Totally amazing!

Nu är jag hemma, Thriller Live var en helt otrolig show! Lina, du skulle ÄLSKAT det! Jag grät, log, sjöng med och NJÖT av alla hitsen! Showen var uppdelad i två delar så det var en paus i mitten, jag måste säga att den andra delen var SÅÅ mycket bättre än den första! Den första var också bra men det var inte lika mycket show då, plus att i den andra delen så kom alla de största hitsen; Billy Jean, Beat it, Thriller, Man in the mirror, Black or white, Heal the world, smooth criminal etcetc..

Det var grymt för de körde verkligen hans exakta danser och uppträdanden, t ex när de körde Dangerous så körde de hela liveframträdandet som Michael Jackson gjorde med sina dansare på scen, underbart! Jag halvt låg i mammas knä och grät under ett flertal låtar! Bland annat I can't stop loving you, She's out of my life och halva Man in the mirror, sen flög jag upp och kom på att jag glömt filma! Man in the mirror är även min favoritlåt, det var otroligt vackert!

Dock är det ju så att ingen kan sjunga eller dansa som Michael Jackson, ingen av dom var ens i närheten och det fick mig att gråta ännu mer. Det jag såg ikväll är det närmsta jag någonsin kan komma en Michael Jackson live-konsert! Mamma noterade även att det var en tjej som sjöng många av låtarna, och då förstår man i hur höga toner MJ kunde gå upp i att de fick använda en tjej att sjunga vissa låtar! Hon var så jääkla grym, fick rysningar av henne!  

En till sak som var så underbart var alla Michael Jackson look alikes där inne, och det var såå blandade åldrar! Det var allt från 10åringar till pensionärer, underbar blandning av alla sorters människor precis som MJ ville ha det! Jag träffade även Annika, min kära MSN-kompis kanske man kan kalla det haha! Vi fann varandra på MJ-forumet och har pratat sen dess via msn och nu fick vi äntligen ses! =) Skittrevlig tjej, vi ska styra upp en fika snart!

Åh jag är i total extas, jag vill bara ha mer Michael! Det bästa var när jag trodde att det var slut (efter de kört Thriller), då sa jag till mamma "Men va?! Ska dom inte ens köra Bad?!" Precis då går en liten kille ut på scenen, vandrar runt en stund och springer sen fram och klottrar på väggen "DO YOU WANT MORE?!" och alla vrålar!! Då körde de igång Bad och sen kom även Black or White, vilket drag det vart då!

Underbart UNDERBART, jag får aldrig nog! Tänk då om jag skulle få gå på en Michael Jackson-konsert, då han levde... Jag kan inte ens tänka mig hur det skulle vara, skulle dock göra vad som helst för det..! Men i alla fall, tack mamma för en underbar kväll, är så glad att du ville gå med mig! Biljetterna var lätt värda 600 kronor styck! Mina videos kommer upp imorgon när jag fått in dom på youtube!

 
 


Postat av: Lina

Åh <3

2009-11-03 @ 01:34:33
URL: http://thereturnofglamrock.blogg.se/
Postat av: Annika

Totally på en fika för bövelen!

2009-11-03 @ 21:51:57
URL: http://lydellan.wordpress.com

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0