Michael Jackson - Guilty or innocent?



Detta är ett klipp, uppdelat i fem olika delar (ni hittar part 2,3,4 & 5 i högerspalten om ni dubbelklickar på videoklippet ovan, då ni kommer in på youtube.com) som handlar om Michael Jacksons rättegång 2003. Detta är utifrån en av hans försvarare som kände att han ville visa världen den egentliga sanningen! Även om fallet las ner och Michael Jackson förblev oskyldig pga brist av bevis, så förblev han från och med den dagen dömd som våldtäktsman i människans ögon, tack vare media. Hemskt men sant... Jag ber er alla med en så trångsynt syn på honom att se dessa klipp och sluta vara blinda för fakta, sanningen!

Majoriteten av människor jag pratar med om Michael Jackson kallar honom för våldtäktsman, pojkälskare osv och jag blir lika förbannad varenda gång! Vad ger er den rätten att döma någon efter en förstasida på aftonbladet, efter vad ni hört på senaste kändisnyheterna när ni inte ens läst på faktan? Faktan är att han inte vart dömd och att denna pojke har (falskt) anmält fler än Michael Jackson till våldtäkt, misshandel osv.. Plus att ingen av er har lyssnat på vad Michael själv har haft att säga om saken, vad hans försvarare hade att säga om saken, bara vad barnet hade att säga.

Jag önskar att jag själv varit äldre när det hände (år 2003 var jag endast 14 och besatt av Westlife..) och att jag hade varit där och stöttat honom, allt jag minns var att folk pratade om att Michael Jackson blivit åtalad för våldtäkt. Jag reagerade inte så mycket eftersom man var så van vid allt skvaller, jag fortsatte bara lyssna på hans musik när jag kände för det och funderade inte mer på om han var skyldig eller inte då jag inte brydde mig mer om honom än att hans musik var grym. Nu blir jag bara så frustrerad när jag insett vilken otroligt onaturlig och sällsynt människa han var och vilket slöseri på en så pass vacker människa som Michael Jackson genom att falskt anklaga honom för så pass hemska saker. Han som nog gjort mest för barn runt om i världen! Jag tror inte att han har våldtagit barn, aldrig någonsin! 

Se dessa videoklipp, jag lovar att ni trångsynta människor kommer att få en vidare och sann bild av denna underbara människa.


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0