Home from my London home!


Heej allihopa, vilken enormt lång paus det blev.. Jag kände bara att jag behövde lite spacing vilket inkluderar mindre datortid också. Jag kommer inte uppdatera lika ofta som innan nu på ett tag men jag ska försöka med ett inlägg om dagen i alla fall..!

Så.. min resa till London då, jag kom hem idag och det var helt lovely! Vår resa bestod av miljontals promenader runt om i London (Big Ben, London eye, Oxford, Picadilly etc.), massa pubande (älskar Londons pub-liv!), festande fönstershopping! Jag hatar att London är så dyrt för man vill ha typ allting som finns där! Men men, det var inte direkt min sista gång i London, jag flyttar dit med Anna i juli, nu är det bestämt!

Vi träffade Annas vän Sigge över lunch en dag och hon bor i London med sin pojkvän och har gjort det sen snart ett år tillbaka! Dock ska de åka hem till Sverige från och med mitten av juli till slutet av augusti, och behövde då hyra ut sin lägenhet under den perioden. En lägenhet på 50 kvadratmeter, en kvart med tunnelbanan från centrum (Picadilly cirkus). Det är en perfekt start för oss! Då har vi ca 6 veckor på oss att söka jobb och egen lägenhet (vilket är tusen gånger enklare om man är i landet än att söka hemifrån över internet). Nu gäller det bara att spara pengar och kämpa tills det glöder!

Några av mina bilder från resan!

Detta är det första vi möts av när vi landar i London, 15 plusgrader och sol!
Bilden blev lite suddig för jag fotade rakt mot solen, men härligt va? Vår!!
 

Anna i vårt hotellrum!


Vi tog med oss onödigt många skor men.. Girls will be girls!
 

London, Picadilly cirkus! <3
 

Anna och jag på en promenad första dagen!
 

Anna vid London Eye!
 

London Eye från bron
 

Big Ben på kvällen!
 
 

Jag och Anna <3
 

Påväg ut för att äta middag!
 

Haha, Anna ser äcklad ut!
 

Dagen efter vart det fönstershopping, River Island är ju underbart!
 

Kolla in skorna... kostade dock ca 1500 kronor..!  
 

En annan utekväll!
 

Anna på en pub!
 

En dagspromenad vid Buckingham Palace!
 

På eftermiddagen mötte vi upp Sigge och käka lunch, sen satte vi oss på
en pub och drack Strong Bowl (en torrare version av cider), och det var lite
roligt att sitta på en pub och känna sig på pickalurven vid 6 på kvällen!
 
 

Efter pubandet skulle Sigge hem och laga middag till sin bror som kom
från Sverige för att hälsa på, så vi vandrade in på Tesco (alla tre aslulliga)
och jag försöker lära Sigge och Anna snabbkassan (samma system som
den som vi har på Konsum) Här är Anna och jag på tunnelbansperrongen!
 

Lite påfyllning innan utgång (idag var det fredag så då drog vi ut och klubba!
 
 

Nästa kväll vart det utgång igen!
 

Snygg-Anna i min klänning som hon lånade, det var exakt den här outfiten
jag hade på TRL om ni minns? Jag älskar den här klänningen, så härlig!
 

Och jag (samma outfit som jag hade på nyår)
 
 

Och varje natt slutade vi upp vid vår älskade Shell-mack med 2-tandskillen!
Haha, nattkäk varje gång! Wraps, rulltårta, choklad.. Inga äckliga grejer inte!
 

Så hela söndagskv'ällen bestod av sängliggande framför TVn med lite snacks!
She's the man och Elizabeth town gick på TV så vi passade på att se på det!
 


Där fick ni en del bilder att se på från denna Londonresa! Nu måste jag sova, ska upp nio imorgon och jag har bara sovit 3 timmar inatt eftersom jag har rest hela dagen! Puss! ♥

Postat av: Lina

åh va kul att se alla bilder! :) saknar dig mest <3

2009-03-10 @ 01:21:50
Postat av: IDA

"Lite påfyllning innan utgång (idag var det fredag så då drog vi ut och klubba!"

Tillan för fan, det är ju wicked blue du håller i! :'D Minns du inte?? Liverpool!! :'D

2009-03-12 @ 17:51:36
URL: http://iiea.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0