Ida&Lina

Jag satt och funderade lite här på mitt rum och tänkte tillbaka på tiden med Ida&Lina, vilken vänskap vi har tjejer! Jag satt och tittade tillbaka på tiden vi haft och herregud, detta kommer ta mig timmar att skriva ihop, men vafan jag gjorde det i alla fall! =P Kolla om ni är intresserade ^^, Min underbara tid so far med Ida&Lina!



Dessa två underbara personer träffade jag när jag åkte till Essen med Elvira, november 2007 för att se Tokio Hotel i Grugahalle! Vi hade haft kontakt innan i kanske 2 månader via bilddagboken och planerade då att vi skulle ses i Tyskland. Ida&Lina köade till den konserten i fem nätter så de kom dit långt före oss. Vi kom dit kvällen innan, klättrar oss igenom kön för att hitta Ida och Lina, bara för att hälsa! Även om jag bara hade sett Ida på bild så kände jag igen hennes hår (alla som vet vem Ida är vet vilken frisyr jag pratar om :P) på en gång och börjar ropa, hon såg oss och vi började snacka som vilka vänner som helst! Sen kom även Lina (söta älskade Lina!!) och hennes vän Linnea som köade med dem.

Lina och Linnea gick till hotellet för att duscha och sådär, medans så satt jag och Elvira med Ida i kön för att ge henne sällskap, sen åkte vi och tog en drink på Sheraton hotell (Tokio Hotels hotell, neerds). HAHA, llip, mot, gregen och gandalf eller hur var det, Ida? X'D Haha, aah och detta var då början på vår vänskap! När vi var hemma igen så ringdes jag och Ida, jag minns redan vårt första samtal, 4½ timme var det på... Vi snackade om ALLT mellan himmel och jord och GUD vad jag tyckte om er redan då!

 
 
 
 



Helgen den 14-16e december så kom Ida och Lina hem till mig! Vi drog ut på krogen med mina vänner och hade askul! Lördagen den 15e så åkte vi först till frisören för de skulle klippa och slinga håret, sen på kvällen drog vi ut och förade på Blå, sen gick vi vidare till Toxic (haha old times, dessa klubbar skulle jag aldrig sätta min fot på nu :P) I varje fall så klickade Vi tre verkligen och trivs så bra! De hade varit på Tokio Hotels signering i Madrid (Ni är galna :P) och kom direkt till mig efteråt! Jag mötte dem på centralstationen och vi bokstavligt talat slängde oss i varandras armar, aaw! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Vi trodde det skulle ta låång tid innan vi skulle ses igen, men icke sa nicke! De kom tillbaka redan den 31a december, mer exakt nyårsafton, för att fira de med mig och Elvira! Bonnie och hennes syskon hade en stor fest så de följde med oss på den! =) Skitkul var det, I love you!
 
 
 
 

Ida, jag, Lina och Viran på tolvslaget! ♥
 




Hela våren bestod typ av Ida&Tillan-samtal, päronen lackade på räkningarna, haha! Nästa gång de kom hit (Ja, de kom verkligen alltid hit, men jag åkte dit för första gången på sommaren, så det kommer ;P) var i slutet av mars, precisnär jag kom hem från Italien! Det var då Tokio Hotel skulle kommit hit men det vart ju inställt! Vi tillbringade dagen på nån signering, var det Simple plan? Aja, sen åkte vi hem till Madde och deras lägenhet (Skåningarna som vi träffade i Essen som jag även var i Paris med på sommaren!) och hade det askul! =)

Hela gänget! ((Utom Ida som tog kortet)
 

 
Ida filmade lite i Maddes lägenhet! =)
 



Ida kom över till mig, bara över en natt för hon hade det lite jobbigt, så jag köpte mat till henne för 480 spänn (kommer ihåg!!) och vi satt på min veranda och snackade skit, låtsades att vi var på en konsert (Ida, minns du GEH? X'''D) och hade det jättemysigt, vänner ställer upp för varandra jämt! <3

 
 

Kopierat från Idas bdb:


Jag åkte som sagt till Stockholm idag, hem till Tillan.
Tjejen hade köpt mat/glass/godis/chips till oss för över 400:- haha :'D


25:e - 26:e juli
Vi gick aldrig och la oss. Vi satt ute till kanske 2-3 (minns inte)
sen satte vi oss vid datorn och kollade på bilder sen Paris, sen
kollade vi på Zimmer 483 dukumentären och efter det var det
ingen mening att gå och lägga sig tyckte vi. Vid 6 på morgonen
satt vi i köket & smuffade Ben & Jerry's och vid 8 så började vi
kolla på Zimmer 483 live konserten, vilket inte var det smartaste
för båda blev trötta eftersom vi låg i sängen och kollade. Men vi
gick inte och la oss, utan gick ner på nedervåningen istället där
det var ljust. Sen blev vi pigga igen :)

Vid 10-tiden på morgonen gick vi ut och solade och låg där ända
tills Tillan kom ut och berättade att Bill visade asset på TH TV..
Trodde hon seriöst att jag skulle ligga kvar, helt lugnt, utomhus då?
Haha :'D




I Juli åkte jag över till Surahammar en helg för att hälsa på tjejerna, ååh vad glad jag vart av att se dem igen! Detta var ca 2-3 veckor innan jag skulle åka till New York med Rebecka och gå på TRL, se Tokio Hotel i NJ på Starland Ballroom och shoppa livet i New York helt enkelt! =D Jag ville så gärna att tjejerna skulle med också men Ida hade inte råd och sen skulle jag och Rebecka (Rebecka träffade jag också i Essen ^^,) bo hos hennes familjvänner så vi kunde inte vara så många lixom! Vi hade i alla fall askul den här helgen och vi gick ut på Sjökrogen och en kväll kolla vi på film och åt gott och drack vin! =) Det var under den här weekenden som jag blev mycket närmre med Lina än vad jag var innan! =)
 
 
 

En liten video på mig och Lina, ganska fulla hemma hos dem innan utgång! =P
 
 

Dagen efter åt vi en jäättegod middag med deras mami och Jeanette! =)  
 

Hemgång..:( Står vid tågstationen i Västerås C där!
 
 



Ida och Lina kom över med deras vänner från Surahammar för att gå på The Voice i Kungsträdgården! Det slutade med att Ida sov kvar hos mig och hon, jag och Bonnie drog till Göta Källare och partade, aasrolig natt! Dagen efter åkte vi runt i stan och sådär, lika kul som alltid att va med Ida! =)
 
 
 
 
 


 
Två veckor senare (30e augusti) var Lady Gaga här och då kom de tillbaka till Stockholm, denna gång stannade både Ida och Lina kvar och sov hos mig! Party på Göta Källare agaain! =)
 



Jag fick köpa två biljetter till Europe Music Awards i Liverpool - 6 november! Jag hade lovat Ida att om jag skulle få köpa dom så skulle jag låta henne köpa den ena! Det var ju så att alla kunde ansöka om att få köpa biljetter men inte alla fick! Så den 5-7 november åkte vi ju dit (den har en egen kategori i vänstra spalten där ni kan läsa om den! Men FYFAN vad kul vi hade!! Vi typ grät alla tre dock när Lina och deras mamma lämnade av oss på Skavsta, för att Lina inte skulle med! Hon hade ju ingen biljett.. :''(
 
 
 
 
 
 



Jag och Lina firade nyår tillsammans i Hamburg, det var ett av de absolut bästa nyåren ever! Fan vad kul vi hade, eller hur Lina? I tre nätter var vi i Hamburg, första och tredje natten parta vi på Reeperbahn (ASkul!!) och den andra dagen (Nyårsafton) var vi på en klubb som heter IndoChine, där Bill och Tom firade sin 18årsdag bland annat! Denna resa förde oss även närmre varandra som vänner! Ida hade inte råd att följa med och jag tror även att jag och Lina behövde umgås själva också för att lixom lära känna varandra bättre! Hamburgresan finns också att läsa om i vänstra spalten, kategorin "Resor"! Två år i rad har jag välkomnat det nya året med Lina! =) ♥
 
 
 
 
 
 
 

Ida och deras mamma och hennes kille mötte oss på Skavsta flygplats, det är fan senaste gången vi sågs.. herregud snart ett halvår sen... fan vad jag saknar er och nu måste vi verkligen ta tag i det här och SES! Jag älskar er, jättemycket! ♥ Ni har gett mig minnen för livet!

Postat av: Lina

Alltså, fan vilka minnen vi har tillsammans! Det går inte att beskriva hur det verkligen var med bilder men du kommer så nära man kan <3 jag har nog aldrig saknat hamburgresan lika mycket som jag gör just nu ;_; shit. värsta flashbacken jag fick. saknar dig, vi måste ses! har lite knapert med pengar just nu men i juni så kan jag nog komma upp en helg om vi kan fixa det <3 älskar dig <3<3<3

2009-05-22 @ 01:14:28
Postat av: Tillan

Lina: Aaaww ;*** Saknar och älskar dig med, Lina! <33

2009-05-22 @ 06:34:36
URL: http://tillantillan.blogg.se/
Postat av: IDA

Jag blir helt blödig av sånt här.... Underbart att läsa om alla roliga stunder. Jag älskar dig - och saknar dig ännu mer efter att ha blivit påmind om allt det här.... Jag kommer slänga mig på dig nästa gång vi ses, just nu vill jag bara sätta mig på tåget och springa fram och krama dig.

Tack, Tullsi. Tack för allt! <3

2009-05-23 @ 03:58:18
URL: http://iiea.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0