben så ville jag och Sofia ta en promenad, hon ville prata om honom och jag om att jag fortfarande saknade Roberto, en kille som vi träffade första kvällen och jag och Sofia totalfajta om honom haha, det slutade med att båda hånglade med honom som ett hejdå, sen raderade vi numret för att slippa tjafs ^^,

I varje fall, när vi går på promenad så möter vi två killar i kanske 25årsåldern (IRLÄNDARE <3) som frågade vad klockan var, så började vi snacka lite (nu var klockan kanske 4 på morgonen) och vi tog en lång promenad, satte oss på stranden under den klara stjärnhimlen och bara skratta och pratade till 7 på morgonen, Ultan och Eoin (uttalas Owen) hette dem, HELT underbara! Hela resan var bäst, vi festade som aldrig förut, drog hem till några på efterfester och träffade så mycket boys!

Sola vart det inte så mycket med eftersom i Spanien går man inte ut innan 1-2 och är då hemma vid 5-7 på morgonen! Haha, Siesta ni vet? Spanjorer har det för att på eftermiddagen få sova några timmar på dagen, vi tog våran så kallade siesta typ 12 på natten till 2-halv 3, sen vare duscha, peppa upp sig själv i våra ipods (eftersom vi behövde vara knäpptysta för hostelägaren och hans fru sov) och sminka sig! Sen drog vi ut vid 3 och var hemma åtta :P Så vi vaknade väl vid 3-4, bara Astrid och Paula som var duktiga och drog sig till stranden ibland, en gång var jag, Mikkan och Cissi asduktiga och hänka på, Sofia mådde dåligt så hon stanna kvar på vårt hostel och vila. Jag skulle kunna berätta om den här resan i timmar till men ni förstår nog resten via bilderna ;) Snälla kommentera!:)

Mot Barcelona! :) (Därifrån tog vi buss/tåg upp till San Sebastián!)
 

Mikkan, jag, Sofia och Cissi en la Barcelona!
 

Jag och Astrid <33
 

Zarautz :'D (En liten stad nära San Sebastián, det var i Zarautz som jag och Paula bodde i 2006, så vi hälsa på!:D)
 

Jag och Paula! :)
 

Vi sex!<3
 

Det fina torget där vi bodde, ni ser balkongarna över? Det var så vi bodde oxå =)
 

Jag och Cissi i Zarautz en annan kväll, helt körda men taggade! ^^, Vi åt nån äggmacka för vi inte fått middag än!
 

Party! ;)
 

Efter våra s k "siestas" som jag berätta om ;) här är klockan 02.37, nyvakna beredda på utgång!
 

Jag och Mikkan bestämde oss för att se dagsljuset en dag i varje fall! ^^
 

Vackra San Sebastián <3
 

Sista kvällen, förkrök på rummet, dock inte jag och Sofia för vi gick på penicillin, jag blev sjuk och så smittade jag henne, guess how ^^, herrejesus!
 

Nyktra Sofia och Tillan!
 

Jag och min Astrid <3
 

Dancing!
 

Dagen efter, mot Barcelona där vi skulle festa en natt sen flyga hem!
 

Taggade och fixade på tågstationen, vi fixade oss på Mcdonalds på stationen i en minitoalett ^^,
 


Taggade Tulls!
 

Några timmar senare på tågstationen, inte lika taggade! :P
 

Alla dom jävlarna somnade först så jag visste att somnade jag så skulle vi vakna upp utan väskor, så jag låg och led med ett öga på väskorna hela tiden, haha paain!
 



The end på denna UNDERBARA resa! Hope you enjoyed! =)

Postat av: Hanna

Så roligt att läsa :)

2008-10-17 @ 04:28:21
URL: http://hannats.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0