Start all over again!

Det var sjukt länge sedan jag bloggade, så nu har jag skapat denna blogg, synd bara att jag inte gjorde det för ungefär ett år sedan, då hade jag Essen, Indien, Italien, Spanien, Dublin, Paris och New York att blogga om! Men jag tänkte lägga ut lite (både text och bilder) om alla de resor så dom i varje fall finns här! Det är nog vad min blogg kommer handla om mest, mina resor eftersom det är en så pass stor del av mitt liv!

Jag tänkte berätta lite om mig själv och vem jag är! Jag heter Matilda Berglund, a.k.a Tillan, är 19 år och bor i Stockholm! Mina stora intressen är att resa, träffa kompisar, träna och jaa, leva livet! Jag är otroligt utåtriktad och spontan utav mig, gör ofta det som faller mig in! Som exempel: New York bestämde vi ca en månad innan vi drog,  ca 2 veckor efter jag kommit hem från Paris! När jag åkte till Italien så åkte jag tillsammans med Malin, en tjej som jag bara hade pratat med över internet och i telefon, så vi träffades första gången när vi åkte dit! För övrigt jobbar jag på Coop konsum slussen, trivs urbra! Det är en underbar miljö med världens bästa jobbarkompisar, vi hittar alltid på massa kul grejer som att gå ut, ha middagar osv och vi är helt blandade åldrar och har helt olika personligheter, ändå klickar vi! =) Jag har planerat att flytta till London i februari med en av mina bästa kompisar, Anna! Dit vill jag för jag ÄLSKAR storstäder (have you noticed?) och jag känner att jag inte får ut nåt av att bara sitta här i Sverige! Jag är även en liten tränings-galning! Jag springer varje morgon innan frukost, gymmar även ett par gånger i veckan och äter hälsosamt! Det handlar inte bara om att bli smal och snygg, utan jag mår bra utav det, det är en del av min livsstil! onyttigt får jag äta 1 gång varannan vecka (självklart bryter jag det ibland, men jag försöker hålla mig till det).

Jaa, that was pretty much it! Som jag sa i början av det här inlägget så kommer denna blogg handla mycket om resor, så här kan ni se vart jag varit nånstans och anledningen till varför jag åkte (nu kommer jag inte nämna några familjeresor från när jag var liten eller så, det här är mina resor):

Glasgow, 19-22 april 2004: Jag åkte dit med 2 kompisar, Anna och Josse och Annas pappa! När jag var 12-14½ var jag ett ENORMT Westlifefan, jag träffade dem ca 15 ggr och var ööverallt efter dem. Vi var 10 pers som hade ett gäng som hette The Westlifegangsters och vi var totalbesatta! Vi tre åkte i varje fall dit och gick på Westlifes konsert (2 stycken) och träffade dom även utanför deras hotell (jag upprepar, jag var GALEN, men endast 14 år!)

Turkiet, 23-30 juni 2007: Jag och Anna (som jag var i Glasgow med) bestämde oss i början av juni att ta en sista minuten-resa nånstans, så vi bestämde oss för Alanya i Turkiet en vecka!

Spanien, 28 juli till 8 augusti 2007: Jag åkte dit med mitt tjejgäng; Sofia, Cissi, Astrid, Paula och Mikkan i tio dagar! Vi åkte till en stad i norra Spanien som heter San Sebastián! Jag är KÄR i den staden, totalt underbar!

Tyskland, 3-5 november 2007: Jag åkte med min lillasyster Elvira till Essen, en småstad i Tyskland för att se det tyska rockbandet Tokio Hotel i grugahalle den 4e november! Hon var ett stort fan och jag visste inte alls mkt om dem, men eftersom jag visste hur det kändes att vara galen i ett band och jag kände igen viljan att bara åka dit där dom var (som Glasgow) så följde jag med henne dit. Där träffade vi flera personer som vi höll kontakten med! Bland annat Ida, Lina, Rebecka, Madde, Evelina, Emma, Matea och Hillewi!

Indien, 10-25 januari 2008: Jag åkte dit med min klass till Tamil Nadu som ligger i södra Indien! I min skola som jag gick i (Gångsätra gymnasium på Lidingö) så gör vi, som typ alla skolor gör, ett stort projekt på hela året som kan handla om egentligen vad som helst, men vi fick göra om Indien, och även få göra fältarbete där i två veckor! Det är den absolut häftigaste resa jag har gjort i hela mitt liv!

Spanien, 24-29 februari 2008:  Jag och min bästa kompis sen jag var två år åkte till San Sebastián (igen för min del) för att se hur det skulle vara att flytta dit! Vi hade pratat om det väldigt länge så kände vi bara att vi skulle behöva åka dit med inställningen "skulle jag vilja flytta hit och bo här?" Och vi är nu båda KÄRA i staden. Men San Sebastián är vår fristad, därför ska vi inte förstöra det genom att bo där, utan dit åker vi när vi behöver staden!

Italien, 21-26 mars 2008: Jag har alltid velat åka till Italien, samma sak med Malin så på en kväll bestämde vi det och ba: vafan, vi drar! Vi tänkte även se Tokio Hotel i Italien men de blev tyvärr inställda! Vi var i Turin, Milano och Rom! BESÖK Rom!! Dock som ett tips, åk dit på vår eller höst! Då är det inte för varmt eller för kallt, underbar shopping och inte alltför mycket turister!

Dublin, 31a maj till 2a juni 2008: Min syster vann första pris på rix fm:s radio faktiskt! En sjuk berättelse, hon sitter på tunnelbanan och åker igenom en tunnel, och hon visste att vid den tiden så skulle Westlifes låt "Us against the world" komma på radio, och då skulle man ringa in och försöka vara samtal nr 12! och precis när hon kommer ur tunneln så kommer låten! Hon ringer på en gång, och blev samtal nummer 12! Hon började bara asgarva för det var så sjukt! Sen hamnade hon i final med 2 stycken andra och vann överlägset (Jag menar, cmon ingen slår oss i Westlifefrågor, hur länge sen det än var vi var fans!) Så hon vann 2 konsertbiljetter till Westlifes 10årsjubileumskonsert i Croke Park för 82.000 åskådare, flygbiljetterna och hotell för 2 nätter! Anna (som jag var i Glasgow och Turkiet med) följde oxå med så rix fm fixade en extra konsertbiljett, alla tre i Golden Cirkle A! Dublin är helt wonderful!

Paris, 19-25 juni 2008: I januari bestämde jag med tre stycken sköningar från Skåne; Madde, Ewe och Emma (jag och Viran träffade dem i Essen), om att dra till Paris en weekend och även se Tokio Hotels största konsert so far, de uppträdde för ca 40.000 fans i centrala Paris, Parc des Princes! Det var sjukt ballt! Paris är en 24/7-stad, sover aldrig!

New York, 3-11 augusti 2008: Det var en av de coolaste resor någonsin! Jag som älskar storstäder, bara DOG för New York! WOW, säger jag bara! Jag åkte dit med en tjej jag träffade i Essen, som också bor i Stockholm, Rebecka Legnévall! Vi åkte dit av flera anledningar; shopping, hon ville träffa alla hon känner i New York, jag ville till staterna över huvudtaget och vi skulle även se Tokio Hotel på nån liten klubb! De är inte alls så kända där, eller var inte då i varje fall, så vi softade på den spelningen, stod längst fram och njöt av deras grymma musik och allt! Jag och Rebecka var även på TRL 2 dagar där även Tokio Hotel var, varav den första dagen fick jag ställa en fråga till bandet, (typ för jag var ett internationellt fan och rest så långt BARA för Tokio Hotel, hosthost:P) Det var sjukt ballt i varje fall, klippet kan ni se här:
 

Otroligt dålig kvalité men det är den enda som finns kvar, resten är borttagna pga otillåtlig copyright!


Next trips that are up:

Liverpool, EMA i november! (förhoppningsvis!)  
London över nyår!
Flytt till London februari 2009!

Postat av: Elvira

MAHA jag är din första kommentar :D

2008-10-11 @ 22:06:19
URL: http://v
Postat av: Beatrice

Grymt intressant att läsa om dina resor..

Det skulle vara kul om du la upp lite bilder och sådant från dom olika resorna. Jag älskar verkligen att läsa om resor :)

2008-10-11 @ 22:13:06
URL: http://chevny.devote.se
Postat av: Tillan

Kul att du gillar det :) absolut, jag kommer ladda upp om varje resa, både bilder och texter, stay tuned;)

2008-10-11 @ 22:38:08
Postat av: Ida Andersson



(Essen) "Lib, Mot, Gregory & Gandalf", remember? Hahahaha!

Kan inte låta bli att skratta när jag tänker på det där :'D



Gud vad jag hoppas på Liverpool. Det vore underbart.

2008-10-12 @ 00:01:24
URL: http://www.myspace.com/iiea
Postat av: Tillan

Haha jaa, och vi var helt kassa på att komma ihåg namnen oxå!X)



Ja, du och jag skulle vara ultimat där!:) Hoppas!!

2008-10-12 @ 00:02:37
Postat av: Louise

Åååh, jag borde också börja jogga och äta hälsosamt! Då kanske jag mår bättre. Inte för att jag inte gör det, men jag mår illa och får ont i huvudet ofta :P

Fast jag tränar endel ändå, och jag äter inte särskilt mycket godis och rätt mat. Men äsch.

Kul att du skaffat blogg! :)

(jag är LojsanKaulitz@bdb)

2008-10-12 @ 11:48:38
URL: http://disidoo.blogg.se/
Postat av: Tillan

Men åh vad kul! :D Då är vi två och kan peppa varandra ^^, Kul att du gillar att jag skaffat blogg, hoppas bara att folk kommer läsa nu oxå ^^,

2008-10-12 @ 12:00:12
Postat av: Ida

Förresten! Jag har två bilder då du blir interjuad, i ganska bra kvalité.. ska jag skicka dem till dig?

2008-10-14 @ 19:52:17
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaa :D

2008-10-14 @ 22:34:02

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0