There's nothing left here anymore

Hemma igen från jobbet! Idag hade vi några så otrooligt jobbiga kunder! En kund skrek "PERSONAAAAL" när jag stod med ryggen mot honom i snabbkassan! Man kan faktiskt be om hjälp på ett snällt sätt, jag blir så irriterad! Nu känner jag verkligen hur trött jag är på mitt jobb, hur mycket jag än älskar mina kompisar på jobbet, jag måste bort nu! There is something left here, mina vänner och min familj. Mitt hem, helt enkelt. Men allt detta finns kvar när jag kmr tillbaka, just nu känner jag mig bara så less på mitt vardagliga liv här i Sverige.Jagbörjar verkligen känna mig redo att flytta iväg ett tag, ett år skulle sitta fint! London.. Here we come!!

Jag satt som vanligt och läste Twilight på min kvartsrast idag, struntade i att äta middag utan slängde i mig ett par bullar som fanns i lunchrummet för att få hinna läsa så mycket som möjligt. Det är den besatta kärleken som Bella & Edward känner för varandra som blir så otroligt detaljerat beskriven och utdragen i boken som jag bara dör för! Det har varit flera gånger då jag lagt ifrån mig boken ett par sekunder för att få andas, jag förstår att Bella svimmar/freakar ut de första två gångerna de kysser varandra!

Exempel på ett stycke ur boken fick mig behöva "catch my breath" ett par sekunder:

"I love you" he said. "It's a poor excuse for what I'm doing, but it is still true". It was the first time he said he loved me - in so many words. He might not realize it, but i certainly did. "Now, please try to behave yourself" he continued, and he bent to softly brush his lips against mine.

Jag älskar att vara såhär inne i böcker, man kan drömma sig bort var man än är! Stephenie Meyer är en otroligt bra författare, snart ska jag börja på den andra boken, New Moon som (enligt Viran) ska vara en av de bästa då man får lära känna de andra karaktärerna mer också! En sak är säker, boken äger filmen (såklaart), även om filmen också är väldigt bra!


 
Walk on over here to a bit of shade, I'll wrap you in my arms if only you say
Let me sign


Måste bara skriva av mig, läs om ni vill!

Usch, jag skäms nästan när jag tittar igenom min blogg, vad är det jag skriver om hela tiden? Resor, fester, Twilight-boken jag läser just nu, vad jag och mina kompisar hittar på.. Jag har tappat min allmänbildning totalt sen jag tog  studenten! Mina resor och att jobba så mycket som möjligt har hållt mitt fokus så pass mycket att jag inte tänkt ens hälften så mycket som jag borde på vad som händer i världen just nu! Jag kände mig så pantad när det slog mig att jag bad mamma prenumerera på SvD/DN 7 dagar i veckan istället för bara helgerna, plus att jag måste börja se minst ett nyhetsavsnitt per dag! Detta är egentligen självklart för en 19åring som lever i det här samhället att jag skäms för att det tog så lång tid för mig att komma igång, fy på mig! Aja, nu ska jag börja skärpa mig i varje fall! Bättre sent än aldrig!

Hörs imorgon, PUSS! :*

Postat av: Anonym

HAHAH! bra jobbat.. såklart att det är bra att läsa tidningen. men jag håller inte med om att det är "självklart för en 19åring som lever i det här samhället" HAHA! det är inte många 19åringar jag känner som gör det dagligen kan jag lova

2009-01-16 @ 10:11:38
Postat av: Tillan

Svar: Om vi säger såhär.. det är inte många som gör det, men det BORDE vara det!

2009-01-16 @ 11:45:33
URL: http://tillantillan.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0